القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات المتيم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رقية ابراهيم

 رواية بنات المتيم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رقية ابراهيم

في اليوم التالي
في غرفه أرسلان كان هاتفه يرن ليرد على المتصل
أرسلان : الو السلام عليكم
ليل : وعليكم السلام... بقولك نفذ دلوقتي
أرسلان باستغراب : ليه
ليل : علشان حاتم انهارده هيسلم شحنه مخدرات كبيره بليل
أرسلان : حاضر هقول لجدي دلوقتي
ليل : تمام
ليذهب أرسلان الي جده
أرسلان : جدي انهارده هنفذ (أرسلان حكي كل حاجه لجده)
سليمان بحزن : تمام يابني
أرسلان : جدي هي اللي عملت كدا في نفسها
سليمان : عارف يابني
أرسلان : تمام عنئذنك
ليذهب أرسلان الي غرفته ويرسل رساله الى عمته من رقم غريب (سهام انا حاتم ودا رقمي الجديد وعايزك نتقابل في........... ضروري ومترنيش عليا من الرقم التاني علشان متراقب هستناكي الساعه 1بليل)
لترسل ليه سهام رساله (تمام)
ليتصل أرسلان على ليل ويخبره كل شي
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في منزل البنات
تولين بعصبيه : والله ماكلمو تاني
ميرا بضحك : يابنتي يمكن يكون مشغول
تولين : برضو دا ولا كلمني ولا شافني ولا حتى سلم عليا امبارح
رتيل : طيب اهدي يمكن عندو مشكله
تولين : يقولي
زينب بضحك : ممكن بيكون بيخونك
إران : اه ممكن وكمان مع سما بنت عمتو
تولين ببكاء : ايوه صح...اااه ممكن
رتيل : بس يابت منك ليها.. وانتي حالا تصدقي
تولين : ماهما اللي بيقولو 
لتاتي للجميع رساله من أرسلان (عايزكم الساعه 12:30 بليل في الشركه)
تولين باستغراب : هو ليه أرسلان بعتلنا كدا
رتيل : ممكن في حاجه مهمه
زينب : يبقى نروح ونشوف في اي
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله النوري
يذهب أرسلان إليهم ليقابل حامد
حامد بغضب : عايز اي ياابن الراوي
أرسلان : بعيد عن كل المشاكل اللي حضرتك كنت بتسببها لينا في الشركه.. انا عايز حضرتك في حاجه مهمه
حامد باستغراب : حاجه اي دي
ليقص له أرسلان كل شي
حامد بصدمه : يعني هي السبب في كل دا
أرسلان : اه وعايز حضرتك في الشركه الساعه 12:30 وكمان عايز عمي بدر ومراتو
حامد : ليه عايز بدر ومراتو
أرسلان : هتعرف كل حاجه
بعت ليل رساله لعائله الراوي ماعدا سهام (لو عايزين تعرفو اي سبب تفرقكم عن عيله النوري والسبب في خطف البنات تعالو الشركه الساعه 12:30 ومتقولوش لسهام ولا عيالها)
ليستغرب الجميع ماعدا سليمان والذي كان ظاهر عليه الحزن ولكنهم كانو يريدون معرفه سبب تفرق العيلتين وسبب خطف البنات
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
الساعه 12:30 مساء في شركه الراوي
جاءت العائلتان والبنات وسلمو على بعض واحتضنت سناء زهره وهكذا كريستينا وهيلين ومصطفى ومراد وخالد وحامد وعبدالرحمن وبدر
واستقبلهم ليل
ليل للجميع : أرسلان مستنيكم
ليذهبو الي أرسلان
أرسلان : طبعا انتو مستغربين ليه جمعتكم هنا... جمعتكم علشان تعرفو الحقيقه
خالد : طيب لي مجبتش سهام يابني
ليل : هتعرفو كل حاجه بس لازم نتحرك دلوقتي 
ليذهبو الي المكان الذي ستكشف به الحقيقة 
ليل : مش عايزكم تتحركو دلوقتي وياريت تقفو مع الظباط 
الجميع باستغراب : الظباط 
ليل : هتفهمو كل حاجه بس يلا بينا نتحرك دلوقتي 
في المكان كانو الجميع يقف من بعيد وكان معهم الظباط الي ان جاء حاتم ومعه ناس كثيره وكان معهم اشياء يحملوها الي العربيات 
لتاتي اليه سهام 
حاتم بصدمه : سهام.. انتي بتعملي اي هنا 
سهام : يعني اي بعمل اي هنا مش انت اللي قولتلي 
حاتم : قولتلك اي وبعدين عرفتي المكان ازاي 
سهام : انت بعتلي رساله 
حاتم بخوف : احنا ممكن نكون متراقبين 
سهام : حاتم انت مش هتلبسني كل حاجه 
حاتم : مش وقتو الكلام دا 
سهام : لا وقتو... انت السبب في كل اللي حصل انت اللي خلتني اخطف بنت بدر و حامد وعبدالرحمن وانت اللي خلتني ادخل معاك في القرف دا 
لينصدم الجميع 
حاتم : انا مضربتكيش على ايدك علشان تعملي كدا ومضربتكيش على ايدك برضو علشان تتدخلي معايا في تجاره الاسلحه والمخدرات 
وكل هذا كان يتسجل والصدمه تنزل على الجميع 
ليهجمو قوات الأمن ويحدث اشتباك وضربات نار وكان يوجد حراس للعائلتين الي ان سيطرو قوات الأمن على الموقف وتم القبض على الجميع وكان حاتم وسهام في هذا المكان ودخلو عليهم الجميع 
ليل : انتو مطلوبين القبض عليكم 
لتنصدم سهام 
سهام : انتو اللي عملتو كدا صح 
ليضربها سليم بالقلم : انتي حطيتي راس عيلتنا في الأرض... عملتي كدا لييي 
سهام بغضب : كل دا بسببك انت.. انا كنت بحب بدر وكنت بعشقو بس هو محبنيش وحب هيليين ودمرني وانت عملت اي جوزتني لابن عمي 
اضربها خالد : بدر محبكيش ولا حتى عشمك بالحب وهو حب هيلين مراتو وانتي حاولتي تفرقيهم 
لتمسك سهام مسدس الظابط الذي كان بجانبها وتوجه على رأس هيلين 
سهام بحقد وغيره : انتي السبب في كل دا انتي خليتي يحبك 
بدر : سهام ملكيش دعوه بيها 
سهام بضحك : ههههه انا كدا كدا اتكشفت ورايحه السجن.. واحب اقولكو على كل حاجه نبد باايه باايه ااه 
نبدأ باان انا اللي كنت بحط حبوب منع الحمل لهليين علشان متخلفش من بدر لينصدم الجميع وانا كمان السبب في خطف البنات من المستشفى وخنقت تلات بنات غيرهم وحطيتهم بدالهم بمساعده حاتم اللي كان هو كمان بيحب هيلين اتفقنا انا وهو نقرق بين بدر وهيلين وهو اللي حط هدوم رجالي غير بتاعت بدر علشان يشك فيها بس محصلش حاجه اما بنات عبدالرحمن فاانا مكنتش بحب كريستينا علشان كانت صديقه هيلين وانا دمرت عيله النوري علشان ابنهم دمرني وكسر قلبي وخطفت برضو عيال حامد علشان امحي عيله النوري وكمان انا اللي قتلتت مرات حامد بمساعده حاتم في كل حاجه بس حصل المفاجأة ان احمد النوري سمع كلامي مع حاتم وكان عايز يروح ويقولكو بس حاتم فك فرامل عربيتو وكنا عايزين يموت بس مامتش وبعت حاتم من تليفون احمد لحامد ابنو ان عيله الراوي هما سبب كل المشاكل اللي حصلت علشان كدا قاطعونا وكمان انا كنت مراقبه البنات وكنت انا اللي بأمر مديره الميتم انهي تعذبهم وتحرمهم من الاكل وبالزياده خليتها توصي على تولين اكتر وانا كمان ياتولين اللي خليتها تعذبك وتحطك في اوضه ضلمه لوحدك علشان انتي بنت هيلين... وانا كنت مراقبكم حتى بعد ماكبرتو اي رايكم بقى...... وتنتهي القصه بموت هيلين وبنتها 
لتطلق النار 
ويصرخ الجميع 
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات