القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور الفارس الفصل الثاني 2 بقلم نور فتحي

 رواية حور الفارس الفصل الثاني 2 بقلم نور فتحي

رواية حور الفارس الفصل الثاني 2 بقلم نور فتحي

رواية حور الفارس الفصل الثاني 2 بقلم نور فتحي

الغصب بقا مش بالغصب انتي مراتي وخمس دقائق يلا وتكوني لبستي الفستان
"سابها وطلع بره و هي قعدت تفكر تعمل ايه لأن هي مش عايزه تلبس الفستان ومش عايزاه يقربلها"
طق طق طق 
خلصتي "دخل"...بصدمه....اي اللي انت ماسكه في ايدك ده سيبي المنوم
مش هسيبه وانت عارف كويس لو اخدت كميه كبيره منه هيعمل ايه وممكن اموت في احسن لك متقربليش
بعصبيه...مش هقربلك بس ما تاخديش منه
مش هاخد
"سبها ونزل يقعد في الجنينه لانه كان متضايق عشان بيتمنى إن كان  يكون اسعد يوم في حياته مع مراته اللي بيحبها"
"وبعد طلع لقاها نايمه"
بحب...حتى وانت نايمه قمر..نفسي يا حور تحبيني زي ما انا بحبك و اسمعها منك
   **********
     صباح يوم جديد
صباحيه مباركه يا عريس
تسلمي يا ماما
امال حور ما نزلتش معاك ليه
هخلي سعاد تندهلها...يا سعاد يا سعاد
نعم فارس بيه
اطلعي اندهي للهانم تفطر معانا
حاضر
طق طق طق
مين
انا سعاد يا حور هانم
بكسل... عايزه ايه يا سعاد
فارس بيه بيقول لك انزلي افطري مع العيله
بزهق... قوليله اني مش جعانه
حاضر
قالتلك ايه
قالت انها مش جعانه يا فارس بيه
بغضب... طيب روحي انتي
طق طق طق 
بزهق وعصبيه... مين تاني
انا فارس"قالها بعد م فتح الباب"... انزلي افطري معانا تحت
قلت مش جعانه
ده اخر كلام
اه ومعنديش غيره 
بحده... يبقى اعملي حسابك مفيش اكل لبكره ما انتي مش جعانه بقى
ده عقاب يعني ولا اي
بضيق... سميه زي متسميه"وقفل الباب وخرج"
بعصبيه... ماشي يا فارس
    *********
وحشتني اوي يا طارق
وانتي كمان يا مرام
ايه بقى مش هتيجي تتقدملي و تطلب ايدي من بابا
ما انت عارفه يا حبيبتي ان اخوكي مش هيوافق لان بيعتبرني عدوه واكيد مش هيجوز عدوه لاخته
بزعل... يعني ايه مش هتيجي تتقدملي
هاجي طبعا انا مقدرش اعيش من غيرك
ولا انا يا حبيبي... ايه ده انا لازم اروح دلوقت
ماشي يبقى طمنيني عليكي
حاضر
   *********
الو يا حلا (صاحبتها)
الو ازيك يا حور عامله ايه وحشاني
وانتي اكثر يا قلبي... بقوللك عايزه منك خدمه
اتفضلي يا قلبي
هبعتلك عنوان تيجي عليه وهاتي اكل معاكي
بهزار... ليه باباكي ومامتك حرمينك من الاكل
لا طبعا بس لما تيجي هفهمك كل حاجه
ماشي سلام انا جايه حالا
    **********
اه اسفه يا ادهم ما خدتش بالي"قالتها بعد م خبطت فيه"
ولا يهمك يا مرام انتي لسه جايه من الجامعه ولا اي
اه لسه جايه من الجامعه عن اذنك هاطلع اوضتي
ماشي
مرام لنفسها وهي طالعه على السلم... لسه جايه من الجامعه اه كدابه من الدرجه الاولى يا ربي مسيرهم يعرفوا اني ما رحتش واني كنت مع طارق اوف
    *********
ايه الفيلا الواسعه دي ما شاء الله يعني الله اكبر
مين حضرتك
انا حلا صاحبة حور جايه اشوفها مين حضرتك
انا جوز حضرتها
بصدمه.... ايه ده هي اتجوزت من ورايا ولا ايه... لو سمحت ممكن تقولي هي فين
هقوللك بس افتحي الشنطه الاول
ليه هو انا جايه اتفتش
لا بس يمكن تكون في حاجه كده ولا كده
بغضب... ازاي يعني 
افتحي شنطتك و احنا نشوف
اتفضل"قالتها وهي بتفتح الشنطه"
ايه ده اكل
اه حور طلبتهم انتو مش بتوكلوها ولا ايه
بعصبيه...اه وانتي بقى جاية عشان كده
اه جايه عشان كده هات الاكل عشان اطلعلها
اطلعلها...يا سعاد
نعم 
وصليها لاوضه الهانم حور
حاضر
طب الاكل
لا اطلعي من غيره وانا يبقى اطلعهلها
طق طق طق 
ادخل... حلا وحشتيني"قالتها هي بتجري عليها تحضنها"
وانتي اكثر يا قلبي
جبت الامانه
لا جوزك اخدهم مني... وبعدين ازاي تتجوزي من ورايا وايه البيت الضخم ده
بزعل... يا اختي كنت تعالى انت تتجوزي مكاني
ليه هو انت متجوزه من غير رضاكي يا بت
بزعل.. ايوه يا اختي
ازاي احكيلي كل حاجه
   *********
يا بختك يا عم اتجوزت
طيب ما تتجوز يا هيثم
فين يا عم فارس هو انا لقيتها
مالك مستعجل كده ليه بكره تتجوز وتقول يا ريت اللي جرى ما كان
يا عم بس اتجوز... مين القمر اللي مع مراتك دي "انا وهو بيبص على حاله بعد ما خلصت الكلام مع حور وماشيه"
صحبتها
طيب انا لازم امشي وهكلمك في التليفون يا حور
ماشي يا حلا 
وبعد ما خرجت حلا فارس راح لحور عشان يكلمها...حلو الاكل اللي جابته صاحبتك
بغضب... انا عارفه اللي انت عايز تمشيني على طوعك وده مش هيحصل
    ********
انسه حلا
نعم في حاجه
انا باقول اوصلك بدل ما تمشي لوحدك
لا شكرا
 اعتبريني سواق التاكسي اللي هتركبيه
ماشي يا
هيثم"فتحلها الباب عشان تركب ووصلها"
   *********
اوف جعانه
بتقولي حاجه
مش باقول حاجه
هتستني لما تمو*تي علشان تقولي لي عايزه اكل
ما انت عارف ان جعانه
لازم اسمعها من مراتي حبيبتي
طب انا جعانه ممكن بقى
"اخذها المطبخ وحط لها اكل لانه مش قادر يشوفها تتوجع من الجوع وما يعملش حاجه هو بس كان بيعمل كده عشان تعرف ان كلمته واحده و لازم تتنفذ"
    *********
   صباح يوم جديد
باقول لك جهزي نفسك عشان هنسافر
ايه هنسافر
اه هنسافر
بزعل...لي بقا 
كده يا حور عشان نقضي شهر العسل بتاعنا ويلا"سابها وطلع بره الأوضه"
بغضب... يا ربي مش عايزه اسافر يا رب اعمل ايه... لقيتها
وفجأة........
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات