رواية روح الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد
رواية روح الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد |
رواية روح الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد عماد
عند روح ...
كانت تفتح عيناها تتدريجيا وهي تشعر بألم شديد في رأسها لتتفحص المكان بفزع .
طارق بشر /حمد لله على السلامه بصراحه حبيت اني استناكي تفوقي علشان تبقي حاسه بكل حاجه علشان استمتع اكتر .
روح بفزع وصراخ /ابعد عني ي حيوان ابعد .
طارق بحده وهو يثبت يدها /لساكي عاد قويه بس انا كسرك واخليكي تحطي وشك في الأرض .
ليقطع ملابسها تحت صراخها واحتايجها لحبيبها لتصرخ باسمه صرخه ترج الأركان /صقررررر.
علي الجانب الآخر ..
عرفان بتعب /ي عني كان لازم دلوقتي ي جابر الأرض دي .
جابر /معلش ي أبا الحاج مانت عارف الصبح زيطه وزحمة بيبقوا فرشين فيها بتاع السوق ده انسب وقت ي أبا الحاج .
عرفان بتنهيده /طب ي سيدي يلا .
عند روح ..
طارق بغضب /هي هتهب منك ولا ايه يلا .
صديقه بحده /واشمعنا انت الاول ي عني احنا متفقناش علي كده .
طارق وهو يمسكه من ملابسه بغضب /انت اتجننت يواد انت ولا ايه بقا انا قولت ابسطك معايا بس انت متستهلش .
ليشتادوا مع بعضهم البعض بالايدي .
روح بصراخ ودموع وهي تغطي المكشوف من جسدها /يااارب ارحمني ونجيني .
علي الجانب الآخر .
عرفان بانتباه /ايه الصوت العراك ده ي جابر .
جابر /ايه ده ي حاج عرفان ده بيانهم شباب بيتخانقوا .
عرفان بقلق/طب يلا عاد هنستناهم يموتوا بعض ولا ايه يلا .
جابر/يلا ي عم عرفان .
عند روح ..
جابر بغضب /انت ي واد انت وهو اوعوا هتموتوا بعض ليكمل بصدمه روح .
عرفان بصدمه من ذلك المشهد /روح انتي بتعملي ايه هنا السعادي وايه الي حصل بالظبط .
روح بتشنج ودموع /امي امي ي عمي عرفان امي بتموت لازما اروحلوها بالدواء .
عرفان بحده وقلق/جابر احبس العيال دي في المخزن .
جابر/اؤمرك ي عم الحاج يلا ياض انت وهو .
عرفان بقلق /يلا ي روح يلا .
في قصر العزايزي ..
في غرفه رحمه ...
كانت تجلس وهي تنظر في كتابها لكن عيناها تراقبه باهتمام لتتحدث.
رحمه /هو العريس الي جاي ل ندا ده سالتوه عليه زين .
شاكر بوجع /ايوه والحمد لله راجل زين ي ريت ميكونش حظها زي حظك كده .
رحمه /قصدك ايه عاد ي شاكر شاكر انا مقصدش كل الي قولته كان زله لسان .
شاكر بالم وهو ينظر إلي عيناها/لا زله قلب مش لسان انتي قولتي الي جواكي يرحمه بس انا عند كلامي احنا مينفعش بينا حياه بعد الي اتقال .
رحمه بدموع محبوسه/هطلقني ي شاكر .
شاكر بقوه مصتنعه /ايوه يمكن تلاقي الي احسن مني ويستاهلك تصبحي علي خير .
رحمه بدموع والم /وانت من أهله .
لتتضع يدها علي بطنها بدموع والم فقد تتقطع كل الخيوط فحان الوقت الان لإنقاذ مايكمن إنقاذه ..
في غرفه هبه ...
هبه بحزن وطيبه/انا زعلانه جوي ي جاسر .
جاسر ب قلق /ليه ي حبيبتي مالك .
هبه بدموع /قلبي وجعني علي اخواتي اوي ي جاسر سواء روح أو رحمه الاتنين بيدمروا حياتهم .
جاسر بابتسامه /حبيبي أنا الي ملاك مفيش منه ابدا .
هبه ب حب /ربنا يخليك ليا ي جاسر احلا حاجه في حياتي صوح لما ابقا مراتك .
جاسر بابتسامه /هيحصل ي قلبي خلاص هانت .
هبه ب عشق /وعد ي جاسر اني هعيش عمري بس علشان اسعدك بس اوعاك تزهق مني ي جاسر ساعتها هموت .
جاسر ب عشق /بعد الشر عليكي ي قلبي اوعاكي تقويلي كده ده انا هفضل طول عمري جنبك زي ضلك مستحيل نبعد عن بعض ابدا .
في غرفه صقر ...
كان يجلس وهو يمسك الهاتف بيده اشتاق اليها لسماع صوتها لكن كان في صراع بين العقل والقلب العقل الذي يريد معاقبتها وتعذيبها علي مافعلت والقلب الذي يود اخذها بين أحضانه واطماننها كان صقر يجلس في ذلك الصراع الي أن دخل في سبات عميق من ذلك التفكير المميت 😔😔😔 ...
في منزل عثمان ...
بدريه بغضب وهي تتضرب روح /بقا كده ي بنت الكلب دي اخرتها عايزه تجبلنا العار وتفضحينا خلاص مبقاش ليكي كبير ولا همك حد واصل .
روح بالم وصراخ /اه حرام عليكي يا اما ارحميني محصلش حاجه ياما ربنا ستر .
عرفان /اهدي ي بدريه محصلش حاجه الحمد لله .
بدريه بدموع وغضب /محصلش حاجه انتي فاكره انك ده محصلش حاجه هدموك المقطعه دي والي مكشوف منها ده كله مش لمسوكي مش شافوه شافوه الي جوزك نفسه مشافوش مفكرتيش صقر لو عرف هيعمل ايه مش بعيد يقتلك ويشرب من دمك .
عرفان /اهدي ي بدريه صقر مش هيعرف حاجه واصل سيبي البت هتموت في يدك .
روح بدموع وانفاس مسلوبه /حرام عليكي ي أما أنا في الي مكفيني عاد .
بدريه بغضب /وده كله ليه من وراء عنادك وغبائك انا دائما اسيبك تقرري واقول دي واعيه لكن لا طلعتي طايشه وعيله متسويش علشان كده انا كفياني جوزك بقا هو الي يتصرف معاكي الراجل الي كنت هتضيعي شرفه واسمه بغبائك .
عرفان بتنهيده /امك عندها حق ي روح كفايه ل حد كده انتي لازما ترجعي لجوزك .
روح بدموع وكسره /الي تشوفوه ي عمي انا مش هتحدد واصل .
بدريه بغضب /وانتي ليكي عين تحددي اصلا .
عرفان بتنهيده /بكره انا هاجي اخدك ي بنتي كده كده في عريس جاي ل ندا ولازما كلنا تبقا موجودين انتي خلاص بقيتي واحده من العائله وإذا كان علي صقر فأنا هبلغه ان انا الي جيت جبتك فاهمه ي روح .
روح بدموع /حاضر ي عمي الي تشوفوه .
عرفان /طيب عاد فوتكم بعافيه .
بدريه بحده /يلا علشان تجهزي حالك وتلمي حاجتك .
روح بدموع وكسره /ايه ي أما خلاص مش طيقاني وعايزه تخلصي مني كده .
بدريه بغضب /لانك مش بنتي روح العاقله الي دماغها يوزن بلد بقيتي واحده عنيده بغباه مع مين مع حالك ومع جوزك الراجل الي حبك ومستعد يعمل اي حاجه علشانك وبعدين يلا جهزي حالك ممنوش فايده الحديد ده يلا .
روح بدموع /حاضر ي أما حاضر ..
في امريكا ..
علي بعد مترات من فيلا البروف .
علاء بنهج/اظن كده انا طلعتك برالامان وانتي هتقدري تكملي .
شاهنده /متيجي معايا حرام عليك تتضيع نفسك كده اهرب وصدقني مش هيستفدوا حاجه لو جابوا اختك مش هيعملوه كده اصلا فكر ي علاء انت بنادم جدع انت كده بتدمر نفسك وعائلتك وكل الي حواليك .
علاء بخوف/خايف ي شاهندا خايف اهلي يدفعوا التمن.
شاهنده بابتسامه /متخفش انشاء الله ربنا هيسترها معانا وينجينا .
علاء بارتياح/يلا بينا وربنا يستر بقا يلا .
شاهنده بحماس /يلا .
ليسرعوا الي طريق لم يعلموا ماذا ستكون العواقب .......
في صباح اليوم التالي ...
في قصر العزايزي ...
كان الجميع يقف على قدم وساق استعداد لزياره قاسم ووالدته ..
حنان بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي خديجه علي الي بتعمليه معايا .
خديجه /اخص عليكي جراه ي وليه دي ندا بنتي انا الي مربياها ربنا يتمم لها علي خير .
حنان بدعاء /امين يارب .
عرفان بابتسامه /العوافي عليكم .
روح بارتباك /العوافي عليكم .
خديجه بسخرية /اهلا ي برنسيسه اخيرا شرفتي ي اختي .
حنان بابتسامه /نورتي بيتك ي ضنايا .
روح بقلق/ده نورك ي مرات عمي .
خديجه بحده /اطلعي ي اختي اوضه جوزك هو راح الشركه يلا ي اختي .
روح بالم وهي تحمل الشنطه /حاضر ي أما فوتكم بعافيه .
خديجه بغيظ /ي عافيكي ي اختي .
في الشركه ...
في مكتب صقر ..
صقر /ها عرفت هتعمل ايه .
شاكر /اطمن ي صقر حمدان ده هيشوف المر هوصله حكايه الشغل دي وطبعا لانه جاهل وكلب فلوس هيطمع وساعتها همضيه علي شيك بمبلغ انما ايه وساعتها مادقموش غير حلين يالحبس يا يمضي علي قسيمه جواز جاسر وهبه من غير كلام .
صقر بإعجاب /تمام ي اخوي مشاء الله عليك .
شاكر بابتسامه /كله بتوجهياتك ي كبير يلا بقا احنا علشان متتاخرش علي ميعاد قاسم .
صقر بتنهيده /يلا ي اخوي .
في قصر العزايزي ..
في غرفه رحمه ...
رحمه بصدمه /ي نهار اسود ي روح بتقويلي ايه عاد .
روح بدموع والم /كنت هموت ي رحمه شرفي وشرف اخوكي كان هيضيع طلعوا عليا ولاد الكلب دول كانوا عايزين يعتددوا عليا ولولا عمي عرفان كنت رحت في داهيه وكانوا اغتصبوني ساعتها قسما بالله كنت هقتل حالي قبل ماجبلكم العار .
هبه بغيظ /شوفتي اخرت عنادك ايه .
روح بدموع /وحياه اغلي حاجه عندك ي هبه انا مش ناقصه اي حديد واصل ..
رحمه بحنان/خلاص بعد الشر عنك انسي انسي المهم انك بخير وبعدين امال مين الي هتربي معايا الواد الي جاي في السكه ده .
روح بصدمه وسعاده /انتي حبله ي رحمه بتتكلمي صوح .
رحمه بتنهيده/ايوه ي روح حبله .
هبه بسعاده /مبروك ي خيتي الف مبروك .
روح بلهفه/طبعا شاكر مات من الفرحه صوح .
رحمه بحزن /شاكر مبعرفش واصل ي روح .
هبه باستغراب /ليه عاد .
روح باستفسار/ليه مقولتلوش ل حد دلوقتي ي رحمه .
رحمه بشك /لاني لازما اتاكد الاول ي روح إذا كان شاكر فعلا بيحبني ولا لا خايفه أقوله علي الواد اللاقي يتغير معايا مليون درجه علشانه يبقا انا كده ماليش لازمه لازما اعرف هنرسا علي ايه الاول وبعدين أقوله .
روح بقلق /ربنا يستر عاد .
لم يلاحظوا من تقف خلف الباب فقد سمعت الحديث كاملا لتبستم ابتسامه خبيثه تحمل الكثير .
في غرفه صقر ..
كانت تقف روح وهي ترتدي منامه خفيفه كانت تقف لتختار ماذا سترتدي في ذلك المناسبه لتنفزع بشده اثر دخول صقر الغرفه .
صقر باستغراب /روح انتي هنا جيتي امتا .
روح باشتياق له كانت تنظر إليه كالمغيبه لتتحدث واخيرا بأنفاس ضائعه.
/عمي عرفان جبني علشان احضر العريس الي جاي ل ندا .
صقر وهو ينظر إلي جسدها برغبه لكنه تذكر ماذا قالت ليتحدث بحده /طب البسي عاد هدموك انا مش مسؤل علي ممكن يحصل .
روح وهي تنظر في عيناه بعشق لتمد يدها علي خده بجراءه غير متوقعه /الي يحصل يحصل انا مراتك حلالك .
صقر ب رغبه فهو يود اخذها بين أحضانه لكن لابد أن يروضها اولا ليدفع يدها بحده واستفزاز /بس انا بقا مش عايزك ماليش مزاج منك ليتركها في دموعها ويذهب الي الحمام لترتمي أرضا فمن الواضح أنها اضعت كل شي حتي تأثيرها عليه .......
في الاسفل ....
عرفان بابتسامه /منورين ي جماعه والله .
قاسم بابتسامه /ده نورك ي حاج عرفان .
فاتن باستفزاز /امال فين العروسه احنا جايين من اخر الدنيا ولازم نرجع علطول .
صقر بحده /اظن ي هانم ساعه واحده بالعربيه مش مشوار وبعدين دي ندا العزازي ي عني تدلل براحتها ونزل وقت ماتعوز .
قاسم بإحراج /طبعا طبعا .
ليلتفت الجميع الي ذلك الساحره الذي تنزل الدرج ياستيحاء فسرقت عقله ولكن ليس هو فقط من سرق عقله بل صقر أيضا قد سرق عقله من جنيته الي كانت تشبه الاميرات وأيضا شاكر و جاسر فكانوا الجميع الفتيات كالحوريان ..
فاتن بهمس وضيق/ودي هنشوفها ازي انشاء الله افرض فيها عيب ناخدها كده وخلاص .
قاسم بضيق وحده /ي امي من فضلك بقا كفايه كده .
صباح باستفزاز /منورين والله منوره ي هانم معلش ب جماعه متتاخروش عاد لا الهانم تتعب تلاقيها محتاجه طقم اسنان وادويه قد كده دلوقتي البطاريه بتاعتها تخلص .
ليكتمموا الجميع ضحكاتهم الا عرفان الذي انظر إليها نظره مميته لتسكت .
قاسم بابتسامه /طبعا ي جماعه مش هنختلف الي تتطلبوه .
صقر /احنا مبيفرقش معانا الحجات دي واصل احنا بشتري راجل وانت مشاء الله ي دكتور قاسم سمعتك سباقك .
قاسم بابتسامه /شكرا ي صقر بيه ده من زوقك .
فاتن باستفزاز /والله ابني قاسم مكنش المفروض ياخد أقل من دكتوره بس النصيب .
صباح بهمس /بقولك ايه ي صقر متسبني علي الوليه دي علشان خلاص مش قادره اسكت .
صقر بتحزير /اكتمي عاد علشان خاطر اختك اكتمي .
فاتن /ايه ي حبيبتي متورينا وشك .
شاكر بغضب /تكشف وشها ازي وابنك موجود ده ليكن يحصل واصل .
سوزي بدلع/متتصرف ي صقر قبل ماالموضوع يكبر .
روح بهمس والم وغضب/هي ايه الحكايه عاد شكلها واخده عليك بزياده .
صقر باستفزاز /متشغليش بالك بيها علي الاقل واضحه بتحبني مكرهتش نفسها بسببي ولا بتقرف من لمستي بالعكس تتمنا تكون في حضني لو العمر كله .
روح بدموع وكسره /انا انا ي صقر بقرف من لمستك ده انا انخلقت علشانك ب جسمي بروحي كله ملكلك.
صقر/انا خلاص شبعت من الكلام ده مبقتش اصدقه وبعدين خلينا في الي احنا فيه .
قاسم بابتسامه /خلاص كده ي جماعه إنشاء الله تيجي الاسبوع الجاي نجيب الشبكه مبروك ي عروسه .
ندا بخجل /الله يبارك فيك .
عرفان /تشرف في أي وقت ي ابني يلا هنتمشا معاكم شويه تعالي ي ندا .
ندا بخجل /حاضر ي عمي.
صباح بنعاس /وانا هروح انام فوتكم بعافيه.
شاكر بتعب /وانا كمان يلا تصبحوا علي خير.
رحمه بضيق /بقولك ايه ي روح يلا نتمشا شويه الواحد مخنوق .
روح بالم ووجع/عندك حق يلا بينا وناخد هبه معانا .
سوزي بشر/ايه ي روح الوقت متاخر ولا انتي مبتحرميش اقعدي بدل ماتتعرضي للاغتصاب مره تانيه .
صقر بغضب جحيمي /ايه بتقويلي ايه ايه التخاريف ده ..🙊🙊🙊🙊🙊🙊🤷🤷🤷
تفتكروا صقر هيعمل ايه 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
تعليقات
إرسال تعليق