القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل العشرون 20 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل العشرون 20 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل العشرون 20 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل العشرون 20 بقلم شهد عبدالسلام

في الڤيلا عند سليم 
ليله  بدق الباب 
سليم: ادخل 
ليله بتدخل 
ليله:عامل ايه دلوقتي 
سليم: الحمد لله يا حبيبتي تعالي 
ليله: الف سلامه عليك 
سليم: تعالي في ايه 
ليله بتقرب وبتقعد جنب سليم 
ليله :هو حضرتك يا ابيه ...
سليم: حضرتك وابيه في جمله واحده 
ليله: بكره اول يوم في الجامعه 
سليم: عارف يا حبيبت بابا 
ليله بفرحه:يعني هروح صح 
سليم بهدوء:ايه رايك تروحي في الامتحانات بس  
ليله بزعل:لا 
سليم: هخاف عليكي 
ليله ببراءه وبتلعب في صوابعها:ليه يا ابيه انا كبيره وطول عمري مش بروح المدرسه خالص 
سليم: حاضر هتروحي 
ليله بفرحه :بجد  وبتحضن سليم 
سليم: بس بشرط 
ليله وبتبعد:شرط ايه 
سليم: محاضراتك تخلص ترجعي بسرعه وهتبقي دايما مع السواق 
ليله: موافق وميرسي اووي 
سليم: مش انا فرحتك 
ليله: اووي 
سليم وبيشاور علي خده:طب هديه بقي 
ليله:موافقه عايز هديه ايه 
سليم برفع حاجب :يعني انتي مش فاهمه 
ليله:لا 
سليم: يلا 
ليله وفهمته بتوتر:ايه 
سليم: يلا 
ليله بتقرب عليه بتوتر وبتطبع قبله رقيقه علي خد سليم 
ليله وهي هتموت من الكسوف وهتطلع 
سليم بابتسامه:استني 
ليله ومن غير ماتنظر ل سليم: نعم 
سليم:ينفع طلب 
ليله بغضب وبتقرب عليه:لا لا لا انت كل طلباتك قليلة الادب زيك 
وبتسيبه وبتخرج 
سليم قاعد مصدوم من ردة فعلها 
سليم: وربنا مجنونه اتعصبت في ثانيه بس حلوه في كل حالتها
وبيقرر ان لازم يعصبها 
وبيدق علي باب غرفتها 
ليله:ادخل 
سليم و بيمثل العصبيه و كاتم ضحكته بالعافيه:مش انا بكلمك
ليله بزعيق:اسككت بتتعصب عليااا ليه هااا و بتضرب في صدره 
سليم بتمثيل الوجع:اهههه 
ليله بخوف عليه:انا انا اسفه وبتقرب منه 
سليم بمشاكسه جنب ازنها:يا ام قلب خفيف انتي 
ليله:يا بارد 
سليم :ليله 
ليله:ايه 
سليم:اسمها نعم 
ليله بزعل:نعم 
سليم:بكره هتلبسي ايه 
ليله بتفكير:اممممم مش عارفه 
سليم بحب بيقرب عليهاا وعيونه في عيونها و بابتسامه: ايه رايك نختار سوا 
ليله بفرح:بجدد طب يلا 
وبتمسك ايد سليم و بتدخل غرفة الملابس 
ليله وسليم وراها:اممم ايه بقي 
سليم ضحك ومسكها من وسطها:ايه رايك الدريس ده 
(دريس اوڤوايت )
ليله بطفوله: لا مش بحب ده 
سليم في سره:احسن بردو هيبقي حلو عليكي
ليله بعدم فهم:بتقول ايه 
سليم: لا يا روحي مافيش 
ليله:ابيه بص....
سليم : اووف مش قولتلك بلاش ابيه دي 
ليله بتوتر:غصب عني 
سليم وبيحرك ايدو علي شعرها بحب:معلش 
ليله :طب ايه رايك في ده 
(دريس لونه الاڤندر )
سليم:طب اشوفه عليكي الاول 
ليله:حاضر وبتاخد الدريس 
ليله:ينفع تطلع بقي 
سليم: حاضر 
وفي سره:يارب يطلع وحش عليها
وشويه وبتطلع ليله 
ليله بضحك:هااا ايه رايكك 
(كانت لابسه الدريس لاڤيندر وشوز اوڤوايت و حجاب نفس اللون وميكاب هادي خالص)
سليم اول مشافها سرح فيها وفي جمالها و قد ايه هي رقيقه و جمليه و تشبه الملايكه 
سليم بتوهان:معقول هسيبك تخرجي كده 
ليله :هاااا 
سليم بيفوق :ها ايه 
ليله :ايه رايك 
سليم:حلو اوي بس في حاجه 
وبيقرب عليها
ليله بتوتر:حاجة ايه 
وبتبعد 
سليم مسكها من ايديها:اهدي مش هعملك حاجه يا روحي
وبيمسك منديل ولسه ماسكها وبعديها ثبتها ومسكها من راسها 
وبدا يمسح الروچ 
وهو بيمسح الروچ
سليم بهدوء: مش قولتلك بلاش الحاجات دي و لو شوفتك تاني بروچ وكمل بخباثه هيحصل حاجه هتزعلك اووي و حاجه انا هموت اوعملها فاهمه يا ليله
كل ده وليله بتحاول تبعد بس مش عارفه بسبب قوة سليم 
وليله خلاص مش قادره وفي نفس الوقت متوتره و خايفه  من هدوء سليم
سليم مسح الروچ وسابها 
ولسه هيبعد 
ليله حضنته 
ليله وراس ليله عند قلب سليم بظبط 
وشهقت 
سليم وبيحرك ايدو علي ضهرها والايد التانيه مسك منديل و بيمسح بقيت الميكاب 
سليم بحب:طب اهدي في ايه
ليله:بتزعق ليه 
سليم ضحك غصب عنو:هو انا زعقت يا روحي انا كلمتك بهدوء وربنا 
ليله:الهدوء ده رعبني 
سليم : طب اعمل ايه اكلمك بهدوء ولا ازعق 
ليله:لا لا بهدوء 
سليم: حاضر يا حبيبتي حاجه تاني 
ليله بهدوء وبراءه : تسيب وشي
سليم ضحك جامد علي طريقتها 
ليله حضنته وسرحت في ضحكته ورافعه راسه وماسكه في حضن سليم و ضحكة علي ضحكته 
سليم بصلها كانت سرحان خالص 
حب يستغل الفرصه قرب منها وقبلهااا بحب 
وانتهت عشان تاخد انفاسها
ليله بتحاول تاخد نفسها بهدوء 
وسليم مبتسم و مركز في كل انش فيها 
سليم ضحك: بقيتي كويسه 
ليله متوتر وعيونها في الارض 
سليم بصوت هادي: ليلوو
ليله ساكته 
سليم: طب اتكلمي وبيكمل بحب و ضحك علي برائتها لو متكلمتيش وبقيتي حامل انا مش مسؤال 
ليله بكسوف وتوتر وعيونها في الارض:كداب انا سالت وعرفت مش هبقي حامل ولا حاجه 
سليم بعصبيه: نعم ومسكها من دراعها اتكلمتي مع مين في الموضوع ده 
ليله بوجع :براحه 
سليم بتفكير: لؤلؤ هي اللي قالتلك 
ليله بزعل :اه 
سليم مسكها من كتفها بهدوء:طب ينفع متتكلميش في الحاجات دي نهائي مع اي حد ولا تسمحي لحد انو يكلمك في حاجات ذي دي 
ليله:اوعي لو سمحت 
و هتمشي 
سليم بهدوء وحب:ينفع تهدي معلش غصب عني اتعصبت عليكي بس عشان خاطري 
ليله بعصبيه وبترفع صوبعها في وش سليم: عرفت بقي ان الحاجات دي عيبب هااا 
سليم ضحك:ارجع اقولك عيب مع الكل الا انا 
وقرب عليها وبخباثه:حاجات ايه دي بس يا ليلو 
ليله بتوتر: ابعد هتزعل و مش هتضحك عليا بضحكتك الحلوه دي اقصد بكلمتين 
سليم ضحك عليها:يخربيت برائتك حتي اللي في تفكيرك مش عارفه تخبي 
ليله :ينفع تطلع برا 
سليم: بطرد من بيتي بس ماشي و طلع 
سليم بمشاكسه قدام غرفة ليله:ريمااااس تعالي اقولك 
ليله بغيره بتطلع :انا ممكن اجي اكسر دماغك و دماغها يا قليل الادب 
وقفلت الباب في وش سليم 
سليم بصوت عالي:يا طفلههه يا مجنونه
صباح يوم جديد واحداث جديده 
في الڨيلا اسد و مالك
علي السفره والعيله كلها متجمعه 
اسد:مهاا جايه النهارده عشان هتقعد مع انس 
تميم:صح انس نزل مصر من يومين 
اسد:ده لما اشوفه ينزل مصر ومايجيش عندنا 
تميم: كلمني وقالي انه مشغول بموضوع الكليه ده اووي والنهارده اول يوم ل في الكليه 
اسد:اشوفو بس 
(مها تبقي اخت اسد وجوزها عمر كانت ظاهر في الجزء الاول و ابنهم انس وبنتهم ليلي علي اسم مامت اسد)
عند سليم 
سليم: هي لسه الهانم نايمه 
ريماس:ايوا يا سليم بيه 
سليم: صحيها و قوليلها سليم بيه تحت في انتظارك 
ريماس:حاضر......
سليم بقاطعه و افتكر ان ليله مش بتحبها:خلاص انا هطلع 
وطلع 
دخل من غير ما يدق الباب 
سليم وبيقرب من سريرها بهدوء 
سليم: ليلوو يا لي لي 
ليله بنوم:بس بقي يا لوليا 
سليم ضحك:يلا يا روح قلبي عشان هتتاخري علي الجامعه 
ليله قامت بسرعه 
سليم: لازم اقول هتتاخري عشان تقومي 
ليله بنوم:اسفه 
سليم وبيرجع شعرهاا ل وراه:اسفه علي ايه يا روحي 
ليله بكسل:عشان تعبتك عقبال ما صحيت 
سليم: تعبك راحه يا حبيبت قلبي ويلا عشان نفطر 
وطلع من الغرفه
اخدة شاور و جاهزة نفسها للجامعه (دريس اسود وشوز اوڤوايت حجاب كافيه في اوڤوايت )
وسليم خد شاور وجاهز للشركه (بدله سوده وقميص ابيض وفاتح اول القميص و الساعه و برفيوم )
وليله نزلة 
سليم علي السفره 
سليم: كل ده 
ليله:اسفه 
سليم:ربنا يخليكي ليا بلاش اسفه دي تمام 
ليله بابتسامه:تمام 
سليم:هو انتي كده جاهزه للجامعه 
ليله:اه ايه رايك حلو 
سليم بكدب:ذي الزفت 
ليله اتخضت من رده:ليه 
سليم: متاكده عايزه تنزلي كده 
ليله:اه
سليم بابتسامه مزيفه: مافيش نزول 
ليله بنفس الابتسامه:وانا مش باخد رايك انا بقولك نازله كده وبعدين مالو ايه اللي مش عاجبك في الدريس 
سليم بتوتر:هاااا ..هاا ..انا قولتلك وحش 
ليله بتحدي:وانا هروح بي 
سليم مش قادر يمنعها لان فعلا الدريس محترم بس المشكله عندو انها حلوو اووي في الدريس ده 
وفون سليم تن تن تن 
سليم: الو يا حبيبي 
اسد:عامل ايه وليله عامله ايه 
سليم بابتسامه وعيونه علي ليله:انا كويس و بتوهان وليله ذي القمر.     وبيفوق اقصد وليله كويسه 
اسد ضحك:الواضح ان انت اللي مش طبيعي النهارده مها جايه هي و انس و ليلي ولازم تبقي موجود انت وليله 
سليم: حاضر 
اسد: وبعدين اليومين خلاص ليله لازم ترجع 
سليم في اللحظه دي حاس بخنقه و زعل اووي 
سليم بزعل:حاضر يا بابا 
اسد سمع صوته وقد ايه صوت سليم اتغير زعل:شوف حل يا حبيبي عشان تبقي معاك  وليك 
سليم بزعل:قريب يا بابا 
وبيقفل 
ليله ولاحظة زعل سليم 
ليله:هو في ايه 
سليم بصوت مليان حزن:ياريت تاكلي 
ليله سكتت 
وبعد شويه 
سليم: يلا 
وبيطلع هو وليله 
في العربيه وسليم مركز في الطريق
ليل بحبه:سليم
سليم بفرحه لان اول مره ليله تقولها :ايه يا حبيبت قلبي 
ليله:مالك في ايه 
سليم ضحك ومسك ايديها قبلها:مافيش يا روح قلبي
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون : اضغط هنا
 لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات