رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع 4 بقلم أيزيس
رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع 4 بقلم أيزيس |
رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع 4 بقلم أيزيس
في اوضة أسر وهنا
أسر رماها علي السر*ير وربط ايديها ورجليها فصرخت مرة تانية وقالت ..انت مجنون بتعمل كده ليه انت اكيد مريض نفسي
أسر بصلها بغضب ومسك شريط لاصق وحطه علي بقها وقال ...شوفي بقا هتروحي التواليت ازاي ..أنا خارج عشان انسي الأرف اللي انتي عملتيه في الفرح
وخرج وقفل الباب بالمفتاح ونزل .شادي كان خارج من اوضته بالصدفة لمحه قام رايحله
شادي...أسر رايح فين
التفت له أسر ...خارج
شادي ...اجي معاك
أسر وهو بيتحرك ناحية الباب قاله ...مش هتفرق وطلعوا برا الفيلا وركبوا عربية أسر وانطلقوا
&&&&&&&&
هنا كانت بتعيط وهي مش فاهمة هو ليه اتحول فجأة كده كان طبيعي وكيوت طول الفترة اللي فاتت ..بس قالت ف نفسها
....هو اكيد زعل لما رقصت كتير شكله واد حمش ومش بيحب مراته ترقص قدام الناس ..طب مقاليش ليه ابن العبيطة بدال الجنان اللي هو عمله دا ..يا ربيييي بيهددني بالتواليت ابن اللذينة دا ...ماشي يا أسر بس افك شوية واتعود عليك وشوية الكسوف دول يروحو اللي ما وريتك النجوم ف عز الضهر ...وبعد شوية كانت جعانة اوي وعايزة تروح التواليت حاولت تفك نفسها بس ماقدرتش عيطت شوية وبعدها نامت
&&&&&&&&&&&
أسر وشادي كانوا ماشين بالعربية. واسر وقف عند سوبر ماركت اشتري كرتونة فيها حاجات
وطلع ع في حتة هادية في مكان واسع وفاضي ومافهوش اي حد والإضاءة فيه تكاد تكون منعدمة
شادي بخوف ...ايه المكان المخيف دا يابن عمي انت جيبنا هنا ليه يلا نمشي
أسر بإحباط مد لشادي مفاتيح العربية وقاله ...امشي انت
شادي حس أنه أسر محتاجه وأنه مضايق اوي قاله.. يلا نقعد وأمرنا لله
قعدوا واسر طلع كانز كتير من الكرتونة وفضل يشرب فيهم
شادي ...مالك يا أسر مضايق اوي كده ليه
اسر بيتكلم زي السكرانين....ابدا مافيش حاجة خالص بس شوية مشاكل بسيطة صفقة عمري اللي بحلم بيها وبخططلها من سنة وتقريبا كنت ضامنها ف جيبي ضاعت مني في لمح البصر ..والبنت اللي كانت السبب في ضياعها بدال ما أعقبها ادبست واتجوزتها ..وانا كان نفسي اعيش قصة حب يا شادي..كان نفسي احب مراتي قبل ما اتجوزها
شادي ...يااااااه يا أسر للدرجة دي انت مضايق وحزين دي اول مرة اشوفك فيها سكران
أسر بصله وضحك واتكلم طبيعي جدا وقاله ....مين قالك اني سكران
شادي ...اومال ايه اللي انت بتشريه دا وليه بتتكلم زي السكرانين
أسر ...دي (كان كولا زيرو شوجر )عادي جدا وانا لما ببقي مضايق بحب اجيبها واشربها واعمل أني سكران
شادي بمفاجأة ...ياااااه ودا بيخفف احساس الضيق اللي عندك
أسر ...جدااا ..عايز اقولك اني ببقي بعدها طبيعي اوي
شادي ...طب ناولني أنا كمان اسكر من الكولا😂
بعدشوية
أسر وشادي بيطوحوا زي السكرانين وبيغنوا اغنية احمد مظهر
(هات الأزازة واقعد لاعبني دي المزة طازا والحال عاجبني )وفضلوا يضحكوا ويعملوا حركات هبلة
بعد اذان الفجر ركبوا العربية ورجعوا الفيلا
دخلوا يتسحبوا عشان ما حدش يشوفهم لانه أسر مش عايز صافي تعرف حوار جوازته من هنا
طلع أسر الاوضة
لقي هنا نايمة وفيه دمعة علي خدها كانت جميلة جدا ولسة بفستانها وشبه الاطفال وهي نايمة بصلها بغيظ لأنها نايمة وهو مش جايله نوم قعد ع الأرض بالقرب منها وقال ....خلينا نشوف يا ست هنا وراكي ايه وايه المقابل اللي اخدتيه عشان تتأمري مع كمال السعدني ضدي
