القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل السابع والخمسون 57 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل السابع والخمسون 57 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل السابع والخمسون 57 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل السابع والخمسون 57 بقلم نيلي ياسر

مالك بيبتسم: احب اعرفك بنفسي.. مالك يوسف رأفت!!.
جاسم بصدمه وغضب: ايه اللي جابك هنا يا حيوان انت..كنز فوقي يا بابا..عملت فيها ايه يا ابن**.
مالك: تؤتؤ..لايه كده انت تعرف ابويا علشان تشتمه؟!.
نور بتجري علي كنز: حبيبتي..مالها يا جاسم..كنز فوقي..
يوسف: كنز..هاتها هطلعها اوضتها..
مالك برفعه حاجب: وانت مال أهلك!!.
جاسم بزعيق: هات البنت..
          " جاسم شالها علشان يطلعها الاوضه وكلهم طلعو وراه  ومالك دخل وبيتفرج علي الحيطان وقعد علي الانتريه"
جاسم وهو نازل علي السلم: وحيات امك..قوم يا اض..
مالك بغضب: كلمه كمان عن اهلي والمصحف ما هرحمك..
جاسم وهو بيمسكه من القميص: انت مصدق نفسك يا اض جاي تعمل عليا نمره انك مش عارف..ان ابوك كان يعرفني كويس...
مالك وهو بيزقه: وانا ابويا يعرف اشكال** منين!!.
عمر وهو بيضربه في كتفه: لا اهدي علي نفسك يا وحش كده..انت لسه بشخه وجاي عامل نفسك حاجه..
جاسم: انطق عملت ايه في البنت..
مالك بأستفزاز وهو بيعدل القميص: هه..لا هي تبقي تقول انا عملت فيها ايه!!.
        " مالك مشي وجاسم قعد بصدمه وفي الف سيناريو في دماغه يا تري مالك عمل في بنته ايه..هو فعلاً خايف عليها كأنها بنت..ومش عارف يكلم ابوها يقوله ايه"
جاسم: عمر شوف كنز فاقت ولا لا..
عمر: أهدي يا جاسم اكيد هو معملش فيها حاجه وحشه..
جاسم بوجع: شوف كنز فاقت ولا لا.
          " عمر نزل وبلغه أنها فاقت وغيرت هدومها"
جاسم بيخبط: تك..تك.
نور: ادخل..
         " جاسم دخل ولقاها قاعده علي السرير وكلهم حوليها بصلهم وهما خرجو وسبوهم"
جاسم: عمل فيكي حاجه..
كنز باستغراب: هو مين ده؟!.
جاسم بصرامه: بقولك عمل فيكي حاجه الزفت ده..
كنز فهمت: ايييه..لا طبعاً ازاي حضرتك تقول كده..
             " جاسم خد نفس وحضنها لانه فعلاً كان خايف عليها وبعد كده بعد عنها"
جاسم: احكيلي ايه اللي حصل..
كنز بكدب: انا كنت في عيد ميلاد صحبتي ولقيته هناك..ودوخت من الهزار والرقص وهو جابني علي هنا زي ما نور قالت.
جاسم: و هو عرف عنوانك منين..
كنز بتوتر: ا..اكيد صحابي قالوله..
جاسم: وليه هو اللي جابك..لايه مش صحابك؟!.
كنز قامت: يووو معرفش انا كنت مغمي عليا..
عمر فتح الباب: جاسم في مصيبه..
...
ادم: يا ليلي افتحي الباب..
ليلي ببكاء: مش عايزه افتحه..
ادم: براحتك يا ليلي..بس اعرفي اني هتجوزك الاسبوع الجاي..غصب عنك..
      " ليلي ابتسمت لانها حست في نبره صوته انه عايزها بعد كده عملت نفسها بتعيط علشان ميحسش أنها فرحت"
ادم: افتحي يا هبله عايز اشوفك وانتي بتضحكي..
..
           " مالك راح شقته اللي علي النيل وامه اتصلت مردش عليها وقعد علي النيل وهو بيأنب نفسه"
مالك: انا غبي..غبي..كانت معايا..في أيدي..مكنتش رجعتها..كنت لويت دراعه بيها..كنت رجعتها ليه مش نافعه..بس انا غبي..
         " التلفون رن تاني كنسل وفتح الصور واول ما فتح ظهرت صورته مع كنز لانه اتصور معاها برضو على تلفونه"
مالك بيضحك: ما ترقص معايا يا مز انت ( بيقلدها وهي سكرانه).
           " مالك مسك الفرشاة وبدأ يرسم..من فتره كبيره مش بيرسم وبيصور بس..بدأ يرسم بمشاعره اللي كونت صوره "المدلعه".
...
          " جاسم قاعد في الريسبشن وكلهم حواليه وهو متعصب وبيهز رجله ونور جمبه بتطبطب عليه وكلهم ساكتين"
جاسم: اعمل ايه اتصرف ازاي!!.
عمر: أن شاء الله في حل..
جاسم: الصحافه كلها بتتكلم علي السندريلا اللي بترقص في نيتكلب مع شاب.
ملك: طب الموضوع ده يتحل ازاى..
جاسم بغضب: مش عارف..
كنز قامت: انا هتصرف..ممكن يا روح تندهي تاليا من فوق..
روح: حاضر..
         " روح نازله من علي السلم"
روح بتوتر: طنط نور تاليا مش فوق..
         " كلهم اتصدمو لان جاسم كان مانعها تخرج من اخر مره وجاسم حط دماغه بين ايديه بتعب واضح من المشاكل اللي فيها ومش بتخلص "
كنز: تعالي معايا انتي يا روح..
ملك: علي فين..
كنز: هحل الموضوع الاول..وانتو شوفو تاليا..
...
           " مالك فاتح القميص والسلسه باينه وحاطط سيجاره بين شفايفه علي الجمب وبيرسم ومشغل فيروز والباب خبط"
مالك: ايوه..كنز..
كنز: خليكي في العربيه يا روح.
روح بتوتر: طب متتأخريش..
           " روح نزلت وكنز بصاله وهو شدها من وسطها عليه وقفل الباب"
مالك: حمدالله على السلامه يا مدلعه..
كنز بتبعده: احم..الله يسلمك..انا كنت عايزه اطلب منك طلب.
مالك قعد: ايه هو..
كنز: دلوقتي في حد صورنا وأحنا بنرقص وانا قولت..نقول في بوست انك خطيبي وكنا في عيد ميلاد جايدا وان دي صحبتي..ممكن..
          " مالك راح وقف قدامها بالظبط والباب اتفتح فچاه"
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن والخمسون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات