القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا عثمان

 رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا عثمان

رواية عندما يعشق الأدهم الفصل الحادي عشر 11 بقلم رانيا عثمان

تذكرت مروة ما حدث واخذت تفكر ماذا يحدث في هذا المستشفي 
قالت مروة لنفسها/لا دي فيها تجاره اعضاء يعني بياخدوا اعضاء ناس عايشه اكيد في حاجه غلط وانا لازم اعرفها
لا ومش كده وبس عايزين يقتلوا الواد المززز 
اي اللي انا بقوله ده بدل ما افكر في حل قاعده بعاكس الواد المزز
اخذت مروة تفكر ماذا يجب ان تفعل لم تجد حل غير انها تخبر ادهم فقررت ان تخبره ولكن ليس الان قررت ان تخبره بعد تحسن حالتها
كانت تحدث نفسها ولم تاخذ بالها من هذا الذي دلف الي غرفتها رفعت نظرها اليه احست بخوف منه ولكنها تمالكت اعصابها وتكلمت بثقه /دكتور عزت خير في حاله
عزت/لا بس قلت اجي اطمن عليكي سمعت انك اغمي عليكي
مروة بثقه/شكرا دكتور عزت بس ضغطي كان واطي شويه علشان كده اغمي عليا 
وبعدين من امتا وحضرتك بتسال عليا ولا انت جاي تتاكد من حاجه
عزت بارتباك/اتاكد من اي لا مفيش حاجه علي العموم الف سلامه عليكي
مروة بابتسامه مزيفه/الله يسلمك دكتور عزت
خرج عزت من الغرفه ما ان خرج حتي زفرت مروة بقوة وراحه تنهدت مروة ووضعت راسها علي الوساده ولا تعلم ما يخبئ لها القدر
غفت سريعا في تشعر بالم في راسها 
اما عند هذا المدعو عزت خرج من الغرفه واتجهه نحو مكتبه ليقوم بالاتصال علي شخص ما
انتظر حتي اتاه الرد
عزت/الو يا باشا
الرجل/اي عرفت منها حاجه
قص عليه عزت ما دار بينهم
ليقول الرجل /البت دي بقيت خطر علينا ودي مش اول مره ليها هي اللي جت لقضاها برجليها
عزت/هنعمل اي يا باشا
الرجل/خلصوا عليها بس مش دلوقت انتوا ترقبوها وتبعت حد يخلصنا منها 
عزت /اوامرك يا باشا
اغلق الرجل الخط في وجهه وتحدث بشر/
كان نفسي اتمتع بيكي بس يلا ملكيش في الحلو نصيب ابتسم بشر 
عند ادهم كان جالس في غرفه سليم هو ومراد وعبدالله
ليتحدث سليم قائلا /يجماعه انا جعان
عبدالله/وانا كمان خلاص هروح اجيب اكل واجي
ادهم/ماشي 
مراد/ينوبك ثواب كوبايه قهوه معاك 
عبدالله/حاضر انت هتشحت 
خرج عبدالله متجها خارج الغرفه 
في هذا الوقت كانت اروي تسير وفي يديها فنجان قهوه واليد الاخر بها الهاتف كانت تنظر الي الهاتف دون النظر امامها
اصطدمت اروي بعبدالله واوقعت عليه القهوه
عبدالله/مش تفتحي مش بتشوفي قدامك
اروي/مالك انتي اللي ماشي مش شايف قدامك
عبدالله بعصبيه /ده انتي قليله الذؤق هو انا اللي كنت باصص في التلفون ومش واخد بالي ولا انا اللي دلقت عليكي القهوه
اروي/ماخلاص يعم مالك متعصب ليه
كاد عبدالله ينفجر من كتله البرود التي امامه
عبدالله /اوعي من وشي بدل ما اتعصب عليكي
اروي /تتعصب علي مين يعنيا انتي عبيط يلا 
عبدالله/عبيط ويلا 
انتي اي معندكيش دم خالص بدل ما تعتزري قاعده تشتمي 
اروي/انا اعتزر ليه يعني انت اللي حقت تعتزر وقعتلب فنجان القهوه وبعدين انا بشتمك انت بتتبلي عليا
نظر اليها عبدالله نظرات ناريه وتركها وذهب 
عند اروي/الله انا قولتله حاجه اما ده عيل قفوش بصحيح
اما اروح اجيب فنجان قهوه غير اللي وقع ده
(البنت دي ذي بالظبط نسخه مني😹) 
روايه بقلمي رينو عثمان 
عند عبدالله ذهب كي ينظف ملابسه فتحدث قائلا/عيله معندهاش دم لا وبتقلي اعتزر منها
ماشي ام وريتك ايام سوداء مبقاش اسمي عبدالله ابتسم بخبث علي ما سيفعله بها
عند منه والفتيات
تحدثت منه قائله /تعالوا نشوف مروة اكيد فاقت 
ولاء /يلا استعنا علي الشقاء بالله
مريم بضحك/البت بتجهز لخناقه من دلوقت
صافي /الحرب العالميه الثالثه هتبدا
ولاء/ما هي تستاهل ملقيتش غيري تبعته مع المستفز اللي اسمه سليم
منه بخبث /وانتي عرفت اسمه منين
ولاء بتوتر/من سجل المرضي
منه/قلتيلي سجل المرضي طيب يلا يختي قدامي
ذهبوا الفتيات الي غرفه مروة فوجدوها متسطحه 
اقتربت منها منه قائله/اي ده كله لسه نايمه
فتحت مروة احدي عينيها بطفوليه لتردف/لا صاحيه 
ولاء/حلو اوي 
مروة وهي تبلع ريقها بصعوبه/بقي انتي يمفعوصه تبعتيني علشان اتابع حاله المستفز ده
لا وكمان ههتم بيه اكنشه امه وانا معرفش
مروة/اهدي بس الكلام اخد وعطا 
ولاء/اه ده طلع اخد وعطا
صافي بضحك/ربنا يكون في عونك يحبيبتي كنتي طيبه 😂
مروة/اي يبت بتفقري عليا يا اوزعه
صافي /اوزعه اوزعه احسن منك وخلاص
منه/اخرسوا اي مفيش حد قاعد معاكوا
سكتت االفتيات لتقول منه/ناس مش بتيجي غير بالعين ااحمراء 
مروة/ده انا بقول عليكي حبيبتي
منه بتهكم/ما هو باين
ولاء/قومي جهزي نفسك علشان هنخرج يلا علشان عايزة ارتاح شويه 
صافي/قومي يلا علشان نروح 
اؤمات مروة ودلفت الي المرحاض
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات