رواية روز وعشقها المحرم الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبد الحميد
رواية روز وعشقها المحرم الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبد الحميد |
رواية روز وعشقها المحرم الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبد الحميد
روز بحده زى مبقولك بحبه اتصرف
فيقف الطبيب بغضب ويقول بانفعال انتى عارفه إلى انتى بتقوله ده معناه ايه
لترد روز بحزن اه عارفه لكن مش عارفه اتصرف بحبه
ينظر لها الطبيب للحظات قبل ان يهدء غضبه فقد رأى الندم ظاهرا على وجهها والحزن لا يوقف شئ لتكمل روز بدموع ساعدني يادكتور ارجوك مش عايزه افضل كده
ينظر لها الطبيب بحنان ويقول انتى محاولتيش تحبي غيره ياروز
لتقول روز بحزن انا عيوني مبتشوفش غيره مش قابله افكر في غيره
ابتسم الطبيب بس اكيد في حد بيحبك لانك حلوه وذكيه فأكيد معجبينك كتير
لتنظر له روز بهدوء وتقول ايوه في كتير واولهم ابن عمى بيحبني جدا
ليقول الطبيب طب متديه فرصه وادي نفسك فرصه
تنظر له روز بحزن وتقول ياريت بس مش هينفع
فيستغرب الطبيب ويقول ليه
روز بهدوء بتاع بنات وبيشرب مليان عيوب ملهاش حصر
فيبتسم الطبيب ويقول طب متحاولى تغيريه
روز بهدوء الطبع بيغلب التطبع
ليجيبها الطبيب بس الحب ليغير يا انسه فيروز
فتبتسم له روز وتقول طب هاحاول عن اذنك عشان اتاخرت
تذهب روز للمنزل فتجد زين جالسا يمسك بهاتفه بملل فتدخل وتجلس بجانبه وتقول بتعمل ايه يا زين
فيقفز زين من الصدمه يقول ربنا ينتقم منك قطعت الخلف من الخضه
فتبتسم روز وتقول عادي انا عن نفسي مس حابه يكون عندنا اطفال زمانه زيك
فينظر لها زين بغيظ ويقترب منها بأعين حمراء غاضبه فتبتسم له روز وتمسك يده لتجلسه بجانبها وتقول اقعد بس عندى ليك موضوع مهم اقعد
فينظر لها زين بإصغاء ويقول خير يارب
لتضحك روز وتقول مش انا في شاب مهتم بيا بقاله فتره
فيبدو على زين الانزعاج ولكنه يحافظ على هدوءه ويقول وبعدين
روز بابتسامه بصراحه شكله بيحبني قوى وهو مشاء الله قمور فبفكر لديه فرصه يقرب منى يمكن احبه وبصراحه وسامته تستاهل المغامره
فى تلك اللحظه يفقد زين أعصابه ويدفع روز بغضب فتقع ارضا من على الأريكة ليضحك عليها ويقول ابقي خلى وسامته تنفعك ثم يقف ويتجه للسلم كي يصعد لغرفته فاذا بروز تصرخ به معاك حق هو لطخ وحمار ميستهلش لديه فرصه كفايه غباوته ده رمانى على الأرض وطالع ببرود كتك القرف في حالتك كده
لينظر لها زين بصدمه وقد فتح فمه محاول استيعاب ماقالته روز فيتجه اليها راكضا. يسألها مالك ياروز انتي سخنه وبضع يده على رأسها ليتحسس حرارتها
فتبتسم روز لا قررت اديك فرصه
فيقفز زين فرحا ويكاد يحتضنها ولكنه يتوقف قبل ان يفعل
فتبتسم روز وتقول ايوه كده شاطر
بس خد بالك دي فرصه بشروط
زين بفرح اشرطي براحتك
روز بضحك مفيش بنات ولا شرب ولا سهر ولا اي حاجه حرام او مضره بالصحه مهما كانت
زين بضحك موافق بس الوقت الفاضي هتعمل فيه ايه
روز بابتسامه هتقعد معايا وانا هاعلمك تستغله
زين بفرح موافق ثم ينظر لها بغيره ويقول بس في حاجه من زمان عايز اقولها لك بس خايف تضايقك
روز بابتسامه باين في عيونك هابطل لبس الضيق والقصير والحفلات مهو زى م انت هتتغير انا كمان هاتغير
فيبتسم زين ويقول شكرا ياروز انك قررت تديني فرصه
روز بضحك بس استغلها واوعى تخسرنى
زين بابتسامه محبتش غيرك في حياتى عايزانى اخسرك بعد م اخيرا قررتى تحسي بيا
ابتسمت روز وقالت طب اطلع انا اغير عشان نقعد في الجنينه ونتكلم ولا ايه رايك
زين بضحك مووووووافق
ضحكت روز من أسلوبه واتجهت إلى غرفتها لتغير ملابسها وعادت إليه وبيدها كوبين قهوه وكتاب وجلسا سويا في الحديقه
عاد أدهم من عمله هو وأمين ليجدا أولادهم جالسين مع بدون شجار أو عراك بل يضحكان سويا بسعاده
فنظر امين بابتسامه واقترب منهما قائلا شايف العصافير طائره وراسمه قلب فوقكم اجيب شمسيه واتنين لمون
ضحكت روز وقالت لا ملوش لزوم احنا بليل والقمر طالع وكمان بتشرب قهوه تعال اشرب معانا
ابتسم زين وقال الفكره القهوه عمايل روز
ضحك امين وقال كمان لا كده انا جاى وأحضر كرسيا وجلس معهم
بينما نظر لهم أدهم بغيره ونظر لروز قائلا كنتى فين طول اليوم
روز بابتسامه مع حنين
الاب بغضب رنيت عليها قالت انك مشيتي من بدرى ومكنتيش لسه جيتي البيت وفونك كان مغلق كنتى فين
روز بهدوء كنت بلعيد حسباتي وباتمشي فقالت الفون
نظر لها أدهم بغيظ تعيد حساباتك واتفلق انا صح ثم يتركها ويذهب بغضب لا يعرف هل حقا سبب غضبه عدم ردها ام شئ اخر
لتلحق به روز في غرفته وكان هو يبدل ملابس لتدخل فجاه فترا وقد خلع قميصه بغضب...
تعليقات
إرسال تعليق