رواية ملجىء العشق والحياة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أية البدري
رواية ملجىء العشق والحياة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أية البدري |
رواية ملجىء العشق والحياة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أية البدري
طارق : يعني مراتك عرفت ان مراتك حامل الله اكبر عليك
ايمن بصله هو عارف و متأكد ان طارق لحد هذه اللحظه مش موافق من جوازه من شروق و انه امنيته انه يطلق شروق
ايمن : مش عارف اعمل اي
_______________________
الدكتوره : مبروك يا مدام
شروق : بنت ولا لود
الدكتوره بمرح : انتي عاوزه اي
شروق بفرحه : يا دكتوره : ولد ولا بنت
الدكتوره : هو لسه منعرفش علشان انتي حامل في شهر او شهر و .. بس توقعاتي انه ..... انتي عاوزه ولد ولا بنت
شروق بغضب طفولي : يوووو.
الدكتور : بنوته ان شاء الله و برضوا شويه و نتأكد بس الحمد لله صحتها و صحتك عال العال
وضعت شروق يدها علي بطنها بحب
الدكتور : هندهلك استاذ ايمن علشان يطمن عليكي كان قلقان عليكي اوي
اختفت ابتسامة شروق للحظات عند ذكر اسمه
خرجت الدكتور
ايمن بلهفه : اي هي كويسه
الدكتوره : محصلهاش حاجه عادي جدا انها تدوك و تقع متقلقش هي لسه في شهورها الاوله
طارق : طيب الحمد لله
ايمن :طب و الجنين
الدكتوره : زي الفل هو و امه متقلقش عليه تقدر تخدها بس بعد ما تاخد محلول ...
ايمن : ماشي يا دكتور شكرا
طارق : هي فين
الدكتوره : جوه تقدر تخشلها استاذ ايمن لو سمحت حات المحلول من تحت علشان الحق اركبهولها
ايمن نزلت الطابق السفلي متجه للصيدليه هناك بينما دخل طارق لاخته
طارق : حبيبت قلبي عامله اي
نظرت له شروق و تجمعت الدموع في عيونها
نزل طارق علي ركبتيه يداعب بطن اخته : بس بسس انا خالوا يالا (نظر لها)هو ولد ولا ...(لاحظ هذه الدموع التي تسيل من عيونها)
طارق وقف : مالك يا قلب اخوكي
وقف حضنته شروق بقوه و بدموع : انا اسفه يا طارق كان لازم اعرف انك خايف عليا انا زعلتك مني كتير اوي سامحني ارجوك انا اسفه يا طارق سامحني
ربت طارق علي ظهرها بحب : يا هبله انا ودداخوكي عمري ما ازعل منك ابدا يا رب بس تكوني انتي الي سامحتيني علشان مديت ايدي عليكي
شروق و هي تمسح دموعها : لا مش زعلانه منك انا نسيت اصلا
دخل ايمن ليصمت كلا من شروق و طارق
قرب طارق شروق لحضنه لينظر ايمن لهم بغيظ و هو يرسم ضحكه كاذبه علي وجهه
طارق لاحظ غيرته الي بيخفيها وراء ابتسامته
طارق : في حاجه في دماغك يا ايمن
ايمن بأبتسامه صفرا : لا ولا يهمك يا سطا مهس اختك برضوا
شدد طارق حضنه علي شروق
ليرفع ايمن حاجبه بغيظ : بس مدوس اوي كده علشان
طارق : علشان اي
ايمنابعد شروق عن طارق : علشان ابني اه ابني لما تبقي تولده ابقي احضنها براحتك يلا يالا علشان هحطلها الكالونه
طارق رفع حاجبه بأستغراب : ليه ان شاء الله هو انت هتديها حقنه عضل دانتا هتحط الكالونه في اديها
ايمن : هو انت مش مراتك تعبانه
طارق : اه
ايمن :طب ما تغور
طارق : ماشي ماشي يا ايمن ماشي ____________________
بعد عدة ايام
كريم في زياره عند كرم
كريم :عاجبك كده اديك اتسجنت
كرم بندم : هي شمس عامله اي دلوقت
كريم : كويسه خرجت من يومين و سافرت مع جوزها يكملوا شهر عسالهم في الساحل
كرم بدموع : هي مبسوطه معاه
كريم بحزن علي اخوه : اخر انبساط يا كرم شلها بقي من دماغك ربنا يستر عليك و شمس تقدر تقنعه علشان يخليها تتنازل
كريم بتساؤل : هو لسه طارق توصياته بتوصلك
كرم بغل من طارق : لا بطلوا يتعرضولي من المسجين و من الضباط
كريم : الحمد لله
كرم : بنت الجذمه المحاميه دي ولا كأنها حاله لاتخليهالي اعدام
كريم : اصلها مرات ابن خال طارق
كرم : هو مش متجوز اخته
كريم : متجوز الاتنين
____________________
في القاهره
ساره : فاااااارس
فارس : الله يخربيت فارس علي اليوم الي عرفك فيه فارس عاوزه اي
ساره : انا عاوزه اسافر اصيف
فارس : حاضر هننزل بس المنصوره علشان اطمن علي فهد
ساره بتساؤل : فهد مين
فارس : اخويا
ساره : اخوك منين
فارس استغرب السؤال : منين ازيي من الدكان الي علي اخر الشارع عارفاه هبقي اخدك نجيب واحد من هناك
و قام دخل الحمام يغسل وشه
و ساب الباب مفتوح
ساره : لا منا افهم اي العيله المكعبله دي
فارس و هو بينشف : هقولك حاضر لما اطلع بعد اذنك بقي
ساره بغباء : بعد اذني اي
فارس : اطلعي بره
ساره بغباء : ليه
فارس بأستغراب : عاوز اعمل حمام ممكن ولا مش مسموح
ساره اتوترت :طب بسرعه يلا
فارس زقها و قفل الباب : غوري يا بت
____________________
عند شمس و طارق في الساحل
طارق : حبي
شمس : اتأخرت ليه
طارق : مش كنت بجيب شبسي و ببسيي و فشار و الله اكبر القائمه الي كنتي كتباهالي علي الواتس
ضحكة شمس : شكلي بتوحم بقي.......
قطعت ضحكتها و غمضة الم من طارق انهاها بأبتسامه مكسوره
طارق : اختارتي فيلم ولا لا
شمس بحزن و ندم : انا اسفه
طارق متصنع العصبيه : سا يبك بقالي ساعه و لسه مخترتيش فليم يا شيخه اوعي كده اما اشوف حاجه عدله نتفرج عليها
شمس بدنوع اترمت في حضنه : انا اسفه سامحني
ربت طارق علي ظهرها و هو يقول في افكاره
و انا الي كنت عاوز اعاقبك و انتقم في اخوكي منك انتي يا نعار ابيض اد اي كنت هخسر هخسر حبي و قلبي و حبك بحبك يا شمس
طارق : مخلاص بقي يعني انا جايب كل ده علشان تعيطي جنس نكدي صحيح
شمس بغيره : و انت تعرف اي عن جنسنا ان شاء الله
طارق بغمزه : و دي غيره يا قلبي
شمس : هو انت ليك علاقات سابقه يا طارق
طارق بصدق و مرح و هو يختار احد الافلام : صراحه اه كتيير
لم يلاحظ غضبها فقط احس بالأشياء التي ترمها شمس عليه بغضب
طارق : في اي يا بت مالك
شمس : مالي تك مله بقي ليك علقات سابقه يا واطي يا خاين
طارق و هو خلف احد اساسات الغرفه : والهي قبل ما اعرفك
شمس و هي تحدفه بشئ اخر : وحيات امك طب منا معرفتش حد قبل ما اعرفك ٠٠
اقترب طارق منها ببطئ ارعبها و هي تحدفه بأخر الاشياء التي تحملها و ترجع للخلف و هي تنظر في عيونه الي ان قبض علي خصرها بأحكام و قربها له اكثر خرجت انفاسها اللاهثه بحراره عاليه و هو ينظر لها نظره ثاقبه جعلتها تشعر و كأنه سيأكلها الان
طارق : تعرفي انا هعديها ده اولا ثانيا
(بدأت نبرته تلين و اصبحت نبرة مرح)
طارق : لو كنتي مقضياها قبلي مكنتش اتجوزتك انا ولا حتي لمحتي خلقتي في حياتك
شمس : كتك نيله في غرورك
طارق باس راسها برقه : بحبك يا شمسي
_______________________
سيف اتصل بحسن
حسن : اي اي الاخبار
سيف : لؤي مات و الشرطه عرفة ان ابوا كارما بيكدب و ان كارما طلعت مع لؤي الشقه و كده اتأكده ان كارما هي الي قتلته و في طريقهم علشان يخدوها
تعليقات
إرسال تعليق