القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثاني 2 بقلم أيزيس

 رواية نصف جناني الأخر الفصل الثاني 2 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثاني 2 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الثاني 2 بقلم أيزيس

المعيد مازن ولسة هيبص في التفاعل وقال ...هنا شغلي النار 
بمجرد ما هنا شغلت النار التفاعل انفجر في وش مازن بس كان مأمن نفسه ولابس قناع فمتأذاش 
هنا....يا لهوييييي 😱
مازن....هنااااا دا اكيد مقلب من مقالبك انتي محرومة من اعمال السنة 😠
زياد كان بيبص ل هنا بضحكة مستفزة اوي....🤣🤣🤣😜😜
هنا بحزن ومانعه دموعها بالعافية....مش أنا والله مانا يا دكتور اللي عملت كده ..دا اكيد حد قاصد يإذيني 
مازن....مافيش غيرك هنا اللي بيعمل مقالب فاكرة الريحة الوحشة اللي حضرتيها عشان السيكشن يتلغي و فعلا ماقدرناش نستحملها والكل مشي ..
هنا حاولت كتير تثبت لمازن أنها بريئة بس ماحدش صدقها مهي متعووودة ديماااا😂
خرج زياد وهو بيبصلها بانتصار وهي كانت هتتجنن منه و بتفكر تنتقم 
هنا.....مااااشي يا زياد الكلب انا هاوريك 
&&&&&&&&&&&
في فيلا خالد المسيري 
أسر قاعد وبيشتغل ع الاب توب بتاعه 
دخلت بنت كده عاملة فيها دلوعة وماسكة شوكليت جلاكسي  وبتاكل ودخل وراها البواب بشنطة هدومها 
قربت من أسر ولسة هتحضنه قام مسك أيدها اللي كان فيها بقايا شوكليت 
أسر ...غسلتي ايدك قبل ما تلمسيني 
بصتله بصدمة....رورو دا بدال ما تقولي ويلكم باك (welcome back)..انت شكلك لسة مجنون نضافة 
أسر بسخرية...وانتي شكلك لسة بتهتمي بمظهرك الخارجي وبس ..ومسك زجاجة كحول من انتاج شركته ومسك أيدها رشلها من الأزازة وقال 
...
نضفي ايدك عشان اسلم عليكي 
جيجي (اخت صافي مرات خالد والد أسر )قالت بغضب...لاااااا دانت بجد قليل الذوق وطلعت تجري علي اوضتها وفاصطدمت ببنت كيوت اوي وشكلها جميل جدا تشبه أسر شوية 
ياسمين(اخت أسر )....مالها دي 
أسر ....فكك منها انتي كنتي مختفية فين اليوم كله 
ياسمين...بارتباك ...كنت في الجامعة 
أسر...هحاول أصدق 🙄
وفجأة يجيله اتصال مهم 
أسر رد بسرعة وكأنه كان مستني واتكلم أنجلش 
أسر....hi how r u sir (اهلا سيدي كيف حالك )
......fine ..our meeting will be tomorrow .. l promice u ..you wanna take  the bargain ..arrive on time don't late ok ..bye (بخير. اجتماعنا غدا اعدك بأن الصفقة ستكون من نصيبك ..كن هناك في الموعد المحدد ولا تتأخر )
اسر ابتسم بفرحة وحماس   ...thanks sir ..I will be on time ...bye 
(شكرا سيدي سأكون هناك ف الوقت المحدد سلام ) 
قفل أسر الخط وهو  ف قمة السعادة 
&&&&&&&&&&
في الجامعة الساعة ٨بالليل 
هنا كانت راجعة من محاضرة متأخر ومستنية احمد اخوها ياخدها بعربيته 
ندا وشيري ركبوا الأتوبيس ومشيوا وهنا اتحركت من الجامعة لغاية ما بقيت ع الطريق العام مستنية احمد 
وفجأة يظهر زياد ومسكها من دراعها 
زياد....هنااا اخيرا لوحدك 
هنا بخوف ...انت عايز مني ايه مش كفاية حرمتني من اعمال السنة 
زياد....تؤ تؤ ..لسة عايز حق القلم وبيشدها يركبها عربيته بالعافية وفجأة طلعت الصاعق الكهربي بتاعها وهتحطه ف جمب زياد بس صاحبه كان معاه وشده منها 
هنا بصت لقيت عربية معدية صرخت بصوت عالي وهما ماسكنها بالعافية عايزين يركبوها عربيتهم ..وقف الشاب اللي كان سايق العربية ومسك زياد وصاحبه عدمهم العافية في اللحظة دي جي احمد وجري علي أخته اللي كانت خايفة ولسة هيشكر الشاب اللي حتي ماكلفش نفسه يبص عليهم 
احمد ...شكرا  يا....ومد أيده 
الشاب دا أسر بص الناحية التانية ومشي علي طول ركب عربيته 
أسر مسك ازازة الكحول ورش ايديه وساق عربيته ومشي 
&&&&&&&&&&&&
هنا وأحمد وصلوا البيت وحكت هنا لوالدها كل اللي حصل 
محمد بغضب ...بكرة هاروح لكمال السعدني شركته وأعرفه اللي ابنه كان عايز يعمله واللي ما بعدش ابنه عنك هأعمل محضر ضده عشان ما يتعرضلكيش تاني 
هنا ....بحزن ....أنا داخلة اوضتي ارتاح يا بابا 
محمد بحب...روحي يا قلب بابا 
في الصبح 
زينب كالعادة صحيت الصبح بدري عشان تحضر فطار للعيلة 
بس جالها اتصال مفاجئ 
زينب ...الو ازيك يا مني عاملة ايه يا حبيبتي 
مني (اخت زينب)....زينب تعالي عندي انهاردة أنا تعبانة بجد ومش هاعرف اعمل حاجة وانتي عارفة ريم في الجامعة انهاردة 
زينب بحب ...حاضر يا حبيبتي هجيلك بس يطلع محمد واحمد ع الشغل وهنا مش هتروح الجامعة فتفضل في البيت 
مني ....ماشي يا حبيبتي تعباكي معايا يا زيزي 
زينب...ولا يهمك دانتي اختي الكبيرة يا قلبي ..يلا سلام 
هنا صحيت ناسية كل الحوارات اللي حصلت معاها إمبارح 
هنا بخبث ...زوزة ...اروح اصحي احمد عشان يروح الشغل 
زينب....روحي يا حبيبتي ربنا يهديكي 
هنا راحت لاحمد حطت صواريخ لعبه بين صوابع رجليه وولعت فيها النار وبعد لحظات بووووووم💣💣💥💥
احمد قام مفزوع ....اعااااااا يا بنت المجانين طب تعالي بقي ومسكها من شعرها ورماها ع السرير ولسة هيضربها قامت بحركة سريعة منها بقيت تحت السرير وبتغيظه 
دخلت زينب علي صوت خبط ورزع 
زينب ....عوض عليا عوض الصابرين يا رب البنت دي مافيش فايدة فيها هابلة ومجنونة وبلطجية يارب يا هنا يرزقك بعريس يطلع عليكي القديم والجديد 
هنا خرجت راسها من تحت السرير ...اهون عليكي يا زوزة بتدعي عليا 
وبعد سلسلة طويلة من خناقات كل يوم الكل خرج وسابه هنا لوحدها في الشقة الغريبة أنه بعد ربع ساعة الباب خبط 
هنا برعب ...م مين 
&&&&&&&&&&&
أسر علي غير عادته صحي بدري جدا ولبس اشيك بدلة عنده وخرج بحماس كبير قابله شادي اللي هو ابن عمه وساكن معاه في الفيلا 
شادي أطلق صفارة ...ايه الجمدان دا ع الصبح 
أسر بغرور وثقة....ما قولتش حاجة جديدة شاد 
شادي....طبعا ما انهاردة أهم يوم في حياتك الصفقة اللي انت بتستناها من سنة وبتعمل عشانها المستحيل 
أسر ...بثقة بقت في جيبي خلاص قولي مبروك .وركبوا سيارتهم وانطلقوا 
&&&&&&&&&&
هنا فتحت الباب بعد ما عرفت صاحب الصوت 
هنا بصدمة....واد يا سيكا انت ما روحتش المدرسة ليه 
سليم...ودي تيجي يا ابو الصحاب احنا لوحدنا انا وانتي 
ابتسمت هنا بمكر...والشيطان ثالثنا ..ههههه
سليم ...هنعمل ايه 
هنا....طبعا شارعنا الناس كلها فقسانا فيه ايه رأيك لو نفتح اوضة احمد ونوجه سلاحنا علي قاعة المؤتمرات الفاخمة دي 
سليم...بس الناس اللي بتروحها كلهم اغنية وانا خايف نقع في مشكلة 
هنا بثقة ...ما تخافش جمد قلبك انت مع الظابط هنا واحنا حيالله هنرمي علي السواقين وبس مالناش دعوة بالبدل الغالية اتفقنا
سيكا ..اتفقنا
وفعلا نفذوا خطتهم وقاعدين في بلكونة اوضة احمد ومعاهم طماطم وبيض 
وفجأة تقف عربية احدث موديل ويخرج منها السواق بسرعة عشان يفتح للبيه بتاعه 
سليم...بت يا هنا سواق سواق 
اضرِررررب ..وفجأة هنا توجه بيضة علي السواق وسليم يوجه طمطماية فينحني السواق لأسر وترشأ البيضة علي هدوم أسر والطمطاية ف وشه ويبدأ الصحفين تصوير في المشهد النادر دا والتلفزيون يصور 
عشان تنزل الاخبار في الجرايد (طبق اليوم أسر المسيري بيض بطماطم )
أسر بص لفوق لمح بنت بتجري وتضحك 
أسر ....😠😠😠😠😠هاقتلها...
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات