القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الحور الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم منى أحمد

  رواية عشق الحور الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم منى أحمد

 رواية عشق الحور الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم منى أحمد

الحاله مطمنش واحتمال كبير نفتح قيصري 
جاسر بعصبيه مرتعشه 
يعني ايه مطمنش ... اعملي اي حاجه بس تبقي كويسه 
غيث جاسر اهدي بس عشان نفهم .. هي مش لسه في السابع يادكتوره 
عقدت ذراعيها وقالت بتحدي 
تمام والمفروض انها ولدت قبل كده في السابع وجاسر باشا عارف الكلام ده زي ماهو عارف برضه انها حامل في تؤم واحنا موقفين من اول الشهر اي اتصال لان وضع الاولاد ميطمنش 
غيث  تمام الكلام دا كله مفيش منه فايده الحل ايه دلوقتي 
زي ماقلت هنفتح قيصري بس احتمال نفقد واحد من التؤم 
جاسر بالحاح بس هي هتبقي كويسه مش كده 
ان شاء الله ادعيلها وعاوزين تلت اكياس دم عشان هي بتنزف 
غيث بقلق تمام انا هشوف حكايه الدم دي 
دخلت الطبيبه ليرتمي جاسر علي كتف غيث 
هتروح مني ياغيث ... انا غلطان مش عاوز عيال بس تقوم انا خايف اوي 
ربت غيث علي كتفه وقال 
اهدي ان شاء الله ربنا هينجيها وهتبقي زي الفل 
انا السبب بس والله نسيت 
غيث بجديه وبعدين انا عمري ماشوفتك كده اهدي ووحد الله 
لااله الاالله طمني وقولي هتبقي كويسه 
هتبقي كويسه ان شاء الله اجمد بقي شويه ... انا هروح اتصل عشان اجيب الدم وانت صلي وادعيلها 
هز راسه موافقا ليتحرك غيث يرفع هاتفه 
ايوه ياسليم فوقلي كده ومتردش عشان عيشه متتخضش حور بتولد الحاله مش كويسه ومش ناقصه شده اعصاب حريم تعالالي علي المستشفي عشان جاسر منهار انا رايح اجيب دم عشان هتفتح قيصري 
ارجعله انت وانا هتصرف في الحكايه دي هجبها واجي 
اغلق سليم الخط لتقول عائشه 
في ايه ياسليم غيث بيتصل دلوقتي يبقي فيه كارثه 
هب واقفا ليبدل ملابسه 
مفيش كارثه ولاحاجه نهدي شويه الحكايه كلها حور بتولد اومي اتوضي وصلي وادعيلها 
هبت واقفه 
ياحبيبتي ياحور طب هاجي معاك 
لاء انا لسه هروح بنك الدم عشان احتمال تولد قيصري 
ادعيلها ياعيشه واول ماتقوم بالسلامه هاجي اخدك تمام 
تابعته يخرج لترفع يديها 
يارب قومها بالسلامه ومتخسرناش فيها 
وصل سليم المشفي ليجد غيث ويونس في مواجهته 
طمني ياغيث 
يونس بانهيار  حور بتموت ياسليم 
سليم بعصبيه انت تخرس خالص مش ناقصه شده اعصاب 
غيث بحزن ادعيلها ياسليم خرجت علي العنايه والولاد في الحضانه الدكتوره بتقول لوعدي النهارده حالتها هتستقر بس العيال نزلين قبل معادهم والرئه لسه مكتملتش تعالي نودلهم الدم عشان الدكتوره سالت عليه من شويه 
طب جاسر فين 
بلع ريقه بصعوبه 
ربنا يلطف بيه قاعد قدمها في العنايه الدكتوره لما شافت انهياره سبته يقعد جنبها مش عاوز يتحرك ولاينطق
ياخفي الالطاف يارب الطف يالطيف
صامت عيناه معلقه بالشاشه التي تعلن ان قلبها مازال ينبض يمسك يدها البارده بين يديه وهو في مكان اخر وصوتها يختلط بصوت ضحكات صغاره عشق وانيس وحتي غيث الصغير يضحك لتستشعر وحدها وجوده تبتسم لابتسامته 
تعالي يابابا العب معانا 
ليجلس علي الارض بجوار صغاره 
تعالي ياحجه زينب شوفي ابنك وهو بيلعب 
