رواية أين منزلي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ندى حسن
رواية أين منزلي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ندى حسن |
رواية أين منزلي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ندى حسن
في الصباح
كان عدى يجلس على فراشه وطول الليل يفكر في كلام ندى واكتشف حقا انها ذكيه وايضا هذه المره الاولى التي ياخذ نصيحه احد فى عمله
وحقا قال انه سوف يعمل بنصيحتها
قام عدى من فراشه وارتدى مﻻبس الذى تجعله وسيم اكثر
ونزل لكى يستقل سيارته ولكن لمح ندى وهو نازل انها تقف مع شاب ولم يعرفه
ذهب اليها بغضب وغيرة
عدى بصرامة :بتعملى ايه عندك ياااااندى
فزعت ندى والشاب الذى كان يقف معها
ندى بخوف :اناا ك..كنت
قبل ان تكمل كﻻمها مسكها من معصمها وذهب بها للجنينة
ندى بغضب :عدى سيب ايدى ما اسمح لك تمسك ايدى كده
بينما عدي قال بغضب : مين الشاب اللي كنتى واقفه معه ده و كنتى واقفه معها ليه
ندى بعصبية وكانت تحاول ان تسحب يدها ولكن قبضته قوية :سيب ايدى ياعدى بقولك
عدى بصوت غاضب اخاااف ندى :واقفة مع الشاب ده ليييه ومش هكرر سؤالى تانى فاهمة
ندى بخوف من نبرة عدى :ده..االل..الراجل ك..كنت .بتفق. معاه على.لل...الديكور
عدى :وهو مافيش غيرك وﻻ ايه
ندى :كنت بتفق معاه على الحاجات الأخيرة بس يعنى
وبعدين وانت مالك بتدخل ليه
عدى :بصى ياندى
ندى باستفزاز:مش باصة انا عامية مش بشووف
عدى بعصبية :نددددى ماتختبريش صبرى وعصبيتى وحشه
وانتى مش قدها
خافت ندى ولم ترد عليه وقالت ف بالها لما هذا
لم تستطيع الرد عليه هى لم تسمح ل احد من قبل ان
يعاملها بهذه الطريقة
عدى بهدوء :مش عايز المحك واقفة مع شباب تانى فااااهمة وتحطى حدووود مع الكل
ندى باستغراب :ليييه بقاااا هو انت كنت بتشوفنى كل يوم واقفة مع شاب شكل وﻻ ايه
وبعدين اناا حاطه حدود مع الكل مش مستنية انت تقولى
عدى بنفاذ صبر :مش قصدى اللى فهمتيه ولو حاطة حدود زيدى الحدود ديه
ندى :وااانت مالك بتتدخل ليييه انا حرة اعمل اللى انا عايزاه
عدى ببرود :انا كﻻمى واضح تمام وحتى اسر خفى شوية معاه ماشي
ندى :ﻻﻻﻻﻻء ده انت عبيط بقا
عدى :نددددى اللزمى حدودك
ندى بعصبية:انا اللى الزم حدودى برضه ياعدى
انت بتدخل ف حياتى بصفتك ايه واعملى
وماتعمليش وكلمى وماتكلميش واعملى حدود
انااا عاااارفة حدودى كويس اوى وانت مالكش
تدخل ف حياتى فاهم بصفتك ايه تدخل هاا انت مالكش
دعوة بيا وﻻ بحياتى فاهم ﻻء وكمان بتقولى حطى
حدود مع اخوكى انت عبيط
عدى بنرفزة :طولتى لسانك اوى انتى من الاخر كﻻمى يتسمع ويتنفذ وياويلك لو كﻻمى ما اتنفذش هتشوفى حاجة مش هتعجبك
ندى :اوﻻ انا مش بتهدد فاهم وكﻻمك ده ﻻيعنى اى شئ لى وانت بتدخل فحياتى بصفتك ايه
عدى بخبث :بصفتك بنت عمى وتخصينى
ثم تركها وغادر
ندى :بيقصد ايه ده بكﻻمه ده انا اخصه عشان بنت عمه
يعنى مش عارفة ده بقا بارد تانى كده ليه واحد مستفز
وغبي كمان وانا مش هسمع كﻻمه
أما بالاعلى
فكانت ايتن ومرام بالغرفة وايتن قد حكت ل مرام على الذى حدث بالفيﻻ عندما طلب احمد يديها امام الجميع وصرخت بها على رفضها له فهى تحبه ايضا
مرام :هتفضلى سرحانة كده كتير ما انتى اللى عملتى كده
ايتن وقد فاقت من شرودها :مش عارفة بقا اللى حصل هو اللى عصبنى واحرجنى قدام الكل
مرام :ياربي على الغباء
ايتن :غباء ليه بقا هو زعقلى واهنى قدام الشاب
وسحبنى وراه زى البقرة وهو انا يعنى كنت هقف
مع الشاب بمزاجى انا اصﻻ كنت همشي واسيبه
مرام :ياستى كان غيران عليكى الله
ايتن :خايفة يكون عمل كده وطلب ايدى عند فيا
مرام :ياااااااااختى
ايتن :ايه يابت
مرام :انتى مش قلتى لما كنتوا هناك قبل ما طلب ايدك قالك عقبالنا وانتى العروسة
اولع ف نفسي منك اييه الغباء كده
ايتن بحيرة :مش عارفة بقا اللى حصل
مرام :مش جدو عطاكى فترة تفكرى وتردى عليه فكرى كويس وشوفى انتى عايزة ايه
ايتن :فكرك اوافق
مرام:ياخرااااااشي ياااانى هو انااااا اللى هتجوز
وﻻ انتى
بصى يا ايتن انا هغور من وشك
ومخك الغبي ده اوووف
ايتن :ايوا ايوا طبعا ما زمانك رايحة ل حبيب القلب
وهتسبينى انا اولع
مرام
:اه مالكيش فيه
ايتن حدفتها بالوسادة
~~~~~~~~~~~~~
قبل الفرح ب يومين وكانت ف هذه الفترة ندى تحاول بقدر المستطاع ان تتجنب عدى
وايتن شاردة اكثر الأوقات ف تصرفها هذا وتسال نفسها اهو صحيح ام ﻻ
وكانوا البنات قد قرروا ان يشتروا الفساتين من اجل حفلة الزفاف وجتموا كلهم والشباب ايضا وذهبوا جميعا اللى المول ولكن ايتن متوترة من نظرات احمد لها وايضا ندى فهى ﻻتعلم سبب توترها من عدى لهذه الدرجة منذ اخر مرة
مرام :ميار انتى لسه هتشترى فستانك معانا.
اسر ببسمة وهو يضع يده على كتف ميار مما سبب الحرج لميار : ﻻء طبعا فستان حبيبتى بيتصمم عند احسن مصمم ازياء
ابتسمت ميار له وهى ف الفترة الاخيرة مستغربة تصرفاته عندما يصرخ بها وعندما يعاملها بكل حب واحترام ف ما هذا السبب ياترى حتى ف يوم كتب الكتاب بعدما اخذها لكى يخرجها وكانت تود ان تخبره عن موضوع تاجيل الفرح كان ينقلب حاله ويتعصب كثيرا
كرم :شوف المحن
اسر بغيظ :بقولك ايه تعرف تخرس انت ديه مراتى ماتدخلش
امسك ادم بيد مرام وبمرح قال :تعالى يابنتى سبينا
من المصغرة دول
ذهبت الباقى وكل واحدة تختار فستان خاص بها هى
ولكن نهى طبعا فستانها كان شفاف وقصير ايضا مما جعل البنات تغضب منها
وادم قد اتصل على مرام
وزين على ايتن واخذوا ندى وملك معهم ولكن نهى رفضت ان تذهب مهم
وذهبوا لهم ف بوتيك البدل الرجالية
وطلب ادم من مرام ان تختار معه بدلته
وزين ايضا من ايتن ولكن على اساس يريدها له ولكن احمد طلب منه ان تأتى على اساس ستختارها ل زين ولكن هى ستختارها ل احمد
ملك :ياااض ياكرم جبت بدلتك
كرم :ياااض ..ﻻء لسه ياختى بختار اتنيلى اختارى معايا
ملك :طيب ......بص على البدل الكحلى ده تحفة ياله
كرم :مش بحب ان اللون ده
ملك :ليه ده جميل والله
كرم وهو يتجه لبدلة معينه: بصى ديه احلى تعالى تعالى
ملك بتذمر :يالا يا اخويا بس اللى قلت لك عليها احلى بكتير وعجبانى
زين سمع حوارهم وعلم انها اعجبت بالبدل الكحلى ف ذهب واشترى من نفس الشئ الذى اشارت عليه ملك
وقد كانت ايتن اختار البدلة كما تعتقد له بينما هى ل احمد
اعجب احمد جدا بذوق ايتن جدا
اما اسر فكانت ميار تختار لهم كذا بدلة ليشتريهم
وعدى لم يختار شئ بعد ولكن رائ ندى تتطلع ﻻحد البدﻻت
ويبدو انها اعجبت بها بعد ذهاب ندى من امامها فذهب
وقاسها واشترها
ميار :اسر انا تعبت لفينا كتير
اسر :تعالى ياحبيبتى تقعد ف الكافى اللى تحت على بات هما مايخلصوا
واخذها وذهب ولكن اوقفه صوت كرم :الا انت رايح فين ياعريس وسيبنا هنا
اسر :ملكش فيه انت غور من هنا
كرم:بقا كده ماااشي .....ياشباااب اسر بيقولكم عازمكم كلكم تحت نشرب حاجة ف الكافي
اسر بغضب :يابن ال..... الواحد اخد مراته وعازمها على حاجة عيل بارد وتنح
كرم :من عاشر القوم
اسر :غور من هنا الا هزعلك جاتك القرف ف شكلك
عيل غلس
ميار بضحك :خﻻص ياحبيبى مش مشكلة واهو نقعد
كلنا نسلى بعض
اسر :قلتى ايه
ميار :انا قلت حاجة غلط اسفة لو ضايقتك
اسر :ﻻء ﻻء مش كده انتى قلتى خﻻص يا ايه
احمر وجه ميار
اسر :ﻻء بعدين بقا نبقى نتكلم ف الموضوع ده عشان الناس وكده
نزل الجميع وكل واحد طلب مشروب
كرم :الا قولى لى يانودى
ندى :هاا
كرم بمزاح :جاتك هواا هاهاههاهااهاى
اسر :كرم
عدى بغضب:ماتحترم نفسك واتكلم بأدب معاها
استغرب الكل ردت فعل عدى
كرم :انا بهزر معاها على فكرة يعنى
وقال بخبث :واشمعنى يعنى هى بس اللى اتكلم معاها
بأدب وﻻ ايه
عدى ليبرر غضبه :تتكلم مع الى اكبر منك باحترام
كرم :انا بهزر معاها ده اوﻻ يعنى
عدى ببرود : وثانيا
كرم : اختى وبهزر معاها وانت ماتدخلش بينا
اسر ظل ينظر لهم ف صمت ينتظر رد كرم وعدى
وينتظر ايضا تدخل ندى
عدى :شكلك ناسي ان....
ندى قاطعته :بسسسس خﻻﻻﻻص كفاية خناق ومعلش محدش يتدخل بينا لو سمحتم
كرم ببسمة استفزته لعدى:حبيبتى ياندى والله ثم قام وجلس بجانبها وعانقها عند ف عدى
اشتعل غضب عدى اكثر وكان يريد ان يقوم
ولكن احمد مسك يده وهمس :اقعد عشان محدش يفكر حاجة
ندى بضحك :كنت عايز ايه بقا يا كرملتى
كرم وهو يبتعد عنها :غورى يابت من هنا اجرى بعد ماقلت لك اختى حبيبتى تقولى لى كرملتى ﻻزم تفسد اللحظة
ضحك الجميع
كرم :خلينا ف المهم بقا
اسر :اتحفنا
كرم : ده الوقت هتغنى ايه بعد بكرا
ندى: هغنى فين معلش بس
ملك :ايه ياندى ففرح اسر
نظرت ندى لعدى وﻻ تعلم ما السبب ثم ل اسر الذى يتطلع بها ف صمت
تتوترت ندى :ﻻء لسه ما اعرفش يعنى أصل هو
كرم :ايه ياندى متخلصي بقا ياختى
اسر :بقولكم ايه يﻻ بينا بقا بقالنا كتير بنلف
علم كرم ان اسر يريد غلق الموضوع
~~~~~~~~~~
ذهبوا الى المنزل
وكل شخص ذهب الى فراشه
ماعدا ندى ف لم تستطيع النوم فأخذت هاتفها وذهبت إلى الجنينة
كان عدى جالس ف الشرافة ووجدها ف الجنينة
كانت ندى تتمشي ولكنها فجأة شعرت بأحد خلفها شعرت بخوف شديد
ولكن عندما استدارت ووجدته هو زال الخوف
عدى ~:انتى لسه صاحية
لم ترد ندى ولكنها كانت تريد المغادرة ولكن هو منعها
ندى :عدى وسع من طريقى
عدى : ولو ماوسعتش
ندى :عدى ماينفعش نقف لوحدنا كده
عدى :عارف .بس ملخص الموضوع على الله ياندى
على الله تغنى يوم الفرح انا بحذرك اهو
ندى بعصبية :انا مش فاهمة والله انت مالك
عدى بصوت مخيف قرب فمه من اذن ندى :تصرفى وقتها مش هيعجب وماتركبيش دماغك ياندى وتغنى العند يولد الكفر ف اسمعى الكﻻم احسن لك
ابتعدت عنه ندى بسرعة وبخوف قالت:ان...انا مش ..ع...عارفة ان...انت مالك بتدخل فيا وف شؤنى ليه بصفتك ايه
عدى :انا كده مابحبش حد يكلم مش بحبك تقفى مع حد مش
بحبك تتكلمى مع حد ومش عايزك تغنى قدام حد فاهمة خاالص
ندى بعصبية :انت بنى ادم مريض ايه اللى انت بتقوله
ده بصفتك ايه تتحكم فيا كده
عدى :بصفتك مدام عدى الحسينى المستقبلية
انصدمت ندى ولم تستطيع التفوه
وتصلبت مكانها
اما هو فقد تركها وغادر بعد انا قال بغضب:كﻻمى يتنفذه ولو فكرتى تعمليها ياندى انتى حرة حذرتك واطلعى نامى وماتقعديش لوحدك وعشان ماتستهويش
بعد فترة فاقت ندى من صدمتها :العبيط ده بيقول ايه ده اتخطى كل حدوده ده ده اااااه ده بيقول مدام عدى انااا
اناا ابقى مرات المتحكم والغبي ده
انا اللى غبية لما اتصالحنا واحنا ف الصعيد انتى اللى
سمحتى له بده ااااااه مستفز اوى انا يتقال لى اعمل ايه وما اعملش ايه
مفكر نفسه مين ده وﻻ عشان ابن عمى
وقال كده انى هسمح له يعاملنى بالطريقة ديه
ماشي يصبر عليا هقول ل اسر
ﻻءﻻءﻻء هقول ل اسر ايه واشغله ب ايه وفرحه طب ادم ﻻﻻﻻء مش عايزة اعمل مشاكل برضه يييييوووه بقاااا
ظلت ندى تحكى مع نفسها مدة من الزمن ثم يأست
ف ان تجد حل فذهب لتنام
~~~~~~~~~~~
هااا قد اتى اليوم المنتظر يوم فرح اسر وميار
ارتدت كل فتاة الفستان الخاص بيها وكانت كل واحدة منهم ف غاية الجمال
والشباب كذلك
استغربت ايتن ان البدلة الذى اختارتها ل زين يرتديها احمد ولكن اعجبت كثيرا به فكان وسيم جدا وهو اعجب بها وبفستانها الرقيق
وملك تعجبت عندما وجدت ان زين يرتدى البدلة الذى من المفروض انها اختارتها ل كرم وهو رفضها فهى كانت تليق به البدلة بشدة واذدادت وسامته
اما ندى فقد زهلت بجمال عدى ف هذه البدلة انها حقا كأنها
مصممة له وكانت تشبه البدلة الذى كانت تلقى نظرة اليها ف المحل وهو نظر لها واحمر وجهها واستدارت وجهها
اما هو فقد حقا مشتاق لها ف منذ ان قابلها اخر مرة ف الجنينة
لم يراه ابدا وكانت حقا جميلة ب فستانها هذا
وطبعا مرام هى الذى ختارت ل ادم هذه البدلة واعجب هو ايضا ف فستانها فكان ايضا من اختياره
نذهب اللى العرسان
فكانت ميار مثل الحورية الجميلة ل اسر كان قد سرح ف جمالها وعيونها الخضراء الذى يعشقها وهو ايضا كان وسيم بدرجة كبيرة ولحيته المتساوية الذى تزيد وسامة
ذهب اسر إلى ميار واحتضنها بشدة وشالها وظل يدور بها ثم انزلها وقبلها من راسها
اسر بحب ~مبارك ياااقلبي
ميار :الله يبارك فيك ياحبيبى
ثم ذهبوا إلى المكان المخصص للعروسين وجلسوا به وكان الاثنين ف غاية الفرح والانبساط ف بعد حب هذه السنوات اخيرا وتزوجوا
وجاءت رقصة العرسان ورقصوا وبعد ذلك جاء الجميع وهنئهم وتصورا معهم صورة للذكرى
ندى بحب :مبااااارك ليكم انتوا الاتنين واخيرا خلصت منكم الانتوا الاتنين
ميار :الله يبارك فيكى يارب عقبالك
ندى واول حد خطر على بالها عدى ثم قالت بمرح :ﻻء ياحبي السنجلة جنتلة انا مرتاحة كده
ميار :بت مش قلتى لى هتغنى ففرحى
توترت ندى
اسر : ﻻء بﻻش ف ناس كتير ورجال اعمال والشباب والصحافة ف مش هينفع
ميار بإحباط: طيب
ابتسمت ندى ل اسر وفهمته
وفجأة انقطع الكهرباء
ولكنها اتت بسرعة ولكن اسر كان ليس بجانب ميار خافت ميار
ولكن فجأة وجدت اسر ياتى من مكان ما وبيده المايك ويغنى :بحبك مش هقول تانى
وعايزك واتتى عايزانى
بحبك حب مش عادى
مشاعرى من زمان تانى
وروحك ساكنة ف روحى
ف قلبك شفت شوريانى
دموعك تجرى ف عيونك
وتدبل كل احزانى
وبفرح والحياة فرحة
لو انتى راضية ومسامحة
وضحكك شمس ف صباحى
عشانك وﻻ علشانى وروحك ساكنة
ف روحى ف قلبك ساكنة شريانى
دموعك تجرى ف عيونى وتدبل كل احزااانى
بحبككككككك
ادمعت عيون ميار واسر فتح يده لها وهى ركضت اليه وحضتنه وقالت له :بحبك
اشر وهو يحضنها :اخيرا سمعتها منك
انتهى حفل الزفاف
والكل ذهب إلى البيت
بينما اسر وميار ف سيقضوا شهر العسل ف ايطاليا ولكن سوف يستريحوا هذا اليوم ف بيتهم الجديد وهو يكون ف نفس عمارة خالد وابيه ايضا لم يخبر ميار انهم سيسافروا إلى ايطاليا ف هو سيجعلها مفاجأة لانها كانت تحلم ان تذهب إلى ايطاليا
~~~~~~~~~~~~
فى شقة اسر وميار
اسر بحب :نورتى بيتك ياقلبي
ميار :منور بيك
اسر وهو يمسك يدها ويجلسها على الاريكة :كنت عايز اقولك حاجة
ميار :قول
اسر :انا اسف بجد اسف
ميار باستغراب:ليه بتتأسف
اسر :فاكرة اليوم اللى جيت لك فيه طلبتك من ابوكى و ويعنى زعقتلك
كشرت ميار لتذكرها هذا الموقف :اه
اسر بزعل:وكمان لما كنتى بتيجى تتكلمى معايا ف موضوع تأجيل الفرح كنت بزعقلك بجد اسف
ميار :بتعتذر ليه ده الوقت يعنى مش فاهمة
اسر :عشان خﻻص بقيتى ف بيتى ومراتى
ميار :مش فاهمة برضه سبب زعيقك كان ايه يا اسر انا بجد استغربتك اوى معاملتك اتغيرت ليا ساعات كنت بحس انك مش بتحبنى و
قاطعها اسر :اوعى تقولى كده تانى انا بحبك وهفضل احبك ل اخر يوم فعمرى
الموض ع وما فى انتى عاملتك بالطريقة ديه عشان تبطلى تقولى نأجل الفرح لبعد الدراسة
ميار :بجد يعنى عملت كل ده عشان كده كان ف امكاانك تقولى بدال تصرفاتك ديه
اسر :ميار انا عارفك كويس لو ماكنتش بتعصب عليكى كنتى هتأجليه واظنى الموضوع بالنسبة ليا اتاجل بما فيه الكفاية
وانتى كنتى بتزنى عليا لحد بعد كتب الكتاب حتى ف ردت فعلى كانت نتيجة لصرفاتك
ميار :تصرفاتى انا بس كنت عايزة الفرح لبعد مانخلص الكلية عشان مافيش حاجة تشغلنا
اسر :اهى ديه اكتر جملة بتستفزنى ياميار افهمينى انا بحبك من زماان اوى وانتى عارفة كده كويس ويجى بقا اسافر ف مرة يجنى خبر انك هتكتبي كتابك عايزة رد فعلى يبقى عامل ازاى وشوفى بسبب كلمة بعد الدراسة ديه كنتى هتتجوزى وااااااحد تاااااااانى واناااا كنت مستحيل اسمح بكدددددده ابداااا
ميار :خﻻص ما تتعصبش ادينى ده الوقت مراتك انت وحبيبتك انك وليك انت وبس
اسر ابتسم لها :يعنى مش زعﻻنة منى
ميار :بص هو المفروض ازعل والصراحة كنت بزعل لما بتعاملنى كده بس بم انك كنت بتعمل كده عشان بتحبنى وخﻻص اتجوزنا وده احلى واجمل يوم ف حياتى ف انا خﻻص مش زعﻻنة
احتضنها اسر وقبلها :عندى ليكى مفاجأة
ميار بتحمس:ايه هى
اسر بمرح :موصى على كسين اندومى البت ندى عاملهم لنا انما ايه
ضربته ف صدره وابتعدت عنه:كسين اندومى يامعفن بقا هى ديه المفاجأة
اسر بضحك وهو يحضنها من خصرها : تعالى هنا يابت بهزر معاكى الله بﻻش
ميار :سبنى ياعم جعانة خلينى اشوف حاجة تتاكل بدل الاندومى بتاعك ده
اسر بضحك :هنقضى شهر العسل فين برايك
ميار :واااو ايه ده انت مخطط ل شهر عسل كمان فين ها فين
ابتسم لها اسر :ف إيطاليا
ميار بفرحة وحب :واو بجد بحبككك بحبببك اوى ثم من فرحتها قبلته فى خده بدون وعى منها
اسر ببسمة :قد الحركة اللى انتى عملتيها ديه
خجلت ميار :اسف ما اقصدش
اسر :بتتأسف على ايه ياهبلة انتى مراتى
ثم ابتعد هى عن احضانه وركضت
اسر :خدى هنا يابت
ميار وهى ﻻتستطيع الجرى بسبب الفستان بشكل صحيح امسكها هو بسهولة
فضحكوا سويا ثم قبلها من جبينها وقال لها :بحبك
ميار :وانا كمان
~~~~~~~~~~~
ف غرفة ندى كانت الفتيات متجمعين
ملك :احنا مش جيلنا نوم ليه بقا
ايتن :والله ياختى ما اعرف
مرام :تعالوا ننزل الجنينة القعدة فيها حلوة
ندى :طيب يﻻ
نزلوا وجدوا ان الشباب يجلسوا سويا ف الجنينة
ملك :كده يا توأمى تنزل من غيرى كده وتقعد ف الهوا لوحدك ماكنش العشم ياسطا
كرم:معلش ياصاحبي تتعوض كنا قاعدين شباب بقا
وكان عدى واحمد جالسين ف مكان بعيد عنهم تقريبا ويتحدثون
ايتن ل زين :هما قاعدين بعيد ليه
زين وهو ينظر ل ملك :ﻻء ابدا بيتكلموا ف شغل
ايتن :طب يا اخويا بصلى انا لعينك توجعك
زين :ها طب ما انا ببصلك اهو
اقعدوا اقعدوا
ﻻحظ عدى ندى الذى تتطلع بهم وادرت وجهها على الفور
وتوترت وقالت :بعد اذنكم ياجماعة انا هطلع انام انا بقا
مرام :ما انتى قاعدة معانا
ندى :ﻻء معلش عايزة انام
ما تتأخروش انتوا بس وابقوا اطلعوا على طول
ادم :تصبحى على خير
ندى ببسمة :وانت من اهله
دخلت ندى وعند المصعد وجدت من يمسكها من قم بلوزتها خافت بشدة وكادت تصرخ الا ان الشخص تكلم وقال :ده انا ماتقلقيش
ثم تحدث ببرود :بس انتى شاطرة اهو وبتسمعى الكﻻم وماغنتيش ف الفرح
ندى توترت وايضا تعصبت :عدددى كفااااية بقااااا لحدددد هناااا انااا اصﻻ تعبت منك ومن تصرفاتك ديه معايا مرة تمسك ايدى وتخطيت معايا كل الحدود وانا مش هسكت لك بعد كده تصرفاتك ديه مش تصرفات ابدا
ثم ادمعت عيونها :عارف كل مسك ل ايدى ديه وﻻ لما بتقرب منى كده عقابها ايه حراام عليك بجد تعببت ابعد عنى وماتكلمنيش تانى بلييز
عدى بأسف :انا اسف ماكنتش اعرف انك بتضايقى لدرجة ديه بجد اسف ومش هعترض طريقك تانى بجد اسف ما اقصدش صدقينى انا مش زى ما انتى فاهمة بعد اذنك
تركها وغادر
وهى ذهبت على غرفتها وظلت تبكى حتى نامت
وعدى استقل سيارته وادارها بسرعة شديدة وغضب وهو يفكر ف كﻻم ندى وكاد ان يخبط سيارة ولكنها تفادها بصعوبة
نزل على البحر وظل يفكر ياترى هل تفكرنى العب بمشاعرها وانى شخص مش كويس انا بس بغير عليها مش عايزها تقرب من حد وﻻ تكلم حد غيرى انا بحبها ياترى بتفكر فيك ازاى ده الوقت
ظل يفكر ويفكر واسئلة كثيرة ليس لها اجابات عنده ولكنه عزم على ان ﻻيكلم وﻻ يعترض طريقها وعزم على فعل شئ اخر
ولكن ياترى ما هو ؟؟؟
~~~~~
تعليقات
إرسال تعليق