رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء حبيب
رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء حبيب |
رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أسماء حبيب
جنان،،، بصراحه انا حااامل.
فاطمه وبرقت بعنيها اوي،،،، اييييييي حامل.
زهره بخبث،،، اااه يا حببتي حامل عبال عندكم ان شاء الله.
تعالت اصوات الزغاريد في السرايا وكان الكل مبصوت ما عدا حميده لانها مكنتش حبه جنان اما فاطمه خرجت بسرعه من السرايا.
حمدان وبهني ابنه،،،، الللف مبروك يا ولدي.
منصور وبيبص لجنان بغيظ وتوعد كبير،،،، اللله يبارك فيك يا بوي.
زين وبحضن اخوه وبيهمس في ودنه،،،، الللف مبروك عملتها امتي يا خلبوص بس.
منصور وببعده وصوت واطي وبيجز علي اسنانه،،،، معملتش حاجه ده ملعوب من ام المصااايب.
زين،،،،، هههههههههههههههههه وانا بقول برضوااا زهره دخلتها مش مريحاني عوضك علي الله في جنان يا كبير.
نواره،،،، متتحركيش كاتير يا جنه ولازم الوكل يكون عندك ليل نهار اني هجبهولك لحاد عندك يااالف انهار ابيض.
جنان وحسه بالذنب انها كدبت،،،،، نواره.
نواره،،، نن عينها من جوه.
زهره فهمت جنان ونكزتها في درعها،،،، هي عيزه تقولك يعني انا هبات فين!.
زينه بسرعه،،،، في الدور التاني جار اوضتي اني وزين.
زهره بأبتسامه خبيثه،،،، يا قلبي طلعيني بسرعه اصلي تعبااانه من الطريق.
فتحيه،،، مش تتعشو لول.
زهره،،، لاء احنا الحمد الله شبعانين ولا اي يا جنان.
جنان،،، ا اااه اااه.
زهره وبتسند جنان،،، تعالي يا حببتي تعالي علي مهلك للبيبي يدوخ ولا حاجه.
جنان بهمس وهي طلعه علي السلم ،،،، منصور هيرنني حتت علقه سقع.
زهره،،، مش مشكله كله فدي الوطن.
جنان،،، والله يا عنتر زمانك والوطن هيعمل اي يعني هيغرق منصور في النيل وينتقم منه شر انتقام مثلاً.
زهره،،،، جنان...
جنان،،، امممم.
زهره،،، البت فاطمه مزه اوي يلي تتشكي دنا بصراحه حبتها مش عرفه هعمل فيها مقلب ازاي هههههه دنا الي هتشقلط من جملها يكنش دا الحب من اول نظره.
جنان بغيظ،،، هو انا جيباكي تحبي في البت ولا اي يا روح امك.
زينه من وراهم،،،، اني هدخل جوجو الاوضه ونواره وخدك علي فوق.
زهره بصت لجنان بتحزير وطلعت مع نواره الدور التاني علشان تشوف اوضتها....
منصور قاعم تحت وجنبه زين ووالدته وعمه وابن عمه وشاغل تفكيره ازاي جنان تعمل حركه زي دي...
حمدان بابتسامه،،، اني هجيبلها الحكيمه (دكتوره) وتخلي بالها من جنان لحد اما تقوم علي خير.
منصور بسرعه،،، لااااه.
كمال باستغراب،،، لي يا منصور دي مرتك والي جاي هيبقي ابن منصووور الجبلاوي ولازم يكون صحيح يا ولدي لما مرتك تولد.
زين وحب يساعد منصور،،،، لا يا عمي مش كدا الموضوع ان منصور هيتابع في مستشفي بره مش عايز حكيمه من هنا اصله بخاف علي جنان قوي.
منصور بارتياح،،،، اييون يا بوي.
حمدان،،، ماشي يا ولدي بس خلي بالك منها.
منصور وبستحلف لجنان،،، من عنياااا يا بوي عن اذنكم اروح اشوف مرتي.
