رواية بنات المتيم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رقية ابراهيم
في الشركه
في مكتب أرسلان كان يجلس معه ليل
ليل : يعني عمتك عملت كل دا
أرسلان : لاسف اه انا عايزها تتكشف فعلشان كدا جبتك
ليل : طيب مين هو اللي هي كانت بتكلمو
أرسلان : معرفش
ليل : انت تشوف امتى كانت بتكلمو وجيبلي الرقم وانا هعرف اجيبهولك
أرسلان : تمام هجبهولك بكره
ليل : تمام
____-_____-____-_____-____-____-____-____-____-____-____-____-____
_____-_____-____-____-_______-______-____-_____-______-_______-___
في منزل البنات
رتيل : تولين مالك انتي من ساعه ما جيتي وانتي ساكته
تولين : مفيش حاجه بس تعبانه شويه
رتيل : طيب نجيبلك دكتور
تولين : لالا انا بس هروح انام
رتيل : تمام..
وبعد أن ذهبت تولين الي النوم
ميرا : شكلها مش عاجبني
إران : يمكن فعلا تكون تعبانه
______-______-_______-_____-_____-_____-_______-_______-________
في الليل
في قصر عائله الراوي
كان الجميع في الصالون ماعدا أرسلان
وكان أرسلان بغرفه سهام وبيديه هاتف عمته
أرسلان : مكتوب باسم مين..... اهو بس مين حاتم
بعد أن اخذ الرقم خرج الي غرفته وبعتو ل ليل
في اليوم التالي
سليمان : عبدالرحمن غيرت اسماء البنات
عبدالرحمن : ايوه يابابا
أسر : غيرتهم لي
أدهم : ياغبي غير اسم الأب والجد والعيله مش اسمهم
أسر : اااه
ليرن هاتف أرسلان
لينظر أرسلان لهم : عنئذنكم ياجماعه
ليخرج الي الحديقه
أرسلان : الو السلام عليكم
ليل : وعليكم السلام انتي فين
أرسلان : في القصر لي كدا
ليل : تمام هعدي عليك شويه كدا في الشركه
أرسلان : تمام
ليغلق الهاتف
_____-______-_____-_____-_____-_____-_____-_____-____-_____-_____
في الشركه
تولين كانت مستغربه ان أرسلان مش بيشوفها
لتاتي ميرا : مالك يابنتي ليكي يومين مش مظبوطه
تولين : مش عارفه بس أرسلان مش بيشوفني
ميرا : اكيد مشغول
تولين : ممكن
في مكتب أرسلان
كان ليل معه
أرسلان : ها عرفت حاجه عن الرقم
ليل : الواضح أن عمتك دي متورطه في تجاره الاسلحه والمخدرات
أرسلان بصدمه : نعععم..... اكيد مش هتوصل لكده
ليل : بص اللي عرفتو عن الرقم دا بتاع واحد اسمو حاتم المنياوي ودا تاجر اسلحه ومخدرات وكنا عايزين نعرف مين المساعدين وأساسا دا راجل خطير
أرسلان بدهشه : مش معقول
ليل : عايزين نعرف يعرفو بعض منين
أرسلان : انا عندي خطه اوقعهم مع بعض
ليل : اي هي
أرسلان : هقولك.............
ليل : تمام بس خلي بالك من نفسك
في قصر عائله النوري
حامد : غيرت اسماء البنات انا وكتبتهم باسمينا
بدر : كويس علشان انا كنت هعمل كدا
مراد (اخوهم الصغير ومعاه مراتو امنيه ولديه تلات بنات وولدين وكانو في أمريكا
رقيه : ٢٣سنه في كليه طب شعرها ذهبي طويل عينها خضرا شفايفه ممتلئه وانف مستقيم وبشره بيضاء وجسد ممشوق صاحبه الشخصية العنيده والمرحه
جودي : ٢١سنه في كليه السن شعرها بني قصير عينها خضرا وانف مستقيم
ريان : ٢٠سنه كليه هندسه شعرها بني فاتح عينها عسلي وبشرته بيضاء وانف مستقيم وقصيره (مش اووي)
فهد : ٢٨سنه يمتلك شركات كثيره وهو الحفيد الأول لااحمد النوري وهو عينه خضرا وانف حاد وبشره بيضاء ولديه عضلاته وهو طويل عصبي جدا ويعشق اخته رقيه ويعتبرها ابنته
أسد : ٢٧ يمتلك شركات النوري وهو الحفيد الثاني عينه خضرا وانف مستقيم وبشره بيضاد وانف حاد ويمتلك عضلات وهو طويل لكن اقصر من فهد صاحب شخصيه مرحه
مراد النوري : ٥١ يشبه أسد وصاحب الشخصيه الحنونه
سلين النوري : ٤٧ زوجه مراد وهي تشبه جودي
مراد : ااه وحشني البيت اووي وحشتني اللمه
حامد : انت اللي مشيت وسيبتنا
مراد : واديني رجعت
لتنزل رقيه وخلفها جودي
رقيه : good morning dad
مراد بضحك : احنا دلوقتي بليل
جودي : احنا نمنا كتير
سلين : تعالو سلمو على عمامكم
مراد : دا عمك حامد الكبير ودا عمك بدر الوسطاني
ليحتضنو البنات عمامهم
ليدخل أمير وعمر
عمر : ياصلاه النبي احسن مين دول
بدر بضحك : دول عيال عمك مراد
عمر : اهلا اهلا مشاء الله مزز
بدر : طب اعمل احترام لعمك وابوك
ليضحك عمر ويحتضن عمه ويسلم على البنات ووالدتهم
رقيه : بابي هو فهد واسد امتى هيجو
مراد : احتمال بكره
مراد : فين البنات ياحامد
ليقص حامد لهم كل شي
جودي : يعني انا ليه بنات عم
بدر : اه ليكي تلات تولين وميرا وزينب
لتنزل ريان : مين دول
مراد : بنات عمك
جودي : طيب هما مش بيجو هنا
حامد : قاعدين مع اصدقائهم
_______-____-_______-_______-______---_____-_______-_____-_____-_
في منزل البنات
تولين : بنات انا رايحه لبابا بكره
رتيل : وانا هروح كمان
زينب : تمام
وبعد يوم طويل
نام الجميع
____-_____-______-_____-____-_____-________-____________-___-_____
اليوم التالي
في قصر عائله الراوي
كانو يجلسو الجميع في حديقه القصر
لياتو عليهم البنات
رتيل : السلام عليكم
عبدالرحمن بفرحه : وعليكم السلام
زين : انا مش عارف متيجو تقعدو هنا
سليم : انشاء الله قريب
لتخجل رتيل
إران : منفعش اسيب اخواتي هناك
أسر : وبعد ماتتجوزو
إران بضحك : هيبقى يوم عند البنات ويوم عند جوازنا
أسر : والله..... ليه هتتجوزو سوسن
مالك : هدى اعضائك انشاء الله هيتجوزو ويتسحلو
إران : انشالله اللي يكرهني
ليضحك الجميع
_______-______-___________---______-____-____-____-________-______
في قصر عائله النوري
يدخلو البنات ليجدو بنات في حديقه القصر
ميرا : مين المزز دول
زينب : تعالو نسألهم
ليذهبوا إليهم
تولين : مين انتو
رقيه باستغراب : انتو اللي مين
تولين : انا تولين النوري
رقيه بابتسامه : وانا رقيه النوري
ميرا : مش فاهمه عمي بدر معهوش غير تولين وبابا معاه احنا
مراد من خلفهم : ومعاكم عم تاني
زينب : مين حضرتك
حامد : دا عمكم مراد كان عايش في أمريكا ودول بناتو ومعاه ولدين
ميرا لتحضنو : اهلا بيك ياعمو
وهكذا تولين وزينب
وبعد وقت
دخل عربيه فخمه لينزل منها شابين ايه في الجمال
لتجري رقيه على فهد
رقيه : فهد
فهد وهو يحضنها بقوه : وحشتيني يارورو
رقيه : وانت اكتر
أسد : وانا فين ياست رقيه
رقيه بضحك : انتي اللي في القلب
ليضحك أسد ويحتضنها
وبعد أن تعرفو على الجميع
أسد لجودي : هو فين جدك
جودي بحزن : في غيبوبه
أسد : ااه...ربنا يشفيه
َوبعد فتره
تولين : طيب يلا ياجماعه
مراد : رايحين فين
ميرا : ماشين
أسد باستغراب : مش دا بيتكم
زينب : بيتنا وبردو لينا بيت تاني
أسد : انتو متجوزين
تولين : لا
أسد : اوومال بيت اي
ليقص عليه بدر كل شي
فهد : تعالو اوصلكو
ميرا : لا شكرا مش حابه اتعبك معانا وكدا كدا رايحين نعدي على البنات
فهد : رقيه روحي البسي علشان تيجي معانا
رقيه : حاضر وذهبت لتلبس
فهد : كدا مش هنبقا لوحدينا
زينب بابتسامه : تمام
لتلبس رقيه بنطلون ابيض وهاي كول ابيض قصير وفردت شعرها وحذاء برقبه لونه ازرق وجاكت جلد ازرق
زينب : اووه يااه بنت عمي القمر
رقيه بضحك : طيب يلا
_____-____-_____-______-_____-_____-_______-______-________-______
في قصر عائله الراوي
كانو يجلس الجميع في حديقه القصر
لتتدخل عربيه فهد وينزل منها البنات
ويذهبو اليهم
خالد : عربيه مين دي
زينب : عربيه فهد ابن عمي مراد لترى أدهم وعينه تطق شرار لتكمل كلامها ومعاه اختووو
مصطفى : ابن مراد... روحي قوليلو يجي هو واختو
أسر : انا هروح اجيبو
ليذهب أسر ويطرق على زجاج العربيه لينزل فهد
فهد : مين حضرتك
أسر : انا أسر الراوي وبابا مصطفى صديق بابك عايز يسلم عليك
فهد : عمي مصطفى عارفو
ليذهب الي اختو ويفتح لها الباب لتنزل من العربيه
فهد : تعالي عمي مصطفى عايزنا
رقيه بفرحه : بجد
فهد بابتسامه : اه
ليذهبو اليه
ليقف مصطفى ويحتضن فهد وبعدها رقيه
لتسلم رقيه على الجميع
مصطفى : مشاء الله كبرتي وبقيتي عروسه
لتبسم رقيه
فهد : بابا كان ديما يحكيلنا عنكم
مصطفى : وحشني والله
رتيل لتولين : بنت عمك عسوله هخطبها لزين اخويا
ليضحك الجميع
زين من الخلف : سمعت اسمي هنا
كريستينا : كنا بنجبلك عروسه
زين : ااه لا انا لسه صغير
سناء : انتو السته هتعنسو
لتضحك رقيه
يلتفت إليها زين : مين انتي
ميرا : بنت عمي
زين : اهلا وسهلا
فهد : طيب يلا يابنات
زينب : يلا
رقيه : انا هسبقك على العربيه
ليركبو العربيه ويذهبو الي بيتهم
تعليقات
إرسال تعليق