رواية روح الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة الظلام
رواية روح الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة الظلام |
رواية روح الفهد الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة الظلام
ف الجامعه
عشق راحت الجامعه وكانت رافضه الاختلاط ب حد لدرجة ان في ناس افتكروها ولد بسبب كاب الچاكت الي مغطي وشها وشعرها ولبساه الكمامه ومشيتها وهدومها الي مش مبينه تفاصيل جسمها جت جني (بنت رجل اعمالي مشهور وهي مغروره طبعا عشان نفوذ والدها)
جني ل عشق:انت يا اسمك اي اوعي ده مكاني انا هنا
عشق فضلت باصه ف فونها وحاطه السمعات بس حاسه بيها
جني:انت اطرش ولا اي
ولسه هاتحط اديها علي عشق عشق مسكت اديها وزقتها وجني وقعت والجامعه كلها بصتلها
جني بعصبيه:انت مش عارف انا مين دانا هاوديك ورا الشمس اشكال وس*خه
عشق شالت الكمامه وقالت ببرود وصوت عالي: والله الاشكال دي بتنتمي للي شبها ياريت بقا تستمتعي ب اشكالك الي شبهك
وقبل ما جني تتكلم مشيت عشق علي محاضراتها كل ده وفي عين متابعه كل الي بيحصل ومتابعه عشق وبتبتسم صاحبة العيون
..................
ف مكان تاني ف باريس
سليم: يعني اي مش عارفين تكسبوا حتة صفقه مشغل معايا بهايم لازم انا اعمل كل حاجه
حسن:يامستر سليم حضرتك شوفت الانترفيوا بتاعنا كان عامل ازاي وعجبك بس شركة البحار الانترفيوا بتاعها كان عظيم بصراحه
سليم:ايه شركة البحار هي الي كسبت؟!
حسن :ايوه يامستر
سليم :تمام اطلعوا وابعتولي عمر طلعوا الموظفين وعمر دخل
عمر :خير يا سليم في حاجه
سليم:شركة البحار خالفت العقد وخدت الصفقه بدون علمي
عمر:مش فهد الي كسبها دي بنته قمر البحار وهي الي ماسكه الشركات هنا ف فرنسا
سليم:تمام حضرلي معاها ميتنج كمان ساعه
عمر:تمام
خرج عمر واتصل ب سكيرتيرة قمر عشان يعرفها
(سليم الانصاري :29 سنه صاحب شركات الانصاري عصبي جدا وبيكره الستات ل اسباب هانعرفها بعدين عيونه عسلي وشعره بني وسيم جداا)
..................
بعد ساعه
سليم قاعد ف مكتب قمر وشويه ودخلت عليه واول ماشفها سرح ف جمالها
سليم ف نفسه :يسلم الي سماكي قمر ياقمر
قمر:استاذ سليم خير في حاجه
سليم فاق وقال بهدؤ:في انكوا خالفتوا عقد بينا وان التعويض هايكون بكل الشركات الي هنا ف فرنسا وده من شروط العقد
وطلع العقد وقمر اتصدمت منه
قمر:ماينفعش
سليم:انا عرفتك ولو مخدتش الشركات بالزوق هاخدهم بالقنون
قمر:اكيد في بديل او صفقه تانيه ممكن نعملها
سليم بصلها بخبث:مممم والله ممكن بس هاتكون صعبه عليكي
قمر:موافقه عليها قبل ما اعرف
سليم :اسمعيها الاول الصفقه الجديده بيني وبينك هاتكون صفقة جوار
قمر:....😳
........................
نرجع مصر تاني
حور راحت الجامعه وادهم كل شويه يتصل بيها
ادهم:حور اوعي حد يقربلك او يبصلك واوعي تتكلمي مع حد مفهوم
حور:يا بابا دي المره ال 11 الي تتصل بيا تقولي كده يلا بقا انا عندي محاضره دلوقتي
ادهم :طيب بس خلي بالك انا...
حور:مراقبني اي حد هايعملي حاجه وما اقولش هاتعاقبني حفظتها والله
ادهم:طيب خلاص ياقلبي روحي وخلي بالك من نفسك
حور:وانت كمان
ادهم:بحبك
حور اتكسفت ووشها احمر :يلا بقا بااي
ادهم ضحك:طب ابقي اغسلي وشك عشان محدش يشوفه وهو احمر كده
حور :حاضر باي
ادهم:باي
قفلت وراحت تغسل وشها وهي خارجه بصت ف الساعه لقت انها اتاخرت وهي ماشيه خبطت ف شاب وسيم
احمد:اسف
حور:انا الي اسفه عن اذنك
بصتله وجريت ع المدرج وهو لسه واقف بيستوعب الي بيحصل
احمد ف نفسه:اي القمر ده يالهوي في كده
وصلت حور المدرج وفجاه دخل الدكتور
حور:يالهوي هو انت ؟!
........................
نور:اسر السكيرتيره بتاعة ادهم ملكش دعوه بيها فاهم
اسر:طب مانا بتعامل معاها عادي
نور:ماليش دعوه انا هاطب عليك فجأه انت حر
اسر بجديه :طيب مافيش تعامل مع اي راجل غير الدكاتره وتكوني بعيده عنهم ماتصحبيش اي واحده غير لما اعرف كل حاجه عنها تبعتيلي اسمها ورقمها اكيد هاتديكي رقمها مفهوم
نور:بتغير عليا
اسر حضنها :بغير عليكي وبخاف عليكي اوي يابت دانتي بنتي
نور:بحبك
اسر :وانا كمان
نزلت من العربيه ودخلت الجامعه واسر راح الشركة
........وبعد يوم طويل نور خلصت وفونها فاصل شحن راحت الشركه بتاكسي واول مادخلت مكتب اسر كان اسر متعصب بسبب الصفقه الي خسرها
اسر:نور امشي دلوقتي
نور:لا مش هامشي مين الي كنت بتكلمها ف الفون دي
اسر:مش وقته غيرتك دي ارحميني
نور:مش عاجبك خلاص شوف واحده مابتغرش
اسر:نور امشي
نور:لا وط...
قبل ماتكمل اسر ضربها بالقلم
نور:....💔
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق