رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رانيا عثمان
رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رانيا عثمان |
رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رانيا عثمان
"كم اعشق رجلا شعرت معه بالامان "♥😍
ااحتضنها مروان بشده ليقول/انتي بتعيطي لي طيب
اخرجها من حضنه ليمسح دموعها ويقول /اعملك اي طيب علشان مشفش دموعك الغاليين دول
ركع مروان امامها ليخرجع علبه من جيبه يوجد بها خاتم مكتوب عليه اسمها واسم مرروان
لتبتسم صافي ليقول/اعتبر الابتسامه دي اي موافقه
هزت صافي راسها ليضع الخاتم في اصبعها
رفع يدها لفمه قبلها بحب
قال مروان /خلاص بقا
صافي/خلاص قالتها وهي تمسح دموعها بطريقه طفوليه
لتقول/مش انت بتحبني صح
مروان بابتسامه /صح
صافي/طب تعالي بقا هتلي شوكولاته وايس كريم
مروان/يعني اخره الرومانسيه دي وتقوليلي ايس كريم
صافي بغضب طفولي/يعني مش هتجبلي طب خد خاتمك بقا
مروان/خلاص يستي انا لو اعرف انك بتيجي بالاكل مكنتش تعبت نفسي
صافي بابتسامه /طب يلا بقا علشان لسه هتفسحني
مروان/هو يوم باين من اوله كان مالي انا ومال الحب ما كنت عايشها من غير حب والدنيا حلوه
صافي/كنت اي يخويا
مروان/هتقلي اخويا تاني يحبيبتي انا مش اخوكي
صافي/معلش بغلط في العنوان
مروان/خدي بالك المره الجايه
صافي/طب اي هنقضيها كلام يلا
مروان بغمزه/امال هنقضيها اي
صافي/يقليل الادب والله لتاخد خاتمك
مروان بضحك/استني يمجنونه الخاتم ده لو طلع من ايدك مش هيعجبك رد فعلي فالبسيه احسنلك
اقترب من اذنها ليقول/الخاتم ده اللي بيعلن انك ملكي
نظرت اليه صافي بخجل لتقول/احنا مش هنمشي ولا اي
مروان/هنمشي يقمر
سحبها مروان من يدها ليخرجوا من الفيلا
ركب مروان السياره وبجانبه صافي
في القصر كانت مروه جالسه بجانب ادهم يتناولون فطورهم
قال ادهم/انا رايح الشركه
مراد/خدني معاك
ادهم/يلا
قبل ادهم جبين مروة امام الجميع مما زاد من خجلها وتوترها
ابتسم ادهم وخرج متجهها الي الشركه
اما مروة فذهبت لتجلس في الحديقه جلست تتامل جمال الحديقه والورود الجميله ورائحتها الطاغيه
ليقطع شرودها زينه وزهره وهما يقولوا/ممكن نقعد معاكي
مروة بابتسامه/ممكن
زينه/والله ادهم عرف ينقي قمر يا ناس
مروة /ده انتي اللي قمر
زهره/انا ماليش من الحب جانب
مروة/انتو كلكم قمرات
زهره/بس علشان بتكسف
زينه/بتتكسفي يبطه
مروة بضحك/مش بقلكم قمر
ابتسمت زينه لتقول/قوليلي بقا اتعرفتي ازاي علي ادهم
مروة/عادي اتعرفنا يعني زي ما اي اتنين بيتعرفوا
قالتها بتوتر فماذا ستقول لهم
زينه/ماشي يستي هحاول اقنع نفسي
ظلوا يتحدثوا حتي جاء الظهر لتقول مروة/بعد اذنكم يبنات هروح اصلي الظهر
زينه/وانا كمان
زهره/خديني معاكي علشان اصلي
ذهبوا ثلاثتهم الي القصر ليتجهه الجميع االي غرفته
ذهبت مروة الي جناحها لتدلف الي المرحاض لتتؤضي خرجت بعد قليل وهي مرتديه الاسدال
اتجهت الي مكان الصلاه ودات فرضها
قرات وردها اليومي من القران
ثم جلست علي الفراش تلعب بهاتفها
لتجد ان هناك رسائل من رقم مجهول
تجاهلتها ليرن هاتفها بهذا الرقم اخذها الفضول وفتحت عليه
لتسمع صوت غليظ يقول/اهلا بمرات القيصر
مروة بخوف/مين معايا
الرجل/مش لازم تعرفي بس اي رايك اخلصلك علي حبيب القلب
انتفضت مروة من مكانها وهي تصرخ /لا انت مين وعايز اي
الرجل/هبعتلك كام صورة شوفيهم ولو بتحبي جوزك هبعتلك عنوان تيجي عليه سلام
اغلق الخط دون سماع الرد
ثواني ووصلها اشعار يعلن عن وصول ااصور خافت ان تفتحها ولكنها تشجعت
فتحت الرسايل اتجد صور لادهم وهو جالس يتابع عمله وصور اخري لشخص يقف في مبني امام الشركه ويصوب عليه
ارتجفت مروة كثيرا ولكنها تذكرت كلام ادهم
فلاش باك
ادهم/انا حذرتك لو عرفت انك طلعتي من البيت مش هيعجبك اللي هعمله فيكي
مروة بخوف/حاضر
ادهم/اظن سمعتي كلامي متخلنيش اوريكي وشي التاني قالها بحده
لتؤمي له مروة بخوف
باك
مروة/اعمل اي لو روحت ادهم هيطن عيشتي
طب ما انا اروح هو مش هيعرف انا مش هقله ومحدش هيقله
(غبيه ده هيطين عيشة اللي جايبين ابوكي 😂)
ارتدت مروة ملابسها واخذت حقيبتها
وتسللت الي الاسفل دون ان يراها احد
خرجت من القصر بعد ان اقنعت ااحراس ان لديها عمليه في المستشفي خطيره
اخذت تاكسي اعطته العنوان ليستغرب الرجل
علي الجهه الاخري في الشركه كان ادهم يعمل انهي بعض الصفقات ليرجع براسه الي الوراء ويتنهد براحه
رن هاتفه استغرب عندما نظر الي شاشه الهاتف اليس هذا الحارس الذي عينته لحراسه مروة ومراقبتها رد ليقول/في اي
الشخص/ادهم بيه المدام لسه خارجه من القصر واخدت تاكسي وانا حاليا ماشي وراها بس يا ادهم بيه المكان اللي هي راحه فيه ده مقطوع ومهجور
ادهم وهو يجمع اغراضه/ابعتلي العنوان
الشخص/حاضر
اغلق ادهم الخط وهو يتوعد لها
خرج من الشركه ليستقل سيارته ويذهب الي هذا العنوان
علي الجهه الاخري وصلت مروة الي المكان لتصدم بشده من منظرة خافت كثيرا منه لتقول/ياماما اي المكان ده انا خايفه
دلفت االي الداخل فلم تجد احد
في مكان اخري
الشخص/اي يا باشا احنا هنسيبها كده مش هتطلعلها
المجهول/لا خليها كده انا متاكد ان ادهم جاي
الشخص/عرفت ازاي يا باشا
المجهول وهو يشاور في كاميرات المراقبه ليري ان هناك حارس مختبي خارج المكان
الشخص/يعني هو بيراقبها ياباشا
المجهول/اه خلينا نلعب ونستمتع
نهايتك قربت ياابن الهواري
كانت مروة خائفه تبحث عن اي شخص في المكان
عند ادهم وصل الي المكان ليدلف الي الداخل اخذ يبحث عنها حتي راها واقفه تبحث عن شئ ما
ذهب اليها لتصدم هي بشده سحبها من يدها بقوه المتها لتقول/ادهم ارجوك اسمعني
لم يرد عليها ادهم خرج ادهم من المكان ليفتح السياره ويدفعها بداخلها جلس بجانبها
دون كلمه ساق بسرعه حتي انها كانت خائفه منه
بعد دقائق معدوده وصلوا امام القصر لينزل من السياره
سحبها من يدها بقوه الي داخل القصر اخذها الي الجناح ليرميها علي الارض بقوه ويقول بصوت مخيف/انا قلتلك اي متخرجيش من القصر
قالها بصوت عالي
لتنتفض مروة خوفا
ليقول بحده/ خرجتي ليه واي اللي خلاكي تروحي المكان ده
لم تجيبه ليقول وهو يرفع وجهها بعنف مقابل وجهه/مش بسالك جاوبي عليا
مروة بخوف /انا والله ما اعرف اي المكان ده
ادهم بصوت عالي /امالي اي اللي خلاكي تروحي هناك
قبض علي فكها بقوة المتها لتقص عليه كل شئ
مروة/والله هو ده اللي حصل قالتها بخوف
قربها ادهم اليه وهو ممسك بفكها ليضغط عليه اكثر لتتالم مروة
ليقول/اول واخر مرة تطلعي برا القصر فاهمه قالها بصوت عالي
لتهز راسها بخوف منه
تركها ادهم وخرج من الجناح اما هي فاخذت تبكي
حتي غفت مكانها
تعليقات
إرسال تعليق