زين وبيقوم وري منصور،،، خدني معاك.
منصور طالع بسرعه علي السلم وزين وراه وبيضحك،،، اهدي يبني طيب استني والله ما عارف اطلع هههههه الله يرحمك يا جنان.
منصور جاي يفتح الباب لقاه مقفول من جوه،،،،، جنااااااعااااان افتحيييي.
جنان،،، يلهوييي يلهوي اعمل اي ياااربي منك للله يا زهره هروح في ابو بلاش.
منصور وبيخبط جامد،،، افتحييييي لكسره علي نفوخك.
جنان من وري الباب،،،،، منصور ممكن تسمعني لاول.
منصور،،،،، افتحي لااااول.
جنان وبتبلع رقها بصعوبه،،، ط طيب احلف كدا انك مش هتضربني طيب.
جنان لقت الباب بتهز جامد اتخضت راحت فتحه القفل وطلعت تجري في لاوضه.
منصور دخل وملامح وشه غير مبشره خالص قفل الباب وبالقفل ووقف ببصلها بغضب،،،،، ونتي حااامل كييييف بقي ياااحرمي المصووون.
جنان بمرح بتحاول طلطف الجو،،، من عند الله هتعترض ههههه.
منصور وزاد غضبه،،،، وبتتتتتضحكييي كومااااان.
جنان سكت وبتبصله بخوف شديد....
منصور وبيقرب ببطء،،، انتي عارف لو الحكيمه جت هنااا وبوي عرف كااان اي الي هيحصل واني و سُمعت العيله الي بقلها سنيييين كانت هتبقي كيييف.
جنان وبرجع لوري،،، والله يا منصور مقصد حاجه بس هييي منك للله يا زهره يا بنت روحيه هيي والله الي قالتلي اعمل كدا بس علشان فاطمه متفكرش فيك تاني واللله يا منصور والللله ط طيب انت بتقرب لي والله اسفه خلاص.
منصور،،، مهو لااازم تبقي حامل يا جناان لا اما هنتفضح.
جنان بنص عين،،،، تقصد ايييي.... لاااااء كله الي الشرف كدااا يا منصور عايز تتغرغر بياااا دا انا مراتك يا اخي وعشره اسبوعين لااااء يا منصور اخص عليك اخخخص.
منصور بصلها ببلاهه،،،، معلش سمعيني اكده تاني قولتي ايييي، امال احنا اتجوزناااا لي وكنتي هتقتليني يا بنت المجنووونه .
جنان ووقفه بعيد ،،، لو سمحت متجبش سيره اموات المسلمين.
منصور بشللل،،، واللله دني هخليكي تحصليهم دلوك.
جنان،،، يا راجل استهدي بالله وعقل كدا اعملك شاي تروق دمك طيب.
منصور،،، معدش فيا دم دمي اتحرق.
جنان،،،، ههههه لي كدا يا ابني بحبش الدم الشايط في اعر الحله.
منصور،،،، اممم جنان.
جنان،،،، نعم يا صرصيرواا
منصور،،، اني هكتب اكتابي بكره علي فاطمه.
جنان قربت منه بغضب شديد،،،،، نعااااااااام تكتب كتابك علي مين يااا عنيا دنا كنت فرجت عليم البلد ومصر والولايات المتحده لو تحب ولا اقولك امه لا إله إلا اللله وبعدين اقتلك ياااامنصووور وشوحك ببصلتين.
منصور شدها لي بضحك،،، يا مجنونه هههههههه اني خلاص بقيت جوزك يعني تداري علي الفضيحه.
جنان بغيظ،،، دا جوازك عليا دي جنااايه مش فضيحه جنااايه وعلي ايدي يا منصور.
منصور،،، طيب قوليلي تحبي الي في بطنك ولد ولا بنت.
جنان وبتحط اديها علي بطنها،،، لا هتطلع بنت قمر شبهي طبعاً.
منصور،،، طيب حيث اكده احنا نتفاهم.
~اما فوق في الدور التاني...
زين بعصبيه،،،، لاااااء دا علي جوثتي.
زهره بلا مبالاه،،، وبترص هدمها في الدولاب في اوضه زين،،، اختك خدت هدومك اصل مش ارتحت في لاوضه التانيه يلا بقي عايزه ارتاااح.
زين بحاول يهدي،،، شووفي مش هتعصب بس لمييي هدومك دي وبره لاوضه مش بيت اهلك علشان تدخليجاي اوضه تعجبك.
زهره،،،،، بيت اهلي ده اااه... ويلا بقي اطلع عيزه اناااام.
زين بزعيق،،، ياااااا زينه يااااااا زييييييينه انتيج فين.
زينه طلعت تجري من اوضتها ودخلت لاوضه،،، جري اييا زين!
زين بغضب وبشاور علي زهره ،،، بتعمل اي هنا في اوضتي بقيييي.
زينه،،،، هي عازت لاوضه واني نقلت حاجتك وابوك عارف يلا انت واقف هنا لي اطلع عيب عليك.
زهره،،، هاااهاااهااااااااا كاااابسه.
زين بصلها بضيق شديد وطلع وهو بيكلم نفسه وبيتمتم كتير...
زهره قفلت الباب وضحكت عليه وترمت علي السرير بتعب،،،،، ااااه ياااهوو الواحد تعب اوي امممم.
لفت انتباه زهره مذكره محطوطه جمب لابجوه مسكتها بفضول وقعده تقلب كتير بس كله بلانجليزي ولا هي فهمه حاجه بس لفت انتبها صفحه مكتوبه بالعربي.. " اول ما نزلت مصر كان يوم غريب اوي حسيت ان مصر بتضربني بالقفا وبتقولي اي الي جابك يا حزين منكرش اني حسيت برضوا بلانتماء وكده بس اليوم من اوله كان ضارب معايه وقافل في وشي الباب كأني متسول رحته معفنه اممم معرفش بس هو كان كدا و اليوم كمل بالبومه الي شفتها طبعاً بنت كا أي بنت مصريه اصيله بتغلط وبتحاول تداري غلطها لزقت فيا تهمه تحرش واخت ضرب محترم وفي لاخر الحمد الله الناس اقتنعت اني برء انا بتمني اشوفها علشان اردلها الي عملته هذه البومه المصريه "...
زهره 🙂،،، بومه يا ابن حميييده.
زين سمع تخبيط علي الباب،،،،،، مياااعااان في ام الليله دي.
........
زين قام بضيق وفتح اباب،،،، م....
زهره رمت المزكره ومسكها زين قبل ما تلبس في وشه،،،،،، خد علشان البومه المصريه مش تطلع عليك تنهبش وشك ابقي نقي الللفاظك دا الملافظ سعد.
زهره مشيت وزين بص للمذكره وضحك،،،، ههههههه مااااشي يا بووومه.
زهره قبل ما تدخل اوضتها،،،، مردوده ياااا بوز لاخص .
زين،،،، يخراشي وهي متعصبه يا جدعان بتقلب علي كريم عبد العزيز ههههه.
زهره فتحت الباب،،،، سمعتك يا معفن ( وسدت الباب تاني)
زين باستغراب،،،، بتسمع من منخرها دي ولا اي.
عدي اليوم والكل بيحاول يتخطاه بكل ما فيه...
في بيت عمار الي كان قاعد علي السفره وبيقزقز لب وماسك الكتاب،،،، دنياااعااااا.
دنيا بنعاس وطلعه من اوضتها،،،، عايز اي يا ابن نرجس!
عمار،،،، هو اي نقلب القعده قدام ووره بصي كدا مش فاهم.
دنيا بصت ومش فهمت،،، ايوه اقلب صح ايوه.
عمار،،،،، لااا اصمله فهمت انا كدا، انا بس لو افهم قعده الشف دي.
دنيا بضحك،،، قعده أف مش شف يا مدهول.
عمار بص للكتاب تاني،،، لا هي قعده الشف الكتاب غلط نغم قالت كدا.
دنيا بضحك وبتبص للساعه،،،،، اجريعلشان نغم الي هتشفيك الحصه قدمها ربع ساعه وتبدأ.
عمار قام يجري واخد شنطته ونزل وركب العجله وماسك الكتاب وبيبص فيه ودخل في بياع الخضار،،،،، اسسسسف يا عم شحاته...
كمل بالعجله وكل شويه يبص في الكتاب ويحاول يجمع الي احمد قاله ركن العجله جمب محل عمو صبحي كالعاده،،،، العجلا يااا عم صبحييي وربنا اروح فيك فطيس
عمار بيجري في حوش المدرسه وماسك الكتاب وشايل الشنطه علي كتف وحده،،،،، ياااارب يااارب انا غلبااان وقنوووع عايز بس اعدي النص دنااا غلبااان.
دخل الفصل بتنهيده لعدم وجودها،،،، الحمد الله ابو سريع مجاش.
نغم من وراه مربعه اديها،،، احمممممم.
عمار جسمه انتفض،،، ياااساتر احم ازيك يا مس واللله بنت حلال حباااتك بتموت فيكي اسأليني انا.
نغم،،،، طيب ادخل علشان لامتحااان يلا الكل يبعد عن التاني.
عمار قعد جمب ذكي،،، حبيب اخوك يا مان سلمني نضيف اسىمك نضيف.
ذكي،،، كان القرد نفع نفسه هههه.
عمار،،،، ماشي يا نسنااااس ماشي.
نغم وزعت لاختبار وكانت بتمشي بين الطلاب وشده اوي.
عمار قاعد يحك راسه ويلعب بالقلم،،، كانت اي بس انا كنت فاكر يارب ساعدني يارب.
نغم بهمس سريع،،، قاعده اف الحاله التالته افتكر.
عمار،،، ااااااه صح.
نغم بضيق،،، جري اييي عمار ركز.
عمار ضحك بخبث،،، حاضر.
~في الجامعه....
جهاد بترن علي زهره ومردتش وقلقت عليها وكانت وقفه بره المدرج مستنيه الدكتور حسام....
بنت من المدرج،،، محتاجه حاجه يا جهاد!
جهاد،،، شكراً يا سمر لاء.
حسام كان معدي علي مكتبه جهاد جريت وبتندهه،،،، دكتوور حسااام.
حسام،،،، نعم يا زهره.
جهاد،،، ه هي زهره فين!
حسام،،، مسفره قناه مع جنان اسبوع كدا والله رحماني منها هههه.
جهاد وبتمشي،،، اه ماشي.
حسام،،، جهاد استني.
جهاد،،، نعم يا دكتور.
حسام،،، انتي كويسه.
جهاد،،، اه الحمد الله علي كل حال يا دكتور.
حسام،،، الحمد الله واللف مبروك للعروسه.
جهاد،،، الله يبارك فيك يا دكتور.
حسام،،، عبقلنا كدا ان شاء الله وكلمي عمار وقوليله اني جاي بكره اشرب الشاي عن اذنك..
جهاد اندهشت وبعد ما مشي ابتسمت بفرحه،،،،، ههههه اخيراً هيجي يشرب الشاااي.
~ اما دنيا...
كانت بتتفرج علي فيلم كرتون ابطال القوه.
وقفه علي الكرسي وبتقلد حركتهم،،، بور ننجاااارز ياااعاااااا.
فاروق من وراها بضحك،،،، دا اي دا ههههههه طيب انا لاحمر.
دنيا بصدمه،،،، فااروق.
فاروق،،،، بقالي حوالي دققتين كدا.
دنيا،،، اممم اوعي تبقي تعايرني يا فاروق ماشي علشان بصراحه انا اكسف اصلا بس بحب الكرتون ده اويي اصله رومنسي هههههههههه.
فاروق ونزلها من علي الكرسي باديه،،، يلا البسي علشان هتيجي معايه الشقه.
دنيا بشهقه،،، نهاااااااارك ابيض بتقول اييي لااا يا فاااروق انا مش سهله هو علشان اكلنا امبارح وسبتك تمسك ايدي هتتسلي بيااا ولا اييييي.
فاروق،،، بصي انا مش هتكلم كتير امي مستنياكي علشان تحفظك الورد بتاع النهارده من القرآن وياااريت مش تبقي كل افكارك قزره برغم اني مممن اعمل الي انا عيزه لاني جوزك يا ست هانم اظن كدا.
دنيا،،، تصور.
فاروق،،، لا مبحبش اتصور.
دنيا،،،، يا فاااروق افهم انا من عيله محافظه.
فاروق شدها من البجامه،،، شوفي يا قلبي دققتين وتكوني قدامي لوربنا اتخذ اسلوب مش هيعجبك.
دنيا،،، يلهوز من عيوني يا فرفوري دققتين كتير يا راجل.
دنيا طلعت تجري علي لاوضه وفاروق ابتسم علي حبيبه قلبه الي مطلعه عين الي جبوه.
اخد دنيا وراح البيت وهدي رحبت بيها بحب وقعدت تفهم دنيا بعض التعاليم الدينيه وتحفظها ايات القران وكان فاروق فرحان لاستمتعها.
~ في سرايا حمدان الجبلاوي.....
زهره صحيت وقامت بنشاط و خدت شور علشان تفوق للي جاي وبعد ما خلصت طلعت من لاوضه.
زينه بتصحي زين الي مش راضي يقوم،،، وه يااازين حرام عليك قوووم.
زهره من بره،،، خدي يا زينه تعالي.
زينه،،، ايوه يا زهره.
زهره بخبث،،، اجري هاتي تلج من تحت بسرعه.
زينه،،، لييي بس!
زهره،،، اسمعي الكلام يا بت والله لنتفرج علي فلم كوميدي ساخر هلحين اجري بس.
زينه نزلت وجابت مكعبات تلج وطلعت لزهره،،،،، اهي.
زهره بخبث،،، شوفي يا ستي دخلي التشرت في النطلون من الدهر وروحي حطهمكعبات التلج جواه وتفرجي علي الي هيحصل.
زينه غتحت عنيه ابصدمه،،، لااااه ده يقتلنيي.
زهره،،، متخفيش انا في ضهرك.
زينه،،، طيب بس لو زعق هقول انتي.
زهره،،،، ماشي يا ستي وانا هقبل بس اجري يلا.
فعلا زينه دخلت وعملت الي زهره قالت عليه.
زين بصراخ وقعد يطنتت علي السرير وبيحاول يطلع التيشرت بسرعه من البنطلون،،، ياااااااح اااح اااه يهااااووو.
زينه وقفه بتضحك عليه اوي وزهره وقفه بره لاوضه ومقضياها ضحك.
زين بغضب،،،، زييييينه لييي كداااا خدي هنا.
زينه بخوف مفاجئ من اخوها،،، والله مني يا زين دي ز.... هي راحت فين دي.
زين،،، مييين ديييي.
زينه بنص عين،،، جريت الجبااانه.
زين ومسك زينه من هدومها،،،، لييي عملتي كدا ومين وزك يا زينه لحسن اعمل معاكي القلاااشه.
زينه بسرعه،،، واللله يا خوي هي الي قلتلي اوعاك تضربني ماشي.
زين،،،، زززززهره صحححح.
زينه وبتهز رسها بسرعه،،، ايييوه والله.
زين بضيق،،، ماشي يا زهره شكلك مش عيزه تجبيها البر.
زهره وقعده تفتر مع الكل فاطمه بتاكل غصب عنها كدا...
زهره باستغراب،، امال جنان فين اتأخرت ليي.
جنان بابتسامه وبتدندن،،، انن ان اننن ان ان ان اااااه.
زهره،،، يا صباح لانشكاح.
جنان،، ااااح يا صباح المهلبيه يا هرهر.
نواره بسرعه،،، علي مهلك انزلتي لي دلوك.
وهنا زينه دخلت بغيظ،،،، ززززهره.
زهره بابتسامه وبتمثل البرائه،،، نعم يا قلبي.
زينه،،، أكده يا زهره تفقعيني زومبه دا كان هيضربني ابسببك.
زهره،،،، قلبك ابيض بقي ههههه... مالك يا جنان منشحكه بزياده يعني كدا خير.
جنان بهمس،،، هبقي اقولك بعدين اصل الموضوع عيب شويه.
زهره بضحك،،، لا دا انا اموووت في الصياعه يلا نقوم.
جنان،، افطر وقعه من الجوع.
اما بره عند الرجاله....
زين قاعد وجايب اخره من تصرفات زهره...
منصور بابتسامه،،، مالك متزرزر اكده لي!
زين،،، سبني في حالي ربنا يخليك.
منصور،،، وه هههههههه مالك متعصب اكده يعني.
زين بغيظ،،،، هو طول ما البت دي هناااا هبقي هادي ازاي.. وبهمس علشان محدش ياخد باله.... دي خلت زينه اختك تصحيني بالتلج الي حططه في هدووومي شوووفت دي دهيه وترمت في البيت وهتعدي الكل.
منصور ضحك علي زهره والي بتعمله.
زين،،، اضحك هو انت هتعمل اي يعني بس ان كانت هياااا سمكه مفترسه انا القرررش.
زهره مسكه جنان وطلعوا من الباب الرئيسي وبيتسحبوا.
زين بسرعه،،، الللحق طلعين.
منصور،،، جناااااان.
جنان بسرعه وقفه وسندت علي زهره وبتمثل التعب،،، ايوه يا منصور.
منصور قام وراح نحيتهم.،،،، علي فين.
زهره،،،، علي الجنينه نشم هوه.
جنان،،، منصور اي رئيك نروح الارض نقعد شويه.
منصور بابتسامه،،،، ماشي.
زين من وراه بخبث،،، اي الرضاااا دا يا سي منصور.
منصور،،، تعاله انت كومان بدل قعدتك زي الولايا.
زهره،،،، ههههههه برافو يا منصور والله ههههه يلا يا ولول تعاله.
زين،،، كدا يا منصور متجيش منك يا اخي.
جنان،،، احم طيب هنستناكم بره.
جنان طلعت وزهره معاها وقعدوا علي لارض...
زهره بفرحه،،، صبحيه مبااركه يا عروسه ههههه يلا بقي اشكريني.
جنان،،، اسكتي زينه جايه.
منصور ونازل من علي السلم وزين سبقه.
فاطمه،،، منصوور.
منصور بابتسامه،،، عمله اي يا فاطنه.
فاطمه،،، لييي يا منصور عملت اكده وانتي نفكرتش فياااا واصل.
منصور بتنهيده،،،، شوفي يا فاطنه اني ايوه كنت بحبك بس دلوك مقد...
فاطمه بسخريه،،، كانت احسن مني في اي قدرت تضحك عليك دني يا منصور رفضت العرسان زين شباب بلدنا الي عمي جابهم وفي لاخر تطلع حااامل جناان لاااه يا منصور ده مكنش حب ده انت ضحكت عليا.
منصور،،، ابدا يا فاطنه اني لساتني بحبك بس زي اختي وده بقي نصيب.
منصور مشي وفاطمه ابتسمت ابتسامه غير مبشره،،،، وجه وقتك يا جنان تموتي وعلي يدي مش فااطنه الي يضحك عليها وتسكت.
منصور ركب العربيه وساكت وزين جمبه وجنان وزهره وري....
زهره وهما علي الطريق،،، سكتين لي كدا!
زين،،، بس يا ام المشاااكل.
زهره،،، طيب.
زين،،، اي الرضاا ده.
زهره،،، اه منتا شكلك متعود علي الضرب ههههههه.
منصور،،، سكتي بت خالتك يا جنان.
جنان بابتسامه،،، حاضر يا منصور،... اتخرسي يا زهره.
زهره،،، لاااا والله بقي كدااا يا ناكره الجميل اااه من لقي احبااابه بقي.
وصلوا لارض وكان المكان جميل والهوااا رائع.
زهره واثر فيها سحر الطبيعه،،،، اللللله.
زين بابتسامه،،، حلو اوي صح.
زهره،،، جداااااً نفسي والله اشتغل هنا.
زين بخبث،،،، اه مهو بشنبك ده هتشتغلي هنا هتنفعي.
زهره بسخريه،،، علي لاقل هيكون في راجل وسطينه.
زين برقلها بغضب وجاب عود دروه وطلع بجري وراها بس هي اسرع وكانت بتضحك عليه لانه مش قادر يجي بسبب تعبه.
منصور،،، احسن غاروا من اهنه.
جنان،،، منصور اي رئيك تفرجني بتزرعوا ازاي.
منصور،،، تعالي هعلمك.
جنان فعدت ومنصور مسك الفاس وبيضرب في لارض...
جنان،،، اتعلمت الزرع لوحدك كدا.
منصور بسخريه،،،،، لاه امك الي علمتني.
جنان،،، علفكره انا بعرف برضوا.
منصور،،، كيف ونتي عمرك ما نزلتي ارض قبل سابج.
جنان بضحك،،، هي مش امي الي علمتك هههههههه.
منصور بتنهيده،،،، ربنا ما يحرمك من العبط ابداً يا بنت الدهشوري.
اما زين وزهره كانوا قعدين بعد متصلحوا خلاص وبيكلوا قصب،،،، بصراحه يا زين انت طيب وهبل في نفس زات اللحظه.
زين بضيق،،، طيب وليه الغلط دلوقتي يلي تنشكي.
زهره،،، واد متغلطش جاك ضربه في معميعك.
زين،،، معميعك مختهاش في الترانسليت دي معناها اي.
زهره،،، والله معرف ابحث في جوحل يمكن تكون متنتوره هنا ولا هنا بس عامه الشعب بستعملها فا عادي
زين بابتسامه،،، تعرفي انك مجنونه وعسوله وتجيبي جلطه برضوا في نفس زات اللحظه.
زهره وبتدعي الكسوف،،، لو سمحت مش تمدح فيا لأني بأحرج.
زين ضحك وزهره ابتسمت وكملوا اكل.
كان يوم جميل قضوا بس في طرقهم وهما مروحين جنان شافت فاطمه طلعه من بيت غريب جداً وفي اديها صندوق.،،، زهههره.
زهره،،، امممم.
جنان بهمس،،، انا شفت فاطمه طلعه ومسكه صندوق غريب من بيت هنا.
زهره،،، قولي لمنصور.
جنان،،، لااء استني لما نروح.
زين نزل من العربيه،،، يلا بيتك بيتك الفصحه خلصت اطلعي.
زهره،،، طلعه اهو بس اهوي تفكر هطلع علشان انت عايزني اطلع لااء انا هطلع علشاان انا عيزه اطلع وسع كدا.
جنان،،،، برافو عليكي يا زهره اديلووو.
زين،،، شكراً يا جنان.
جنان،،، ولو دا الواجب برضوا يا ابني.
فاطمه دخله بسرعه والي لاحظ زهره.
زهره بهمس،،، البت دي وراها حاجه يا جنان مش مرتاحه.
جنان،،، احممم منصور انا طلعه انا وزهره.
منصور من جوه العربيه،،، روحي واني جاي وراكي اهو.
جنان طلعت وزهره وبتسحبوا عند اوضه فاطمه.
جنان بتبص من فتحه الباب ورجعت بصت لزهره بصدمه.
زهره بصت بسرعه وبصت لجنان بنفس الصدمه.
لاتنين في صوت واحد،،،، يلهوي مصيبه.
تعليقات
إرسال تعليق