لتحتضنه عشق 
ننا بتلعب معانا 
حور شوفت بقي امك بجلالك قدرها بتلعب معاهم 
ليتعلق غيث الصغير برقبتها ويغرز اسنانه الصغيره بها لتصرخ ويجري الصغير لتجري خلفه 
مش هعتقك ياغيث 
حتي تكاد تمسكه ليتجمع عليها التؤم ليحموا اخيهم ويقوموا بدغدتها لتتمرغ بالارض 
جاسر الحقني 
ولااعرفك مش بتلعبي 
لتتهامس هي والثلاثه الصغار ثم يتوجهوا نحوه لينقض عليه الاربعه ليوقعوه ارضا يضحكو وضحكاتهم ترج المكان ،،،،،،، صوتها يتردد باذنه وهي تعلم صغاره القران 
قل هو الله احد 
صوتها العذب وكلماتها الرائعه قربها جنته
يد وضعت علي كتفه ليرفع عيناه لغيث الذي يقف امامه وتسقط دموعه غيث 
وحد الله ياجاسر ان شاء الله هتبقي كويسه ... اوم ياحبيبي قوم تعالي معايا نطمن علي العيال 
مش عاوز حاجه ... خلاص مش عاوز عيال بس تقوم ... انا كنت عاوزهم عشان متسبنيش ..
انا اللي عملت فيها كده ياغيث ،،،،،،والله العظيم نسيت .... هي هتقوم صح ،،،،،حور مش هتسيبني ياغيث صح 
امسك غيث كتفيه وهتف بوجهه 
فووووق قوم اتوضا وصلي وادعيلها .... 
لتسقط دموعه اكثر ويقول باختناق 
 والله ماقادر ... مش قادر ااقف علي رجلي ...
لتسقط دموع غيث ،،،،،جاسر الجبل الوتد الذي يجمع بيت الراوي بل البلد باكملها ينهار بهذا الشكل ويبكي كطفل منهار يمسح دموعه 
جاسر احنا كلنا محتاجنلك ...
وانا مش عاوز حاجه غيرها 
قول يارب 
ليصرخ ياااارب انا ملييش غيرك متموتش قلبي حي يارب يااارب الطف بيا .... يارب متخلنيش اعيش الكسره دي 
ليخرج غيث سليم بلهفه 
طمني ياغيث 
غيث جاسر بيموت جوه ... انا اول مره في حياتي اشوفه كده ...دا دفن ابوه ومنهارش كده 
يونس كمان منهار اووي معلش ياغيث روحله انا شخط فيه جامد لمااجيت ... وانا هدخل لجاسر 
تحرك غيث ناحيه يونس الذي يجلس بالارض يحتضن ساقيه ويدفن راسه بينهما ربت غيث علي كتفه ليرفع وجهه ويقول بقهر 
ماتت مش كده 
والله كويسه ... هي بس لسه مفأتش ...قوم ياحبيبي متعدش كده في الارض 
 بس انا معنتش موجوع ،،،الوجع وقف ... قلبي بطل يوجعني 
انقبض قلب غيث لسبب لايفهمه ليتحرك ناحيه الغرفه الزجاجيه حركه اطباء واحد الامن يتوجه ناحيه الغرفه جاسر يصرخ 
حوووووور 
يدفعه رجل الامن وسليم ليسرع ناحيته .... ليضمه علي صدره عيون سليم الباكيه وصوته بالاسترجاع .... عاجز عن النطق عن فعل اي شيء لحظات وكانها الدهر لتصدر صرخه من يونس تنتشل الجميع من صدمته 
ااااااه حور عايشه 
ليخر جاسر امامه ويقو ل بارتعاش 
هي عايشه صح يايونس 
ليرتمي بين ذراعيه ويقول 
 والله عايشه وهتفوق 
تخرج الطبيبه من الداخل 
الحمد لله قلبها اتوقف دقيقه بس ،،،،،ودا وارد في حالتها بس الحمد لله قلبها رجع تاني ... ومعدلاتها استقرت وان شاء الله هتفوق وهتبقي كويسه 
غيث  احنا متشكرين جدا 
الطبيبه هما الاولاد بس اللي هيفضلو شويه في الحضانه قدمنا سته وتلاتين ساعه علشان نشوف نتيجه الحقن اللي عملناه وربنا يسلمهم ان شاء الله 
ليخر جاسر علي وجهه ساجدا 
اللهم لك الحمد اللهم لك الشكر 
ليرفعه سليم من علي الارض 
قوم ياجاسر احنا في ساعه اجابه .الفجر اذن يلا عشان نصلي جماعه ...
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث والسبعون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات