رواية بنات المتيم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رقية ابراهيم
الرجل : لو حابه نروح مستشفى تعالي نروح
تولين : لا شكرا بجد
ليذهبو الي منازلهم
في منزل اابنات
رتيل : وبس دا اللي حصل
تولين : مش عارفه الراجل اللي انا شوفتو كنت عايزه احضنه و اقعد معاه مش عارفه لي مع ان دي اول مره أشوفو
زينب : راجل مين
ميرا : واحد كان هيخبطنا بس شبه تولين
إران : ياستي يخلق من الشبه أربعين
ليرن جرس المنزل
ميرا : حد طلب حاجه
البنات : لا
ميرا : استنو اروح اشوف مين
لتفتح ميرا الباب لترى دبدوب ضخم كد الباب
العامل : الانسه تولين موجوده
ميرا : اه ثانيه اناديها
ميرا : تولين انتي يابت
تولين : ايوه اي..... اي الدبدوب دا
العامل : دا لحضرتك وفيه الرساله دي... امضي هنا حضرتك
وبعد أن مشي الرجل
شالت تولين الدبدوب لكنها وقعت
تولين : ااااه ماحد يشيل معايا
وبعد أن ادخلو
إران : اي دا كلو دا دبدوب
رتيل : مين جابو دا
لتفتح تولين الرساله (قططتي الشرسه بحبك وابقى رني على الرقم دا *********** ووالله يا تولين لو مرنتيش لهجيلك تحت بيتك)
تولين : دا أرسلان المجنون😍
رتيل : طيب رني عليه
تولين : لا
ميرا : ليه لا
تولين : علشان هو مش هيجي انا عارفه هو بيخوف بس
بعد ساعه كانو البنات يجلسون أمام التلفزيون وياكلون فشار ليرن هاتف تولين
رتيل : مين
تولين : مش عارفه بس رقم غريب
زينب : طب ردي
لترد تولين : الو
أرسلان : اطلعي البلكونه
لتنظر الي البنات بصدمه
تولين : انت بتهزر صح
أرسلان : عارفه لو متطلعتيش ان هطلعلك
تولين : استنى اطلع
تولين كانت لابسه بجامه سلوبت ارنوب
رتيل : برا صح
تولين : اه
لتخرج الي البلكونه ومعها اصدقائها
لتراه يقف وكان لابس بنطلون جينز وقميص ابيض
تولين على الهاتف : اي دا... دا انت اهو
أرسلان : طبعا كنتي عامله ان انا كنت بخوفك
تولين : بصراحه اه
أرسلان : المهم عجبتك الهديه
تولين بفرحه : اه جدآ حلوه خالص شكرأ
أرسلان بضحك : بحب واحده طفله
لتخرج تولين الدبدوب معها لتعمله باي
تولين : كان قاعد معايا قدام الكرتون
أرسلان بدهشه : لا لا متقوليش انتي بتسمعي كرتون
تولين بضحك : احنا الخمسه لا سوري السته كنا بنسمع كرتون
أرسلان : عقبال ماتسمعي في بيتي
تولين : احم احم
أرسلان : تمام تصبحي على خير
تولين : وانت من اهل الخير
أرسلان : باي
تولين : بااي ثم تكلمت مع الدبدوب
تولين : قول لاارسلان باي وشاوت بيد الدبدوب بباي
ليضحك أرسلان ثم يذهب إلى بيته
ليدخلو البنات الي المنزل
رتيل فجاءه : انا هروح لعيلتي بكره
ميرا : نعععععم
رتيل : انا هروح اعرف نفسي لعيلتي بس وهرجع معاكم تاني وانا مش عايزه غير انهم يعرفو اني عايشه
إران : بس انا مش جاهزه للمواجها دي
تولين بتشجيع : رتيل معاها حق واحنا هنكون معاكم متخافيش ياإران احنا كلنا معاكم
إران : تمام امتى هتروحو
زينب : انا بكره اجازه عندي يعني في اي قت
ميرا : واحنا هكذا بكره اجازه يعني في اي وقت احنا جاهزين
رتيل : هنروح الساعه3 العصر
تولين : تمام
إران : طب يلا ننام
ميرا : يلا
________-______________-__________-__________-__________-_______
في قصر عائله الراوي
في غرفه سهام
سهام بحقد : خليك وراهم
المجهول : أرسلان بيه كان تحت بيتهم يامدام
سهام : كان بيعمل اي يعني تحت بيتهم
المجهول : معرفش بس اللي شوفتو ان أرسلان بيه كان بيكلم البنت الحلوه اللي حضرتك مخلياني اراقبها
سهام بشر : طب اقفل انت وانا هتصرف...... انا مش هخلي نفس غلطتي تتكرر مع بنتي انا لازم اجوز سما لارسلان
في اليوم التالي
الساعه 01:30
كانت إران تتمشى في المنزل كله وهي خائفه من هذه المقابله
تولين : ماخلاص يازفته اي رايحه جايه جايه رايحه في اي انا اتصدعت
إران : اقعدي انتي على جمب علشان مهزأءكيش😥
ميرا : يابنتي احنا جايين معاكي يعني متخافيش الله
رتيل : إران حبيبتي اترزعي جمبي وهدى نفسك كدا علشان نتزفت نروح
إران : حاضر
في قصر عائله الراوي
كان أرسلان يستقبل أصدقائه
أسر : لي لي حبيبي عامل اي
ليل : وانت كمان وحشتني ليلكمه في وجهه
أرسلان : انا قولتلو الف مره تقولش الاسم دا بس بعيد عنك حلوف
أسر بألم : الله يخرب بيتك ايدك مرزبه
ليل : تحب تتضرب تاني
ليدخلو الشباب لتنزل رويدا وملك وهمس
وهم لايعرفون ان عندهم ضيوف
رويدا : العنكبوت النونو خطفت قلبو العنكبوت سلييييم لتنصدم بهولاد الشباب
رويدا : ياكسفتك ياحازم حازم
سليم : احب اعرفكم اللي كانت بتغني اختي الصغيره
ودي بنت عمي ودي اختها التوأم
لينظر جاسر اليه
جاسر : هو انتي
رويدا : هو انت
أسر : انتو تعرفو بعض
جاسر بضحك : معرفه مصايب اول مره كنت هروح فيها في داهيه تاني مره كنت انا برضو هروح في داهيه ليقص لهم كل شي
أسر : هما كدا مصائب متحركه
ملك : ياخفيف
همس : عنئذنكم ياجماعه
ليؤمي لهم الجميع
___________-_______-_____-_____--___________-________-___________
في منزل البنات
تولين : يلا نمشي
إران : اقولكو انتو روحو وانا هبقي مستنيكم
زينب : يابت يلا انتي جبانه لي كدا
ميرا : والله ياإران كلمه تاني وهقوم وخداكي من قفاكي ومشيه بيكي
إران : خلاص يلا اهو
في الشارع كانو يتمشون
رتيل : عارفين المكان
ميرا وزينب وإران : لا
تولين : انا عارفه استنو أوقف تاكسي
في التاكسي
رتيل : والله ياجماعه مش عارفه اشكركم ازاي
زينب : مفيش بين الأخوات شكر دا واحد اتنين انتو هتروحو معانا لما نقابل عيلتنا يعني كلنا مع بعض
أمام قصر عائله الراوي
كانو ينزلون البنات من التاكسي
إران : ونبي رجعوني
تولين : ماخلاص يانيله اجمدي كدا
ليقابلهم الحارس
الحارس : نعم يابنتي عايزه حاجه
رتيل : عايزين نقابل سليمان الراوي
الحارس : اقولو مين
تولين : قولو في حد عايز يقابلك بس كدا
الحارس حاضر يابنتي
في غرفه الجلوس
كانو الكل متجمع بها إلى أن اتي الحارس إليهم
الحارس : سليمان بيه في حد عايز يقابلك
سليمان : حد مقلكش مين
الحارس : لا والله يابيه
سليمان : تمام خليه يدخل
ليدخلو البنات لينصدم الشباب
أرسلان : تولين انتي اي اللي جابك هنا
تولين : هفهمك كل حاجه بس دلوقتي عايزين كل العيله تكون متجمعه
سليمان : مين انتي يابنتي وعايزه ليه العيله كلها تتجمع
رتيل : انا رتيل عبدالرحمن سليمان الراوي
لينصدم الجميع..................😮
تعليقات
إرسال تعليق