القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات المتيم الفصل الثالث 3 بقلم رقية ابراهيم

 رواية بنات المتيم الفصل الثالث 3 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثالث 3 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثالث 3 بقلم رقية ابراهيم

عند كاميليا
كانو يجلسون جميعا (ماعدا ميرا ورتيل) على الأرض ونائيمين وامامهم كرتون 
تولين : والله منورين يابنات
إران : بنورك يااخت لين
زينب : لحظه بس انتي بتتكلمي بنيابه عن كاميليا
كاميليا : البيت دا بيتكم قبل بيتي
تولين : تشكر يارجوله
إران : تكي داهيه في ملافظك
دخلت ميرا وبيدها فشار ومقرمشات ورتيل بيدها عصائر ومشروبات غازيه 
ميرا : والله انهارده يوم عظمه
تولين وهي تتعدل : اشكروني يلا😃😏
زينب : ليه انشاء الله
تولين : علشان انا اللي فكرت وقولتلكم ان احنا نروح لكرمله
كاميليا : خودي بوسه علشان انتي اللي فكرتي
تولين : بث علثان بتكثف الله (بس علشان بتكسف)
ليضحكو جميعآ
زينب : غيرو الكرتون ياتافهين
ميرا : عايزه تجيبي اي
زينب : تعالو نجيب فيلم رعب
تولين : هاهاهاها عسل يازينب....بتهزري انا بخاف🙄
ميرا وإران : لا نجيب فيلم رعب
كاميليا : بالاغلبيه رتيل عايزه اي
رتيل : فيلم رعب
ميرا : وانا عايزه فيلم رعب
زينب : وانا برضو عايزه فيلم رعب
إران :  وانا زيهم
تولين : وانا عايزه كرتون
الكل : يبقى فيلم رعب😈
_____________________________________________________________
للكاتبه الصغيره (رقيه إبراهيم) 
______________________________________________________________
في قصر عائله الراوي
أرسلان بغضب : وانا قلت مافيش طلوع الرحله صححح
خالد : اهده ياارسلان بالهدوء
ملك : ياارسلان احنا هنروح لوحدينا يعني
همس : احنا هنروح مع زمايلنا والدكاترة
رويدا : والله هما يومين بس
أسر : خلاص ياارسلان خليهم يروحو
مالك : أرسلان هما نفسهم يرحو وغير كدا هما هيكونو من مسئوليه الجامعه
شمس والده أرسلان : ماخلاص بقى خليهم يروحو
أرسلان بتنهيده : يعني انتو عايزين تروحو
البنات بصولو بصه امل : ايوه
أرسلان : خلاص موافق
جريو عليه يحضنوه
همس : شكرأ يااحلى أرسلان
أسر : الاه اوماال انا عمال أقنعه مافيش شكراً يااسر او حتى يامالك
همس : لا مافيش وطلعتلو لسانها 
أسر : محدش هيروح 
أرسلان بصلو 
أسر : قصدي امتى هتروحو يعني... متبصش كدا 
ضحكو جميعأ 
الجده سناء : يلا ياولاد علشان تاكلو 
الكل : يلا 
___==_=_______===___________==__________====_=====__________
في منزل كاميليا 
كلهم مستمتعين ماعدا تولين 
تولين : يابنات 
زينب : هششششششش 
تولين : انا خايفه 
ميرا : بت اسكتي والله اضربك 
تولين : خلاص غورو 
بعد خمس دقايق 
في مقطع مرعب السفاح وهو يقطع في الناس 
تولين : عااااااااااااااا 
كلهم اتفزعوو 
كاميليا : في اي 
رتيل : اي اللي حصل 
تولين : انا خوفت 
زينب : يشيخه يلعن ابو شكلك 😡
تولين : خوفت اعملك اي 
كاميليا : هي تقريباً ميرا نامت 
زينب : ميرا ميراا ميراااااااا
ميرا قامت مفزوعه : اي في اي 
كاميليا : انتي نمتي قومي نامي في الاوضه 
رتيل : خوديني معاكي 
تولين : يلا كلنا ننام 
كاميليا : يلا 
___________&_______________&________________________&_______
في قصر عائله الراوي 
كانو يجلسون في الحديقه 
سناء : امتى بقا نفرح بيكم ياولاد 
نطرو الجميع لبعضهم 
أسر : اه الاسطوانه اشتغلت 
همس : اه والله ياريت ياتيته ونجوز أسر وادهم وارسلان ومالك وسليم 
نظرو إليها نظره شياطين 😈
سليم : لم اختك ياارسلان والله هقوم واكلها 
أسر لهمس : والله لماشي 
همس : وانا مالي يالمبي 
مالك : طبعآ اول واحد أسر هو كدا كدا عايز يتجوز صح يااسوره 
أسر : ماشي يامالك لا طبعاً أرسلان الأول هو الكبير 
لينظر له أرسلان بحده 
أرسلان : تعال يااسر هقولك على حاجه😠😡
أسر : لا 
أرسلان : تعالي بس 
أسر : يعم قولت لا 
أرسلان : يبقى انا اجيلك 
أدهم : اهرب يااااسررر 
وجرى أسر وكان وراه أرسلان لحد اما مسكو من ليقه لبسو 
أرسلان : انت مالك بيا 
أسر : ياعم عايز افرح بيك واشيل عيالك 
أرسلان : حابب تضرب قول
خالد : خلاص يابني عيل وغلط 
أسر : معلش مين دا العيل 
ملك بضحك : انت
أسر : اوعي سبني ياارسلان عليهم اوعي 
أرسلان : طيب ماانا سايبك اهو 
أسر : كنت بهوش ياعم 
ليقول أسر ويقول معه ملك وساره وهمس ونجمه : خد ياحسين تعال عايزك 
أرسلان بضحك : غير الجمله ياعم
مصطفى بضحك : طيب يلا ياولاد علشان ننام 
الجميع  : يلا
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات