القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نصف جناني الأخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أيزيس

 رواية نصف جناني الأخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل الخامس عشر 15 بقلم أيزيس

أسر صحي بتعب ...هنا انتي جيتي يا حبيبتي هي الساعة كام 
هنا بصت له بصدمة وحطت أيدها علي وشه بتمسح الروج وقالت ....ايه اللي انت عامله ف نفسك دا
أسر مسح وشه لقي روج كتير ...بص في المراية 
أسر .....ايه دا ..هنا أنا مش فاكر حاجة 
هنا ....بصت بصدمة لقيت الصور ع السرير 
مسكتها 
واسر كمان قرب يشوف الصور وانصدم من اللي شافه 
أسر اتكلم بصدق ...هنا والله ما عملت حاجة انا مش عارف ولسة هيكمل كلامه هنا قطعته وحطت أيدها علي بقه وقالت  وهي بتعيط ... أنا مصدقاك يا أسر أنا بثق فيك 
أسر باستغراب من رد فعلها ...طب بتعيطي ليه يا حبيبتي أنا بجد مش فاكر حاجة 
هنا حضنت أسر جامد وعيطت اكتر أسر كمان حضنها 
وبعدين بعدها عنه وبيمسح دموعها 
أسر ....هنا أنا اخر حاجة فاكرها فنجان القهوة اللي شربته وبعدها مش فاكر ايه اللي حصل 
هنا ...بس انا عارفة ايه اللي حصل أنا سمعت صافي وجيجي بيتفقوا ع الخطة بس ماكنتش عارفة هينفذوا امتي 
أسر ...قلتلك يا هنا بلاش تتحديهم هما مش ساهلين ...بس جيجي زودتها اوي وانا هانزل اطربقها علي دماغها هي واختها كفاية لغاية دلوقتي  
هنا مسحت دموعها وقالت ...أوعي تعمل كده يا أسر الصور بتبين ان انت اللي بتبوسها مش هي و بابا خالد ممكن يصدق انت عارف انا بعيط ليه عشان مش عارفة كان ايه اللي ممكن يحصل لو ما سمعتش خطتهم ياتري كان ممكن الصور تخدعني 
أسر ...هنا أنا عايزك تثقي فيا أنا فعلا مش ملتزم في ديني بس عارف كويس اوي أن الزنا من الكبائر والحمد لله عمري ما عملتها ولا هاعملها ابدا عشان كده لو حصل اي حاجة بعد كده لازم تكوني عاقلة زي دلوقتي 
هنا ....اكيد يا حبيبي ..بس سيبني ارد عليهم بطريقتي ونعاقبهم 
أسر حضنها وقال بمشاكسة ...نعاقبهم زي عقاب زين الجارحي 
هنا ضربته ف كتفه ...لا عقاب زين الجارحي دا ليا انا وبس 
أسر غمز لها طب ما تيجي اعاقبك دلوقتي 
هنا بعدت عنه .....لا فيه ناس تاني لازم تتعاقب ادخل خد شاور وامسح الأرف دا وبعدين اقولك نعمل ايه 
جيجي وصافي قاعدين اخر انبساط ومستنين علي نار يعرفوا اخر الاخبار بين أسر وهنا 
وفجأة أسر نازل ع السلم وماسك هنا من خصرها وبيضحكوا 
جيجي وصافي ...😳😳😳
خالد ...اخيرا يا أسر باشا شفنا وشك م الصبح 
هنا...مش هتصدق يا بابا خالد أسر كان مستني علي نار ومضايق اني اتأخرت 
أسر ...انتي عارفة اني مش بقدر علي بعدك 
جيجي همست لصافي ...انتي مش قلتي مفعول المنوم لغاية الساعة ١٢بالليل اومال ازاي صحي وخبي كل حاجة 
صافي ...مش عارفة هنعرف كل حاجة دلوقتي ..وبعدين ممكن نستغل النقطة دي ونهدده مدام خبي الصور 
هنا ...وحشتيني يا خالتي صافي وانتي كمان يا أبلة جيجي 
جيجي ...وات(what) أبلة ليه هو أنا أكبر من بكام سنة 
هنا ببرود ..أنا عارفة بقي مانتي شادة ونافخة وسيليكون وربنا ستار علي عباده 
جيجي.....أنتي قليلة الادب 😡
هنا باندفاع ...امك اسمها رجب 🤭اوبس سوري 
أسر وخالد وشادي انفجروا ضحك 
شادي كان جمب هنا همس لها...اول مرة تقولي حاجة صح أنا باتفق معاكي جداااا
هنا همست له ...اي خدمة يسطا 
أسر حس الموقف هيتأزم اكتر من كده شد هنا من أيدها وقال يلا بقي عشان تنامي 
أسر طالع ع السلم ومش قادر يبطل ضحك 
هنا ضحكت لضحكته
أسر حضنها ...حد قالك انك عسل قبل كده 
هنا بمشاكسة ...كتييييير 
أسر ....باسها طب حد قالك كده قبل كده 
هنا انكسفت وضربته ...حد قالك ان بوستك أحلي من بتاعة زين الجارحي قبل كده 
أسر....يادي زين الجارحي 
&&&&&&&&&&&&
في الصبح
هنا صحيت بدري وعملت روتينها اليومي 
ونزلت المطبخ لقيت الشغالة بتحضر فطار
خرجت شوية برا الفيلا تشتري حاجة  ورجعت تاني للمطبخ بسرعة 
هنا ...اسعدك يا امال 
أمال...لا يا ست هنا مش عايزة اتعبك 
هنا ببرأة....لا  هاساعدك ولو خايفة من بابا خالد ما تقوليش اني ساعدتك انا بحب تنت صافي اوي عشان كده حابة اعملها اكلة حلوة بس مفاجأة تمام ماتقوليش قدامهم 
أمال بحب ...انتي طيبة اوي يا ست هنا والله ربنا يباركلك 
هنا....شكرا يا امال 😊
بعد شوية ع الفطار 
الكل بيفطر
وهنا مبسوطة جدا لانها انتقمت بطريقتها من صافي وجيجي 
صافي وجيجي بعد ما أكلوا أفطارهم وبطنهم بدأت توجعهم وجريوا ع التواليت ..خالد كان مندهش بس أسر فهم وبيكتم ضحكته وهنا مبسوطة اوي بس بتمثل الزعل علي حالة صافي وجيجي اللي رايحين جايين ع التواليت ويتألموا من الوجع 
أسر اخد هنا عشان يوصلها جامعتها وهو يروح علي شغله 
أسر ضحك.... هو دا انتقامك 
هنا بغرور ....ولسة ما خفي كان اعظم😎 
أسر ....اممم بس كان ممكن نتسلي اكتر لو 
حطتيلهم حبوب هلوسة بدل حبوب الاسهال 
هنا ...تصدق صح كنا هننبسط اوي ..خلاص المرة الجاية 
أسر ..ابوس ايدك ركزي معايا وفكك منهم 
هنا....ودي تيجي برضو يا اس اس انت تعرف عني كده 🙄
أسر وهو بيدور عربيته وبيسوق ...شكلك مش هتجبيها لبر يا هنا 
&&&&&&&&&&& 
شادي كان طالع علي شغله بص لياسمين وهي تجاهلت نظرته ولسة هتمشي مسك أيدها 
شادي ...صباح الخير 
ياسمين بزعل...صباح النور 
شادي....ايه مالك انهاردة انتي كل يوم بحال ولا ايه 
ياسمين مسكت خصلة من شعرها وبتلعب فيها الحركة دي بتعملها لما تكون متوترة  أو مضايقة 
شادي ....قولي مخبية ايه وسيبي شعرك الحلو دا بدل ماتقطعيه
ياسمين ..احم..شادي هي لمار حبيبتك مش كده 
شادي ابتسم ...لا مش حبيبتي 
ياسمين ابتسمت وهديت وسابت شعرها ..طب ممكن اعرف مين هي حبيبتك 
شادي بخبث...قريب اوي هعرفك عليها 
وسابها وخرج علي شغله وهو بيبسم وهي حست بسكينة ضربتها ف قلبها 
(كيف لي لم انتبه لحبي لك يوما كيف غفلت عن تلك اليد التي كانت تتمسك بي رغم رفضي وكيف لي لم استيقظ الا علي يدك وهي تنسحب من يدي لتتركني أسقط في عالم الحنين والاشتياق لحبك )
&&&&&&&&&&&&
هنا وصلت الجامعة ولسة هتدخل المحاضرة لقيت زياد ف وشها 
زياد...اهلا مدام هنا المسيري
هنا برسمية...اهلا يا استاذ زياد 
زياد ....اشمعني هو مش أنا 
هنا....انت اتجننت انت ازاي تكلمني كده 
زياد...انتي وعدتيني تفكري في ارتباطنا وبعدها تتجوزي انتي خاينة 
هنا ...انت واحد مجنون وانا ما اسمحلكش تكلمني كده اوعي من طريقي 
زياد مسك هنا من دراعها....هتندمي يا هنا صدقيني هادفعك تمن تجاهلك ليا دا غالي اوي 
هنا سحبت أيدها بغنف ...لو اتكررت تاني هاوقول لأسر وهو هيعرف يرد عليك بطريقة تليق بيك 
معتز كان بيراقب هنا بأمر من صافي وراح لزياد واتعرف عليه وعرفه بنفسه 
معتز ...أنا ملاحظ أنه الباشا ليه تار عند هنا المسيري 
زياد ...بتسأل ليه انت مالك 
معتز ...هاساعدك 
زياد ببرود ...ليه وايه المقابل 
معتز ...هدفنا واحد نفرق أسر وهنا ..أسر يلزمنا وهنا تلزمك قلت ايه 
زياد ...وايه اللي يثبتلي صدق كلامك 
معتز ...هخليك تقابل صافي هانم بنفسها 
زياد ...اوك موافق 
&&&&&&&&&&& 
هنا خلصت محاضرتها وما راحتش الشغل لأسر راوحت البيت لأنها كانت حابة تصفي حسابها مع جيجي وصافي قبل أسر وخالد ما يرجعوا البيت 
صافي وجيحي قاعدين بيشربوا عصير فريش 
هنا دخلت قربت عليهم وفتحت شنطتها طلعت الصور ورمتها قدام جيجي 
هنا بجدية ...تدفعي كام عشان ما افضحكش 
جيجي ...انتي شكلك اتجننتي
هنا...أنا برضو اللي اتجننت في واحدة  محترمة تتصور مع راجل بالوضع دا 
جيجي ...انتي بتعاتبيني أنا قولي لجوزك 
هنا....اه حيث كده بقي لازم بابا خالد يعرف الموضوع ونجيب الكاميرات اللي في اوضة نومي أنا واسر ونجيب تحليل المعمل الجنائى للقهوة اللي كان فيها منوم 
جيجي وصافي بصوا لبعض وصافي اتكلمت بسرعة 
....انتوا بتتكلموا عن ايه أنا مش فاهمة حاجة وايه الصور دي أنا مش مصدقة انتي يا جيجي واسر عمري ما تخيلت ان أسر يعمل كده 
هنا....خالتي صافي الكدب حرام واللي يكدب بيروح فين يا تنت
صافي مسكت هنا من دراعها ...انتي مش قدي
هنا...فعلا أنا أقوي منك هاقولكم رسالة أخيرة جوزي خط احمر ودي اخر مرة تلعبي معايا عليه 
صافي بتحدي...اكيد لأن المرة الجاية هتبقي انتي بطلة اللعبة 
هنا .....دا بعدك أنا هنا مقالب وصحيالك يا سوفاچ
هنا خرجت وصافي كانت هتطق م الغيظ 
كلمت معتز وخرجت بسرعة
&&&&&&&&&&&&
هنا دخلت المطبخ لقيت حباية اسهال من اللي حطتهم ل صافي وجيجي قالت ف نفسها خسارة ارميها نتسلي شوية أنا هاحطها ف كوباية المية اللي ف الصالة واول حد هيدخل يشرب هيبقي الضحية ههههههههه بس لو كان بابا خالد أوقفه غير كده لاااااا والف لاااااا 🤭😂😂😂وطبعا قرة عيني أسر مش بيجي غير المغرب في الامان يا ريس 😂😂
وبعد شوية شادي جي م الشغل وقرر يعترف لياسمين أنها هي حبيبته لانه مش قادر يشوفها حزينة 
شادي ....هو أنا ليه متوتر كده كأني داخل علي امتحان ثانوية عامة ..ساهلة جدا أنا بحبك يا ياسمين أو انتي هي حبيبتي يا ياسمينتي بجاوب حلو اهو  ..اوووووف انا عطشان ..مسك كوباية المية وشربها كلها 
وبعد شوية مسك وطلع لياسمين أوضتها 
خبط ودخل 
ياسمين ..عايز حاجة يا شادي تعالي ننزل نتكلم تحت 
شادي قرب أنا هاقولك كلمة واحدة بس انا ....أنا ....أنا عايز اروح التوالييييييت وسعي من طريقي ااااااه ودخل التواليت اللي ف أوضتها 
هنا كانت بتراقب وميتة ضحك علي شادي 
هنا....كان نفسي تكون سوفاج أو اختها بس نعمل ايه نصيبك يا شوشو 😂
&&&&&&&&&&&&&&
صافي في شقة معتز ومعهم زياد وبعد ما اتعرفوا  علي بعض وكل واحد وضح هدفه 
صافي ...بص يا زياد  مهمتك بقي  انك تبعد أسر حتي لو يومين عن مصر كلها أسر لازم يسافر 
معتز بحماس ...واحنا هنعمل كل حاجة وانت بعدها هتبقي الهيرو ههههههههه
زياد بحماس اكبر ...موافق بس الخطة ايه بقي 
صافي....الخطة ..........
يتبع...
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات