القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رانيا عثمان

  رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رانيا عثمان

 رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رانيا عثمان

 رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم رانيا عثمان

عند مروة استيقظت بتعب لتنظر حولها لتجد ادهم جالس ينظر اليها ببرود لتبلع ريقها بصعوبه 
وجدته يقترب منها لتقول /هو اي اللي حصل
ادهم وهو يقول بخبث/معرفش اسالي نفسك
مروة/امال مين جابني هنا
ادهم/معرفش برضوا
مروة بصوت منخفض/ابو شكلك يشيخ
ادهم/بتقولي حاجه
مروة/اه لا وبعدين انت مالك اقول ولا لا هتحاسبني علي الكلام
ادهم /هي هرمونات النكد عندك مرتفعه
مروة وهي تقف علي الفراش لتضع يدها في خصرهل وتقول/مين دي النكديه انا طلعت نكديه
ادهم في سره/الحمل عامل شغله بسم الله  متجوز واحد صحبي
مروة/رحت فين بتفكر في مين ها مين واخده عقلك
اقترب منها لتعود الي الوراء بخوف حتي كادت ان تسقط ليمسك بها بلهفه وخوف ليقول/انتي غبيه متنسيش انك حامل قالها دون وعي خوفا عليها
اما هي فتحت فمها بطريقه طفوليه لتقول/مين دي اللي حامل 
ادهم/هيكون مين يعني
مروة /انا حامل ازاي 
ادهم/اي هو اللي ازاي لو مش فاكره ممكن افكرك عادي
شهقت هي بخجل لتقول/ملكش دعوه بيا انت واحد منحرف
ادهم بغمزه /ما انت وحش يقمر
اتجهت اليه لتضربه في صدره بغضب طفولي لتقول/انت وحش وقليل الادب
ادهم/ليه بس يقمري
مروة/بعد عني 
ادهم /تؤ هو انتي متعرفيش
مروة بعدم فهم/لا معرفش 
ادهم /انتي حامل ببنتي ولازم اغذيها
مروة ببلاهه/فعلا انا جعانه وبعدين انت مين عرفك انها بنت انا متاكده ان هو هيبقي ولد زي القمر
ادهم/تؤ بنت يقلب ادهم
مروة/هو انا حامل بجد يعني هجيب بيبي العب بيه
ادهم بضحك/تعملي اي يختي
مروة بطفوله/العب بيه يا ادهم
ادهم/طب ما نيجي نلعب انا وانتي يقمر
مروة بفرحه/بجد 
ادهم بخبث وهو يقترب منها /بجد يقلب ادهم 
حملها بين يديه ليضعها علي الفراش اخذها يقبلها قبلات رقيقه علي عنقها لتقول/ادهم بعد عني 
ادهم/تؤ ابعد عنك ازاي 
عاد يقبلها بشغف وحب دفين 
لياخذها الي عالمهم الخاص 
*************
عند مروان كان جالس يعمل بجد 
ليدلف اليه صديقه محمود قائلا/يبني بطل شغل بقا ده انت فرحك كمان كام يوم
مروان وهو ينظر الي الملف /الشغل مهم ولازم اخلصه قبل اي حاجه
محمود بغمزه/علشان الجو يفضالك
مروان /عارف يمحمود لو مسكتش هخليك متلحقش تتجوز علشان هبعتك عند المرحومين
محمود/اه افتكرت انا ورايا حاجات كتير لازم اعملها سلام
تركه وذهب ليبتسم مروان رن هاتفه ليجدها معذبه قلبه رد عليها قائلا/لحقت اوحشك
صافي/الله بتكسف علي فكره
مروان بضحك/مكنتش اعرف 
صافي/ابو رخامتك اديك عرفت
مروان بخبث/كل كلمه بتقوليها هعاقبك عليها بطريقتي
صافي /لا بص بقا وربنا اهرب وما اتجورك انا اصلا مش عايزه اتجوز
مروان /امممم تهربي عارفه لو رحتي لاخر الدنيا هجيبك وبرضوا هعمل الي عايزه
صافي /بص يمروان بما اني ببقي زي الكتكوت المبلول قدامك فبستغل فرصه اني اهزقك علي الفون عادي 
مروان /تهزقيني كله بحسابه يا حرمي المصون
صافي/اوعي تتحول يمروان وتبقي عصبي انا بحبك وانت فرفوش كده
مروان بغيظ/اقفلي يا صافي علشان ورحمه ابويا ما هرحمك
اغلقت صافي الهاتف في وجهه ليتنفس بضيق من هذه الفتاه 
*************
عند زهره وزينه كانوا جالسين لتبتسم زهره تلقائيا 
لتقول زينه/الله الله بقينا بنعرف نضحك
زهره /بس يا رخمه 
زينه /في اي بتبتسمي لي
زهره وهي تتنهد بحب لتتذكر ما حدث 
فلاش باك 
كانت جالسه في احدي الكفيهات تنتظر شخصا ما
وجدت شخص قادم عليها لتقف وتستقبله /اهلا يا اسر
اسر/اهلا بيكي يقمر
ابتسمت له بخجل لتقول/كنتي عايزني في اي
اسر/بصراحه انا بحبك ومعجب بيكي وكنت عايز اتقدملك
نظرت اليه بصدمه جاءت لترد ولكن وجدت هذا الوسيم واقف امامها ويقول/هو ينفع واحده متجوزه تتجوز
اسر/ازاي بس زهره مش متجوزه
امجد/لا يروح امك متجوزه وجوزها البأف واقف قدمك لكمه في وجهه ليمسك بيدها بعصبيه ويخرجوا من الكافيه
ازالت يدها م بين يده بعصبيه لتقول/انت بتتدخل في حياتي لي
امجد وهو يقترب منها/حيااتك هي حياتي
زهره/حاجه متخصكش علشان تتكلم بالطريقة دي مع اسر
امجد/اممممم هو اسمه اسر
زهره/اوعي من وشي
مسك بيدها بعصبيه ليميل علي اذنها ليقول/مبحبش حاجه ملكي تبقي لغيري
نظرت اليه لتقول/وانا مش ملكك
امجد/انتي ملكي يا زهره ولو ملمتيش لسانك هقصهولك
كادت ان تتكلم ليجذبها اليه ليقبلها بجنون حاولت الابتعاد عنه ولكنها لم تقدر 
ابتعد عنها لينظر اليها ليجدها تتنفس بسرعه ووجهها احمر 
نظرت اليه لتفر هاربه من امامه
باك
زينه/العب ايوه بقا
زهره/انا سيبهالك وماشيه 
تركتها زهره لتدلف الي الداخل بينما زينه كانت جالسه تبتسم علي اختها
***********
عند فريد كان جالس وهو ممسك بصوره بين يديه ليقول/عارفه انا مش هسيبك ليه علشان انتي ليا
هموته وهموت اي حد يحاول ياخدك مني طب اقلك سر اخواتك هيموتوا بعض هو انا مقلتلكيش مش امجد ولوسفير او عدي اخوات اه اخوكي عايش بس مش هيطول 
ابتسم بخبث فهذا شيطان لا يحق له ان يبقي علي قيد الحياه
*************
عند مروة كانت نائمه علي صدر ادهم بغضب لتقول/ادهم انت نوتي اووي
ادهم بصدمه/انا
مروة بغضب طفولي/اه انت هو فيه ادهم غيرك هنا
ادهم وهو يجذبها من خصرها اليه اكثر ليقول/بقا انا نوتي
هزت مروه راسها بالنفي ليقول/شطوره يلا بقا علشان تذاكري
قالت بتأفف/انا بكرهه المذاكره بكرها 
ادهم/كلها كام يوم وتخلصي 
مروة/طب انا جعانه طب
ادهم بضحك/طب ماشي هروح اجبلك اكل طب
اخرجت لسانها له لتقول/انت قلوده يا ادهومي بتقلدني مش لايقه عليك
ادهم/نتحاسب بعدين 
مروة/طب ابقي هات معاك الاله حاسبه اصل الحساب كتر 
ادهم/هعاقبك علي لسانك الطويل ده
نظرت اليه لتقول/خلقت ربناا بتعترض عليها أستغفر االله االعظيم ناس كفره
ادهم وهو يضيق عينيه ليقول/مين دول اللي كفره يبت
مروة/هو انا قلت كده انت اكيد بتسمع غلط
ادهم/مروة دقيقتين وملقكيش قدامي
نظرت اليه لتفر هاربه من امامه
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات