القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الخامس 5 بقلم حنين أحمد

اسد لنفسه: قد اي انتي جميله انتي شبه الملايكهه انتي انتي جننتيني من ساعت ما شوفت و لسه بيقرب عليهاا... وفجأة 
-ملك بفزع وصريخ: اعاااااااا عفريت يمااااامااا انت مين انتي مين
-اسد حط ايدة علي وشهاا: هششششش انا اسد بتصوتي لي اهدي
-ملك شالت ايدة: انت انت بتعمل اي هناا ي ابيه الوقت اتاخر
-اسد وهو بيقرب: يقلب ابيه 
-ملك بكسوف من قربه: احم احم ابيه لو سمحت ابعد كدهه مينفعش 
-اسد وهو مقرب اكتر حتي التصق بها......... بقلم حنين احمد
-ملك بهمس:ابيه اسد ارجوك ابعد كدهه عيب اي الي بتعملوا دة
-اسد وبدون مقدمات فجأة طبع قب*له علي خدودهاا الورديه
-ملك بفزع:انت قليل الادب ابعد 
-اسد وبدون وعي طبع قب*له تانيه علي خدودهاا وكانت اكتر ج*رائه 
-ملك بفزع:اي دة ابعد...انت...انت ازاي تعمل كده...قولتلك ابعد كدهه مينفعش ي ابيه لو سمحت
-اسد وقد رجع لوعيه:احم احم انتي مراتي 
-ملك بغضب:انا مراتك لمدة معينه وهنطلق 
-اسد بغضب من الجمله:انسي حكايه الطلاق دي خالص
-ملك:بمعني
-اسد وهو يقب*لهاا:يعني انتي مرات اسد المنشاوي وهتفضلي مرات اسد المنشاوي لانك بتاعتي انا وبس
-ملك:لا......وقاطعهاا خروجه من الجناح
-ملك لنفسها:قليل الادب مفكر نفسه مين دة عشان يعمل كدهه اي دة مبيتكسفش......بقلم حنين احمد
"عند اسد"
-اسد لنفسه:ياااه ي ملك في الاخر بعد كل دة العيله دي هي الي تسكن وتتملك من قلب اسد المنشاوي لا ي ملك انا عمري مهسيبك انتي بتاعتي انا بس وهتفضلي بتاعتي انا بس 
في مكان تاني....عند امجد تحديدا
-يارا بخبث:سلامتك يحبيبي اي دة احييه هو عمل فيك يحبيبي
امجد بغيظ:اه يختي هو بس وديني مهسيبه
-يارا بخبث:هتعمل اي يحبيبي
-امجد بخبث:ولا حاجه احنا هن****وبس كدهه اي رايك
-يارا بفرحه:يخربيت دماغك 
-امجد:تمام هنفذ الخطه بكرة 
-يارا:تمام تعالي بقاا نتبسط شويه....وشدته من ايدة
"طلع الصبح...في قصر المنشاوي تحديدا"في جناح ملك
-طق طق طق
-ملك بنعاس:مين
-الخادمه:انا يهانم
-ملك:انتي مين دة مش صوت سعاد
-الخادمه بخبث:انا الخادمه الجديدة 
-ملك بحزن:هي سعاد مشيت......بقلم حنين احمد
-الخادمه:لا لا موجوة انا جايه اساعدهاا....والباشا قالي اطلع اصحي حضرتك عشان الفطار
-ملك وهي بتفتكر لما كان عندهاا امبارح:احم احم قصدك قليل الادب.....وكملت بصوت عالي طيب نازله
-الخادمه بخبث:تمام يهانم....ونزلت
-ملك لنفسها:ماشي انا هوريه قليل الادب السافل دة.....وقامت طلعت تيشرت ابيض نص كم وبنطلون جينز وكوتشي ابيض اما شعرهاا ف كان سايب علي ظهرهاا.....ونزلت
"في جناح هبه"
-مايا بغيظ:انا شايفاه ي مامي طالع من الجناح بتاعهاا امبارح دة كان طالع بيضحك انتي عارفه يعني اي اسد المنشاوي يضحك
-هبه بشهقه:ضحك!.....احييه ي ماياا بس البنت رغم انهاا صغيرة بس جمالهاا مش عادي 
-مايا بغيظ:احم احم احلي مني يمامي
-هبه برتباك:احم اه قصدي لا لا وانتي في حد احلي منكك......بقلم حنين احمد
-طق طق طق
-هبه:ادخل
-الخادمه:الفطار جاهز يهانم
-هبه:روحي انتي جايين 
-الخادمه:تمام يهانم
-هبه:يلا ننزل 
-ماياا:يلا يمامي....ونزلوا
"علي السفرة"
-ملك ببتسامه:صباح العسل يجدو
-اسد بغيظ:تعالي اقعدي 
-ملك بغضب:مش عايزة اقعد جمبك انا.....بقلم حنين احمد
-اسد قام من مكانه شالهاا وقعدها علي رجله:كدهه حلو طراماا مش عايزة تقعدي جمبي
-ملك بفزع:اوعي مش عايزة اقعد علي رجلك انا اي انا عيله صغيره عشان تقعدني علي رجلك
-ماياا بغيظ:خلاص ي اسد هي مش عايزة تقعد سيبهاا
-ملك بغيظ وخبث:لا انا بقاا مرتاحه كدهه ومش قايمه
-اسد بضحك علي طريقتهاا فهمه لغيرتهاا:احم احم طلعتي مرتاحه كدهه اهو"وغمزلهاا"
-ملك بفزع وخدود حمرا:احم احم انت مصدقت ولا اي
-اسد بخبث:بصراحه اه
-هبه بصدمه:احييه شايفه البت خدودهاا حمرة ازاي 
-ماياا بحقد:اكيد حاطه حاجه مش معقوله تكون طبيعيه
-ملك:اومال سلمي فين
-سليمان:قالت مش قادره تنزل الخدامه طلعتلهاا الاكل
-اسد بفزع:لي مالهاا تعبانه ولا فيهاا حاجه
-سليمان:لا لا يحبيبي اطمن
-اسد بضحك ومشاكسه:حاسس انك مش بتاكلي كويس تحبي اقولهم يطلعوناا الاكل فوق واكلك بطريقتي"وغمزلهاا"........بقلم حنين احمد
-ملك بفزع:لا لا باكل اهو اهو.....واحد قليل إلادب اه مهو زير نساء هيتكسف ازاي
-اسد بضحك وخبث:بتقولي حاجه يملوكتي
-ملك بغضب طفولي:لا 
-سليمان:متاكلي ي هبه متنحه كدهه لي
-هبه:احم احم باكل اهو
-ماياا بغيظ:انا قايمه عشان عندي معاد مع دكتور المرارة 
-ملك بمشاكسه:الف سلامة عليكي يروحي شيليهااا خالص احسن
-اسد بضحك وفهم كلام ملك:احم احم اه ي ماياا اسمعي كلام ملوكتي
-ماياا بغيظ:انا ماشيه يمامي....ومشيت
"عند امجد"
-المجهول:تمام يباشاا زي ما امرت هيحصل انهارده
-امجد بخبث:ماشي ياريت كل حاجه زي ما طلبت 
-المجهول:تامر يباشاا طبعاا 
-امجد:ماشي فلوسك هتوصلك بعد العمليه
-المجهول:منحرمش منكك يباشا...وقفل
-يارا بخبث:العمليه هتتنفذ انهارده صح
-امجد بفرحه:ايوة اخيراا استني وشوفي اي الي هيحصل
"في قصر المنشاوي"
-اسد:الحمدلله انا رايح الشركه تفضلي في اوضتك متخرجيش منهاا ابدا سامعاني يملوكتي
-ملك بغضب طفولي:يووة بقاا لا اي دة هفضل طول انهار في الجناح
-اسد بخبث وقرب منهاا:طب اي رايك يملوكتي انهارده بلاش اروح الشركه واخليني هناا ونطلع سوا الجناح عشان اطمن انك مش هتخرجي من الجناح "وغمزلهاا"
-ملك بفزع من تفكيرهاا في كلامه:احم احم لا لا مش هخرج خلاص
-اسد بضحك:ماشي يملوكتي......وكمل للخدامه الجديدة جناح الهانم متقربيش منه خالص فاهمه
-الخدامه بخبث:حاضر يباشاا
-اسد:تمام.....وخرج للشركه
-هبه بنعاس:انا هطلع انام مش عارفه في اي عايزة انام
-سليمان بنعاس:وانا كمان هطلع انام
-ملك:احم احم انا طالعه الجناح....وطلعت
-الخادمه بخبث:الو...ايوة يباشاا زي ما امرت كلهم شويه وهيناموا......بقلم حنين احمد
-المجهول:تمام فلوسك هتوصلك
-الخادمه:تسلم يباشاا.....وقفلت
"في جناح ملك"
-ملك لنفسها:يوووة انا الصبح خليت الخدامه تجبلي مايه دلوقتي راحت فين....خلاص هنزل اجيب..ونزلت
"في الصالون"
-ملك:اي دة هما كلهم ناموا ولا اي......وفجأة حد كتم نفسهاا
-ملك بدوخه:س..سبني الحقوني....واغم عليهاا
-المجهول:شيلوهاا بسرعه
"في المخزن"
-امجد بخبث:استنيتك كتير بس تصدقي طلعتي موزة عن الصور 
-المجهول:تمام كده يباشاا
-امجد:الفلوس اهي انت ولا شوفتني ولا تعرفني
-المجهول:تمام يباشا....وخرج
-يارا بخبث:اي دة جبتهاا احييه دي جامدة عن الصور بكتير.........بقلم حنين احمد
-ملك بعياط:سيبوني انتم جايبني هناا لي 
-امجد بخبث:انتي جيتي هناا ومش هتطلعي غير وانتي مدام ام الاسوطي بس وانتي مرات اسد المنشاوي
-يارا بضحكه خبيثه:اسيبك انا بقا....وخرجت
-ملك بعياط:والنبي سبني انا عايزة اروح انا معرفكش حتي انت عايز مني اي
-امجد بخبث وهو يتحسس جسمها بوقاحه:انتي شبه الملايكهه اي دة انتي ازاي كدهه 
-ملك بغضب وعياط:ابعد ايدك عني يحيوان انت سبني بقاا اوعاا
-امجد بخبث:اسيبك اي بس....ولسه هيقرب.....وفجأة
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات