القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ولي العهد الفصل الرابع 4 بقلم ألاء فرج

 رواية ولي العهد الفصل الرابع 4 بقلم ألاء فرج

رواية ولي العهد الفصل الرابع 4 بقلم ألاء فرج

رواية ولي العهد الفصل الرابع 4 بقلم ألاء فرج

بصيت وعد على حسن وللحظه دي كرهته حرفياً وفضلت تعيط جامد مش عارفه تعمل اي 
حسن بشر : اخلصي هترجعي معايا ولا لأ 
بصيت وعد على القصر بتاعها وبعدين بصيت على الطفله الصغيره اخدت نفس عميق ووقفت قدام الطفله الصغيره 
وعد بهدوء : هشش بطلي عياط ما تخافيش روحي على بيتك بسرعه وما تشتغليش في شوارع فاضيه كده ماشي يا حبيبتي 
مسحت الطفله دموعها وقالت : حاضر يا ست هانم 
نزل حسن المسدس من على رأس الطفله والطفله جريت 
حسن : يلا قدامي 
بصيت وعد حوليها وفهم حسن انها عايزه تهرب راح مسك دراعها جامد 
حسن بزعيق : قدامي يا بت 
فلاش باك 
حسن بعد ما قفل المكالمه مع خالد طلع فوق على اوضته ملقاش وعد دور عليها في القصر كله ما كانتش موجوده دخل اوضته تاني يدور في هدومها لقا البطاقه موجوده في الشورت الجينز بتاعها وراح شاف اسمها وعد عبد الرحمن العمده وعرف اسمها من البطاقه عشان الناس اللي بتسأل وبتقول عرف اسمها منين اهو عرفتوا *
في القصر 
في مكتب الجد 
الجد بتوتر :حسن لو عرف ان أنا مش جدو هتبقي مصيبه انا هفضل بمثل لحد امتى
= انتَ مش بتاخد فلوس يبقى تخرس خالص واوعى تخلي حسن يزعل منك خليه يعمل اي حاجة وكل حاجة أنا عايز حسن يبقى أسوأ راجل في العالم 
الجد بقلق : كل اللي في البيت هنا بدأو يشكوا فيا بعد ما خليته يعيش هو والبنت هنا في القصر 
= ما خلاص بقا افضل انتَ خايف كده لحد ما تتقفش، بص يا وليد انتَ موجود في القصر عشان تعرف تجيب ٥ مليون دولار وبعدين اهرب ماشي 
الجد : أنا لحد دلوقتي ما اعرفش ٥ مليون دولار فين اصلا 
= هتلاقيهم ركز انتَ بس مع حسن وخليه يعمل اللي هو عايزه، سلاام 
1*ملحوظه صغيره الناس اللي حكمت عليا الروايه من اول ٣ حلقات وقالت إنها وحشه وخياليه
انتوا بتحكموا على الروايه من اول ٣ حلقات لا برافو بجد، الناس اللي بتقول ازاي الجد يخلي حسن يعيش هو والبنت معاهم وناس كتير غلطت فيا وقالت اني ما بعرفش اكتب وكلام كتير مالوش لازمه اهو وضحت في الحلقه دي انه مش جدو اصلا واكيد ما كانش حد يتوقع كده
2* انا لسه قافله مدونه على جوجل وجروب و٣ اكونتات بسبب انهم سرقوا الروايه وحطوها عندهم من غير اسمي ومن غير الغلاف الرسمي ، الروايه ليها حقوق ملكيه تمام يعني اي حد هيسرقها هبلغ شرطه الفيسبوك وممكن يتسجنوا تمام فبلاش سرقه وتحطوا اسمي #ألاء_فرج وصوره الغلاف لازم لازم صوره الغلاف اهو قولت 
3الروايه مالهاش معاد محدد بس بتنزل كل يوم والحلقه مش بتبقى قصيره ولا طويله الحلقه بتبقى متوسطه وبقفلها على حدث معين
4وأخيراً دي اول روايه ليا تكون متخلفه كده  والحمد لله حققت نجاح كبير جداً ومش هسمح لأي حد يقلل من الروايه او يقلل مني انا شخصياً عايز تقول رايك بأحترام مش شتيمه تمام والروايه مش لازم تعجب الكل عادي في بعض مش هيحبها والكل على عيني وعلى راسي، حبيت أوضح الكلمتين دول عشان كل الكلام اللي اتقال امبارح
5 بقول تاني اي حد هينقل الروايه عنده سواء على مدونه او على جروب او على اكونت يستأذن وانا مش هقول لا بس عشان ابقى عارفه مين بينزل الروايه بتاعتي ولازم اسمي يتحط وصوره الغلاف الرسميه
6 الحمد لله الروايه نجحت بفضل ربنا ثم بدعمكم وهستني رايكم في الكومنات عن الروايه 
نرجع بقا للقصه 
في اوضه البنات 
دعاء : اهو الحمد لله البنت هربت من نفسها يارب بقا حسن ينساها ويحبني 
ندى : أنا نفسي اعرف ازاي جدو يوافق ان حسن يجيب بنت ويقعدها معانا هنا حتى لو ازاي بردوا 
دعاء : أيوه فعلاً انا استغربت انا ساعات بحس انه بيكرهه حسن 
ندى بأستغراب : اي بيكرهه لا طبعاً ده بيحبه اوي ده بيخليه يعمل كل اللي هو عاوزه 
دعاء : ندى ركزي معايا لو هو فعلاً بيحبوا هيخاف عليه ومش هيسيبه يعمل كل حاجة غلط كده طب اشمعنا مدلع حسن الوحيد وبيخليه يعمل كل حاجة اما ادهم ومصطفى بيخاف عليهم اكتر مش عارفه حاسه في حاجة غلط في الموضوع وخاصاً لما حسن جاب بنت هنا وجدو ما قالش حاجة مش غريبه دي 
ندى بلامبالاه : اي يا بنتي الهبل ده مش فاهمه قصدك الصراحه 
ضربتها دعاء بالمخده بغيظ : اتخمدي نامي غبيه 
ندى بخوف : دعاء دعاء سامعه صوت الصريخ ده يلاهوي في اي 
دعاء بتوتر : أيوه فعلاً في صوت صريخ تعالي نشوف في اي 
في صالون القصر 
حسن بزعيق : وطي صوتك وبطلي صريخ 
وعد بغضب : انتَ تسكت خالص انا عايزه اعرف انتوا اني نوع من البشر هااااااااا وانتَ يا راجل يا كبير يا عاقل *قصدها على جد حسن *
ازاي تسمح تدخل بنت القصر بتاعك وانتَ يا حسن عندك اخوات بنات مش خايف يتردلك في اخواتك ردوااااااااا عليااااااااا 
الجد ببرود : صوتك يبقى واطي وانتِ بتتكلمي والا هتشوفي تصرف مش هيعجبك 
وعد بصريخ : انتَ مستحيلللل تكون جد مستحيل حقيقي مش قادره استوعب انا هنا ليييه عشان زي زفت ولي العهد عجبته صح 
أنا ليا عيله وأهل وأصحاب ومش هيسكتوا ابداً على غيابي انا الأول كنت بخاف اتكلم وكنت ساكته وباكل معاكم عادي لكن توصل أن انا اعيش هنا لابد ده مش هيحصل أنا خطوبتي بكره ولازم ارجع بيتي حالا 
شيماء :جدي البنت دي لازم ترجع بيتها أنا مش موافقه على وجودها هنا ولو فضلت هنا أنا هخليها تهرب 
دعاء : أيوه انا بردوا مش موافقه على وجودها هنا 
ندى : وانا كمان سيبها يا حسن تمشي ارجوك 
وعد : سيني امشي وبوعدك مش هيجيب سيرتك في حاجة 
الجد بهدوء :حسن سيبها تمشي 
حسن بصدمه : لكن يا جدي انا 
الجد :حسن هي كلمه واحده وانتِ امشي من هنا وحسك عينك تجيبي سيره عننا والا هنخطفك تاني وساعتها مش هترجعي ، ساااااامعه 
وعد بسعاده : حاضر هخرج من هنا 
فتحت وعد باب القصر ولسه هتمشي لقيت خالد في وشها 
خالد بصدمه : وعد بتعملي اي هنا 
يا ترى اي اللي هيحصل وخالد هيعمل اي لما يعرف ان صاحب عمره كان خاطف بنت عمه؟ 
اي اللي هيحصل لما حسن يعرف ان وليد مش جده 
ويا ترى ٥ مليون دولار اللي وليد بيدور عليهم ليهم علاقه بالفلوس اللي شافتها وعد تحت سرير أدهم؟ 
و يا ترى وعد هتكمل حياتها مع حسن ولا مع خالد؟ 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات