رواية عندما يعشق الأدهم الفصل العشرون 20 بقلم رانيا عثمان
رواية عندما يعشق الأدهم الفصل العشرون 20 بقلم رانيا عثمان |
رواية عندما يعشق الأدهم الفصل العشرون 20 بقلم رانيا عثمان
عند صافي كانت في صدمه فهي لا تصدق ما يقال
لتقول/انت بتكلمني انا
مروان بابتسامه/اه بكلمك انتي
صافي/طب انا خلصت الاكل خلاص لازم امشي
مروان/متغيريش الموضوع
صافي/موضوع اي
مروان /بحبك💓
ازداد سرعه نبضات قلبها لتقول/اه وانا كمان ذي اخويا
مروان بخبث/ذي اخوكي قالها وهو يقترب منها
لتقول/طيب مينفعش تتكلم وانت بعيد
مروان/تؤتؤ مينفعش
صافي/طيب اي
مروان/اي انا بقلك احبك
صافي/وانا اعمل اي قالتها بتوتر
مروان /المفروض تقوليلي وانا بحبك
ولا اي يزوجتي المستقبليه
صافي بضعف/انا انا
مروان/انتي اي
صافي/عايزة امشي
مروان /مش هتمشي من هنا غير لما تقولي بحبك
صافي /مش هقول
مروان ببرود/عادي خلينا قاعدين مع بعض قالها بغمزه
فهذا الماكر يحاول ان يوقعها في شباكه
لتقول/انا مينفعش احبك
مروان /ليه بعض
صافي بخبث /اصل انا بحب حد تاني قالتها وهي تمثل البرائه (واه من مكر حواء)
مروان بغضب وغيره/انتي بتقولي اي
صافي /ذي ما سمعت ووسع بقي علشان امشي
جائت لتخرج ليشدها من يدها ويدفعها الي الحائط
تالمت صافي بشده لتقول/اه انت غبي
مروان/انا غبي وحضرتك اي
خافت صافي من نبرة صوته وقربه الزائد منها لتقول/انا مقلتش حاجه انا مش بحبك
مروان بنبره مخيفه/مش مروان اللي يسيب حاجه ملكه
قالها وانفاسه تلفح بشرتها الناعمه
ابتعد عنها لتهرب من امامه
في المستشفي عند اروي
كانت جالسه تفكر في كلام هذا المغرور
فلاش باك
اروي/سيب ايدي بتعمل اي
عبدالله بحده/اسمعيني كويس
اروي/مفيش بينا كلام
عبدالله/فيه اي رايك لما تطردي من المستشفي يا تري هتعيشي ازاي وغير كده محدش هيرضي يقبلك في اي مستشفي
اروي/انت بتقول اي يا طور انت
عبدالله/لسانك ده هقطعهولك
بس مش دلوقت لما تبقي في بيتي
اروي بصدمه/انت بتقول اي
عبدالله /زي ما سمعتي انا هاجي اتقدملك
اروي/والمفروض اني اوافق صح
عبدالله/هتوافقي براحتك او غصب عنك
مفيش قدامك حل
رمقته بنظره ناريه لتتركه وتذهب دون ان ترد عليه
عند مريم كانت جالسه علي البحر تتامل جماله
قطع شرودها صوت هذا المغرور ليقول/شكله حلو بس اللي جوا عميق قوي
مريم/محدش طلب رايك
محمود/انا عايزك تنسي اي موقف وحش حصل بينا ونبقي اصدقاء
التفت اليه مريم لتنظر اليه ثم تقول/واي اللي يضمنلي انها مش خدعه منك
محمود بصدق/لا مش خدعه عايز نبدا صفحه جديده مع بعض
مريم/تمام وانا موافقه
ابتسم لها محمود ابتسامته الجذابه لتخطف قلبها
مريم/انت اتغيرت ازاي ده احنا من اسبوع مكناشش طيقين بعض
محمود بضحك/ما انتي قفوشه زياده عن اللازم
مريم بابتسامه/ما انت يا حضره الرائد محسسني انك ماسك مجرمه
محمود بغمزه/احلي مجرمه
مريم بخجل/احم طيب انا هقوم امشي بقا علشان اتاخرت
محمود/هوصلك في طريقي
مريم/شكرا مش عايزه اتعب حضرتك
محمود/تعبك راحه
ذهبت معه مريم ليوصلها الي المنزل
في القصر
وبالتحديد في الحديقه كانت تجلس زينه تقرا احدي الروايات
احست باحد خلفها لتنظر فوجدته مراد يقف بابتسامه جميله تزين وجهه ليقول/القمر بتاعي بيعمل اي
زينه بخجل/بقرا روايه
مراد وهو يجلس امامها/عامله اي
زينه/الحمد لله وانت اخبارك اي
مراد/طول ما انتي كويسه انا كويس يقمر
زينه بخجل/انا لازم امشي طب سلام بقا
جائت لتقول مسك مراد ذراعها لتغمض عينيها فهي اذا بقيت اكثر من ذلك ستضعف امامه
لتقول/سيب ايدي يا مراد
مراد/مش هسيبها
زينه/مراد باب هييجي دلوقت فسيب ايدي
اقترب منها مراد وطبع قبله علي جبينها
ترك ذراعها لتذهب
داخل القصر في حجره المعيشه
كانت تجلس فرح وليليان ورحمه وزهره
كانوا يتحدثون مع بعضهم البعض في امور كثيره
ليرن هاتف فرح فتبتسم تلقايئا لترد سريعا/الو اذيك يحبيبي عامل اي
ادم/كويس يست الكل
فرح/وحشتني يحبيبي هترجع امتا
ادم/خلاص يومين يا امي وراجع
فرح/بجد يا ادم
ادم/بجد يقلب ادم
سلام دلوقت يا امي عندي اجتماع هكلمك بعد ما اخلصه
فرح/سلام
اغلقت الخط لتبتسم 😍😍
عند مروة استيقظت من نومها
لتقول/اااه يرجلي مش قادره امشي
اااه يضهري اااه يكلي ياني(البت دي زييي😂بتتلكك وخلاص مكنتش شويه جروح وطعنه😂😂)
قامت مروة واتجهت المرحاض لتاخذ شور
بعد مده خرجت مروة لترتدي حجابها وتخرج من الغرفه
اتجهت نحو امها لتحتضنها بشده وكذلك ابيها الذي لم يقبل ان تخرج من حضنه جلس وهي في حضنه
وهناك من يشتعل غيره
نظرت مروة لتجد ادهم ينظر اليها ببروده المعتاد لتقول/انت بتعمل اي هنا
الاب/عيب يحبيبتي
مروة/بس يابابا
الاب/خلاص يحبيبتي
صمتت مروة واخذت تنظر اليه نظرات حاده
تحدثت مروة قائله بتذكر/بابا هو صح الكلام اللي بيقوله الشخص ده
الاب/كلام اي
ادهم/اه صح
عمي مش مروة مراتي
الاب /ايوة يحبيبتي
مروه/اي هو اللي ايوة يابابا انت بتهزر صح
الاب/لا مش بهزر وانتي هتروحي معاه
مروة بصدمه/اروح معاه فين
الام/بيت جوزك يبنتي
مروه /ماما انتي بتقولي اي
ادهم /اظن سمعتي روحي جهزي حاجتك
مروة /يابابا انا
قاطعها الاب بصرامه /مروة روحي اعملي اللي قلك عليه
نظرت اليهم مروة لتتافف بصوت عالي وتدخل غرفتها
تعليقات
إرسال تعليق