القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نيلي ياسر
رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم (مالك الكنز) الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم نيلي ياسر

جاسم: فين تاليا يا روح..؟!.
نوح وهو نازل من علي السلم: مالها تاليا؟!.
روح بتوتر: هي..هي..خرجت..
نور بخوف: خرجت راحت فين..انطقي يا روح..
روح بخوف: يا ربي...هي ..هي خرجت مع صحابها!!.
جاسم بصدمه: ازاي..خرجت فين..وفين الحراس؟!.
روح بتوتر اكبر: اصل..اصل احنا..
نوح بغضب: ما تتكلمي..
روح: احنا مخدناش جارد معانا..
جاسم بغضب: مفيش سمع كلام لاااايه!!.
كنز وهي بتفتح باب الڤيلا: ايه يا جماعه لقيتو تاليا؟!.
نور ببكاء: روح بتقول انها مع صحبها.
كنز وهي بتحضنها: أن شاء الله هتيجي.
عمر: طب انا هروح ادور عليها وانت اتصل باللواء عمران لو يقدر يساعدنا في حاجه..
جاسم: انا هاجي معاك طبعاً!!.
نوح بجديه: خدوني معاكم..
              " جاسم شاف الخوف الحقيقي في عين نوح علي اخته تاليا"
جاسم: طيب يلا..
كنز: طب تحبو اجي معاكم..
جاسم بخنقه: لا..مش هحب تيجي معانا..
             " كنز فهمت أن جاسم متضايق منها بسبب انها كانت موجوده مع مالك"
كنز: يووووه..روح..هي مقالتش رايحه فين؟!.
روح: لا مقالتش..
...
                  " في عربيه لونها احمر راكنه في مكان ضلمه راكبه تاليا في الكرسي اللي قدام ورافعه رجليها علي التابلوه وبتشرب سجاير وراكب علي كرسي السواق ميمي صاحبتها و راكب ورا ولد لابس نضاره نظر صاحبهم وبرضو بيشرب"
تاليا: كح..كح..انا شكلي تقلت..
ميمي بضحك: هههه..اني عندك مواهب انحراف فظيعه!!.
تاليا: هههههههههه..
كريم صاحبهم: هي الساعه كام..
ميمي: داخله علي 2 الفجر..
تاليا بخضه: اااايه..كح..كح..بابي..روحيني بسرعه يا ميمي..
...
ادم وهو بيفتح باب الڤيلا: اتفضلي يا ليلي..
ليلي داخله ولابسه اسود: مكنش ليه لزوم تصر في المقابر اني اجي اقعد معاك انت وكنز..
ادم: لا طبعاً انتي مينفعش تقعدي لوحدك بعد كده..
ليلي بتعب: فين كنز انا هسلم عليها واروح بيتي..
ادم: كلمتها قالت هتيجي بكره علشان بيدورو علي تاليا بنت جاسم..
ليلي: طيب سلام..
ادم بيشدها: انتي اتجننتي..عايزه تروحي فين..ده بيتك.. وبعدين خايفه مني..مش عايزه تقعدي معايا لوحدك..انتي كنتي بتقعدي معايا لغايه الفجر وانا اللي اوصلك..ايه نسيتي ده بيتك..اطلعي الاوضه وغيري وانا هطلب اكل..( بصراخ) يلاااا!!.
     " ليلي خافت منه وهو بيزعق وافتكرت لما شافته وهو بيضرب ريناد ..خافت وطلعت تجري علي الاوضه تعيط"
...
          " مالك دخل بيته وهو بيغني ودخل اوضته قلع التيشيرت وسمع الباب بيتفتح لف وكانت أمه"
مالك بملل: علي فكره الباب معمول علشان نخبط عليه..انتي ربتيني كده..
فاطمه بسخرية: يعني هي تربيتي نفعت اوي..كنت معاها.
مالك بخبث وهو بيدخل حمام اوضته: هي مين..
فاطمه وهي داخله وراه؛ كنز..كنز يا مالك.
مالك بينشف وشه: اممم..اه كنت معاها..
فاطمه: حاسه انك عايز تأذيها.
مالك: حسه مش متأكده..
فاطمه: مالك انا مسافره للجمعيه الخيريه اللي في المنصوره وهقعد هناك يومين..عايزه ارجع اشوفك بخير مش ميت من جاسم الوردي..
مالك: تروحي وترجعي بالسلامه..
...
          " نور فتحت باب الڤيلا وبتخرج منها وهي بتلبس الاسكارف وقلقانه وكلهم وراها"
كنز: يا نور اصبري.. هتدوري عليها فين..
نور بدموع: في أي حته..المهم اعرف بنتي فين..
ملك: يا نور..يا نور  ما احنا كلمنا جاسم وقال لسه ملقهاش.
نور ببكاء: مش هقعد وبنتي بعيد عني..مش هقدر..
روح بدموع: اهي يا نور..
         " نور وقفت بصدمه وكلهم مصدومين منها وهي نازله من عربيه وبتعمل باي لاصحابها وشافو ميمي اللي لابسه چيب جلد وتوب جلد وجسمها باين وعليه تاتو كتير وشعرها قصير وهي صبغاه اصغر في اسود وعامله بريسنج في مناخيرها وشكلها غريب خالص"
تاليا: مامي..انتو واقفين بره لايه؟!.
نور بدموع: ادخلي قدامي واطلعي علي اوضتك.
تاليا: مامي اسم..
نور بصراخ: بقولك تدخلي جوه..
..
           " مالك قاعد في اوضته وعمل سيرش علي اسم كنز الوردي وظهرت اخبار كتير جدا وصور ليها مع جاسم في مؤتمرات كتير ومعلومات عنها زي سنها وكده"
مالك: امم.. خلينا نشوف..
       * شاهد سندريلا مصر..ابنه الطبيب ورجل الاعمال جاسم الوردي تظهر بفستان ساحر في حفله تكريم الطبيب جاسم الوردي..والشعب يطلق عليها( سندريلا مصر)..*
مالك: امم.. سندريلا فعلاً..
...
جاسم بغضب: هي فين..
نور: أهدي يا جاسم هي في اوضتها..
جاسم: أهدي ازاي والهانم جايه في انصاص الليالي مع رقاصه...تاااااليا..
        " جاسم زق الباب وتاليا اتنفضت من علي السرير لانها اول مره تشوفه غضبان كده "
جاسم بياخد نفسه: بره..كلكو بره..
نور: بالراحه عليها يا جاسم..
جاسم: اطلعي بره يا نور.
      " كلهم خرجو وجاسم بدأ ياخد نفسه ويقرب منها بالراحه وهي خايفه"
جاسم بابتسامة صفرا: توتي!!.
..
ادم: تك..تك..
      " ادم فتح الباب بس ملقاش ليلي في الاوضه فتح باب الحمام ورمي الاكل من ايده"
ادم بصدمه: ليلي!!!.
..
          " كلهم قاعدين في الرسيبشن وبيحكو لشادي ايه اللي حصل ومستنيين جاسم ينزل"
كنز: بس وهو لسه منزلش..
شادي: استغفر الله العظيم..كل شويه مشاكل كده.
نور بخوف: انا خايفه يعملها حاجه..
حور: اكيد لا جاسم بيقدر يتحكم في غضبه..
شادي: وانتي كنتي فين يا كنز..
كنز بتوتر: ها..
            " جاسم نزل وكلهم سكتو وكان غضبان جدا وكان متجه للمكتب بتاعه من غير ما يبص لحد"
جاسم وهو داخل المكتب: كنز...تعالي هنا..
كنز بخوف: ح..حاضر..
      " كنز دخلت ولقت جاسم قاعد متعصب وبيشرب سيجاره وده اكبر دليل انه مضايق لانه مبيشربش غير لما بيكون في قمه غضبه"
جاسم: كنتي مع مالك لايه؟!..
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع والخمسون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات