رواية ولي العهد الفصل السابع 7 بقلم ألاء فرج
رواية ولي العهد الفصل السابع 7 بقلم ألاء فرج |
رواية ولي العهد الفصل السابع 7 بقلم ألاء فرج
طلع خالد وعبد الرحمن وفضلوا يخبطوا على اوضتها واتوتر خالد وخاف لتكون هربت راح كسر الباب لقا الاوضه فاضيه ووووووو
في صالون القصر
كان قاعد حسن علي الكرسي وجمبه ندى وشيماء ودعاء قاعده جمب ندى وعماله تبص على حسن
وادهم قاعد على الموبايل ومصطفى عمال يعاكس في البنات اللي موجوده
مصطفى بهمس : واد يا أدهم بص البت اللي لابسه فستان أخضر دي وسايبه شعرها الطويل اموت انا في الجمال
أدهم بضيق :هشش بطل قرف بقا وأسكت
مصطفى بغمزه : أيوه يا عم ما انتَ عندك ندى الجمال كله
أدهم بخبث : لا ندى اي دي صغيره، شيماء احلي واجمل
بص أدهم على شيماء وغمزلها وهي اتوترت وبصيت الناحيه التانيه وندى مراقبه حركات أدهم وشايفه انه بيبص على اختها راحت بصيت على اختها بكرهه
مصطفى بصدمه : نعممم انتَ اهبل شيماء اكبر منك وبعدين مش ندى دي حب الطفوله وهتجوزها وهقق قدام حسن عشانها ونينينينينييييي راح فين الكلام ده
أدهم بخبث : قولت بنفسك كلام والكلام بيروح مع الوقت
وبعدين مالكش دعوه، أنا حبيت شيماء خلاص
مصطفى بسخريه : انتَ مش بتحب يا أدهم انتَ بتبص على المظهر والجمال وده مش اسمه حب
أدهم بضيق : خلاص بقا اكتم
&&&&&&&& بقلمي ألاء فرج
عند حسن وأخواته
بص حسن في الساعه بتاعته بضيق وصوت الاغاني صدعه
دعاء بأبتسامه : ازيك يا حسن عامل اي
حسن بأبتسامه مزيفه : كويس
دعاء : أنا و
حسن بقله ذوق : أنا هروح اشرب سجاره
طلع حسن سجاره ووقف في الجنينه يشربها
لقا تليفونه بيرن راح خرج من القصر والجنينه عشان يعرف يرد بعيد عن صوت الاغاني
حسن : ازيك يا ابو الصحاب اي يا عم كل دي فتره غياب امتى هترجع مصر بقا
= قربت خلاص هخلص شويه أوراق هنا وهاجي في مصر وهستقر واتجوز
حسن : تيجي بالسلامه وا
سكت حسن لما لقا وعد بتجري في الشارع ورايحه ناحيه القصر بتاعه
حسن : طب سلام دلوقتي يا صاحبي هكلمك بعدين
حط حسن التليفون في جيبه ورمى السجاره ومشي وراء وعد
&&&&&&&& بقلمي ألاء فرج
في قصر عبد الرحمن الحديدي
خالد بزعيق : دي هربت يا عمي بنتك قليله الأدب وهتفضحنا كلنااااااا
عبد الرحمن بغضب : احترم نفسك يا خالد، أنا مصدوم زيي زيك، خالد استنى استنى هنا
نزل خالد جري علي السلم والغضب متحكم فيه لقا والدته داخله القصر
خالد بصدمه : هوباااااااا ماما كمان وصلت هو يوم مش هيعدي انا حاسس
نزل خالد من على السلم وراح ناحيه والدته
خالد بتوتر : ماما أهلاً انتِ مش قولتي مش هتيجي اي اللي جابك قصدي يعني نورتي.
سعاد (والدته) : أنا ما كنتش هاجي بس انتَ ابني الوحيد وقولت لازم احضر، اومال فين وعد
بلع خالد ريقه بتوتر وقال : ها اصل يعني اصل هي بتجهز فوق وكده اقعدي استريحي يا ماما وهي قربت تخلص
سعاد بضيق : الساعه ٩ انا قولت هاجي هلاقي الخطوبه شغاله اي دلع البنات ده كل ده بتجهز
المأذون : يا ابني بقالي ساعه ونص العروسه فين
خالد : معلش استنى ربع ساعه ساعه كمان اتفضل اقعد وانتِ كمان يا ماما اقعدي
( أنا ما كنتش هنزل حلقه النهارده بسبب التفاعل عمال يقل بشكلك ملحوظ مع ان نسبه المشاهده بتزيد واغلب اللي بيقرأ بيكسل يحط لايك وكومنت طب ليه بتقراوا في صمت، أنا مش باخد اي مقابل قصاد كل حلقه، أنا كل اللي عايزه تعملوا لايك وكومنت بس مش حوار هو يعني ياريت تقدروا تعبي 🙂💙💙)
&&&&&&&& بقلمي ألاء فرج
خرج خالد من القصر وبعت الحراس يدوروا في المنطقه كلها عن وعد
في قصر حسن
وصلت وعد عند بوابه القصر و كانت عايزه تدخل لكن الحراس منعوها راحت دفعت ليهم فلوس كتير وراحت دخلت
وصل حسن وراها وهو شايف كل اللي حصل
حسن ببرود : هشش حسابكم معايا بعدين
الحراس بخوف :حسن بيه انا
حسن بزعيق : أخرس أنا هطلع وراها واقفل بوابه القصر بالمفتاح واوعى تدخل حد سااامع
الحراس بخوف : حاضر ياا بيه
دخل حسن القصر سمع صوت باب بيتقفل فوق عرف ان وعد دخلت اوضته
راح ناحيه اوضه جده وشافه نايم راح قافل عليه بالمفتاح وابتسم بخبث
في قصر عبد الرحمن الحديدى
عدي ١٠ دقايق ووعد لسه ما وصلتش
راح خالد ناحيه اهل حسن
خالد بتوتر : انسه دعاء وعد هربت والمعزايم بدأت تلاحظ والصحافه هنا وانا كده هتفضح، ممكن تعملي خطيبتي بص لحد لما الخطوبه تخلص
دعاء بصدمه : انتَ بتقول اي
خالد بتوتر : ارجوكي وافقي انا كده هتفضح
أدهم بغضب : انتَ مجنون يا عم غور من هنا
مصطفى : دعاء مين يا عم واحنا مالنا وعد هربت ولا لأ، يلا يا جدعان نمشي من هنا
خالد بغضب : أنا بتكلم بالذوق وأنا هتجوز دعاء بالذوق او بالعافيه أنا مش عايز اتفضح
مصطفى بغضب : عافيه مين يا ابن ******* دعاء دي خطيبتي انتَ اهبل
بصتله دعاء بصدمه عشان هي مش خطيبته
طلع خالد مسدس من جيبه وقال بغضب : ماليش دعوه اليوم مش هيعدي غير لما اكون متجوز حد فيهم شيماء، ندى، دعاء، اي حد المهم مش اتفضح والا هموتكم
&&&&&&&& بقلمي ألاء فرج
في قصر حسن
في الاوضه
دخلت وعد الاوضه وفضلت تدور لحد لما لقيت البطاقه بتاعتها في درج الترابيزه اخذتها بسعاده ولسه هتخرج لقيت حسن في وشها بيبتسم بخبث وبيقفل باب الاوضه بالمفتاح
وعد بصدمه : انتَ بتقفل الباب ليه، واي اللي جابك هنا
حسن : دي اوضتي على ما اعتقد وادخل وآخرج براحتي، انتِ بقا بتعملي اي هنا اي وحشتك؟
وعد : بص يا حسن انا جايه هنا اجيب البطاقه بتاعتي واهرب واروح اركب قطر واروح اي محافظه عشان خالد عايز يتجوزني بالغصب، من فضلك لو سمحت ابعد عني وافتح الباب قبل والحق اسافر قبل ما خالد يعرف مكاني
حسن : تؤ ما فيش خروج من هنا
وعد بخوف : حسن بطل هزار خرجني من هنا
حسن بخبث : هشش بس شكلك حلو النهارده
بصيت وعد جمبها لقيت كوبايه مياه راحت كسرتها على دماغه وجابت الازازه كمان وكسرتها علي دماغه وهو وقع اغم عليه ودماغه بتنزف
نزلت وعد تجري على السلم ونفس المشهد بيتكرر قدامه لما جاءت هنا اول مره وكسرت الكوبايه على دماغه
فضلت تعيط جامد ليه بيحصل معاها كل ده
فتحت باب القصر ولسه هتخرج منعوها الحراس
الحارس : ما ينفعش تخرجي
وعد ببكاء : اوعي من وشي انتَ كمان حسن هو اللي سابني امشي اوعي من وشيييي
سابها الحارس
وخلعت وعد الهيلز اللي في رجليها وفضلت تجري في الشارع وهي عماله تعيط
حارس خالد بصوت عالي : يا رجااااله وعد هانم هناااك اهو
بصيت وعد وراها لقيتهم بيجروا وراها راحت فضلت تجري وووو
تعليقات
إرسال تعليق