القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت منحرف الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم رشا محمد

 رواية أحببت منحرف الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم رشا محمد

رواية أحببت منحرف الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم رشا محمد

رواية أحببت منحرف الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم رشا محمد

آدم : شكلك مش هتيجي غير بالعنف والتهم شفتيها 
بعنف فضلت غرام تزق فيه حتي خارت قواها 
واستسلمت لعشقه وجنونه....... 
(وطبعا هنسيبهم عشان عيييييب 😁🙈🤣)
وبعد بعض من الوقت فون آدم يرن ويرن دون إجابة 
وبعد فترة آدم يقول لغرام : ودا مين البارد اللي بيرن
والله لو مراد لأنفخه الرخم دا 
تضحك غرام وتقول : طيب روح شوف مين بيرن كل دا
أحسن تكون حاجة مهمة
آدم : مهم ايه وزفت ايه أنا قايل ومنبه محدش يرن عليا
مهما حصل 
غرام : طالما حد رن يبقي أكيد في شئ مهم 
آدم : بقولك ايه سيبك منهم وخليكي معايا هو احنا كنا 
بنقول ايه فكريني كدا ويقترب منها وفجأة الفون رن
تاني 
آدم بغضب : والله يا زفت م أنا سايبك وذهب ليجيب
علي الهاتف تحت ضحكات غرام 
آدم : الووووو يا زفت 
مراد : ايوه يا بوس 
آدم : اخلص وانطق عايز ايه قبل م أجي اديك بالبوكس 
مراد : براحة عليا يا بوس دا أنا هقول علي خبر حلو
آدم : وهو أنت يجي منك حلو بردو اخلص وقول عايز ايه
مراد : أنا فرحي النهارده وعايزك جنبي اصاحبي 
آدم بفرحة : يعني خلاص نويت تخش القفص 
مراد : وقعت علي بوزي اصاحبي ومحدش سمي عليا 
آدم : ومين دي اللي أمها داعية عليها 
مراد : السكرتيرة الجديدة ياسيدي 
آدم بدهشة : البت الحافية الهبلة دي 
مراد : وبعدين اصاحبي م تراعي انها هتبقي مراتي كمان 
كام ساعة 
آدم : مبروك اصاحبي وربنا يتمم لك بخير 
مراد : تسلم اصاحبي هتنزل امتي بقي
آدم : يعني مش عارف تستني علي م أكون خلصت 
اجازتي
مراد : صاحبك معتش قادر ارحم ضعفي اصاحبي 
آدم بضحك : خلاص هنزل النهارده ان شاء الله ف طيارة
خاصة عشان الحق احضر معاك الفرح 
مراد : هو دا العشم بردو اصاحبي اسيبك بقي عشان 
تلحق تجهز 
آدم : تمام مع السلامة وقفل 
آدم لغرام : يالا بينا نلحق ننزل عشان نحضر فرح مراد 
غرام : وهنلحق يا دومي بالسرعة دي !!
آدم : يالا قومي أنت بس خدي شاور واجهزي جهزي 
الشنط علي معمل اتصال احجز الطيارة 
نروح عند مراد وحنين ☆♡☆♡☆♡☆♡☆♡
مراد كلم حنين ف الفون وقال لها : جاهزة يا عروسة
حنين : جاهزة لايه بس أنا متنحة من ساعة م كنت عندنا
امبارح بليل ومتلخبطة ومش عارفة اعمل ايه ولا ايه 
مراد : وأنا مش عايزك تعملي اي حاجة غير انك تجهزي
حالا عشان هبعتلك عربية بسواق تنزلي تركبي معاه أنت 
وماما وأنا حضرت كل حاجة ومش ناقص ولا حاجة
حنين : عربية ايه وسواق ايه يامراد وهيوديني فين أنا 
لا جبت فستان ولا جهزت أي حاجة هو أنت مش 
عايزني ألبس الفستان الأبيض وأحس ان أنا زي أي 
عروسة ولا ايه يامراد 
مراد : أكيد طبعا أنت مش هتكوني زي أي عروسة 
أنت هتكوني ملكة وهتلبسي أحلي فستان أبيض 
وهتعملي كل اللي نفسك فيه 
حنين : امتي وفين بس يامراد 
مراد : م هو أنت لو صبرتي عليا م الأول كنت قولتلك 
عشان ترتاحي لكن أنت مش بتبطلي كلام 
حنين : طيب خلاص أنا هسكت خالص وهسمعك 
مراد : شوفي يا حنيني السواق اللي هبعتهولك هيجيب
الاوتيل عندي أنا حجزتلك سويت عشان تجهزي فيه 
وتلبسي فستانك اللي زمانه علي وصول وكمان هيجيلك 
خبيرة تجميل تكون تحت أمرك تعملك كل اللي أنت 
عيزاه ها ياستي فاضل حاجة تانية أنت محتجاها؟!!
حنين : ناقص ان كنت عايزة اجيب شوية هدوم جديدة 
وشوية رفايع وكدا 
مراد : كل اللي أنت عيزاه هتلاقيه ف الشنط ف الاوتيل 
أول م توصلي أنا كلمت أكبر أتيليه وجهزلك كل الهدوم
اللي ممكن تحتاجيها وعملت حسابي كمان انك محجبة
حنين : هو أنت منستش حاجة ابداااا 
مراد : ابدااا ابدااااا يا حنيني يالا بقي عشان تجهزي 
السوق زمانه علي وصول
حنين : حاضر يامرادي 
مراد : ايه قولتي ايه دلوقت !!
حنين ب ارتباك : قولت حاضر 
مراد : لا أنت قولتي حاضر يا ايه !!
حنين ب ارتباك : اااا قولت حاضر يا مرادي 
مراد : أنت عارفة لو كنتي قدامي حالا كنت عملت ايه!!
حنين : كنت عملت ايه!!
مراد : كنت رزعتك بوسة ف شفايفك الحلوين دول 
ومكنتش عتقتك من تحت ايدي 
حنين ب توتر : ااا لو سمحت انا هقفل عشان الحق اغير
مراد بضحك : ماشي ياحنيني هسيبك دلوقت بس كلها 
كام ساعة ومش هسيبك ابدااااا 
حنين : مع السلامة 
مراد : سلام ياحنيني 
ذهبت حنين وبدلت ملابسها ثم اتجهت نحو والدتها 
لتري هل انتهت من كل شئ أم لا 
وجدت والدتها قد بدلت ملابسها وأصبحت جاهزة ثم 
رن جرس الباب 
حنين : حضرتك مين 
السائق : أنا السواق اللي بعتني مراد باشا يافندم 
حضرتك جاهزة ولا أنتظر ف العربية ؟
حنين : لا لا احنا جاهزين ثواني انده لماما 
ثم نادت علي والدتها وتوجهوا للسيارة وتحركت بهم الي
الاوتيل الذي سيقام فيه الحفل 
نزلت حنين من السيارة هي ووالدتها وتوجهوا نحو 
مدخل الاوتيل الذي كان يقف أمامه مراد ف انتظارهم 
رحب بهم ثم اخذهم وتوجهوا نحو السويت الخاص ب
حنين ثم دخلت حنين السويت منبهره بكل م به ثم 
نظرت علي الفراش وجدت فستان زفاف رائع الجمال لا
يرتدي سوي الملكات انبهرت به وقالت :
حنين : واااااااااو الفستان دا عشاني يامراد !!
مراد : أكيد طبعا عشانك ياحنيني وميلقش غير عشانك
ياعمري الجاي كله 
حنين : لحقت امتي يامراد تعمل كل دا 
وفجأة دق باب السويت وذهب مراد ليفتح الباب وقال :
اتفضلوا 
مراد : دي خبيرة التجميل اللي هتساعدك النهارده ودول 
المساعدين بتوعها 
حنين : بجد ميرسي يا مراد علي كل حاجة أنت بقيت 
بالنسبالي زي مارد الفانوس 
ضحك مراد وقال : طيب شوبيك لوبيك نفسك ف ايه 
حنين : بصراحة أنا ملحقتش أقول لاعمامي واخوالي 
ولما يعرفوا هيزعلوا جدااااا 
مراد : مش أنا قولتلك قبل كدا ان أنا عامل حساب كل 
حاجة !!
حنين : عامل حساب دي كمان !! طيب ازاي !! 
مراد : اخدت ارقامهم من والدتك وروحت اتكلمت معاهم
وهيكونوا موجودين ف الحفلة الصغيرة اللي عاملها 
عشانك يا روحي 
حنين : أنت مش معقول أنت محصلتش وحضنته 
واتعلقت ف رقبته 
مراد همس ف أذنها : لا أنا مقدرش علي كدا اخرجهم برا 
ولا ايه أنا علي أخري 
ارتبكت حنين وبسرعة بعدت عنه 
ضحك مراد عاليا ثم قال : عايزك تجهزي بسرعة عشان 
محضرلك مفاجأة هتسعدك جداااا 
حنين ب انبهار وفرحة : مفاجأة تانية غير كل دا !!
مراد قرب منها وقرصها بخفة ف خدودها وقال : اللي 
جاي معايا كله مفاجآت ياحنيني ثم تركها وذهب واغلق 
الباب خلفه 
وعدي الوقت وجهزت حنين التي أصبحت مثل الملكات
وكانت في منتهي الرقة والجمال ترتدي فستان أروع من
الخيال ورغم أن مراد احضر لها خبيرة تجميل ولكن 
حنين قالت لها انها لا تريد ميك اب أوفر فهي كانت في
منتهي الرقة ب ميك اب هادي ورقيق جداااا وترتدي 
حجابها الذي زادها جمالا ورقة ثم تنظر لوالدتها تري 
عينيها يحتبسها الدموع فقالت : مالك يا ماما !!
والدتها : مش مصدقة انك خلاص بتتجوزي وطالعة زي
القمر يا قلبي لو كان بباكي موجود كان هيفرحلك اوي
قلب ماما ثم احتضنتها وقبلتها وكادت حنين أن تبكي 
حتي قالت والدتها : لا ياحبيبتي بلاش دموع يوم فرحك
افرحي واتبسطي ياقلبي وبعدين م صدقنا خلصتي 
عريسك مستني علي نار 
حنين : لا خلاص يا ماما مش هعيط 
ثم دق باب السويت وذهبت والدتها لتفتح الباب وجدت
عم حنين فرحت جدااا وقالت اتفضل 
عم حنين دخل وشاف حنين وقال : بسم الله ما شاء 
الله يا حنين زي القمر 
حنين : ميرسي يا عمو ربنا يخليك 
عمها : يالا يابنتي عشان ننزل عريسك مستنيكي علي نار
حنين : حاضر يا عمو ووضعت يدها بيد عمها وذهبت معه 
كان مراد ينتظرها بآخر الدرج وهي تهبط وعندما رآها
انبهر بجمالها ولم يستطيع السيطرة علي نفسه فصعد 
الدرج وسلم علي عمها وأخذ يدها منه وهبط بها الدرج
وهو يهمس لها : يخرب بيت جمال أمك لوحتيني م 
تيجي نهرب منهم بعد م نكتب الكتاب 
حنين : عيب يا مراد بس بقي الناس بتبص علينا 
مراد : عيب ايه هو أنا لسه عملت حاجة الصبر حلو يا حلو أنت
ثم ذهبوا وكان ينتظرهم المأذون وجلس مراد أمام عم 
حنين الذي وكلته حنين لعقد زواجها 
المأذون : أين الشهود ؟
وهنا دخل آدم ومعه غرام وقال آدم : أكيد أنا الشاهد 
الأول وذهب لمراد واحتضنه وقال : أخيرا هتدخل 
القفص برجليك وهفرح فيك وضحكوا جميعا وكتب 
المأذون الكتاب وقال بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع 
بينكما فى خير 
ثم ذهبوا جميعا للحفل الصغير الذي يجمع العائلتين 
والأصدقاء المقربين ووسط الفرحة العارمة وجد آدم من
يناديه من خلفه التفت ورآها ثم غضب كثيرا وقال :
أنت ايه اللي جابك هنا ؟!!
أنا مش قولت مش عايز أشوفك تاني!!
غرام : اهدي يا آدم الناس حوالينا وهتاخد بالها مش 
عايزين نبوظ عليهم فرحتهم ثم أتي مراد لآدم وقال :
أنا اللي عزمتها يا آدم لازم تسامحها هيا غلطت وندمت 
وجاية تتوسلك انك تسامحها وأنت بقي ليك حياتك 
ومراتك وبيتك وبكرا تحس بوجعها سامحها يا آدم دا 
ربنا بيسامح 
ثم قالت غرام : سامحها يا آدم عشان خاطري دي مهما
كان والدتك وهيا ندمت ع اللي حصل 
علا : أنا أسفة يا ابني أنا عارفة ان غلطت الدنيا كانت 
سرقاني وكنت شايفة نفسي وشيطاني كان ضاحك عليا
مكنتش شايفة غير نفسي وبس وف الآخر اترميت 
لوحدي ومحدش سائل عني سامحني يا ابني أنا أخدت 
جزائي وعرفت غلطي 
هنا دخل محمد وقال : سامحها يا ابني دا أنا سامحتها 
الدنيا مبقاش فيها قد اللي راح عشان نعيشه ف تعب 
ووجع ارضي ربك وسامحها يا ابني مهما كان أنت 
هتتحاسب عليها يوم القيامة بلاش تعمل حاجة تتردلك 
ف ولادك فيما بعد يا ابني 
نظر آدم لهم جميعا ثم نظر لوالدته وقال : وحشتيني يا 
أمي وأخذها بين أحضانه يبكي وهي تبكي 
مراد : لا بقولكوا ايه محدش يعيط ف فرحي أنا بقولكم أهو
ضحكوا جميعا وذهب مراد لحنين وقال : مش يالا بينا
بقي يا عروسة عشان أقولك علي المفاجأة 
حنين : ايه هيا يا مراد قولي عشان خاطري 
سبيهم يقعدوا هما ف الحفلة وتعالي وأخذها وذهب 
حنين : يامراد كدا عيب احنا مشينا وسيبناهم من غير
م نسلم عليهم 
مراد : هششش تعالي معايا وخرج برا الاوتيل وركب 
عربيته وذهب 
حنين : هو احنا مش هنقعد ف السويت اللي ف الاوتيل 
يامراد 
مراد : هنروح أوريكي المفاجأة اللي عملهالك ولا مش 
عايزة تعرفيها !!
حنين : لا خلاص ياحبيبي براحتك 
مراد فرمل بسرعة ووقف ف وسط الطريق وقال : يا ايه!!
حنين : برقة وهمس حبيبي 
مراد : يالهواااااااي أخيرا طيب اعمل ايه دلوقت واحنا 
ف الشارع م أنا لو رديت ع الكلمة دي هنتاخد آداب 
حنين : يالا بقي خلينا نروح نشوف المفاجأة 
أخذها مراد بين أحضانه وساق العربية ووصلوا لمكان 
فيه طائرة خاصة 
حنين : ايه دا يا مراد احنا هنسافر !!
مراد : هنلف الدنيا سوا يا حنيني وأول مكان هنروحه 
المالديف وبعد أسبوع المكان اللي تؤمريني نروحه 
هنروحه فورا وكل أسبوع نروح مكان نفسك فيه 
حنين : طيب احنا مجبناش معانا الشنط هنعمل ايه دلوقت
مراد : الشنط بتوعنا بتستنانا ف الطيارة ياقلبي 
حنين حضنته أويييي وقالت : ربنا يخليك ليا يا حبيبي 
مراد حضنها جااااااامد وقبلها ف شفايفها قبلة كلها حب 
وشوق ولهفة .
تمت بحمد الله 
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات