القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية روح الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد عماد

في فيلا العزايزي ..
خديجه بغضب /ايه الي انت عملته ده ي صقر .
صقر ببرود /عملت ايه ي أما .
صباح بدموع /كل ده ومعملتش حاجه واصل .
صقر ببرود /لانك تستحقي وزي بالظبط مابتقويلي علي اخوكي لما بيضرب رحمه أنه بيربيها لأن دلعها ماسخ وانتي بقا دلعك ماسخ جوي وشايفه نفسك علي الفاضي .
صباح بهجوم/بس شاكر جوزها لكن انت لا لأنني جوزي ولا حتي خطيبي علشان تعمل كده .
صقر بغضب /احمدي ربك عاد لاني لو جوزك قسما بالله كنت وريتك المر الوان .
حنان /مش كده ي صقر .
صقر باعتزار/انا اسف ي مرات عمي بس الي عملته كان لازم عليه حساب .
شاكر بقلق/ايه فيه ايه مالكم عاد .
صباح بدموع /اختك بتتضرب ووتهان علشان واحده متسواش وانت عايش علي وش الدنيا ي شاكر .
جاسر بحده /بزيداكي عاد انتي عارفه زين انك غلطي وميصحش الي عملتيه .
ندا /طول عمرك كده مش شايفه غيرك علي الارض .
صباح بغضب/طبعا مانتي لازما تقيديه ماهو حبيب القلب .
لينظر إليها جاسر باستغراب لتنظر ندا أرضا من شده خجلها.
شاكر بغضب /كفايكم حديد ماسخ عاد وفهموني ايه الي حصل .
خديجه بغضب/حلو جوي  كده عمالين تتعاركوا وتردو علي بعضيكم وانا واقفه كاني ماليش لازمه عاد .
صقر بأسف/انا اسف ي امي.
صباح بغيظ /ماشي كله من بنت الخياطه قسما بالله لوريها.
صقر بتحزير وغضب/قسما بالله لو فكرتي تقربي ناحيتها انا الي هقفلك وهتشوفي مني الي عمرك مشوفتيه.
شاكر بغضب /انت بتهددها قدامي ي صقر.
صباح بغيظ /وانت مالك عاد محموق عليها كده ليه .
صقر ببرود /ملكيش صالح عاد انا قولت الي عندي تصبحوا علي خير.
خديجه /يلا فضينا الموالد كل واحد يروح مطرحه يلا .
في غرفه رحمه ...
رحمه بقلق/فيه ايه عاد ي شاكر ايه الصوت الي كان تحت ده .
شاكر بحيره وقلق/والله مناعارف كل الي عرفته أن صقر وصباح وقعوا في بعض واتعاركوا بس الي لفت انتباهي صباح كانت بتصرخ وتقول بنت الخياطه تفتكري قصدها ايه وصقر اخوكي كان محموق عليها جوي تفتكري مين ديه.
رحمه بمكر وهي تحدث ذاتها/بنت الخياطه اكيد تقصد روح ي ترا ايه الي حصل خلاهم يحصل بنهم كده بس كل الي يهمني هو صقر يعني شاكي مكنش من فراغ يارب ي صقر ي اخوي تكون روح من نصيبك هي دي الي هتسعدك صح ي اخوي .
شاكر /حبيبي راح فين عاد .
رحمه بانتباه/ها .
شاكر بغمزه /تعالي اقولك كنا بتقوله ايه قبل ماندلا ل تحت.
في منزل عثمان ..
بدريه بغضب /عملتلك ايه الي متتسمي دي .
روح بدموع /كل الي بتقوله كل مره بتشوفني فيها اني شحاته.
بدريه بغضب /قطع لسانها بت سماويه كده عايزه حش رقبتها هروح اعملكم حاجه تروق دمكم.
هبه بخبث/متشغليش بالك ي خالتي ماهي خدت جزاها وخدت قلم زين جوي وكل ده علشان خاطر روح .
روح بغيظ /تقصدي ايه ي بت كانك اجنيتي .
هبه بغمزه /ي بت انتي هتعمليوهم عليا ده كان عايز يلوع في صباح بسببك .
روح بالم /ده عطف ي هبله صعبت عليه مش اكتر 
زكاء عن صحتهم .
هبه بغيظ /قسما بالله انتي غبيه جوي انا همشي لاني اتاخرت جوي .
روح /هشوفك بكره في المدرسه ي بت متتاخريش .
هبه /حاضر .
علاء بتوهان /سلاموا عليكم .
روح بغضب /اهلا ي سيدي مالسه بدري جوي ي سي علاء .
علاء بنعاس /بدري من عمرك ي اختي سيبيني لاني نعسان جوي .
روح /طيب ي اخوي هات فلوس علشان عايزه اشتري كتب.
علاء /منين ي اختي الفلوس الي كانوا معايا عزمت بيها اصحابي علي القهوه .
روح بغيظ /نعم كيف يعني وانا اجيب فلوس منين عاد .
علاء بضيق/وانا هعملك ايه عاد ي اختي بعيلك كوزين دره ولا سيبي المدارسه خالص هما الي اتعلمواةخادو ايه اوعي بقا كده .
روح بغيظ/نام ي اخويا نام ادي الي فالح فيه خليك معايا يارب .
بدريه /بت ي روح متروحيش تجيبي دره من هناك تاني.
روح بصدمه /انتي بتقويلي ايه ي أما عاد كيف ده وهنصرفوا منين.
بدريه بهقر/هتددبر لكن بزيادنا كده ذل ومهانه ي بنتي فاهمه .
روح /ياما .
بدريه بغضب/حديدي يتسمع قولت لا ي عني لا .
في شقه هبه ...
ساميه بغضب /لسه بدري ي روح امك .
هبه بحده /بقولك ايه عاد انا مستحملاكي لكن تجيبي سيره امي مش عيصلك خير واصل .
حمدان بغضب/جرا ايه وش الفقر عاد محدش مالي عينك ولا ايه.
ساميه بقسوه/تعال شوف قليليه الربابه دي وهي بترد عليا .
هبه بدموع/ قولت مليون مره محدش يجيب سيره امي  .
حمدان بغضب /الله يجحمها مطرح مارحت غوري ي اختي نضفي الشقه لديها العنوان ي ساميه.
ساميه /خودي ي اختي بس خودي بالك دي ناس علوي جوي اوعي تقلبي حاجه كده لا كده .
لتأخذ هبه العنوان وتذهب بدموع غزيره الي مصيرها الذي لم تعلم بأن ذلك المهمه ستكون سبب في تغير حياتها ...
في مستشفي جاسر ...
كان يجلس ذلك الطفل الصغير بضيق علي ذلك الكرسي اللعين ليقترب منه جاسر بابتسامه حنونه.
جاسر /ايه ي بطل عاد ليه الحزن ده .
الطفل بحزن /علشان خلاص مش هقدر امشي علي رجلي واصل ولا هلعب مع العيال تاني .
جاسر بابتسامه /مين قال كده لا طبعا انت هتمشي وتلعب وتعمل كل الي نفسك فيه كمان .
الطفل بسعاده /بجد .
جاسر /طبعا ي حبيبي بجد هنعمل شويه تمارينات كده علشان اعصابنا تقوي وتبقا زي الحديد كده .
الطفل بسعاده /انا بحبك جوي ي دكتور جاسر .
جاسر بابتسامه/وانا كمان بحبك جوي جوي .
في جامعه ندا ....
الدكتور قاسم /انسه ندا انسه ندا.
ندا باحراج/دكتور قاسم من فضلك ميصحش كده واصل الجامعه كلها بقت عارفه اسمي .
قاسم بأسف/انا اسف بس صدقيني انا قصدي مساعده اتفضلي دي كل المحاضرات الي فاتتك.
ندا بضيق /شكرا جوي عن اذنك .
قاسم بعشق/يااه ي ندا نفسي مره واحده بس تحسي بيا .
شاهنده بغيظ /ايه نفضاتلك نفسي اعرف البت الفلاحه دي عجباك فيه ايه.
قاسم بزهق/انتي مبتزهقيش بقا مليون مره قولتلك اني بحبها اطلعي من دماغي بقا .
شاهنده بغيظ /ماشي ي قاسم وانتي ي ست الشيخه ويوليه الي يفكر ياخد حاجه من شاهندا الزهار ..
في الأراضي الزراعيه...
كان يسير صقر المباشره العمال ليندهش من كميه الدره الكبيره ليصيبه الاندهاش .
صقر /عمي صابر عمي صابر .
صابر /ايوه ي صقر ي ابني .
صقر /هي الدره كتيره ليه كده متبعتش ولا ايه.
صابر /لا الدره دي والمكان دي بتاع الدره بتاع روح الحاج عرفان موصينا أن ده مكانها واحنا بنحطلها فيها بس هي مجاتش خددتهم .
صقر بقلق /طب روح انت ي عم صابر ليتحدث بقلق ي ترا ايه الي حصل ي روح وليه مجتيش .
في جنينه فيلا العزايزي ..
كانت تسير وهي تنظر يمينا ويسارا ب قلق .
صباح بغضب /جرائه ايه ي ام مصباح عواتي كده ليه عاد .
ام مصباح /عقبال العمل مخلص ي ست الناس اتفضلي انشاء الله هتنولي الي في بالك وايدك بقا علي الحلاوه .
صباح بشر /هديكي الي انتي عايزاه كله بس اسمعي انا عايزه اعمل عمل ل لواحده بس ايه بكرها كره العما.
ام مصباح بطمع /عنينا ليكي ي ست الناس هنعمليك عمل ليها يسود عيشتها.
صباح بخبث/هو ده الي عايزاه بالظبط ي ام مصباح .
ام مصباح /بس لازما حاجه من قطرها زي عمل صقر بيه كده .
صباح /خودي دول وبكره هيكون عندك كل المطلوب اخفي انتي بقا ل حد يوعالك .
ام مصباح بسعاده/من يد مانعدمها سلام ي يت البنات .
صباح بشر /ماشي ي صقر انت روح متخلقش لسه الي يقف قصاد صباح 
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات