القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد عماد

 رواية روح الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد عماد

رواية روح الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد عماد

في فيلا حاتم الزهار ..
كانت تجلس في غرفه نومه وهي ترتدي قميص نوم احمر وكانت تتندنن وهي تتطلي أظافرها ليدخل حاتم وهو يخلع جاكيته بإهمال ويرتمي بجانبها.
سوزي بدلع /مالك ي قلبي فيه ايه .
حاتم بضيق /مخنوق صقر ده هيقف زي القمه في في الزور وهيقرفني .
سوزي /حبيبي تحب اضيعهالولك خالص شاور انت بس وانا تحت امرك .
لينعدل وهو ينظر إليها بسخرية .
/كان غيرك اشطر ي حلوه مش مع ده ده يوديكي وراء الشمس .
سوزي بدلع /هو انت مش واثق في امكانتياتي ولا ايه .
ليتتطلع الي جسدها بجراه وهو يحرك يديه عليها بأريحية .
/بصراحه بطل بس مش صقر العزازي ده عايز تخطيط تاني خالص بس علي روقاه .
في فيلا العزازي.
في جنينه الفيلا ..
كان يجلس عرفان وهو يستحي كوب الشاي .
خديجه /بقولك ايه ي عرفان مش آن الأوان بقا ننفذ وصيه اخوك الله يرحمه وتجوز البنات العيال بقا .
عرفان بتنهيده /والله منا عارف ي خديجه خايف اكون بظلمهم سواء ولادي ولا بنات اخوي.
خديجه /واه عاد تظلمهم كيف هما ولادنا هيلقوا احسن من بنات عمهم فين ده انا مربياهم علي يدي وعرفاهم مش احسن ميجبولنا بنات منعرفش اصلهم من فصلهم وبعدين مانت خابر زين ان صباح وندا دايبن دوب في صقر وجاسر عايزن تفرحوا عاد .
عرفان /إنشاء الله ي خديجه انا هروح انام لاني عند شغل كتير الصبح .
خديجه بخبث /نوم العوافي ي اخويا ده انا لازما اجوازهم دول بالذات علشان يبقوا تحت طوعي وينفذوا كل اوامري وفلوسهم متروحش للغريب .
في غرفه صقر ...
كان يسند رأسه وهو يفكر في ذلك الصغيره الذي سلبت عقله فكيف لذلك الملاك الصغير أن تكون حياتها مليئه بكل ذلك التعب را فيها البراءه حقا انها مختلفه فقد سرقت تفكير الصقر الذي لم يستطيع ملكات جمال العالم أن يشغله ولو قت بسيط لدرجه انه لم يشعر ب جاسر الذي يقف أمامه ويحدثه منذ وقت طويل .
جاسر /صقر صقر .
صقر بانتباه /بتقول حاجه ي جاسر .
جاسر باستغراب/بقول حاجه انا بتحدد معاك من بدري وانت مش معايا خالص .
صقر بابتسامه /حقك عليا ي اخوي اومر .
جاسر بطيبه /ميامرش عليك ظالم ي اخوي كنت عايز منك مبلغ كده للمستشفي .
صقر بحنان /عينيا ي اخوي شوف عاوز كأم وانا سداد دي فلوسك ي جاسر .
جاسر بابتسامه /ربنا يخليك ليا يا صقر اسيبك انا بقا ترتاح .
صقر وهو يحدث ذاته/لاع انا مش هقدر البت رحمه اكيد تعرف عنها كل حاجه ليسرع الي غرفه رحمه .
في منزل عثمان ..
روح بغيظ /شايفه ياما اهو ابنك لسه مارجعش ل حد دلوقت .
بدريه /تلاقيه قاعد علي القهوه وانتي عايزه ايه ورايحه فين دلوقتي .
روح وهي تتضع الذره /هروح ل عمي عرفان طلب مني كوزين دره لازما اروحله .
بدريه بقلق/طب خالي بالك من نفسك زين وخودي الفستان ده ابقي اديه ل ندا .
روح /حاضر ي أما ايه ي بت اتاخرتي ليه عاد ي بت .
هبه بنهج /اعمل ايه مانا جيت جري اهو عقبال مخلصت من العقربه ويلا علشان هروح انضف شقه.
بدريه بضيق/في الوقت ده ي ضنايا ده الوقت وخري جوي .
روح بغيظ/كله من بنت المنجد ربنا ينتقم منها .
هبه /يلا يروح علشان نلحق نرجع يلا.
بدريه /خالي بالكم من نفسكم ي بنات .
في القهوه ...
كان يجلس علاء مع أصدقاء السؤء .
علاء وهو يشرب سجاره ممنوعه /يااه ي جدعان الواحد تعب من شغل المحاره ده .
طه /ومين سمعك بس احنا عندينا الي يهون علينا كل ده .
علاء /قصدك ايه .
عصام وهو يمسك بيده الشيشه/المزز بتوعتنا بتكلم بنات مصرين بس عايشين بره وعايزنا تروحلهم كمان .
علاء بسخرية /لا يراجل بقا بنات عايشين في امريكا عيبوصلكم انتوا هي الدنيا جرا فيها ايه عاد .
طه بشر /بقولك ايه خود البرنامج ده وانت هتتدعيلي هبعتهولك .
علاء بسخرية/وهو تلفوني الكحيان ده هيششتغل عليه الحاجات دي .
عصام /ي عم كله بيشتغل دلوقتي .
علاء بغباء/وماله عاد نجرب ...
في غرفه رحمه ..
كانت تجلس رحمه وهي تذاكر دروسها ليقاكعها طرقات الباب لتاذن بالدخول .
صقر بابتسامه /عمله ايه ي قلب اخوكي .
رحمه بابتسامه /زينه ي اخوي تعال ادخل .
صقر بارتباك /بجولك ايه ي رحمه انتي تعرفي روح بنت عمي عثمان الله يرحمه.
رحمه /طبعا دي اختي وقدي في السن وعشره عمري بس انت بتسال عليها ليه ي صقر .
صقر بارتباك /ابدا اصل يدوب شوفتها وعرفتها النهارده وصعبت عليا لما عرفت حالتهم من ابوي فقولت المفروض نساعدهم .
رحمه بخبث/اممممم وماله تساعدهم بس متتعابش حالك لانهم مش بيقبلوا مساعده من حد هما بيشتغالوا ويصرفوا علي نفسهم .
صقر بفضول /هما الي بيشتغالوا .
رحمه /روح ووالدتها وساعات اخوها علاء روح بتبيع دره ووالدتها بتشتغل خياطه وأخوها مبيض محاره واهي ماشيه .
شاكر وهو يحمل بيده الورود /اسف ي صقر مخدتش بالي انك هنا .
صقر /اسف علي ايه عاد ده انا الي اسف هستاذن انا بقا .
رحمه /مع السلامه ي اخوي .
شاكر /حبيب جلبي عامل ايه .
رحمه بصدمه /انت بتكلمني اني .
شاكر وهو يقبل يدها /هو انا ليا حبيب جلب غيرك ده انتي روحي ي رحمه وانتي عارفه كده .
رحمه بدموع /لا من ناحيه عارفه عارفه جوي .
شاكر وهو يقبل خدها /انا اسف مقدرش علي زعلك واصل  بس ي رحمه ليه منروحوش نكشفه احنا داخلين علي 9 شهور اهاه عايز اطمن .
رحمه بارتباك /كله بأمر الله ي شاكر .
شاكر بابتسامه /ونعم بالله ي جلبي بس تعالي بقا في حضني انتي وحشاني جوي .
رحمه بارتباك /طيب هدخل الحمام اجهز .
شاكر /براحتك ي جلبي .
لتسرع رحمه الي الحمام .
شاكر بتنهيده /عمري مهدخلك ي رحمه ابدا في انتقامي هتفضل حب عمري كله مهما حصل .
في الحمام ..
رحمه بدموع وهي تمسك بيدها شريط منع الحمل .
/سمحني ي يارب سمحني بس مش قادره احبه مش قادره خليك معايا ي رب .
من أمام الفيلا ..
روح بطيبه/كيفك ي عم عبده ي طيب .
عم عبده بحنان /اهلين ب ست البنات كيفك كيفك ي هبه ي بتي .
هبه بابتسامه /الحمد لله ي عم عبده .
روح /خود ي عمي عبده كوز الدره السخن دي وادي الدره دي لابا الحاج عرفان .
ندا بابتسامه /كيفك ي روح كيفك ي هبه .
روح بابتسامه /الحمد لله ي ست ندا خودي الفستان .
ندا بعتاب/ندا بس يروح مفيش ستي والكلام ده .
صباح بغضب /جرا ايه ي عمي عبده ايه الي جاب الاشكال دي هنه .
ندا بحده /كفياكي ي صباح أكده مالك .
صباح باستفزاز /وانتي ملقتش حد ياخدهم جايه تتدوري بيهم علي البيوت تشحتي عليهم ولا ايه بقيتي شحاته بريمو .
لم تشعر بذاتها الا وهي ساقطه أرضا من قوه ذلك الصفعه لتنظر إليهم بصدمه .
صبري بغضب جمهوري /احترامي نفسك وانتي بتحددي مع الناس وبطلي غرورك ده وحسك عينك اشوافك بتتحدي مع اي حد كده .
صباح بصدمه وصراخ /بتتضربني ي صقر علشان واحده شحاته زي دي .
روح بدموع وكسره/ربنا يسامحك .
كان ينظر لها وقلبه يكاد يتوقف فتلك الدموع تقتله قتلا لا تبكي ي صغيرتي ساذوق من ساهم في ذلك الدموع المرار ..
صقر بغضب /اخرسي واقفلي خشمك خالص .
خديجه بحده /فيه ايه هنه ايه الي بيحصل .
ندا بحده /مفيش غير المصايب بسبب ست صباح وتريقتها علي الخلق.
صقر بتحزير /مرات عمي ربي بنتك زين لأن صبري بدأ ينفد منها .
ليسرعوا الجميع الي الداخل خوفا من غضب الصقر .
صقر بحنان /خودي منديل ومتعيطيش .
روح بطفوله /تسلم ي صقر بيه عن اذنك .
صقر بهمس /مع السلامه ي روح الصقر ❤️
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات