القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أين منزلي الفصل الثامن 8 بقلم ندى حسن

 رواية أين منزلي الفصل الثامن 8 بقلم ندى حسن

رواية أين منزلي الفصل الثامن 8 بقلم ندى حسن

رواية أين منزلي الفصل الثامن 8 بقلم ندى حسن

مر اسبوع وحدث فيه كالاتى

*تحسن فيه راشد ورفض العودة الى الصعيد الا عندما تطلع نتائج التحاليل ويعود بإبنته او هكذا يظن وذهب هو وعائلته الى شقة عدى

*عاد مازن على الرغم من انه يستطيع العودة بدون مساعدة
(بس هو صايع مش بتاع تعليم
😂😂
 )

عدى وهو يتحدث فى الهاتف :ازاى يعنى الثفقة ماينفعش تتاجل
........
ازاى يعنى انا مش بتهدد الغى الثفقة عادى
..........
قاد ان يتحدث ولكن عمه منعه وسحب منه الهاتف:تمام ..ﻻ حجهيجى ان شاء الله يكون هناك بكرا ...تمام مع السلامة

عدى : ليه كده ياعمى الشغل مش هيطير يعنى
راشد:وانت مش عايز تسافر ليه ان شاء الله

عدى : عشان يعنى اكون مع حضرتك والنتايج هتطلع بليل و

راشد :ماتشغلش بالك انت يابنى انا هنا وهعرف اتصرف وادور عليها

عدى:عمى حضرتك بتتكلم وزى ماتيكون واثق انها هى بنتك

ابتسم راشد:احساس الاب يابنى وبكرا لما تبقى اب هتفهمنى .جهز انت نفسك عشان الطيارة
عدى: عمى ابقى طمنهم هناك لان حضرتك عارف ان الثفقة ديه هتاخد وقت كبير
راشد:تروح وتيجى بالسلامة ياولدى
عدى بضحك : واه ياعمى جلبت صعيدى

راشد:ده اصلنا ياولدى

ذهب عدى ليحضر حقيبة سفره
راشد وهو يوجه كلامه لابنه :هتنزل توصل ابن عمك المطار وبعدين تنزل على الشركة على طول ومش عايز اعتراض

ادم:حاضر يابوى

ذهب عدى الى المطار و اوصله ادم
عدى:خد بالك منهم فى غيابي يا ادم ومن الشركة وانا عارف انك قد المسئولية

ادم بضحك:ايه ياعم انت بتوصينى على علتي ياعم انت
ابتسم له عدى:واتصرف بعقل شوية مع امك وابوك والتحاليل هتطلع النهاردة
ابتسم له ادم بحزن : حاضر .تروح وتيجى بالسﻻمة
عدى : الله يسلمك

وبعد ان سافر عدى اتجه ادم الى الشركة
~~~~~~~~~~~~--------~~~~~~~---
اسر وندى وهم فى طريقهم إلى الجامعة
ندى : اسر
اسر وهو يغمز لها فهو يرى ندى منذ فترة بمزاج سيئ:عيونه
ضحكت ندى على هذه الكلمة فهى تحب هذه الكلمة وتفرح عندما يقول هالها اسر

اسر وهو يغمز :ياخرابي على الضحكة العسل ديه يا نااس

ندى : خلاص بقا يا اسر ماتكسفنيش

اسر : مالك يانودى بقالك كام يوم كده مش عجبانى

ندى:مش عارقة يا اسر قلقانة وحاسه بحاجة غريبة كده
اسر هو انت هتعمل ايه لو انا اختفيت من حياتك

اسر بغضب
😡
 : مالك ياندى فى ايه ليه بتقولى كده وبطلى تتكلمى بالاسلوب ده

ندى : خلاص يا اسر اهدئ كده فكك فكك مافيش حاجة

اسر : ايه رايك يانودى نروح بعد المحاضرات نغير جو شوية

ندى بفرحة : اشطا موافقة

ابتسم اسر فهو ينسى هم الدنيا عندما يرى السعادة على وجه ندى :خلاص اتفقنا.
.~~~~~~~---------~~~~~~----------

كان راشد يجلس ويفكر هل من الممكن ان يعيد ابنته هل هى فعلا ستكون ابنته

ناهد :مالك يارشد سرحان فى ايه عاد
راشد : انا برده الى بسرح كتيير ومش بتكلم واصل من ساعة الموضوع اياك

ناهد:والله ياراشد متلغبطة اكده ومش عارفة حاجة واصل وخايفة تكون...قاطع كلامها وهويحتضنها:ان شاء الله خير المكتوب هو الى هيكون ماتجلجيش واصل
دخل ادم عليهم وقالت بضحك
😂
 : اسف انى جطعت عليكم اللحظة الرومانسية ديه

راشد:اتحشم ياولد
ناهد:طب هجوم انا احضر الوكل

.~~~----~~~~----~~~~----~~~~----~~~---~~~-~~

وعلى البحر يجلس كلا من اسر وندى فهذا هو مكانهم المفضل وكل منهم بوادى
فجأة اسر :ياااه ياندى بجد مش قادر استنى اكتر من كده

نظرت له ندى بإستغراب

اسر : تعرفى نفسي اقول ايه ياندى

ندى ببسمة:ايه ..بس اكيد حاجة انا عارفها ونفسك تقولها من زماان بس معلش استحمل واصبر والى بيصبر بينول

اسر بغمز:فهمانى انتى دايما يا قلبي

ندى بمرح:طب يالا قول عايز تقول ايه عشان ماتكتمش فى قلبك

ضحك اسر
واخذ يغنى ويسرح بخياله وينظر الى البحر :قولى لامك يابنت
جاى الليلة اطلب ايدك
ولا بعمرى عاقل كنت
وحياة الاله بريدك
عشتا طول وعرض الدنى
مابعمروه راسي بينحنى
لما دخلتى بعمر غنى
من عمر نشالله بيزيد

انا لما بحب بحن بجن
بهدم بحرق بقلب جن
الروح بغيباتك بتحن
بتنده وينك
انا لما بحب بكفى بدربي
بدوب بلحظة منى تقربي
بتضحك روحى بيفرح قلبي
بضحكة عينك
غمزينى بعينك ياروحى
بغمزة ببيع الكون وهمو
ع ابعد الدنيا منروح
بيرخصلك هالقلب ودمو
ميلى يخصرك صوبي ميلى
تغنجى عليي تغميلى
ابنى ع ذوقك سميه
وعد تكونى وحدك امه

ابتسمت ندى وحزنت على حالته أيضا :ياااااه يا اسر لدرجة ديه

اسر بهيام:واكتر من كده كمان انا لو عليا اتجوز النهاردة قبل بكرا
ابتسمت ندى :يالا نروح الوقت اتاخر
ذهبوا الى البيت

~~~~~~~~~~~~~~~~~

ملحوظة

عدى:خريج كلية هندسة وانهى دراسته خارج مصر ودرس ايضا ادارة الاعمال لكى يدير شركات جده مع والده

ندى : عارفين طبعا انه هى فى كلية تجارة
آسر:طبعا مع ندى فى الكلية

ادم : خريج كلية حسابات ومعلومات ويعمل مع عدى فى الشركة

زين:خريج كلية علوم ولكنه بناء على رغبة ولده ذهب ليعمل معهم فى الشركة وايضا درس ادارة الاعمال مثل عدى

نهى :خريجة هندسة فهى التحقت بها لانه عدى كان بها وفضلت ايضا ان تتمم دراستها خارج مصر وليتها لم تسافر فهى كانت محجبة وعادت بدون الحجاب ولبسها الضيق والقصير

ايتن ومرام.:فى المعهد ف اهلهم فضلوا المعهد لانهم كانوا يظنون ان لو هذان الفتاتين دخلت الكلية سيصبحان مثل نهى

مازن:فهو فى كلية التجارة 
🤭


ملك وكرم:التوأم الشياطين
😂
فى 3 ثانوى
~~~~~~~~
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات