رواية بنات المتيم الفصل الرابع 4 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل الرابع 4 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل الرابع 4 بقلم رقية ابراهيم
في منزل كاميليا
كاميليا : بنات اصحو يلا علشان متتاخروش
رتيل : يااااااه اخير منصحوش متخبلين
كاميليا باستغراب : وتتخبلو لي
زينب : اصل بعيد عنك لين بتصحينا كل يوم بطريقه شكل
تولين : الحق عليا يا كرمله بصحيهم
كاميليا : هما الغلطانين
تولين : اهو شوفتو ظهر الحق
ميرا : طيب يلا يااختي منك ليها علشان منتأخرش
بعد ساعه
تولين : كرمله احنا ماشين
كاميليا : استنو انتو لسه مفطرتوش
إران : يبقى نفطر في الجامعه علشان بس متأخرين
ميرا : يلا سلام ياكرمله
كاميليا : والله حتوحشوني
رتيل : وانتي اكتر والله
زينب : اكيد هنعدي عليكي تاني وانتي هكذا
كاميليا : انشاء الله
تولين وهي وماشيه : سلاااااام🖐️🖐️
كاميليا بضحك : سلام🖐️
______________________________________________________________
في قصر عائله الراوي
يجلس الجميع على الفطار بهدوء
أسر بهمس لملك : هما مالهم ساكتين كدا
ملك : مش عارفه
أسر : وحدووه
الجميع : لا اله الا الله
أسر : اي ياجماعه في اي
أدهم : كل يابابا وانت وساكت
في هذا الوقت ينزل من على الدرج بهيبته وطلته التي يهابه الجميع
سليمان الراوي ليذهب اليه احفاده
أرسلان : اي ياجدي لي نزلت
سليمان : انا فل الفل مش عارف لي انتو مكبرين الموضوع ماكنوش شويه برد
مالك : برضو لازم نطمن عليك انت الخير والبركة وكبيرنا
سليمان : اوعا يلا منك له فسحولي كدا انا كويس اهو
أسر : ماتسيبو الراجل في حالو مااهو أسد وهمس لجده اشوفلك عروسه
سليمان : بجد
أسر بضحك وهمس : ايوه وبت وتكه
سليمان : عرفتها منين
أسر بهمس : عندنا في الشركه
ليطرق الجد بعصاه على الأرض
ليتخض الجميع
سليمان بصوت عالي وضحكه مكتومه : عايز تجوزني ياولد مصطفى
لينظر أسر لهم : انا قلت اوفق راسين بالحلال واخد ثواب
الجده سناء : دا انا اللي هفتح راسك
ليضحك الجميع على اسر ومشاكسته معهم نعم فسليمان يعشق سناء وهي تعشقه وتغار عليه
سليمان : أرسلان عايزك في المكتب بعد ماتاكل
أرسلان : :حاضر ياجدي
______________________________________________________________
في مكان آخر يوجد به من يخططون للنصائب
مجهول1 عايز كل معلومات المناقصه انا عايز ادمرهم
مجهول2 متخافش هما مايعرفوش بالخاين اللي تبعنا
مجهول1 اهم حاجه المناقصه دي لأنها كبيره احنا مش حمل خساير
مجهول2 كل شي تحت السيطرة
_____=____===________====________====______________==_______
عند البنات
إران : امبارح كان يوم حلو خالص
ميرا : اه والله
رتيل : مالك يالين
تولين مافيش حاجه
زينب : انتي لسه في دماغك موضوع البنت بتاعت امبارح
تولين : لا طبعاً انا بس مضايقه
يأتي إليهم شاب (أمير)
أمير : تولين
تولين : خير ياامير
أمير : انتي ليه رافضني
تولين : أمير انا مش عايزه ارتبط ولا بيك ولا بغيرك
أمير بغضب : ماانا عايز افهم لي
تولين بغضب : أميير انا مبحبكش
أمير بغضب اكبر : تمام ياتولين ومشي
زينب : عيل بارد لازق كدا عامل زي اللبان
إران بضحك : والله هم يضحك وهم يبكي
ليضحكو جميعهم
في مكان تاني عند أمير
صديق أمير (احمد) : يابني دي رافضك ورافضه كل الشباب
أمير : مسيرها هتيجي تحت رجلي
ليضحك احمد : انت بتضحك على نفسك ولا علينا
صديق أمير التاني (طارق) : انا مش عارف انت ليه عايز دي
أمير : لان دي اول واحده ترفض أمير النوري وانا محدش يقدر يرفضني
احمد : احب اقولك ياصديقي دي مش بتاعتك
_____________________________________________________________
للكاتبه الصغيره (رقيه إبراهيم)
_____________________________________________________________
في شركه الراوي
في مكتب أرسلان
أرسلان : انا هديلو المناقصه دي
مالك بصدمه : نعممم
أدهم : ازاي يعني احنا في ادينا الورق الصحيح وهنكسبها
سليم : استنو ياجماعه يمكن أرسلان ليه رأي تاني
أرسلان : مسالتوش جدي كان عايزني لي
الجميع : لا..ليه
أرسلان : اقولكم انا
فلاش باك
الجد سليمان : تعال ياارسلان
أرسلان : نعم ياجدي
سليمان : انا عارف ان في خاين في الشركه وبينقل كل أسرار الشركه
أرسلان بصدمه : حضرتك عرفت منين
سليمان بهدوء : ماتنساش انا اللي كبرت الشركه واشتغلت فيها من40سنه واكيد عارف الناس اللي بيشتغلو عندي
أرسلان : ايوه طبعاً ياجدي بس
سليمان : مابسش المهم انا عايز تخلي ورق المناقصه على المكشوف يعني عايزو يكسب المناقصه دي
أرسلان بصدمه : نعم ازاي يعني مش فاهم
سليمان : افهمني يابني انا نادتك علشان انتي قد المسئولية وانتي اذكي واحد كلهم قد المسؤولية بس عايزك انتي بذات تخليه دا يطمنلنا ان احنا مش عارفين عنو حاجه فاهمني
أرسلان : فاهمك طبعآ ياجدي متقلقش هنفذ كل اللي قولتي عليه
سليمان بابتسامه : وانا معتمد عليك
انتهاء الفلاش باك
أرسلان : بس كد فهمتوني
أسر : دا انت وجدك دماغكم سم
أرسلان نظر له نظره غرور
أرسلان : يلا كل واحد على مكتبه
____________________________للكاتبه الصغيره (رقيه إبراهيم) __________
في مكان آخر
تولين : اوووف هما اتخرو لي كدا
رتيل : استنى اهم جايين
زينب : يابت اتهدي الله يحرقك كنا هنترفد
إران : اعملك اي يعني ماهو دكتور غلس
ميرا : مالكم
زينب : انا اقولك الزفته دي كانت بتكلميني في المحاضره والدكتور قال مين البنت اللي بتتكلم دي طبعاً تسكت لا قالت انا فقالها اطلعي بره طلعت من المدرج وقالتلو بره بره انت بتطردني من الجنه قالها اسمك طنشتو وانا ماسبتهاش وطلعت وراها
رتيل : ياجماعه انتو كل يوم مشكله جديده
تولين : طيب يلا علشان انا همووووووووووت نوم
إران : يلا يلا لتنام هنا
ليضحكو جميعا
ياترى مين العدو؟
مين اللي بيخططو للبنات؟؟
هنعرف بعدين
تعليقات
إرسال تعليق