القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل الأول 1 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة الفصل الأول 1 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الأول 1 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الأول 1 بقلم شهدعبدالسلام

اسد:وحشتني 
حور بابتسامه رقيقه:وانت
اسد و حور بين احضانه :مافيش حاجه حلوه 
حور ووشها احمر وبتحاول تبعد:عيب كده 
اسد بابتسامه وجلس وبيكمل كلامه بجديه:انا هسافرك الصين 
حور:ليه 
اسد بجديه :عشان يشوفه حل لكلامك
حور وبتقترب من اسد:امممم 
اسد بحركه سريعه وبتبقي حور علي قدمه 
اسد جنب ازنها:نشيل جملة كده عيب من عندك خالص 
حور وحضنته :اسفه لو كنت.....
اسد و صبابته علي فمها:هششششش كام مره هقولك ان مهما تعملي بحبك ومش بزعل منك 
حور وهي بين احضانه وجسدها بالكامل علي اسد:هو انت ازاي كده
اسد بابتسامه :كل السنين دي ولسه بتسالي يا بطوطه 
حور:مش هتعصب ولا هزعل 
اسد بابتسامه:كان نفسي اعاقبك 
حور بزعل و بضربه بسيطه في صدر اسد:اه كل مره تعمل فيا كده عشان عارف ان مش بحب الكلمه دي 
اسد ومسك ايديها وقبلها:وانا بحبك
تميم الابن الأوسط ل اسد وحور 
تميم وبيدق باب الجناح الخاص بحور واسد
اسد و بياخد نفس عميق وبيرجع ايد حور مكانها:عايز ايه يا زفت 
تميم بمزح :من علي الباب كده مافيش اتفضل 
اسد بجديه:اتفضل علي تحت وانا نازل 
تميم:ماشي
واتجه للنزول 
حور بحب وبتحرك ايديها علي وجه اسد:بابا
اسد:بعشق منك الكلمه دي من اول مره قولتيها وانا عاشقها 
حور وبتحاول تقاوم اسد وتترك رجله وبتتكلم بتوتر:انا..
أسد ومسك ايديها بكل هدوء:هشش مالك قولي متخافيش 
حور بتسرع وعيونها في عيون في الارض:انا خايفه 
اسد اخد نفس عميق وبيمسك وجه حور وبيرفع واجهها و العيون تلتقئ:بردو خايفه 
حور:يا بابا...
اسد بمقاطعه و هدوء:هششش مش عايز اسمع كلمه 
حور بترجي: وحياتي عندك انا خايفه اوي عليها 
اسد وبيحضنها اكتر:ينفع تهدي متخافيش هتبقي كويسه 
حور :لوليا مش هتستحمل 
اسد :هما يومين بس وهترجع تاني  ولا تنسي ان ده شغلها كفايه  زعل 
وبيكمل بخباثه  
عشان بابا ممكن يستغل الظروف ويعاقبك 
حور بابتسامه وبتبعد شويه عن حضنه :بتحب تستغل الطروف انت 
اسد وقربها تاني وبغزل:اووي 
حور بتوتر :انا عايزه انزل
اسد ضحك علي توترها وأطلق صراحها و حور بعدت عنه بخطوات بسيطه:مش عارف هتبطلي توتر أمته لما اموت؟
حور بخوف قربة عليه :بعد الشر عليك يا حبيبي
اسد بابتسامه:احبك وانتي رومانسيه 
وبيشدها من ايديها 
حور:لا لا بقاا
تميم من قدام باب الغرفه و بيتكلم بمشاكسه: لا لا ايه بس
اسد بعصبيه:ليلتك سوده يا تميم الزفت 
وساب ايد حور واتجه للباب 
اسد وماسك تميم من التيشيرت :بتقول ايه بقا 
حور :حرام يا اسد
تميم:والنبي امي دي قمر 
اسد بعصبيه:انت طالع ليه 
تميم بأمر عسكري:مالك باشا في انتظارك 
اسد:مش عايز اشوف وشك في الجناح ده تاني فاهم 
تميم:حاضر يا اسد باشا 
وساب تيشيرت تميم 
حور:ثانيه يا ح يا تميم 
اسد ولاحظ ان حور كانت هتقول حبيبي بدل من تميم 
اسد :غور يلا من هنا 
تميم نزل واسد بيتجه ل حور بكل هدوء و حور بترجع للخلف بتوتر
حور بتوتر:في ايه 
اسد:كنتي هتقولي ايه 
حور بعدم فهم:ايه
اسد:انا هاخد شاور ونازل وحسابك بعدين 
وتركها في مكانها ودخل ياخد شاور 
وطلع 
اسد و حور نايمه :حور
حور بهدوء بتقعد علي السرير:نعم 
اسد: يعني غلطانه و زعلانه
حور:مش زعلانه 
اسد بتركيز في وجهها :طب مالك 
حور بابتسامه:مافيش 
اسد:طيب انا هنزل و رايح  انا ومالك في مشوار عايزه حاجه
حور:عايزه سلامتك
اسد:تمام 
في نفس هذه الفيلا الفاخره ولكن طابق مختلف  تجلس الفتيات في غرفة ليله 
ليله بفرحه:انا مبسوطه اووي لازم نحتفل 
لوليا: فكره حلوه اوي 
لؤلؤ:طب ايه رايكم نسافر كام يوم 
لوليا:ياريت ايه رايك يا ليله 
ليله :حلو اوي الفكره بس هو ابيه سليم هيوافق 
لوليا بتفكير:اممممم احنا نقول ل عمو مالك الاول ايه رايك
لؤلؤ:يارب بابا يوافق 
لوليا: واحنا علي الغدا نتكلم ونقولهم وبابا وعمو هيوافقه عشان نجاحك يا ليله 
لؤلؤ بتفكير وبتكمل خطة لؤلؤ:بصي يا ليله هو بابا هيقولك عايزه ايه ب المناسبه السعيده دي و عمو اسد هيقولك كده بردو انت قوليلهم علي السافر 
ليله:تمام يا بنات اتفقنا 
وبيتدخل سليم مره واحده 
سليم من خلف البنات:اتفقته علي ايه 
لوليا بتوتر:هااا 
لؤلؤ بتضرب لوليا ضربات بسيطه عشان تتكلم
لوليا :لا مافيش يا ابيه 
سليم:اتفضله علي براا
البنات في اتجاه ان هما يطلعه من الغرفه ومعاهم ليله
ليله أوشكت علي الخروج 
سليم:راحه فين؟ 
ليله بتوتر:هاا
سليم:دي مش اوضتك
ليله :اه 
سليم:امال طالعه ليه 
ليله بتوتر:مش..
سليم بمقاطعه:مجموعك مش حلو 
ليله بتوتر:ليه يا ابيه 
سليم:هتدخلي كلية ايه 
ليله:كلية هندسه 
سليم:تمام اتفقتي علي ايه مع لوليا لؤلؤ 
ليله:اتفقنا ان احنا نحتفل 
سليم:ماشي يا حبيبتي 
واتجه لغرفته 
في مكان تاني تجلس حور وتاليا 
حور:هو فين اسد
تاليا ولسه هتتكلم يقطع حديثها دخول اسد
اسد:انا اهو يا حبيبتي 
مالك بمشاكسه:الحب الحب 
اسد:انت يا ابني مش هتعقل ابدا 
مالك:كفايه انت عاقل 
وبيمسك ايد تاليا و هيطلع 
اسد:تعاله هنا رايح فين 
مالك:في ايه يا عم انت وبيكمل بغزل و عيون علي تاليا عايز مراتي في كلمه سر
اسد بضحك:بعدين يلا عشان نتغدا 
مالك:يلا
اسد :اتفضل معانه في الريسبشن   
وبيتجه للريسبشن 
وبيدخل ليله و لوليا و لؤلؤ  
اسد بيحضنها :مبروك يا حبيبتي 
ليله بابتسامه:الله يبارك فيك يا عمو
مالك وبيشدها من بين احضان اسد:الفاشله بتاعتنا 
ليله بابتسامه:شكرا علي اللقب الكبير ده 
مالك بابتسامه :لا انتي تستاهلي كل خير
اسد:قررتي عايزه كلية ايه 
ليله:اه هدخل هندسه 
اسد:احسن كلية هندسه يا حبيبتي 
داليا :الغدا جاهز 
وانتقلت العيله لغرفة الطعام 
وبيدخل سليم و عمر في نفس الوقت 
سليم:عاملين ايه 
وجلس علي كرسي في وجه ليله و بجانبه عمر
مالك و بيبص علي عمر:الأخ اخرس 
عمر بتعب:هااا
تاليا:مالك يا حبيبي؟
مالك بعصبيه:نعم
عمر:هتغير مني مني انا انا ذي ابنك حتي 
اسد:اعقل بقا يا مالك ده ابنك 
سليم و بيبص علي بابه:مين اللي بيقول كده 
العيله كلها فضلة تضحك وطول الفتره دي لؤلؤ ولوليا بيضغطه  علي ليله  انها تقول علي السافر 
ليله بعصبيه:اووف بقا هقول خلاص
اسد:في ايه 
ليله بتوتر:ها مافيش
مالك:في يا حبيبتي وهتقولي ايه
ليله:بصراحه انا عايزه احتفل بنجاحي 
اسد :من عيني يا حبيبتي عايزه تحتفلي فين 
ليله بتوتر و عيونها علي سليم:نسافر 
سليم بنرفزه:ايه يا.....
بيقاطعه اسد
اسد وبيوجه الكلام ل سليم: اسكت انت
اسد:عايزه تسافري فين
ليله:مش عارفه بس لسه هنشوف انا والبنات
مالك:خلاص يا حبيبتي شوفي عايزه تروحي وانا و اسد موافقين 
ليله بفرحه:بجد يا عمو
اسد:بجد بس نشوف الاول هتروحه فين 
كل الحديث ده و سليم هيولع ان مش قادر يكلمها او يتعصب عليها و العيون الغاضبه الي عيونها علي لوليا و بردو مش قادر يتكلم 
الغدا بينتهي وكل واحده بيذهب علي الغرفه الخاصه بيه 
الباب بيدق 
لؤلؤ :اتفضل 
وبيدخل الأخ الكبير عمر 
عمر بعصبيه:انت السبب صح 
لؤلؤ:انا مالي في ايه
عمر:ليلتك سوده معايه 
لؤلؤ:هو انا عملتلك حاجه 
عمر ومسكها من شعرها بخفه:انتي اللي رتبتي ل موضوع السافر صح 
لؤلؤ:وربنا ما انا 
عمر:طب مين 
لؤلؤ:معرفش
عمر:لؤلؤ
لؤلؤ:هقول ل بابا وربنا 
عمر وبيسيب شعرها وبيعدلها هدومها:لا يا حبيبتي بابا ايه مافيش حاجه 
وترك الغرفه 
في غرفة ليله 
ليله وماسكه فونها:طب تمام انا نازله 
وبتنزل علي السلم وخلاص هتخرج برا 
سليم من خلفها:راحه فين 
ليله:هجيب حاجه 
سليم:حاجة ايه 
ليله وبتفرك في صوابعها:كنت طالبه حاجات و عمو برا
سليم:اطلعي يا ليله 
ليله بتوتر:بس يا ابيه 
سليم:اطلعي و اي حد من الحراص هيدخل الحاجات 
ليله:ماشي
وطلعت وسليم استلم الملابس و اتجه لغرفتها 
ليله :شكرا وبتاخد الملابس 
سليم:........
ليله:ايه
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات