القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نيلي ياسر

شادي: انا مش هبيع صاحبي...افهمي.
ملك: بتكلم مين يا شادي..
شادي: طيب سلام دلوقتي.
ملك: بتكلم مين؟!.
شادي: ده رجل اعمال كان عايزني اخلي جاسم يتنازله عن مستشفى كده من مستشفياته علشان عايز يهدها ويعمل علي الارض مشروع..بس انا مش موافق..
ملك: طب وجاسم موافق؟!.
شادي: منا بكره هقوله هو لسه ميعرفش.
ملك بشك: طيب يلا ننام..
...
  ترررن..ترررن..
           " كنز وهي بتطفي المنبه والساعه كانت 12 الضهر دخلت الحمام خدت دوش ولبست بنطلون شروال رمادي وتيشيرت وفكت شعرها الطويل وخدت الفون ونزلت تحت"
كنز: بونچور يا نونو..
نور وهي بتبوسها: بونچور يا روحي..ايه القمر ده.
كنز: انتي اللي قمر..
جاسم: مين بيعاكس حبيبتي..
كنز: انا بقول الحقيقه انا بجد من ساعت ما جيت البيت ده وهي زي ما هي حتي متخنتش ولا اتغيرت..
عمر: طب قولي الله اكبر بس..
كنز: عموري وانا اللي بقول انك هتنصفني.
حور: لا ينصفك في اي حاجه الا نور..
عمر: طبعاً دي اختي..وهتقر عليها بقي ست كنز..
نور: هههه.. ربنا يخليك يا عمر..
جاسم بخنقه: امم طيب.
نور وهي بتبوس خده: انا مقولتش حاجه وهو اللي عايز يتلم.
جاسم: ده هياخد علقه ده...
عمر: يوه وانا مالي يا لمبي..
نور: النهارده السنويه بتاعت عمتو صفيه الله يرحمها.
جاسم: الله يرحمها..لو تحبي تروحي معنديش مانع بس خدي جارد والا هحبسك هنا..
نور بدلع: طب احبسني..
جاسم: من عنيا..
نور: يا عم بهزر..بلا بقي نفطر..
            " كلهم بدأو يأكلو"
جاسم: هي.. احم..تاليا..منزلتش.
كنز: اه صح عملت معاها ايه..زعقتلها صح..
جاسم: مش اوي انا كنت مراعي أنها صغيره واول مره تعمل كده بس كنت خايف عليها..
نور: انا هطلع انادي عليها..
           " نور خبطت وفتحت وهي كانت نايمه"
نور: قومي يا هانم كل ده نوم..
تاليا بنوم: يوووه..سبيني يا مامي مشبعتش نوم.
نور: مهو علشان حضرتك جايه وش الفجر..
تاليا: يا مامي عايزه انااام..
نور بغضب: نامي يا تاليا..نامي.
..
ليلي: امممم..( اتخضت) ها..ادم انت كنت نايم هنا.
ادم: لا طبعاً..انتي قعدتي تقوليلي نام بس انا اخاف علي نفسي منك.
ليلي: هههه..انا قولت كده.
ادم بابتسامه: اممم.
ليلي: هو انت قاعد هنا لايه.
ادم: كنت بشوف ملامحك..
ليلي: طيب.
ادم: انتي رايحه فين.
ليلي: هدخل الحمام..
ادم: طب عندي ليكي خبر حلو.
ليلي: ايه هو..
ادم: هقولك باليل..
..
كنز: يلا بقي قولولي اني حلو..
روح: يا بنتي كلهم حلو صدقيني..
تاليا:انا شايفه الأحمر..
روح بغضب: لا طبعاً ده عريان اوي..الابيض حلو يا كنز.
تاليا: ليه هي رايحه تصلي العيد..
كنز: ببببس...اطلعو بره انا هنقي لوحدي..
               " خرجو بره وكنز بدأت تدور علي فستان لغايه لما وقعت عينيها علي واحد"
       تن..تن!!.
     " كنز مسكت الفون وكانت رساله من مالك"
" خلصتي؟!"
كنز ( جاري الكتابه..): لسه..
مالك ( يكتب): طيب لما تخلصي قولي علشان اجاي اخدك..
كنز ( جاري الكتابه): لا انا هاجي عند بيتك اللي علي النيل..
مالك ( يكتب): طيب هستناكي..
..
               " جاسم في المستشفى جوه المكتب بتاعه وبيتكلم ڤيديو كول مع نورهان"
نورهان: مش معقول كده انت مش بتكبر يا ابني..
جاسم: الله اكبر .قوليلي نازله امتي مصر..
نورهان: معرفش بس قريب انتو وحشتوني اوي..
جاسم؛ طيب اقفلي في حد بيزعق..
..
جاسم: ايه الصوت ده..
شاب: انتو مجانين..يعني ايه مينفعش اقابله..
جاسم: انت مين..
شاب: انكل جاسم..انا يوسف ابن مادلين انت مش فاكرني؟!.
..
نور قدام القبر: صدق الله العظيم..
واحده لابسه نضاره كبيره وكمامه وملامحها مش باينه: مبسوطه معاه..
نور: انتي مين..
الست: هههه...انا انتي وانتي انا..
نور بغضب: انتي اكيد واحده مجنونه..
       " نور قامت علشان تمشي بس صوت الست وقفها"
الست: مسألتهوش هل لمس حد في غيابك ولا لا؟!.
 نور بتضيق عين: انتي مين ردي عليا..يا حراس..
           " الست ركبت العربيه ومشيت"
نور: الو يا جاسم الحقني..
..
ليلي: الساعه قربت علي 8 باليل مش ناوي تقول.
ادم: امم. انا قررت اخدم البشريه واظلم نفسي..و..اصبري هقول..انا عايز اتجوزك..!!.
..
          " كنز واقفه قدام المرايه لابسه فستان فضي بيلمع وقصير وعريان من الضهر وجايبه شعرها علي جمب ولابسه كعب اسود وميكب و شافت نفسها ونزلت بسرعه من غير ما حد يحس بيها"
مالك: ايوه يعني انتي فين انا تحت العماره..
كنز: مالك..
       " مالك بص في الفون بس الصوت كان من جمبه لف وشافها"
مالك:***..
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس والخمسون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات