القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات المتيم الفصل الثلاثون 30 بقلم رقية ابراهيم

 رواية بنات المتيم الفصل الثلاثون 30 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثلاثون 30 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثلاثون 30 بقلم رقية ابراهيم

في قصر عائله النوري
كان يدخل احمد الي القصر
لتحتضنه زهره
زهره : نورت بيتك ياأحمد
احمد : هو منور علشان انتي موجوده في
تولين الارسلان : قصه حب حلوه صح
أرسلان : فعلا.. بس بقولك اي.. اي رايك اخطبك مع مالك وسليم
تولين : لا يابابا.. انا اساسا زعلانه منك
أرسلان : ليه انشاء الله
تولين : علشان انتي مسالتش عاليا حتى
أرسلان : يابنتي انتي وأصحابك طلعتي عليا اشاعات وكمان زعلانه
تولين : هما مش انا..... واوعا كدا اروح اشوف dad
أرسلان : ماااااشي ياتولين انتي اللي بدأتي
في قصر عائله النوري
احمد : يااااه كل دا حصل
حامد : ايوه يابابا
احمد : بس انا عايز ارجع القصر التاني
بدر : احنا كنا لسه هنقولكم علي الفكره دي
حامد : خلاص هبعت خدم ينضفو القصر 
احمد : مااشي.... اروح انا ارتاح
في قصر عائله الراوي
سليمان : انا مش عايز حزن في البيت دا واحد اتنين احنا هننسي كل اللي فات
َوهنبدا صفحه جديده
خالد : وانا بقول كدا برضو
مصطفى : عايزين نجوز الولاد دول
أسر لمالك وسليم : كلمو
مصطفى : انا قولت الولاد مش هما بس
أسر : احم احم
مصطفى : ايوه علشان تكون مجهز نفسك بعدهم
في اليوم التالي كانت عائله النوري تذهب إلى القصر بعد مابعت حامد خدم لينظفو
وفرح سليمان وهكذا الجميع بلمتهم مجددا
وبعد اسبوع
كان يجهزون لخطوبه مالك وسليم
في قصر عائله الراوي
أسر : انا عايز اخطب معاكم
مالك بضحك : احنا الأول وبعدين انت
أرسلان : بس كدا تمام التمام
أسر : حلو كدا يلا ننزل
لينزل تحت
انجي : اخير شوفتك عريس يابني
مالك : لا لسه دي خطوبه 
ملك : والله قمر ياناس 
نهلا : ياروحي ياناس احلى عريس 
ساره : اخويا القمر 
أسر : طيب يلا ياجماعه 
ليدخل عليهم جاسر وليل 
جاسر : اخيرااا هنفك النحس 
ليل : واحد ورا التاني عقبالنا يارب 
شمس : طيب يلا 
ليذهب الجميع الي قصر عائله النوري 
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله النوري 
ميرا :انا حلوه كدا صح الميكب في حاجه قولو 
تولين : والله قمرر 
رتيل : وانا ياجماعه 
إران : والله عسل وقمر وهتجيبي حضن 
رقيه : يلا ياجماعه العرسان جم 
جودي : الله أول مره احضر خطوبه مصري 
ريان : طيب يلا 
رقيه : روحو انتو وانا هشوف تليفوني فين 
ليضحكو جميعا 
كانت رتيل ترتدي فستان لونه فضي طويل وكان به فصوص من الالماظ وتركت شعرها وارتدت حذاء فضي ووضعت ميكب خفيف 
كانت ميرا تردي فستان ذهبي هادي وتركت شعرها واردت حذاء بنفس لون الفستان ووضعت ميكب خفيف 
كانت إران ترتدي فستان شيفون لونه بينك وتركت شعرها وارتدت حذاء نفس لون الفستان 
كانت زينب ترتدي فستان ازرق ولفت شعرها بفورمه وارتدت حذاء ازرق 
كانت تولين ترتدي فستان اسود شيفون وفي وسطه حزام نبيتي وارتدت حذاء نبيتي وتركت شعرها 
كانت رقيه ترتدي فستان ابيض شيفون ضيق عند الخصر وواسع من الأسفل وارتدت حذاء لونه ابيض وتركت شعرها الذهبي مفرود 
كانت جودي ترتدي فستان اصفر قصير الي الركبه وحذاء اصفر وتركت شعرها 
كانت ريان ترتدي فستان لونه ازرق بالاسود وحذاء ازرق ولفت شعرها 
في قصر عائله النوري 
سليم : امتى هينزلو الناس بدأت تيجي 
أسر : اتهدي شويه 
لينزلو الفتيات 
ليندهش الجميع من جمالهم 
اخذ سليم ميرا وهكذا مالك 
نهلا : مشاء الله قمرات 
زهره : فين رقيه 
تولين : نازله بس هتجيب تليفونها 
رقيه : انا جيت 
زين باعجاب وهمس لارسلان : مين دي 
أرسلان : بنت عمو مراد 
زين : اه 
شمس : يلا ياجماعه 
ليستقبلو الضيوف وبعدها كانت فقره الرقص وكان كل ثنائي مع بعض 
أرسلان وتولين ومالك وميرا وسليم ورتيل وادهم وزينب وأسر وإران وجاسر ورويدا 
وكانت تقف رقيه وجاء إليها أخيها 
فهد : تعالي نرقص 
رقيه بفرحه : اه طبعا 
زين بغيره وكانت يتحدث لخالد : مين دا 
خالد : مين 
زين : اللي مع بنت عمو مراد 
خالد : دا فهد اخوها 
زين : اه..... تعالي ياهمس نرقص 
نظرت همس الي والدها ووافق والدها 
في مكان الرقص كان الجميع يرقص بهدؤ 
الي ان جاء اغنيه اجدع صحاب 
رتيل بفرحه : الله اغنيتي المفضله 
وتركو البنات الشباب ورقصو مع بعضهم 
وبعدين لبسو الخواتم 
كان مالك جايب خاتم سولتير وطقم الماظ وسلسه دهب وفيها قلب رقيق صغير وفيها الماظ صغير 
وهكذا سليم 
وبعد يوم طويل ذهب المعازيم وتبقي العيلتين 
وقضو اليوم في ضحك وهزار وغيره ومشاعر متلغبطه 
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات