القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الرابع والخمسون 54 بقلم نيلي ياسر

جاسم: كنتي مع مالك لايه؟!.
كنز خدت نفس: هو طلب يتكلم معايا وانا..
جاسم: تعالي اقعدي..
        " كنز قعدت وهو طفي السيجارة"
جاسم: الولد ده اسمه مالك ايه؟!.
كنز باستغراب: مالك رأفت..
جاسم: يوسف..اسمه مالك يوسف رأفت..صح.
كنز: صح.
جاسم: يوسف ده عمل ايه فيا قبل ما يعمل في نور..
كنز:___'.
جاسم: كنز...انا عارف انك عاقله وبتحافظي علي نفسك..انتي حاجه غاليه اوي..وانا عارف انك هتحافظي عليها..بلاش مالك يا كنز..
كنز: هفكر في كلامك يا جسومي..جود نايت..
جاسم: جود نايت.
...
ادم: ليلي فوقي..
        " ليلي كان مغمي عليها و واقعه في الحمام ..ادم شالها وحطها علي السرير والكلب بتاعه وراه وبدأ يفوقها"
ادم وهو بيرش برفان: فوقي يا ليلي...
ليلي: اممم..ادم..
ادم: حمدالله على السلامه يا لولي..انا جمبك اهو(😏😏).
ليلي: انا عايز انام..
ادم وهو بيطفي النور: حاضر يا ليلي هننام..
             " ليلي كانت دايخه ومش مركزه وهو نام جمبها علشان يطمنها واول ما نامت قام من جمبها راح اوضته علشان مينفعش شغل الروايات وكده وتصحي تلاقي نفسها في حضنه 😂🤦"
...
           " كلهم طلعو ينامو ..وفي اوضه نور وجاسم كان قاعد على السرير ونور علي التسريحه بتسرح شعرها"
جاسم: نونو..
نور: عيوني..
جاسم: عايز احكيلك حاجه..
نور وهي بتسرح: سمعاك.
جاسم: يوسف عنده ابن .
             " نور الفرشه وقعت من ايديها وراحت قعدت جمب جاسم بسرعه"
نور بخوف: ا.. ازاي..ه..هو الولد ده.. ممكن..يعني..يأذينا..لو..ولادي..و..وانت..لا يا جاسم مش هستحمل اي حاجه تحصلك..
           " جاسم كان هيقولها كمان علي كنز أنها بتقابله بس لما شافها كده محبش يحكي"
جاسم وهو بيحضنها: أهدي مفيش حاجه هتحصل لحد..
..
               " كنز قاعده قدام المرايه اللي في اوضتها وبترطب بشرتها قبل ما تنام ولابسه بيچامه وبتفكر في كلام جاسم والموبايل بتاعها رن راحت علي السرير وردت"
كنز: الو..
مالك: الو يا كنز.
كنز: مين معايا؟!
مالك: انا مالك يا مدلعه 
كنز: اممم عايز ايه بقي.
مالك: مش هتسألي جبت رقمك منين.
كنز: سؤال غبي واليا يسأله اغبي..اكيد دورت ورايا وعرفت...ولا عايز تقولي بقي واحد زي سهل يجيب رقمك نينيينييي..
مالك بيضحك: يخربيتك قفشتيني..
كنز: عايز ايه بقي.
مالك: عندي بكره حفله علي الساعه تسعه.
كنز: طيب ربنا يوفقك.
مالك: يا بنتي هو انا رايح امتحن..بقولك حفله.
كنز: ايوه اعملك ايه يعني اطبع التذاكر ولا ايه.
مالك: اقصد يا غبيه تيجي معايا.
كنز: هه..واثق اني هاجي يعني..
مالك: طبعا ولد شيك وجامد جموده لازم تيجي..الو..الو..
..
كنز: فاكرني هاجي..مش هروح طبعاً.
After 10 minutes..
               " كنز واقفه قدام الدولاب وبتحاول تلاقي حاجه تروح بيها"
..
             " نوح بيشرب مايه من التلاجه وبيقفل الباب بتاعها لقي روح واقفه"
روح بدموع: نوح..
نوح ببرود: مش عايز اتكلم..
روح ببكاء: ارجوك اسمعني..انا خلاص مش هوافق اسافر معاهم..
نوح بفرحه مداريها: الموضوع يخصك..
روح وهي بتمسك دراعه: لا انا وانت واحد.. الموضوع يخصني انا وانت..
نوح: انتي بعتيني لما قولتي هسافر معاهم..ايه بتجربي زعلي.
روح ببكاء: لا..عمري ما ابيعك يا نوح..انا..انا بحبك..
           " نوح غمض عيونه وشدها لحضنه وهي بتعيط"
...
 عمر: يا بت اسمعي..
حور وهي بتجري منه: انت متخلف..عايز تخلف تاني دلوقتي.
عمر: طب ايه اللي مزعلك بس..قفشتك..
حور: ههههه..يا عمر.
...
             " ملك خارجه من حمام اوضتها لقت شادي بيتكلم في الفون"
شادي: انا مش هبيع صاحبي..افهمي..
ملك: بتكلم مين؟!.
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس والخمسون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات