رواية بنات المتيم الفصل الخامس عشر 15 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل الخامس عشر 15 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل الخامس عشر 15 بقلم رقية ابراهيم
مراد : طبعآ احنا دلوقتي هنقسمكم لفرق علشان تروحو تتدربو في البنايات وكل خمس طلاب مع بعض
لينصدم الجميع......😮
على (إحدى الطلاب) : دلوقتى؟؟
مراد : احنا هنبدأ جد مافيش هزار هنا
دلوقتي الخمسه الأولين
أمير حامد
تولين احمد
ميرا احمد
كريم حسن
رغد عبدالله
مراد : دول الخمسه اللي هيكونوا مع بعض هتروحو تتدربو في.........
الخمسه التانين
احمد هشام
مصطفى محمود
رنا خالد
رتيل احمد
على حسن
مراد دول الخمسه التانيه وانتو هتروحو تتدربو في...............يلا تعالو هنروح دلوقتي
تولين : دلوقتي حرام عليك والله اعتبرنا عيالك احنا هنتمرمط من اول يوم
كان يحاول مراد يكتم ضحكته : معلش محدش قالك ادخلي هندسه
ميرا : والله ماكنا نعرف ان هيحصل فينا كدا لو كنا ن عرف كان يتقطع لسانا قبل مانقول كدا
ليضحك الجميع
مراد : طيب يلا علشان منتاخرش
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم )
في شركه
واحد : الو يابيه كلو تمام وهما في المخزن
أرسلان : دلوقتي انا هعرفكم معنى كلمه خيانه في قاموس عيله الراوي
في المخزن
كانت توجد فتاه وسيده قاعده على كرسي ومربوطه وعينها عليها قماش اسود
ليدخل هو بيهبته
أرسلان : نورتو المكان
لتنصدم الفتاه والسيده الذي كانو يعرفون هذا الصوت
الفتاه بخوف شديد : مستر ا أرسلان
أرسلان : مالك يا سها خايفه ليه هو انتي عامله حاجه ليرفع تلك القماش لترى سها أرسلان وشكله لا يبشر بخير
أرسلان : انطقي
سها ببكاء : والله ياارسلان بيه كانو بيهددوني
لينزل على وجهها يد أرسلان : انتي خاينه بتخوني اليد اللي اتمدتلك وتقومي تسربيلهم المعلومات
لينزل عليها بضرب مبرح
أرسلان بهدؤ قبل العاصفه : مين اللي بعتك
سها بتعب من الضرب وكان انفها وجها ينزفان دم : انا اا هقولك على كل حاجه
ليمسكها أرسلان من شعرها : انطقييي
سها بخوف والم : ح حامد النوري كح كح والله هو اللي عمل كدا علشان ع علشان يدمركم وكان بيهددني انو ممكن يقتلني
أرسلان : وانتي يانعمه مش عيب لما تعضي الايد اللي اتمدتلك
نعمه بخوف : والله ياباشا.. كان بيهددني ببناتي
أرسلان : تيجي وتقوليلنا مش تعرفيه كل صغيره وكبيره في القصر
نعمه : معلش والله سامحني والله مش هعمل كدا تاني
أرسلان : انا هكتفي بطردك.. علشان انا مش بمد ايدي على ناس كبيره
لينظر لسها أرسلان
ليأمر الحراس : ارموها في اي مستشفى....... ومشوفش وشك تاني في الشركه
ليخرج بهيبته ويركب عربيته ليذهب الي القصر
______________________________________________________________
في المستشفى
ادهم للطلاب : انا أدهم الراوي صاحب المستشفى هنبدأ طبعا بكره تدريب نتعرف على بعض أسمائكم
محمد حسن
منار ايمن
زينه رفعت
مراد محمد
إران احمد
زينب احمد
سيد مصطفي
أدهم : اتشرفت بمعرفتكم وبالتوفيق ان شاء الله
أسر بهمس لادهم : مش البنتين دول اللي كانوا عند العميد
أدهم : اه
أسر : إران احمد
لتلتفت إران اليه : نعم
أسر باحراج : اه.. لا.. اه.. لا دا انا كنت بقول اسمك يعني....... اتفضلي
إران باستغراب : اه تمام
أدهم : اي ياغبي اللي عملتو دا
أسر : بقولك اي احترم نفسك يلا
أدهم : يلا... طب امشي من قدامي
لياتي جاسر : الواطي اللي مش بيجي في المستشفى وسيبني لوحدي
ليحتضنه أدهم : وحشتني ياض
جاسر : وانت ياقلب الياض
ليضحكو مع بعض ليتدخل أسر بينهم
أسر بابتسامه : مش تعرفنا ياادهم
أدهم بضحك : دا جاسر صاحبي والمسئول عن المستشفى لما مبكنش موجود ودا أسر ابن عمي
جاسر : تشرفنا يا أسر
أسر : وانا اكتر
أدهم : من بكره هبدا اجي علشان الطلاب وهبقي مسئول على تدريبهم وانت طبعا معايا
جاسر : تمام
في القصر
يدخل أرسلان ليجد والدته ومرات عمه ومرات عمه وعمته والبنات
أرسلان : السلام عليكم
ليرد الجميع السلام : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
أرسلان : فين جدي
سناء : في المكتب فوق ياحبيبي
أرسلان : تمام انا طالعله فوق
ليؤمي له الجميع
في المكتب
يطرق أرسلان باب المكتب ثم يدخل
أرسلان : جدي حضرتك فاضي
سليمان : ايوه يابني
أرسلان : طيب عايز احكي معاك شويه
سليمان : طيب ادخل
دخل أرسلان وقعد على الكرسي
أرسلان : اللي كان باعت الخاين حامد النوري
لينصدم الجد :..................
في الأسفل
سهام : انا طالعه انام
سناء : تمام ياحبيبتي
لتطلع سهام وتسمع حديث أرسلان وسليمان
لتنصدم عندما تسمع هذا الاسم......................
في البنايه الاوله ( اللي هيدرب فيها أمير وتولين وميرا وكريم ورغد)
يدخل مراد الي غرفه به خمس مكاتب لكل واحد مكتب ويوجد غرفه بجانبها يوجد بها مكتب
مراد : هنا المكان اللي هتدربو فيه وهبعت لكل واحد مسج فيه عنوان المكان دا علشان انتو لسه جداد و علشان متوهوش
تولين : دي هتبقى ايام سوده
ميرا : يابنتي اسكتي انا اي اللي خلاني اجي معاكي
تولين : والنبي اسكتي
ميرا : شوفي البت المسهوكه دي كل شويه مع واحد شكل
تولين : ياريت لو كانت رتيل بدالها
مراد : كدا انتو عرفتو المكان بكرا الساعه 8 بظبط اتلاقكو هنا علشان المديرين هيكونوا هنا ومش بيحبو حد يتأخر عن المعاد
تولين بهمس لميرا : احيه ياابو سوسو احيه الساعه 8 وكمان محدش يتأخر دا انا كنت بصحي الساعه 9 بالعافيه واروح الجامعه متأخره
ميرا بضحك : شكلها كده الايام الجايه هتبقى حلو اوووي
في البنايه التانيه( احمد و مصطفى و رنا و رتيل و على)
كان نفس التعليمات
رتيل : ياربي يعني انا ملاقيش حد من أصحابي وكمان البنت اللي الوحيده اللي معايا بت ملزقه كدا وصفرا اوووف وتعليمات صعبه اووووف استغفر الله العظيم ياارب
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم )
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
وبعد يوم طويل
في منزل البنات
زينب بضحك : يعني عليكم والله انتو هتتسوحو😂
إران : احنا كان المدير كويس جدآ ومعاه واحد كيوت وطيب وفرفوش
تولين : مين ياحلوه اللي كيوت وطيب وفرفوش
زينب : قصدها على قريب صاحب المدير
تولين : احنا متمرمطين وهي بتقول المدير كويس ومعاه واحد كيوت وطيب وزفت على دماغو ودماغها
ميرا : ياجماعه انتو متخيلين ان انا وتولين هنصحي الساعه 7 لغايه اما نجهز نفسينا ونروح الساعه 8 بالظبط😱
رتيل : ليه يااوختشي اومال انا فين دا انا لوحدي والبنت الوحيده اللي معايا ملزقه كدا وصفرا وانا مش طيقاها
زينب : والله صعبتو عليا ربنا معاكم يلا بس ناكل
ميرا : انا وتولين اكلنا واحنا جايين
إران : واطي ياسيد
تولين : انتو كنتو معانا مش كنتو عند المدير الطيب
ميرا : انا داخله اناااام لان بكرا يوم اسود
رتيل : خوديني معاكي
تولين : وانا كمان تصبحوا على خير
الكل : وانتي بخير
زينب : انا رايحه انام برضو
إران : خوديني معاكي
اي سبب صدمه سليمان وسهام......؟🤔
اي علاقه حامد النوري بعيله؟؟؟
تعليقات
إرسال تعليق