رواية بنات المتيم الفصل السابع 7 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل السابع 7 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل السابع 7 بقلم رقية ابراهيم
في منزل الفتيات
تستيقظ تولين
تولين : ينهار اسود الوقت اتأخر... بت انتي يازفته منك ليها
إران بصوت نعسان : هو انتي علشان مصحتناش على مايه تصحينا بزعيق
تولين : لا ياختي الساعه دلوقتي ٩
إران : اييه ينهار اسوح صحي الباقي طيب
رتيل : في اي
تولين : احنا اتأخرنا الساعه ٩
رتيل : طيب قومو قومو علشان ننجهز
تولين : ميرا انتي يابت
زينب وميرا : صحيناااا خلاص
بعد ربع ساعة
رتيل : يلا اتأخرنا
إران : دا انجاز ان احنا نلبس في ربع ساعه
تولين : طيب يلا
ووصلو الكليه بتاعتهم
زينب : اتمنى المحاضره دي متبقاش بتاعت دكتور امبارح
إران : يلا يابابا اي يعني هيطردنا مثلا عادي
رتيل : محدش يعمل مشكله علشان نعدي السنه دي على خير
ميرا طيب يلا ندخل
عند زينب و إران
الدكتور : هو مش انتي البت بتاعت امبارح
زينب كانت هترد بس إران سبقتها
إران : ايوه انا يا دكتور
الدكتور : وجايه متأخره كمان
زينب : معلش يا دكتور بس الموصلات زحمه
الدكتور : ادخلي انتي والتانيه تتطلع بره
إران برفع حاجب : يعني هتطلعني بره
الدكتور بضحكه مكتومه : ايوه
إران : تمام شكراً يادكتور
الدكتور : العفو يااختي
زينب : بحيث كده انا لازم اطلع معاها علشان مسبهاش لوحديها
الدكتور : اعتبري نفسك معاها يلا وراها
في الكافيه
كانو يجلسون رتيل وتولين وميرا
ميرا : احلى طرده دي ولا اي
رتيل : اما دكتور غبي صحيح
تولين بضحك عالي : استنو استنو شوفو مين جاي علينا
ميرا بضحك : انتو اطردتو
زينب : اه يااختي
إران : وانتو بتعملو اي
تولين : بنتشمس
زينب : ماخلاص فيها أي يعني المهم احنا قاعدين مع بعض
ميرا : تعالو نروحو مطعم حلو ناكل فيه
تولين : ايوه والله لينا كتير مش بنخرج
رتيل : تعالو نروح مطعم..........
إران : بس دا غالي اووي
تولين : مفيش حاجه تغلى علينا
إران : تمام يلا
______________________________________________________________
للكاتبه الصغيره (رقيه إبراهيم)
______________________________________________________________
في شركه الراوي
يدخل أسر على أرسلان فجأه
أسر : ارسلااااان
أرسلان بفزع : في اي يازفت حد يدخل كدا
أسر : انا تعبت من الشغل وانتو مخلين استراحه للموظفين واحنا لا
أرسلان : يعني عايز اي
يدخل سليم : تعالو نخرج نروح نشم هواء او ناكل او اي حاجه لاني بجد تعبت
أسر : انت الغالي حبيبي ياسيمو
سليم بضحك : اي سيمو دي
أسر : بدلعك ياعم
يدخل أدهم عليهم فجأه : ياجماعه انا تعبت اوووووي حتى مفيش وقت راحه لينا
أسر : ماخلاص دلوقتي هنروح نتغدا
يدخل مالك : اه والله لسه كنت هقولكم ان احنا نروح نتغدا
أرسلان : عايزين تروحو فين
أسر : تعالو نروح مطعم.............
أرسلان : طيب يلا
في مكان آخر مكان للخبث والتخطيط
المجهول1 المناقصه دي اتبدلت يعني الكبيره بعد دي
المجهول2 ايوه ياكبير بس متخافش هنكسب الاتنين
المجهول1 تمام وخلي بالك علشان...........دا دماغو سم
المجهول2 لا متخافش علشان كدا كدا هو ميعرفش عن اللي تبعنا هناك
المجهول1 بضحك : عندك حق
عند البنات في المطعم
إران : احنا هنطلب على زوق رتيل
رتيل : خلاص هنطلب.........
زينب : انا بحب الاكل دا طيب اطلبو
ميرا : استنو الجارسون جاي
الجارسون : تتطلبو اي يافندم
تولين : عايزين.........
الجارسون : تمام يافندم تتطلبو حاجه تاني
تولين : لا شكرا
ميرا : بنات انا عايزه اروح الحمام
زينب : نيجي معاكي
ميرا : لالا هو كدا كدا مش بعيد
تولين : تمام روحي واحنا مستنينك
في أثناء هذا الوقت كانو يركنون العربيات تبعهم
أسر : اشكروني
أدهم : ليه انشاء الله
أسر : علشان انا اللي شجعتكم تيجو بدال مكنا قاعدين كدا
مالك : طيب يلا ياخويا
أرسلان : مالك أركن العربيات واحنا هنسبقك
مالك : تمام
دخلو الشباب وقعدو في طربيزه مخصص لهم وكانت بالقرب من الفتيات
وفي هذا الوقت كانت ميرا تخرج ومالك يدخل فاتخبطو في بعض
ميرا بالم : اااااه مش تفتح يااعمي
مالك : انتي بتكلميني انا
ميرا : لا بكلم خيالك مين غيرك يعنى
مالك بغضب : عارفه لولا انك بنت كنت مسحت بيكي بلاط المكان
ميرا : يماما خوفت انا كدا يعني.... انت خبطني وبجح ومستخسر كلمه اسف
مالك بغضب : احسلك امشي من قدامي واتقي شري
ميرا بخوف حاولت تتداريه : انا همشي مش علشان خايفه منك تؤ تؤ تؤ علشان بس متاخر
ودخلت ميرا وهي تسب في نفسيها
ميرا : يلهوي يلهوي يلهوي دا شويه وكان هيبلعني انا غبيه حبكت اشتمو حبكت يعني
زينب : هي ميرا مالها بتكلم نفسيها
رتيل : استنى نشوف مالها
إران : مالك ياميراا
ميرا : يلهوي يلهوي كنت هموت انهارده
تولين : لي في اي
وقصت لهم ميراا كل شي
رتيل : هو انتو لازم اي مكان تكون عاملين مشكله
تولين :، عندها حق يعني هو بجح ومستخسر كلمه اسف
ميرا : بس الولد كان قمرر اوووي وكيوت
تولين : إران لفيني اي حاجه جمبك اضربها بيها
لياتي لهم الجارسون ويقدم الطعام
عند الشباب
أرسلان : مالك مالك ماالككككك
مالك بانتباه : في اي
أسر : انت اللي في اي من ساعه لما اجيت بره وانت مضايق
مالك : مافيش قابلت بنت لسانها طويل.............. وقص لهم كل شي
أسر : فينها دي واروح ابوسها
مالك : حابب تضرب يعني
أسر : يعم بضحك معاك فك كده
ليلاحظو صوت خناق ليلتفتو الي الصوت ليرو.............
ياترى شافو اي؟
مين المجهول دا؟؟؟
تعليقات
إرسال تعليق