رواية الطفلة والجبار الفصل الرابع عشر 14 والاخير بقلم ميرا أبوالخير
رواية الطفلة والجبار الفصل الرابع عشر 14 والاخير بقلم ميرا أبوالخير |
رواية الطفلة والجبار الفصل الرابع عشر 14 والاخير بقلم ميرا أبوالخير
قبل البدء هتقولوا في النهاية اي رايكم فيها ب كومنت واحد بس.
سيف فتح العربيه و زق بوسي منها وهو مش لحق و بووووووووممممممممممممم.
بوسي بصويت: سييييييييييفففففففف.
مراد وقف بعيد وابتسم بخبث.
مراد: كده بقيتي بتاعتي وملكي انا وبس.
بوسي راحت جري العربيه و قعت ولسه هتنط شدها لحضنه.
بوسي بعياط وصدمه: انت.
مراد ماسكها عشان مش ترمي نفسها وراه: اهدي.
بوسي بتزق ايده: لاااااا سييف ابعد.... اغمي عليها..
مراد شالها.
في القصر.
علياء بصويت: لاااا كله منها هي ابني.
جيجي: خلاص بقا.
مراد بمكر: هجيب الماذؤن واكتب علي بوسي بعد العزاء.
علياء قامت وضربته كف: اخرس انا متاكدة انك ورا يلي حصل ده.
مراد بكذب: انا معملتش حاجه اوعي... سابها وطلع عند بوسي وهي نايمه.
في بيت زياد.
نهال بصدمة: انت.
عدي بغضب: يعني الكلام صح.
نهال: هو ايه يلي صح عدي انت مش فاهم زياد يبقا جوزي.
عدي بيقرب منها وكله غضب.
نهال بخوف: ا انت هتعمل ايه...
عدي رفع ايده ولسه هينزل علي وشها: لا يا حلو دي المدام.
عدي بغل: خطفتها مني يا زياد.
زياد وقف في النص: خطفت مين هو حد بيخطف مراته.
عدي ضربه بالبوكس و زياد رده ليه والاتنين بيضر*بوا بعض نهال وقفت في النص: كفايه خلاص.
عدي بيمسح الد*م من مناخيره و زياد بينهج بغضب.
نهال راحت حضنت زياد: انا اسفه يا عدي بس انا بحب زياد وقلبي معه هو.
عدي بص بحزن: المهم انك تكوني مبسوطه سلام وقلع الخاتم رمه علي الارض ومشي.
زياد لسه هيتكلم فونه رن: ايهه ازاي.
المتصل: هو دا يلي حصل والدنيا مقلوبة هنا.
زياد قفل بسرعه: انا جاي حالا.
في بيت بوسي.
هالة وقعت علي الارض من الصدمة يلي حصلت.
احمد لف ايد الشخص و السك*ينه داخلت في بط"نه والد""م في المكان.
هالة بصدمة: ا احمد.
احمد راح قومها وحضنها: انتي كويسه.
بتبص علي الراجل وبتبلع ريقها: ها اه انت هنا ازاي.
احمد: يلا بسرعة بسمة في خطر.
هالة بخوف: يعني ايه في ايه.
احمد شدها: يلا مفيش وقت.
الكل وصل و الحزن والصدمة علي وشهم.
بعد اسبوع بوسي لسه مش فاقت من صدمتها.
احمد قال لهالة تاخد بالها من بنتها و هيقولها كل حاجه بس مش دلوقتي لازم تفضل مع بسمه و نهال و زياد اعدين ومعهم نور وامنيه طالعوا يقعدوا مع بسمة.
في غرفة بوسي.
سيف: وحشتيني.
بوسي بحب: انت روحت فين.
سيف سابها ومشي.
قامت من النوم مخضوضه: سييييييييييفففففففف.
هالة بخوف: اهدي يا بنتي.
بسمة ببكاء: فين سيف.
نهال بدموع: امسكي نفسك مش كده.
بوسي قامت: انتو بتقولوا ايه انتم مجانين سيف عايش ه هو قالي م مش هسيبك...
ونزلت تجري لتحت.
مراد قفل باب القصر: رايحه فين يا عروستي.
بوسي بصدمه: انت السبب انت.
مراد شاور للر*جالة بتوعه و ملوا كل القصر: كده هنلعب علي المكشوف.
زياد جاه ونور و الكل اتجمع.
زياد بغضب: انت بتعمل ايه.
مراد بمكر: انا هعمل ولا ايه يا جيجي.
جيجي بتيجي ومعها علياء:: معه حق.
احمد بكر"ه: هو السبب في كل حاجه وشريكه تبقا دي.
شاور علي علياء.
هالة بصدمة: ايه.
مراد ببرود: هوفر عليكم انا كل حاجه انا وجيجي و علياء هانم السبب في حاجه واحنا يلي عملنا كل ده.
جيجي بخبث: وطبعا جوزي من سيف كان مجرد وسيلة ابعد الست زفته دي عن سيف.
مراد بمكر: وانا يلي قت"لت مروة ولابستها في سيف وكل الدواء يلي كان بياخده كان عشان يفضل فاقد الذاكرة. بقلم ميرا ابوالخير.
علياء بصت بكره لهالة: انا بقا يلي زورت كل التحاليل وبعمل كل ده و بعت حد يخلص عليكي بس احمد لاحقك في وقتها بس المرة دي كلكم هتمو*توا زي ابني وخصوصا انتي يا هالة يلي خطفتي مني جوزي.
هالة بدموع: ليه تدمري حياتي بنتي بالشكل ده مفكرتيش في سعادة ابنك ليه.
علياء بحقد: سعادته هتكون مع يلي اخترها مش مع بنت عدوتي واحمد انا يلي اخدته بعيد عنك وهد*دته بحياتك عشان كده بعد... وبصت لاحمد.. بس القدر خالك ترجع و هتمو*ت معهم.
زياد رفع مسدسه ونور و حراس مراد مسكوهم.
مراد بخبث: تؤ تؤ لسه مش وقتكم تعالا يا شيخنا اكتب كتابي.
بسمة ضربته كف: انت واحد و*سخ وانا مستحيل اتجوزك وسيف هياجي متاكده انه هياجي. بقلم ميرا ابوالخير.
مراد بضحك: ابدا يا روحي يلا يا شيخنا.
زياد بغضب: هق*تلك يا مراد الكلب.
مراد هيتكلم سمع صوت حد بيصقف.
......: لا برفو خطه حلوة اوي.
الكل بص ناحيه الصوت: سيف.
سيف غمز لر"جالة مراد نزلوت سلا*حهم و نور ضحك وزياد: غبي اوي.
بوسي جريت عليه وحضنته: سيف ا انت كويس.
جيجي و علياء ومراد مصدومين بص ليهم سيف و ساب بوسي بعد لما بص طمنها.
سيف قعد وحط رجل علي رجل: انتو فاكريني غبي كل حاجه كانتوا بتعملوها كانت قدم عيني وعارف بيها ولا ايه يا نور و زياد.
نور بضحك: اومال.
زياد: عيب عليك.
فلااااااش باااااااك.
سيف: حط ق*نبلة في العربيه.
زياد: يبقا مفيش غير حل.
نور: انه انت تنط قبل الا*نفجار بدقيقه.
سيف بتفكير: حطوا الكاميرات دي تسجل يلي بيحصل في اوضه كل واحد.
زياد: سابها عليا دي.
سيف: بسمة في عينكم وهتبقا تحت عيني بس انتوا اقرب.
العربيه هتن*فجر زق بوسي وشاف مراد وقف باصص استني و نط في اخر لحظه وقع تحت شجرة نور كان مستنيه تحتها.
نور بخوف: انت كويس.
سيف بالم: اه شويه.
باااااااااااااكككككككككك.
بص سيف علي امه: ليه كل ده.
علياء بدموع: غصب عني يا بني الغيرة.
سيف بوجع في قلبه: دي مراتي و يلي مات ابني مصعبتش عليكي خالص.
علياء بندم: سامحني يا بني.
سيف: اسامحك علي ايه انت عملت كل ده عشان اكشف الكبير بتعهم تطلعي انتي يا امي.
علياء بصت للارض.
مراد بجنون وطلع مسدسه وشد بسمه ليه وحطه علي د"ماغها.
سيف ببرود: سيبها.
البوليس داخل واتجمع.
مراد بجنان: لاااا بوسي دي بتاعتي.
سيف بيقرب خطوات ثابته وبوسي خايفه.
مراد صوب ناحيه سيف وضرب بس المسدس فاضي.
البوليس قرب مسكه و بوسي جريت لحضن سيف.
مراد: لااااا اوعاااااا.
جيجي بتمسك سك*ينه ولسه هتضرب مسكتها نهال و شدتها منها و العسكري مسكها.
سيف من غير ما يبص علي امه: خدوهم كلهم.
علياء ساكته و جيجي بتصوت و مراد بتكلم بجنان وهوس.
اتسجنوا و جيجي ا*نتحر*ت و مراد ش*نق نفسه و علياء سيف طلعها واخد لها بيت بعيد عنهم و طلب انها تبعد عنهم وهو هيحاول يسامحها عشان امه.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد مرور تسع اشهر.
بقت حياتهم كلها حب وسعادة وعاشوا في بيت واحد زياد خلف بنت ونور جاب ولد و بوسي حامل سيف و زياد ونور كبروا شغالهم و نهال وامنيه و بوسي بقوا اكتر من اخوات
احمد و هالة عاشوا في حب اتحرموا منه كتير.
الساعه 9 بليل والكل بياكل.
احمد بهزار: اي يا بوسي مش ناويه تولدي بقا 😂.
زياد بضحك: شبه البطيخ.
بوسي بزعل طفولي: سيوفي خاليعم يسكتوا وايلا هولدلكم دلوقتي.
سيف بضحك: محدش له دعوة بحبيبي بطخيتي الحلوة.
بوسي صوتت: اعااااااااااااا.
الكل اتخض وسيف جري عليها.
بوسي بضحك: احسن احسن عشان تتلموا واااااااااه
سيف برفع حاجب: قديمه.
بوسي عضته: بولد يا غبي ااااااه.
سيف بخضه وشالها: ح حاضر اعمل ايه اروح فين.
زياد بضحك: المستشفي.
نور بضحك: ايوا عشان كانت بتضحك علينا واحنا مكانك البس بقا.
بوسي بدموع: سيف استنى.
سيف بخضه: ايه مالك هنروح المستشفى و..
بوسي مقاطعه: هتفضل تحبني بعد البيبي.
سيف بحب: هحبك طول حياتي و روحي حتي لو بقا عندنا مائه عيل.
بوسي بحب: بحبك .
سيف باسها من خدها: بموت فيكي..
تمت.....
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق