القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريال عبد الرازق

 رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريال عبد الرازق


 رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريال عبد الرازق

  رواية أحببته فجرحني 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم فريال عبد الرازق

سلمي : ربنا يحفظهم لي بعد و يبعد انهم 

نغم جتلها رساله علي الفون و سلمي بتتكلم : كريمه 

سلمي : كان قصدي ولاد الحرام و العين 

نغم بصت لها و هي بتعيط:  كريمه جبت رقمي و بتقولي انها هتاخد وليد مني 

الساعه 9 و في الصالون تحديدا الكل قاعد مستنين نور و احمد و كل واحد عنده شعور عكس التاني زي الخوف من معرفة الحقيقه اللي عند نغم و سلمي و هم مستنين نور و احمد علشان يعرفه يحلوا المشكله اللي وقعين فيها او الامل في الحب زي حور اللي حست ان وليد بداء تتحرك مشاعره اتجاها و زي ادهم اللي بيحول يلقي طريقه يدخل بيها قلب روح و زي شعور بي الصدق و المحبه اللي اميره بتسخدمهم علشان تقرب بين العيله و بين الحبايب او زي التذكر اللي وليد هيموت و يفتكر شاف كريمه فين قبل كده و بيلعن نفسه انه ازاي مسالش علي اسمها

نور و احمد دخلين من الباب يبضحكه اول ما نغم شافت نور كانت هتعيط بس سلمي لقحتها 

سلمي بهمس لي نغم : اهدي كده بدل ما تفطحينه  

وبصوت عالي : يلا علشان نتعشه هموت من الجوع 

نور خد باله ان نغم عايزه تعيط بس مكلمهاش علي السفره قدام الولاد 

خلاصه اكل و حور طلعت اوضتها و وليد كمان طلع اوضه و روح و اميره و ادهم خرجه الجنينه  و نور سحب

نغم و سلمي و راحه اوضه النوم و احمد كان معهم 

نغم اول ما دخلت الاوضه اترمت في حضن نور و عيط 

نور بقلق : اهدي بس في اي 

سلمي : انهارده كريمه بعديت رساله لي نغم و قالت فيها انها هتاخد وليد منها 

احمد : طب مساحتي الرساله ولا لسه معاكي 

نغم : لسه معايا 

احمد : طب اتصلوا بي الرقم اللي بعده منه الرساله و شفوها عايزه اي كيد عايزه قرشين و هتمشي

نور : اتي التلفون 

نور خد التلفون و اتصل بي كريمه  و فتح الاسبيكر 

كريمه : ازيك يا نغم ولا اقولك يام وليد 

نور : بلاها الكلام ده يا كريمه عايزه اي 

كريمه : واو الاستاذه نغم خايفه فخلت جوزها يكلمني

نور بزعيق : كريمههههه

كريمه : خلاص اهداء عايزه ابني 

نور : ابنك اللي رميتي زمان ولا اللي كنتي هتتجوزي و تسيبه 

كريمه : ملكش فيه انا عايزه ابني

نور : تاخدي كام و تسكتي

كريمه : اخد روح نغم 

سلمي بنفعل : انا اللي هاخد روحك 

كريمه بتذكر : سلمي صح ههههههه

نور : كريمه تاخدي كام و تمشي و تسبينا في حلانا 

كريمه : قولتلك اخد روح نغم و عرفة ان روح نغم في علاء و كده هكون خد روحه اه صحيح متنسيش يا نغم تسالي وليد شاف مين انهارده باي 

كريمه فقلت في وشهم 

احمد : هي جابت رقمك منين !!!!!

نغم بعيط  : مش عرفه مش عرفه ياريتني كنت موت يوم فرحي و خلاصت منك يا كريمه 

نور حضنها : اهدي بس اهدي انا هحل الموضوع ده بس لزم نقول لي وليد الحقيقه 

نغم بعديت شويه : لو عرف هيزعل و هيمشي و يسبنا 

نور : احسن من ان كريمه تاخده مننا يلا تعالي 

____⁦(。•́︿•̀。)⁩________

في الجنينه 

اميره : و بس كده 

ادهم : حقيقي انتي مجنونه و بعدين احنا حضنهم علي اول الطريق لي بقه نعمل الحوار ده كله 

روح : بس برضوه محتاجين نكون معهم لحد ما يعترفوا انا موفقه علي الخطه 

ادهم : اه حطه انها طويل و فيها  حوارات كتير بس مينفعش اسبكوم لوحدكم وانا معاكم 

اميره: ايوه كده  ( مثلت التعب ) هطلع انام انا مش قدره اقعد( غمزة لي ادهم )  تصبحوا علي خير

__⁦ಠ‿ಠ⁩_________

 عند وليد 

دق دق دق

وليد : ادخل 

نور : مساء الخير

وليد:  مساء النور في حاجه 

نغم : لا بس جينا نقعد معاك شويه 

لي #فراوله

وليد ببتسامه : بس بشرط تقعد زي ما كنا بنقعد وانتي حمل في حور و روح 

نغم : انت لسه فاكر 

وليد : طبعا يلا

نغم قعد علي السرير و ربعت رجلها و نور و وليد حطه راسهم علي رجلها و هي بتلعب في شعرهم و وليد حضن نور 

وليد تعرفه بنسبالي القعده دي بي الدنيا و ما فيها سكرا ليكم حقيقي علاء و كريمه عمرهم ما كانوا يعملوها ربع اللي انتو بتعملوا ليا 

نغم بدموع : اي اللي انت بتقوله ده هو احنا مش زي اهلك !!

وليد بصلها ببتسامه : انتو اهلي و كل حياتي كفيه انكم خلتوني معاكم بعد ما خلفتوا و عملتوني زي ابنكم

نور حضنه بزياده : ما انت حقيقي ابننا 

وليد : و انت احسن اب في العالم 

فضله سكتين شويه و نغم بتشور لي نور يتكلم 

وليد : ماما هي صحيح كريمه سفرة فين انا اعرف ان علاء سفر المانيا اما هي لا ؟!

نغم بتوتر : اااااااا وانت بتسال لي !!!

وليد : اصلي شوفت واحده فيها شبه منها اوي انهارده بس كانت كبيره في السن اوي و شكلها معهاش فلوس و كانت هتروح لك المستشفى و انا وتدها هناك بس انتي مرحتيش انهارده 

نغم افتكرت لما كريمه قالت انها تسال وليد شاف مين انهارده  و الخوف دخل قلبها

نور : طب روحتها فين ؟؟

وليد : كانت مشيت لما عرفة ان ماما مش هناك و مشفتهاش تاني

نور بتوتر : وليد انت قولتلها انك قريب نغم ؟

وليد بسرحان و بانت على وشه الابتسامه : قولتلها و قولتلها كمان ان نغم زي ماما و اكتر معرفش لي قلبي اتفتح معها و حكتلها عننا و كمان اتصلت بي عائشه الممرضه بتاعت ماما و قولتلها تاخد بالها منها 

نور حس ان كريمه جابت رقم نغم من عائشه  بس قطع حبل افكره كلام نغم 

نغم : وليد كانا جين علشان نقولك ان في واحد اتقدم لي روح و ان الولد مناسب و كويس كمان

لي #فراوله 

وليد اتفزع و قام قعد : يعني اي حور لسه صغيره مينفش الكلام ده بابا انت موافق 

نغم : انا مش بقولك كده علشان تقولي الكلامتين دول . وليد انا ملاحظه ان انت و حور في حاجه ما بينكم

وليد : طبعا و انا مش وحش علشان الف عاي بنتكم من وراكم 

نغم : انا مقولتش كده ممكن يكون في حاجه من نحياتها ليك و انت نفس الحوار و اعز ما عليا انكم تكونه لي بعض انا همشي دلوقتي قدمك لحد بكره 24 ساعه لو حبت تقدم ليها لو متكلمتش احنا هنوافق علي الولد 

وليد : طب و رايها 

نغم : طبعا هيكون كل حاجه بي موافقتها تصبح علي خير يلا يا نور 

نغم و نور دخله اوضهم 

نغم : نور انا ........

نور قطعها : مش عايز اسمع صوتيك 

وارح نام  علي السرير  و اده ظهره لي نغم 

هي الحديقه 

بقلم #فراوله

روح : شكرا 

ادهم بانتباه : علي اي !!!

روح

: علي نصحتك امبارح و اني مقعدش  لواحدي و اني احول اقرب من حور تعرف انا كان عندي انهارده وقت فاضي رحت قعد ما حور و اتعرفت علي صحبها و طلع بصدفه ان واحده من صاحبها ليها اخت و ابن خال او عمي حاجه زي كده في الكليه معايا و هتعرفني عليهم 

ادهم بغيره : لا ياروح ولاد لا 

روح بستخراب: ولاد لا ايه ؟؟

ادهم بتوتر : علشان حرام و بعدين مش حبب حد يجيب سرتك بي وحش فهمه يلا اطلعي نامي علشان الوقت اتاخر 

روح ببتسامه : طب يلا انت كمان 

ادهم طلع اوضه وليد اللي بينام معه فيها لقه وليد باصص لي السقف 

ادهم : مالك يابني 

وليد بزعيق : بقولك اي مش عايز اشوف وشك هتنام هنا تبقه تسكت خالص فهم  

ادهم بزعل : هحول مزعلش منك اكيد في حاجه

وليد كمل بزعيق : او اتفلق هي نقصك  روح نام علي الكنبه

وشاور علي الكنبه  اللي في الاوضه 

ادهم مرتش و خرج من الاوضه 

تاني يوم وليد صحي بيبص علي ادهم ملهوش في الاوضه و جي في دماغه حوار حور قام لبس و نزل بسرعه لقهم كلهم قعدين ماعدا ادهم و بص نحيت حور لقها مسكه الفون و بضحك حس انها ممكن تكون بتكلم واحد راح نحيت نور و بصوت هالي نسبيا 

وليد : بابا اقصد عمي انا بطلب ايد حور و وعد مني هخليها في عنيا متخفش و هعمل ليها

حور وقعد الفون من اديها و بصتله بصدمه 

نور وده وشه النحيه التاني الراي راي حور حور انتي موافقه 

حور اتكسفت : اححم اللي انت شايفه يا بابا

نور ابتسم بكسره : تمام الف مبروك ليكم نخلي قرات الفاتحه و الخطوبه الاسبوع الجي 

الكل فرح و قعده يباركون ليهم لحد ما ادهم دخل 

ادهم : في اي !!!!

اميره : وليد طلب ايد حور و هي موافقه 

ادهم : الف مبروك 

وليد : الله يبارك فيك عقبالك 

ادهم مردش عليه 

ادهم : باباانا كلمت السمسار و قال انه لقه فله كويسه و كمان قريبه من الشغل فتعالي نشوفها انهارده 

نغم : لي يابني مانتو قعدين معانا و بعدين الفله كبيره و حور و ادهم هيتجوزه و علي حسب رحتهم و ممكن يقعده في بيت لوحدهم يعني البيت هيبقه فاضي خليكم هنا 

ادهم : بس مش حبب اتقال عليكم اكتر من كده و علي حسب راحتكم 

نور : مفيش مشي من هنا و بمني انا اكبر من ابوك كلامي بيمشي عليه فهم

ادهم : تمام بس انا همشي عن اذنكم الم حاجاتي 

ادهم مستناش راد و طلع يلم هدومه وليد طلع وراه 

وليد : ادهم اصبر حقك عليا انا اسف 

ادهم : ............

وليد : ادهم انا بكلمك 

ادهم: ............

وليد : ولاد رد عليا 

ادهم : انت صح و انا اتقلت عليكم و خلاص الضيفه خلصت و انا همشي 

ادهم خد شنطته و نزل 

ادهم: بابا هروح اقعد في فندك لحد ما اشتري و اودب الفله انا شفتها و هي عجباني و كمان مريحه عن اذنكم 

ادهم مستناش الرد و كان ماش لحد ما وقفه صوت حور  

حور : شكلك مخنوق و عايز تمشي من هنا و انا مش هوقفك بس اكيد هتيجي الخطوبه هي اسبوع الجي

ادهم : طبعا  عن اذنك 

وليد نزل 

نور : حصل بينك و بين ادهم اي ؟؟

وليد : شدينا مع بعض امبارح وو انشاء الله عقبال ما يجي يوم الخطوبه هنك ن اتصلحنا انا عرفه و عرف انه مش هيكلمني غيره بعد ما يهدي

تلفون نغم رن 

راحت بعيد عنهم و نور رح وراها و فتح الاسبيكر و كانت عائشه هي المتصله 

عائشه : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته كنت عايزه اعرف حضرتك جي انهارده 

نغم : و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته مش هقدر اجي انهارده بس جي علي ايام العمليات تمام 

عائشه : تمام 

نور : السلام عليكم يا عائشه 

عائشه: و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازي حضرتك يا دكتور نور 

نور : تمام الحمدلله كنت عايز أسألك في حد جي خد منك رقم نغم 

عائشه بتذكر : اه كانت ست كبيره و تبع استاذ وليد 

نور : تمام تسلمي 

عائشه بتذكر : اه و كمان طلب رقم الاستاذ وليد 

نغم بصت لي نور بخوف 

نور : و انتي اتدهولها 

عائشه : اه استاذ وليد قالي اعمل اللي هي عايزه

نور : شكرا ليكي 

عائشه : الشكر الله مع السلامه 

نغم خافت و حضنت نور و عيطت 

عده اسبوع ما بين احداث كتير محولت حور كتير لي اعترفه بي حب لي وليد و اتجذاب وليد لي حور الخوف بين نور و نغم و سلمي و احمد اما روح فكان اسبوع ماليان احداث بنسبلها بقت اجتماعيا اكتر و كونت صدقات وبعد يومين من مشي ادهم طلب رقمه من اميره

حسيت ان اده لي حياتها طعم تاني و بداء يتكلمه بس بحدود و ادهم حس ان روح بدات تحبه 

بعد الخطوبه بيوم في كافي وليد دخل لي ست. كبيره في السن 

وليد : عمله ايه؟

كريمه : الحمدلله وانت 

وليد : الحمدلله تمام حضرتك كنتي عايزني في حاجه 

كريمه : اه بصراحه عايزه اقولك الحقيقه و ان اهلك بضحكه ليك 

وليد : اي الكلام ده 

كريمه : وليد انت تعرف انا ابقه مين 

وليد : طبعا معرفش هي مره واحده بي اللي شوفنا بعض فيها 

كريمه : انا كريمه مامتك نغم مش مامتك نغم اكبر عدول ليكي 

وليد : ايه

كريمه : نغم ........

يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات