رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أيزيس
رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أيزيس |
رواية نصف جناني الأخر الفصل الرابع عشر 14 بقلم أيزيس
هنا راوحت البيت وهي طالعة الجناح بتاعهم سمعت صافي بتكلم جيجي
صافي ....؟؟؟؟؟؟؟؟!؟؟؟؟؟؟فهمتي هتعملي ايه لو الخطة دي نجحت يبقي باباي هنا
جيجي وصافي ...هههههه😂😂😂😂
هنا...😳🤨🤨ماشي ...هنتسلي....
هنا دخلت أوضتها غيرت وصلت وعملت روتينها المعتاد وذاكرت شوية وبعدها نزلت تستني أسر
شافت ياسمين حاطة الهاند فري ف ودانها وبتسمع اغنية وبتعيط
هنا قربت ومسكت ياسمين من كتفها ف ياسمين انتبهت وشالت الهاند فري
ياسمين وهي بتمسح دموعها...في حاجة يا هنا
هنا قعدت ...مالك حد زعلك أوعي يكون خالتي سوفااچ هي اللي زعلتك دانا اجيبها من شعرها
ياسمين...مين؟؟؟؟؟؟؟؟
هنا...ابتسمت قصدي صافي
ياسمين ابتسمت ...انتي طيبة اوي يا هنا
هنا....حبيبتي يا ياسو قوليلي بقي ايه اللي مزعلك
ياسمين ....انا هحكيلك لاني معنديش صحاب بس اوعديني أنه يفضل سر بينا وماتقوليش لأسر حاجة
هنا ...عيب يسطا ف بير
ياسمين حكت ل هنا كل حاجة عن معتز بس ماقلتش اسمه وحكت لها قد ايه كانت بتعامل شادي معاملة وحشة وأنها ندمانة وحاسة أنها معجبة بيه ونفسها يديها فرصة تانية.
هنا ...اممممم ..انتي عايزة فرصة تانية ..وتفتكري لما يلاقيكي بالانكسار دا هيفكر فيكي اكيد هيزعل ويقول انك لسة بتحبي الخاين ..ف انتي بقي لازم تبينيله انك فرش وفرافيش عشان يعرف انك نسيتي الخاين
ياسمين ...بجد ..طب اعمل ايه
هنا ...انا أقولك
&&&&&&&&&&&
أسر وشادي وصلوا البيت ولقوا فرح العمدة شغال😂
أسر ...ايه الصوت العالي دا
شادي ...مش عارف
هنا وياسمين مشغلين الصب صوت عالي اوي علي اغنية
🎶أنا طبعي كده وبحب كده وبحب اعيش وماعنديش الا كده دي حياتي انا ودي ملكي أنا وانا مهما يكون برضو هكون زي مانا عايشة سني وبغني وبحب الحياة قلبي عايش سنينه وحياته وهواه بعمل اللي بحبه وبحسه واكيد ثانية ثانية يا دنيا هعيشك انا 🎶
أسر وشادي وافقين يتفرجوا ع الاتنين اللي بيرقصوا بجنان
أسر قفل الصب
هنا...مسكت حجابها لبسته ...ايه دا مش تكوحوا
شادي ...انت عملتي ايه ف البت جننتيها زيك يا مرات أسر
هنا ....هو أنا لسة هجننها وهو فيه حد يعيش معاك ويبقي عاقل.
شادي...بت انتي هتندمي هامسكك من رقبتك اموتك
هنا...ولا تعرف تعمل حاجة😎
أسر وياسمين بيبصوا لبعض ومستغربين
أسر...باااااس جيم اوڤر انتوا ايه هو ضُرتك
هنا ...هو اللي بدأ
شادي ...اسم الله ع البريئة
ياسمين ...ايه يا شادي دي هنا قمر
شادي همس لها...مافيش قمر غيرك وربنا
ياسمين انكسفت
أسر...بتقولها ايه يا متخلف
شادي ...بقولها ماتسمعيش كلام اللي ف بالي
ياسمين ضحكت
هنا ببرأة...شايف يا أُس أُس قصدوا عليا
أسر باس أيدها...فكك منه يا قلب اس اس ويلا نطلع فوق
أخدها وطلعوا جناحهم
هنا قاعدة ع السرير واسر بيبدل هدومه ...أسر احمد اخويا هيخطب ندي صاحبتي بكرة ممكن اروح من اول اليوم عشان اكون معاهم
أسر...رغم أنه بكرة الجمعة وكنت حابب نقضي اليوم مع بعض بس ما اقدرش امنعك تكوني مع اخوكي في فرحته هابقي اوصلك
هنا ابتسمت ...ربنا ما يحرمني منك
أسر ..ولا منك يا هنايا
&&&&&&&&&&&
الصبح
هنا صحيت بدري جابت رز وحطته في الڤراندا علي صينية صغيرة ..وبعد شوية اتجمع العصافير يفطروا هي متعودة تعمل كده ف بيت اهلها
أسر صحي علي صوت العصافير
أسر وهو بيفرك عينيه بنوم بص لقي هنا بتراقب العصافير قام حضنها من الخلف
أسر...بتعملي ايه
هنا ...اششش وطي صوتك عشان ما يخافوش ويطيروا من غير فطار
أسر انتبه للعصافير وابتسم ...انتي بتفطريهم
هنا...اممم
أسر باس خدها ..انتي جميلة اوي يا هنا
هنا ...وانت حبيبي اوي يا أسر
همس ف ودنها...عقبال ما تفطري ولادنا
هنا ابتسمت بخجل
ابتسم وقال لها تيجي نجري شوية
هنا ...موافقة
وبعد ما جريوا ورجعوا وعملوا الروتين اليومي بتاعهم أسر وصل هنا عند اهلها ..ورجع البيت
وياسمين طلبت من شادي أنهم يخرجوا اي حتة لأنها مضايقة
صافي انتهزت الفرصة واخدت خالد معاها النادي
أسر دخل اوضة مكتبه وكان بيخلص شوية شغل
جيجي راحت المطبخ وطلبت من الخدامة تعمل قهوة لأسر
&&&&&&&&&&&
هنا في بيت اهلها بتساعد احمد يختار بدلة شيك للخطوبة ندي كلمتها وطلبت منها تروحلها عشان تختار معاها فستان ..هنا طلبت من احمد يوصلها عند ندي
&&&&&&
في مكتب أسر
جيجي دخلت وقفلت الباب
أسر بدهشة ..انتي مش قولتي هتخرجي مع تنت صافي وبابا
جيجي...لا أنا حسيت اني تعبانة فقلت اقعد ف البيت
أسر ...اوك ممكن تخرجي عشان بخلص شوية شغل
جيجي اتجاهلت كلامه وقربت عليه وحضنته وهو قاعد ع المكتب ..اسر بعدها عنه بهدوء وقال
....جيجي عيب كده انتي زي اختي ...ممكن تخرجي
جيجي ...بس انت مش زي اخويا وانت عارف كده كويس انا بحبك يا اسر
اسر....وانا بحب مراتي لو سمحتي ابعدي
جيجي بتمثل البرأة ...حاضر وخرجت وطلبت من الخدامة تعمل لاسر قهوة ..الخدامة عملت القهوة وادتها لأسر
أسر شرب القهوة اللي جيجي كانت حاطة فيها حاجة بدأ يحس أنه دايخ وفاقد السيطرة علي نفسه
دخلت جيجي وكانت لابسة لبس استغفر الله العظيم لا داعي للوصف
جيجي قربت ومسكته من وسطه بتحاول تقومه..
أسر بتوهان...ابعدي عني عايزة ايه
جيجي...تعالي هاساعدك تروح أوضتك انت شكلك تعبان
أسر...لا م م مش تعبان ا انا هاطلع لوحدي
جيجي بمكر ..اوك وسابته كان هيقع مسكته تاني
أسر بدوخة ....هنا هنا انتي فين
جيجي ...أنا جمبك يا حبيبي
واخدته وطلعته أوضته بصعوبة
أسر رمي جسمه ع السرير بتعب وهو بيغمض ويفتح وحاسس بدوخة وبيمسك راسه
جيجي قربت وقلعته التي شيرت تحت اعتراض شديد منه بس مش قادر يقاوم
جي معتز وفضل يصورهم صور كارثية كان واضح فيها أنه أسر صاحي وواعي للي بيعمله
بعدها أسر نام علي طول ..وجيجي ابتسمت بخبث وقالت لمعتز بالسلامة انت بقي يا ميزو
معتز بخبث ...ما نقضي احنا كمان وقت حلو
جيجي...معتز انت نسيت نفسك ..يلا امشي بسرعة قبل ما حد يجي يشوفك وهات الكاميرا .
جيجي حطت روج كتير وبعدها طبعت قبلات كتير في وش أسر وخرجت وهي بتضحك ..
&&&&&&&&&&&
بالليل
احمد وعيلته راحوا خطبوا ندي وقعدوا مع بعض العيلتين وسهروا سهرة لطيفة وهنا كانت شاردة بتفكر ازاي أسر ما يكلمهاش ولا مرة م الصبح بس قالت إنه هو يمكن فكر يسيبها علي راحتها في خطوبة اخوها ..طلبت من احمد يوصلها عشان اتأخرت
&&&&&&&&&&&&&
شادي وياسمين خارجين من الملاهي وواقعين ضحك وياسمين كانت مبسوطة جدا بس فجأة
........شادي ازيك
شادي بابتسامة ....لمار ازيك عاملة ايه مختفية من يوم المناقصة اللي كسبتوها
لمار(اخت زياد).....انت اللي مش بتسأل انا رنيت لك كتير بس انت ما رديتش
ياسمين حست انه لمار حبيبت شادي اتبدلت ضحكتها وبقيت شاردة وحزينة طول الطريق
&&&&&&&&&&&&
هنا رجعت البيت لقت الكل قاعد ماعدا أسر
هنا بقلق ...بابا خالد أسر فين
خالد ...هو ف اوضته يا بنتي م الصبح نايم احنا قلنا شكل سهرته امبارح كانت صباحي هههههههه
هنا باحراج وقلق ...احم أنا هاطلع اصحيه
هنا فتحت الباب لقت أسر بالمنظر اللي سابته عليه جيجي
هنا جريت عليه بصدمة وهزته والدموع ف عينيها ...أسرررر أسر فوق بقي
أسر صحي بتعب ...هنا انتي جيتي يا حبيبتي هي الساعة كام
هنا حطت أيدها علي وشه بتمسح الروج وقال ....ايه اللي انت عامله ف نفسك دا
أسر مسح وشه لقي روج كتير ...بص في المراية لقي نفسه مش لابس تي شيرت ووشه وصدره كله روج
أسر .....😳😳😳😳😳
هنا............
تعليقات
إرسال تعليق