فجأة هنا تفتح عينيها تلاقي أسر قريب منها اوي حاولت تصرخ بس ما قدرتش ..فضلت تهمهم وتشاور بعينيها ع الشريط اللاصق أسر فهم وشاله منها بسرعة
هنا صرخت....فكنييييييي يا ابن المجانين عايز اروح التواليت الله يخرب بيتك لاعملها
علي سريرك وربنا
أسر بصدمة هو في الأساس بيعشق النضافة ...اييييييه استني يا مجنونة هافكك
أسر فكها وهي ماصدقت جريت ع التواليت
وبعد شوية خرجت مكسوفة وقالت... ممكن تساعدني اقلع الفستان عشان اصلي الفجر
أسر ...مسك سحاب الفستان فتحه لها وكان بيبص الناحية التانية
وبعدها دخلت هنا اتوضت وغيرت وليست إسدال صلت ولسة هتقوله قوم صلي لقته ممدد ع السرير ونايم ببدلة الفرح
بعدها قعدت ع السرير تفكر هو ليه عمل كده وبعدها قررت تنزل تحت عشان تاكل
&&&&&&&&&&
نزلت هنا لأنها كانت جعانة جدا دخلت المطبخ وفتحت التلاجة وفضلت واقفة فيها وبتاكل وفجأة
......مين القطة اللي فاتحة التلاجة وبتاكل
دا كان صوت ياسمين
هنا بصت بخضة وكسوف وقالت ..احم أنا بصراحةةةة
ياسمين ...لا لا متتكسفيش مانا جاية هنا لنفس السبب
بصت هنا وابتسمت لانه اخيرا في حد شبهها في ام الفيلا دي
ياسمين ...تعالي اقعدي ناكل سوا
وجابوا اكل كتير م التلاجة وفضلوا ياكلوا
ياسمين ...عايز اعرف كل حاجة
هنا ...حاجة ايه
ياسمين ...عايزة اعرف أسر حبك امتي وازاي هو طول عمره بيهتم بنفسه ونضافته وبس وشايف الناس كلها معفنة
هنا ضحكت ...بجد
ياسمين...بجد وربنا اخويا وعارفاه يلا بقي احكي
هنا....عندي فكرة خلي أسر هو اللي يحكي عشان هو مش راضي بجد يقولي حبني امتي
ياسمين بإحباط ...بجد
&&&&&&&&&
هنا طلعت الأوضة لقيت أسر لسة نايم
قعدت ف البلكونة تفكر
..... ايه الملل دا انا كنت ف بيتنا بلاقي حاجات كتير اعملها الله يرحم ايام الطماطم والبيض اااااه واحشتني اوي يا سيكا أنا مش عارفة اعمل مقالب هنا
بصت لقيت أسر صحي وبيبص لها كان شكله يجنن وشعره مش مرتب بس كان وسيم جدا
هنا قربت عنده ربعت ايديها وقالت...ممكن اعرف ايه اللي انت عملته امبارح
أسر طنشها ودخل اخد شاور ولبس هدوم خروج ونزل
هنا كانت هتطق من تجاهله بس مش عارفة تعمل ايه ولا قادرة تفهم حاجة نزلت هي كمان لقيت أسر وخالد وشادي وصافي وياسمين بيفطروا
هنا ....صباح الخير
ردوا كلهم الا صافي ..صباح النور
أسر بص لها بابتسامة وقال ....تعالي يا حبيبتي اقعدي جمبي
هنا ....بصتله بدهشة وراحت قعدت جمبه
خالد فطر ولسة هيفوم يروح الشغل
أسر...بابا أنا جي معاك
خالد ...أسر انت عريس مافيش داعي تروح الشغل
أسر ....لا هاروح عندي حاجات مهمة ماحدش هيعرف يخلصها غيري
وبعدين بص لهنا وابتسم ومسك أيدها وباسها وقال ...حبيبتي هنا طبعا متفهمة ومش هتزعل صح هنايا
هنا بتوهان ..ها اه صح يا هنايا
ضحك هو ضحكة صفرة وساب أيدها وخرج
صافي بصت لهنا بقرف وقالت ...سوفاچ
هنا بصتلها وغريزة الطماطم والبيض بدأت تتحرك عندها وعايزة تنتقم بس الاول تفهم تصرفات المجنون جوزها وبعدين تفكر ف باقي الناس
هنا كانت قاعدة وفجأة صحباتها ندي وشيري يجوا عندها عشان يباركوا لها
هنا استقبلتهم واتفرجوا ع الفيلا كانت قمة ف الروعة واخيرا اخدتهم اوضتها عشان يكونوا علي راحتهم
ندي وشيري قالوا في صوت واحد ...احكي لنا كل اللي حصل بالتفصيل
هنا ....
تعليقات
إرسال تعليق