رواية روح الصقر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد عماد
رواية روح الصقر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد عماد |
رواية روح الصقر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد عماد
تكمله الفلاش باك 🤗🤗🤗🤗🤗
في منزل عثمان ...
فجرا ..
كانت تجلس روح بدموع غزيره فحقا أن والدتتها معاها كل الحق فماذا كان سوف يحدث لها لولا ارسل لها النجده في ذلك الوقت حقا كان وقتها سيكون الموت هو الحل الامثل ليقاطعها صوت طرقات الباب المنخفضه بعض الشئ لتقترب من الباب بارتباك وقلق ليخرج صوتها المبحوح من كثره البكاء .
/مين الي بيخبط .
صقر بنبره رجوليه ساحره /انا صقرك ي روحي افتحي .
رغم خوفها ورعبها من معرفته بما كان سيحدث لها الآن أنها شعرت بالاحتياج الشديد لمالك القلب لتفتح الباب سريعا وترتمي في أحضانه بدموع ليشدد من احتضانه بها ليقبل رأسها ب حنان .
صقر ب عشق /اهدي ي نور عيني اهدي انا جنبك .
روح بدموع /صقر فيه حاجه حصلت وانا مش قادره اخبي عليك لازما تعرف بس قسما بالله مكان بيدي .
صقر بابتسامه وهو يقبل يدها /انا عرفت كل حاجه يروحي متقلقيش والي عملوه كده حسرتهم علي روحهم .
روح بدهشه /عرفت كيف مين الي قالك .
صقر بابتسامه /متشغليش بالك عرفت كيف المهم اني عرفت وخلاص وخد تلك حقك من ولاد الكلب دول
روح ببراءه وهي تمسح دموعها/ي عني مش زعلان مني .
صقر بخبث وهو يقترب منها /والله علي حسب ممكن افضل شايل كده وممكن بوسه واحده تخليني انسا العالم كله .
روح بابتسامه وخجل/بس كده .
ليلتهم صقر شفتيها في قبله مملؤه بالعشق والحب لتبادله هي القبله بكل العشق ليفصلوا قبلتهم اخيرا الالتقاط انفاسهم .
صقر ب عشق /بحبك جوي ي روح جوي .
روح ب حب /وانا بعشقك ي قلب روح من جوه .
صقر بغمزه /بقولك متيجي ندخل هنا وخلاص .
صقر بخجل /صقر .
صقر بابتسامه /روح صقر والله .
روح بشك /صقر انت فيك ايه ي حبيبي حساك مش زين .
صقر بقلق/فعلا انا مش زين ي روح في موضوع مهم جوي لازما نتحددوا فيه لاني عايزك معايا في كل الي جاي .
روح بقلق/وانا بين ايديك ورهن اشارتك ي حبيبي تعال نقعد بره ونتحددوا براحتنا .
في الخارج ..
روح بصدمه /انت بتقول ايه ي صقر معقول فيه ناس كده بالشر والجبروت ده وانت ي صقر تبقا في كل ده ومتقوليش .
صقر بغضب /واكتر ي روح دول حرقوا قلبي قتلوا ابني مش اخويا ده انا الي مربيه .
روح بحنان /بعد الشر علي قلبك ي غالي وحياتك عندي لناخد حق حازم وننتقم منهم .
صقر وهو يمسك يدها بحنان /علشان كده عايزك معايا ي روح .
روح بعشق/الي تؤمر بيه اعتبره اتنفذ.
صقر بجديه /ابويا عياخدك بكره يرجعك القصر صوح .
روح /صوح .
صقر /اسمعي بقا عاد انا قدام الكل هبقا مش طايقك هتلكلكك علي اي حاجه ليكي وانتي استحملي مني اي حاجه علشان خاطر ننفذ الخطه دي انا اسف ي روح بس دي الطريقه الوحيده علشان الحيه دي تتطمنلي وتسهلي كل الي عايز اعرفه .
روح وهي تقبل يده بعشق/ولا يهمك ي روح روحي اعمل فيا مابدالك انا فهمتك ي حبيبي وهبقا معاك لاخر طب وحته التسجيل الي في اوضه النوم ده هنعملوا فيه ايه .
صقر /ده هيساعدنا كتير طول ماحنا في الأوضه هنسمعها الي عايزه تسمعه وبس المهم أن الاتفاق ده بينا احنا بس حتي شاكر رغم أنه عارف كل حاجه لكن كده احسن علشان الكل يصدق .
روح بابتسامه /فهمتك ي قلبي وإنشاء الله هناخد حق حازم .
ليحتتضنوا بعضهم بعشق فذلك كان(اتفاق العشق )❤️❤️❤️❤️❤️❤️
وبالفعل قد بدوا في الخطه وبمعرفه سوزي بحادثه روح واستغلالها لايقاع بينهم قد سهلت الأمور كثيرا عليهم وبدأت بالفعل خطه الإيقاع بيهم ...........
انتهاء الفلاش باك .....
في قصر العزايزي ....
في الجنينه .
صقر بابتسامه /حلو جوي ي عني الخطه نجحت .
شاكر/طبعا ي كبير ده فعلا كلب فلوس .
جاسر باستغراب /مش عارف ازي راجل زي ده يخلف ملاك زي هبه .
صقر بابتسامه /مش كل الناس زي بعضها ي اخوي .
شاكر /المهم عاد جهز حالك علشان نروحوا بكره نخطبهالك كفايه ل حد كده .
جاسر بسعاده /حاضر هروح عاد ابشرها .
صقر بغمزه /روح ي حنين .
شاكر /كويس أن جاسر قام ايه الاخبار .
صقر بابتسامه /الاخبار زينه جوي جوي خلاص هانت ي اخوي .
شاكر بتنهيده/طب و روح مش ناوي عاد تسامحها.
صقر بخبث /كله باونه ي اخوي .
سوزي بدلع /هاي .
صقر بابتسامه خبيثه /أهلين ي روحي اتوحشتك جوي .
سوزي بدلع /وانا كمان يروحي .
شاكر /طب هطلع انا ي صقر ورايا حجات مهمه عن اذنكم .
سوزي بدلع وهي تمسك يد صقر /حبيبي عامل ايه .
صقر بابتسامه خبيثه /الحمد لله ي قلبي اخبار الشغل ايه .
في الداخل ...
خديجه بصراخ /بت ي روح انتي ي بت .
روح وهي تتدعي الكسره /نعم ي أما .
خديجه بحده /خودي ي اختي طلعي الشاي طلعيه بره .
روح /حاضر ي أما .
جاسر بابتسامه /عامله ايه ي روح .
روح بابتسامه /الحمد لله ي جاسر بخير هروح انا ي أما فوتكم بعافيه .
جاسر بابتسامه وحماس /أما عايز افاتحك في موضوع مهم وأبوس يدك متقويلي لا .
خديجه بضيق/ي بقا اكيد خاص بالي ماتتسما الي اسمها هبه اتكلم ي اخويا .
في الخارج .
كانت تقف روح وهي تتضغط علي يدها بغضب وغيره شديده .
روح بغيظ وغيره /شوف بنت الفرطوس لازقه فيه كيف طيب انا هخليكي تتضحكي من قلبك صوح مبقاش انا روح .
عند صقر وسوزي ..
سوزي بدلع /خلاص ي قلبي هقابل حاتم النهارده ونظبط كل حاجه واعملك توكيل ما املاكي هي املاكك وبعدين ماحنا خلاص هنتجوز .
روح بخبث /الشاي ي صقر بيه .
صقر بغمزه وهو يدعي الغضب /ايه ده ومالوش غيرك يبعتوه معاه الشاي ده حاجه تسد النفس .
سوزي باستفزاز /معلش ي بيبي اعتبرها خدامه هاتي الشاي دماغي مصدعه .
روح بخبث وغيظ /عينيا .
لتقترب منها روح بخبث لتسقط جميع اكواب الشاي الساخنه علي قدميها .
سوزي بصراخ /اعااااا انتي غبيه حرقتيني .
صقر وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /ايه الي عملتيه ده انتي اتجننتي .
روح بمكر /اسفه ي صقر بيه مكنش قصدي .
سوزي بصراخ /اعااااا مش قادره استحمل .
صقر وهو يكتم ضحكاته بصعوبه /هنيه بت ي هنيه .
هنيه /نعمين ي صقر بيه .
صقر /روحي مع سوزي هانم واطلبي الدكتوره بسرعه .
هنيه /حاضر ي صقر بيه يلا ي هانم علي مهلك .
ليسحب صقر روح بعيدا ..
صقر بضحكه عاليه /هههههه الي عملتيه ده ي مجنونه حرقتي البت .
روح بغيظ /احسن تستاهل عماله تتدلع عليك وانا النار تقيد فيا ي بيبي وهنتجوز قريب اهي كده مش هتتتجوز خالص .
صقر بضحكه ساحره /واه عاد ده انتي طلعتي مش سهله واصل .
روح وهي تنظر في عيناها ب عشق /الي يقرب منك أكله بسناني الي يفكر يمس شعره منك ي صقر ساعتها هتقلب ل واحده تانيه خالص ممكن تعمل اي حاجه علشانك .
صقر بعشق /طب انا اعمل ايه دلوقتي عاظ قلبي مبقاش قادر يبعد عنك اكتر من كده .
روح بابتسامه /هانت ي روح قلبي وهنبقا مع بعض ومفيش حاجه هتفرقنا واصل ..
في الداخل ...
خديجه بغضب /واه عاد ده انا مليش كلمه عاد .
جاسر برجاء /ي اما حرام عليكي ابوس يدك وافقي انا مش هقدر اعمل اي حاجه من غير رضاكي .
خديجه بحده /ي عني مصمم ي جاسر .
جاسر برجاء /ايوه ي أما ابوس يدك وافقي بقا .
خديجه بخبث /طيب ي ولدي الي تشوفوه انا يهمني راحتك .
جاسر بسعاده /ربنا يخليكي ليا ي أما هروح افرحها بقا .
خديجه بغيظ /انا لازما اشوفلي صرفه في الموضوع ده مش كفايه بنت الخياطه لازما اتصرف.
في امريكا .....
كانوا يسيرون علاء وشاهنده وهم ينظرون إلي محلات الملابس باهتمام ليلفت نظر شاهنده محل من محلات المحجبات لتنظر إليها باهتمام تحت نظرات علاء المبتسمه .
شاهنده بابتسامه /هدخل المحل ده ي علاء.
علاء بسعاده /روحي وانا هستناكي هنا .
شاهنده بابتسامه /مش هتاخر .
بعد بعض الوقت ..
كان يقف علاء بانهيار من ذلك الحوريه الذي ترتدي ملابس محتشمه للغايه وحجاب يزين رأسها ليبتسم ابتسامه واسعه .
شاهنده بابتسامه /ايه عجبتك .
علاء بانبهار /مشاء الله زي القمر ربنا يقويكي .
شاهنده بتنهيده /كان نفسي اعمل كده من زمان اوي ي علاء بس للاسف كل الظروف حواليه مبقتش بتساعدني اني اتغير .
علاء بابتسامه /تتجوزيني .
شاهنده بابتسامه ودموع فرح /موافقه ...
في شركه صقر ...
حاتم بابتسامه /حبيبه قلبي انا اسف اني مقدرتش افاتح عمي عرفان اديكي شوفتي الي حصل .
صباح بخبث /ولا يهمك واصل لسه الايام جايه .
حاتم بابتسامه /لا بقا انا مستعجل ومش قادر اصبر اكتر من كده .
صباح بمكر /حاتم متحكيلي عاد عن حياتك كده .
حاتم بارتباك /قصدك ايه ي صباح مانتي عارفه اني راجل أعمال كل حاجه عني انتي عرفاها .
صباح بخبث /واه عاد وايه المشكله لما نتحدد شويه انتا هتبقا جوزي ي عني لازما ابقا عارفه عنك كل حاجه .
حاتم بهروب /مفيش حاجه مهمه ي عني احكيها ي صباح كفايه اني بحبك اظن ده كفايه .
صباح وهي تنظر إليه بكره /فعلا ده كفايه جوي .
لتحدث ذاتها ب توعد ده انت شيطان وموتك انشاء الله هيكون علي يدي .....
في منزل عثمان ....
كانت تجلس بدريه وهي تعد الطعام لتقاطعها طرقات الباب ..
بدريه بفرحه /عصام ولدي كيفك ي ولدي .
عصام بفرحه /خاله بدريه كيفك اتوحشتك جوي .
بدريه /لا ي شيخ بقا كده ي واد ده انا الي مربياك بعد امك ماتت .
عصام وهو يقبل يدها /وحياتك عندي اني بقعد حوالي اربع شهور مشافوش ابويا انتي عارفه الظباط عاد قوليلي عاد فين روح و علاء وحشواني جوي بقالي ي جي سنه مشوفتهومش .
بدريه بحزن /السنه دي حصل فيها حجات كتير اوي ي ولدي علاء سافر أمريكا وروح اتجوزت .
عصام بصدمه /اتجوزت ازي واحنا منعرفش وعلاء سافر يشتغل ولا ايه اتكلمي ي خاله .
بدريه بدموع /والله معارفه ي ابني اهو سافر وخلاص سبنا انا واخته ومشي .
عصام /طب وروح اتجوزت امتا ومين وازي انا معرفش .
بدريه /والله ي ابني الموضوع جيه بسرعه ملحقناش نعمل حاجه واصل واتجوزت صقر العزايزي ..
عصام بابتسامه /واه عاد صقر ده ابن الحلال ده دفعتي وطول عمره كان صاحبي علي العموم انا هروح اطمن عليها وبالمره اقابل صقر .
بدريه /طيب ي ولدي هستناك نتغدا سواء .
عصام بابتسامه /طيب ي خالتي فوتك بعافيه .
في قصر العزايزي ....
في غرفه رحمه ...
كانت تجلس رحمه وهي تدون بعض الملاحظات ليلاحظ شاكر بانتباه وقلق ذلك العلامه الذي بيدها .
شاكر بقلق /رحمه ايه الي في يدك ده .
رحمه بتجاهل /مفيش كنت تعبانه شوي روحت المستشفي والدكتوره اديتني محاليل .
شاكر بحده /تعبتي ورحتي المستشفي وانا معرفش ي رحمه .
رحمه بوجع/معلش عاد مانت هتطلقني بقا لازما انعود اعمل كل حاجه ل حالي .
شاكر بالم /طب قومي يلا نامي الوقت اتاخر .
رحمه /لا لسه عندي مذاكره كتير .
شاكر وهو يحملها ب عشق /انا قولت كفايه كده ولازما ترتاحي .
لتنظر هي إليه باستغراب لذلك التحول ليضعها علي السرير بحرص شديد وهو يقبل رأسها ليتحدث بنبره رجوليه مجهوده .
/تصبحي علي خير .
ليتركها تبتسم تلقائيا علي زوجها لنتذكر حديث روح لتعد ذاتها بأن الحياه بينهم ستتقدم لاحسن ........
في أحدا الكافيهات الفاخمه...
سوزي بالم /اه ي رجلي .
حاتم باستغراب /انتي مالك .
سوزي بغيظ /الغبيه الي اسمها روح كبت عليا الشاي السخن المهم خلينا في الي احنا فيه مالك .
حاتم بقلق/مش عارف حاسس ان كلام صباح مش مريحني نبراتها فيها حاجه غريبه .
سوزي بغيظ /قصدك ايه هتكون قصدها ايه الزفته دي كل مصايبنا فات عليها سنين وكلها في امريكا ايه الي هيوصلها ل هنا .
حاتم بقلق/مش عارف بس انا مش ممكن لازم نبعد شويه عن الي فدماغنا.
سوزي بغضب /لا ي حبيبي انا مش هسيب صفقه زي دي تروح مننا علشان كلام أهبل في دماغك مالوش اي دليل انا قررت اني افضل متجوزه صقر وزي ماخدت املاك الي قبله وخلصت عليه هاخد برضه أملاك صقر .
حاتم بتحزير /بلاش ي سوزي عند وطمع بدل مانروح في الرجلين .
سوزي بحده /ده علي اساس ان لو فيه حاجه هتسيب ست صباح بتاعتك .
حاتم /وأبيع ابوها كمان كله الي حياتي.
سوزي بضحكه رفيعه/هههههه طول عمرك واطي ي حاتم بس انا بقا مش هرجع في قراري وهفضل مكمله في الي بدأته ....
في قصر العزايزي ...
كانوا يستعدون الفتيات للذهاب الي المدرسه كانت تنزل روح من أعلا الدرج لتشهق اثر من يسحبها لتبتسم بحنان .
روح بابتسامه /حبيب روحي ايه عاد شغل العيال ده .
صقر بعشق وهو يقبلها /اعمل ايه عاد مانتي عارفه اني مقدرش اعمل حاجه واصل قبل ماشوفك مانتي عارفه اني مش عارف اخد راحتي معاكي في الاوضه من الزفت التسجيل ده .
روح بابتسامه ساحره /حبيبي قلبي ي ناس بس يلا ننزل عاد لحد يشوفنا كده .
صقر بتملك وهو يحتتضنها من خصرها /الي يشوفنا يشوفنا مراتي وانا حر فيها .
روح بابتسامه /بحب جوي ي صقري ❤️❤️❤️.
في غرفه سوزي ...
سوزي بخبث /اعااااا لو سمحتي هاتلي صقر ي غيريلي علي الجرح.
حنان بغيظ /صقر واه عاد كيف ده ي بتي اتحشمي .
سوزي بتصنع الالم /اه لو سمحتي انا عايزه صقر هو الوحيد الي يعرف يغيرلي عليه .
حنان بغيظ /براحتك ي بتي لتتحدث بهمس دي ايه البت القادره انا ابعاتلها البنات .
في الاسفل ....
كانوا يقفون الثلاث فتيات وهم يتحدثون بضحك .
حنان بابتسامه /العوافي عليكم ي بنات معلش عاد روحوا غيروا ل سوزي علي الجرح بتاعهها لحسن خديجه مش هنيه وانتوا عارفين انا مقدرش علي كده .
روح بخبث /لا عاد ارتاحي انتي ي خاله احنا هنغيرولها لينغمزوا الفتيات بعضهم البعض ليتجهوا الي غرفه سوزي .
في غرفه سوزي ...
سوزي بفزع /ايه ده في ايه انا عايزه صقر .
رحمه بمكر /معلش ي خيتي صقر مش اهنه بس انا هنريحوكي علي الاخر حسره عليها ي حسره عليها .
رحمه بخبث /وحدووووووه .
رحمه وهبه بخبث /لا الله الا الله .
تعليقات
إرسال تعليق