رواية نور الفهد (عشقت النور) الفصل الخامس 5 بقلم ندى |
رواية نور الفهد (عشقت النور) الفصل الخامس 5 بقلم ندى
سالم بهدوء... سليم كلمني يانور وحدد معاد الخطوبه يوم الخميس...ايه رايك....
نور...... موافقه يابابا
سالم...بفرحه... مبروووك ياحبيبتي..........
كمال..... مبروووك يانور
نور...الله يبارك فيك يا عمو.....
فهد...قام وقف وراح وقف قدام نور.......
فهد بابتسامه.. وجع... مبروووك... ربنا يتمم علي خير
نور ببرود.....الله يبارك فيك....
زينه....بفرحه...اخيرا هلبس فستان وقامت شدت نور من ايديها......يلاا يانور... بسرعه عشان نلحق
نور....بضحك..براحه يابنتي لسه فاضل اسبوع اهدي شويه......
زينه...بضيق...اووف طب انا مش لاقيه حاجه اعملها....
نور...بتفكير....روحي كلي...انتي مكلتيش النهارده.....
زينه....معاكي حق.. وراحت تاكل.....
عند فهد..................
كان قاعد قدام البحر..بيفتكر ذكرياته هو ونور...لما كانو صغيرين............
Flash back...........
في حديقه عامه....
نور...عااااااه
فهد...جري عليها بسرعه...ونفض التراب الي علي هدومها.....مالك بتعيطي ليه.....
نور....ببكاء....البت ال هناك دي ضربتني ووقعتني علي الارض...واكملت بحزن واسف وكسرت الخاتم ال انت جبتهولي......
فهد....بغضب...طفولي..متزعليش هجبلك خاتم تاني...وهخدلك حقك منها اصبري بس
فهد... راح للبنت ال ضربت نور..ومسكها من شعرها وشده جامد....اياكي تضربي حبيبتي تاني فاهمه.......
البنت.....ببكاء... حاااضر سيب شعري...يامتوحش انت.......
نور....سيبها يافهد خلاص
فهد....راح لنور وحضنها....متزعليش يلا هروح اشتريلك خاتم جديد واحلي.....
نور.... بابتسامه...ماشي...يافهدي
__________back
في نفس الوقت كانت نور قاعده بتعيط بصمت في اوضتها وماسكه الخاتم ال داهولها....فهد...
**
من يسكن الروح.....كيف للقلب...ان ينساه....
فهد...كان بيفتكر ذكرياته مع نور وكانت عينه بدمع....لحد مافتكر حاجه ومسك موبايله...
فهد.....الوو
ريان.... مين معايا.......
فهد...بحزن....عامل ايه ياصاحبي.....سامحني
ريان....بصدمه....فهد.....
في بيت كارمااا.......
كانت بتعيط بصمت وبتبص علي صورها معا مامتهااا......وافتكرت وصيه مامتها قبل ماتموت انها تدور علي اختها... التوام....ال مشفتهاش ولا مره..........
كارما....بحزن.وتنهدت..تنهيده طويله .ياربي اعمل...ايه....
__________________
ريان طلع من بيته بسرعه وركب رعبيته وراح للمكان الي فيه فهد......
ريان...كان سايق بسرعه جدااا لان صوت فهد ميطمنش......
لحد ما كان هيعمل حادثه.......
البنت....بصدمه....انت حما***ااار مبتشوفش
ريان....من غير مايبصلها....قال اسف...ومشي بسرعه......
البنت....واحد متخل***ف....
__________________
عند نور.......كانت قاعده سىرحانه في الخاتم....لغيط ما موبايلها رن...... وكان سليم
نور...كانت متردده ترد بس افتكرت كلام زينه
.....نور... بهدوء....الوووو
سليم...بحب...ازيك يانور عامله ايه
نور..... بهدوء.... الحمدلله
سليم... بهدوء...انا استأذنت من عمي انو نخرج شويه ايه رايك....
نور...تمام...مفيش مشكله
سليم.... بفرحه....نص ساعه وهكون عندك........
___________
قدام البحر.....
واقف فهد....وقدامه ريان....
ريان...بحزن...وعتاب....ازيك يا فهد
فهد....بحزن... الحمدلله..وانت عامل ايه
ريان.... الحمدلله
فهد....انا اسف علي ال حصل من 3سنين انا كنت غبي....اوووي...لما شكيت فيك ياصاحبي انااا اسف
ريان....مسامحك من زمان.........بس ان شاء الله ال عمل كده هدفعه التمن غالي اوووي
فهد....متتعبش نفسك...مايا هي ال عملت كده وخدت جزاءها.....
ريان.... باستغراب....بس مايا معملتش حاجه وملهاش اي دخل بالموضوع ده اصلا
فهد... بصدمه...نعمممم
________
في مطعم كبير خمس نجوم...
سليم...كان قاعد يتكلم معا نور بس هي مكنتش مركزه وبتتخيل فهد قدامها...لحد ما
نور... بابتسامه...بدون وعي.انت حلو اوي يافهدددددددد...
سليم.......
تعليقات
إرسال تعليق