رواية ملجىء العشق والحياة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أية البدري
رواية ملجىء العشق والحياة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أية البدري |
رواية ملجىء العشق والحياة الفصل الرابع عشر 14 بقلم أية البدري
شروق بزعيق :انت رايح فين تعالي هنا انا عاوزه اعرف انا و انت اتجوزنا ازاي
ايمن بصلها بطرف عينه و ابتسم بخبث : طبعا طبعا هقولك اتجوزنا ازاي بس (بدأء يفك حزام بنطاله) مش اما اعرف الاول كنتي بتهببي اي في شقة الزفة ده
شروق خافت منه و بلعت ريقها بصعوبه هي عارفه ايمن لما بيتعصب بيقلب وحش
ايمن لاحظ توترها و بدأ يسحب الحزام بنظره ثاقبه في عيونها : لا و بلبس الرقصات الي كنتي لابساه ده
كان ايمن مع كل كلمه بيقرب خطوه و يلف الحزام الجلد علي ايده اما شروق كانت خايفه و هي بترجع كل خطوه بيقربها هو
في لحظه سريعه جرت شروق علي السلم و طلعت علي فوق و ايمن وراها لحد ما وصلت لباب اوضتها و دخلت كانت عاوزه تقفل الباب بس ايمن دخل
شروق بترجع للخلف من رعبها : اأ أأأا انت عاوز اي
ايمن و عنيه بطلق شرار : عاوز اعرف مراتي المحترمه كان عند واحد غريب في بيته و بقميص النوم ده بتنيل اي
انهي جملته لينزل علي قدميها العارتان بحزامه فتتأوه شروق و تقع ارضا و الدموع تجري علي وجنتيها
ملاحظه شروق كانت لابسه ده
بس كان الجاكت مقفول للنص فمخبي بطنها
و ده نظام لبسها علطول
ايمن مهتمش لدموعها و مسكها من شعرها وقفها و قرب وجهه من وجهها
ايمن بفحيح الافعي : كنتي رايحله ليه هه
شروق ببكاء : و الهي مش علشان حاجه من الي في دماغك
ايمن بهدوء : شروق انا واثق فيكي و إلا مكنتش كتبتك علي اسمي بس افهميني كوني اني اشوف حبيبتي في بيت فاضي مع شاب لوحدك و بالبس المسخره ده و الواضح جدا انه كان بيحاول يتحرش بيكي يعني كل ده و عاوزاني اكون هاديه
كان بيكلمها بحنيه بالغه انهي كلامه و هو بيمسح لؤلؤ عيونها
شروق هدأت قليلا : ماما كانت عارفه اني خارجه معاه
ايمن اتعصب تاني فشد قبضته علي شعرها بعد ماكان راخيها
شروق بصريخ :آاآآآه ايم...من
ايمن : امك دي لو سمعتي كلامها تاني هخلص عليكي و طبعا كانت بعتاكي بالمنظر الزباله ده علشان توقعيه و يتجوزك
اكتفت شروق بالنظر لأيمن ليتأكد أيمن من افكاره
ايمن جز علي اسنانه : امك دي ملكيش علاقه بيها اطلاقا فااهمه ده اولا ثانيا لبسك العريان ده كله هيترمي لانك ولا هتلبسيه في الفيلا ولا بره الفيلا اي حاجه عريانه هتتلبس هنا . هنا و بس في اوضتي
كانت قبضته مرتخيه جدا فقط كان يقرب وجهها من وجهه
ايمن بهمس بعد ما لقي وشها احمر : شروق انتي عارفه اني بحبك صح
بدأ يقرب منها ناوي تقبيلها وهي بتلقائيه غمضت عينها متقبله اللحظه لكن تذكرت فاجئه انها الزوجه التانيه انه متجوز من وراها بعدته بعنف و دمعها رجعت سالت
فضلوا بصين لبعض فتره
و ايمن خرج من غرفتها بدون ولا حرف و شرووق فضلت تعيط
***************************
جود : طارق طاااارق طااااااااااااارق يااا طااااااااارق قوووم بقي طاااااااااااااارقققق
طارق صحي من النوم بزعيق و عفرته : في اييييييييي في حدد يصحييي حد كدهه
جود بغيظ : هووو فييي حد بينااام كده قوم
طارق : قومت قومت اي اي الي جابك انتي مش كنتي في المنصوره يا بت
جود : مش بترد عليا ليه
طارق بنرفزه : كده عاوزه اي بقي
جود : اي الي حصل مع شروق
طارق قام بنرفزه : في اي اتجوزت
جود : جواز اي و ايمن كان مسجون في اي
طارق بأستغلال:بت روحي حضري فطار و انا اقولك
جود قامت بغيظ : مستغل متسلط
طارق قام جري وراه : يلا يا بت
دخل غرفته تاني و اخد سجارته
***************************
كريم : ماما متعمليش حسابي في فطار انا نازل المحل
سما بحنان : ماشي يا حبيبي اخواتك صحوا
كريم بحزن : واحده نازله مذاكره طول اليل و التانيه نازله عياط سبيهم يناموا شويه كمان
سما بحزن علي كارما و شمس : ماشي يا بني اي اخبار اخوك مش هنزل اجازه
كريم : معرفش هبقي اكلمه اسأله
***************************
حسن صحي علي رنت تلفونه
حسن بنعاس :اي يا معتصم
معتصم يتوعد : الساعه 7 القيك عندي في البيت فاهم و معاك هديه هه
حسن بنعاس و عدم فهم : هدية اي
معتصم بعصبيه : انت عيل زباله اصلا انا عارف عيد ميلادي يالا
حسن ::: اووو كل سنه و انت طيب
معتصم : لا علي الناشف كده مش هيحصل تيجي و جايب اغلي هديه عندك ماشي
حسن ابتسم علي تفاهة صاحبه : حاضر
معتصم بمزاح للتهوين علي صديقه : بقلك شرفني بقي علشان هنخرج مع شهد و اختها و واحده صاحبتها يعني اتبرفن و انزل حات طقم جديد
حسن بمزاح : ليه هو انا هخطب
معتصم ضحك : يلا سلام اسيبك تفكر في طقم تلبسه النهارده اه و دقن اهلك دي تتحلق فاهم
حسن بملل :حاضر يلا سلام سلام سلام
***************************
جود : طفحت
طارق بصلها بقرف :تك نيله عاوزه اي يا بت
جود : اخلص اي الي حصل
طارق : بوصي يا حبي اختك المايصه راحت بيت واحد و هو حاول يتهجم عليها و ضربته مات
جود بصدمه :يا نهار اسود مااات
طارق اتنهد :شوفتي بقي المهم ايمن لبسها و كان هيروح فيها بس انا ظبط الموضوع و قلبت القضيه دفاع عن الشرف
جود : ايوا يعني اتجوزا ازايي
فلاش باك
طارق راح لشروق في فيلا ايمن الي فضلت قاعده فيها
شروق : هو ايمن كويس
طارق : هو كويس بقلك في شويه حاجات في الشركه كده عاوزك تروحي تظبطيها دماغي فيها مشاكل كتير ايمن و مشكله حسن في المدرسه و مشكلتي مع شمس بسبب كارما و كتب الكتاب حاجات كتير و جود في المنصوره و ايمن في الحبس فمفيش غيرك بقي ابقي انزلي الشركه
شروق : حاضر من بكره هنزل الشركه
(المقصود شركة الموضه بتاعهم كلهم)
بااك
جود : يعني اي مش فاهمه نزلت الشركه و بعدين
طارق : هناك هي وقعة بعض الاوراق هي مفكرها علشان الاتليه الجديد الي اتفقنا معاه لكن كان فيها ورقة جواز بينها و بين ايمن بتاريخ قديم و هي مخدتش باله و وقعة و بكده بقوا متجوزين
جود بأبتسامه بلهاء : شطان يالا
طارق : متتلمي يا حيوانه انتي انا اخوكي الكبير
جود : هتتجوز انت و شمس امتي
طارق : هننزل نجيب الفستان النهارده
جود بفرحه :اجي معاك
طارق بقرف : غوري يا به دنا ما صدقة نخرج سوي
جود بغمزه : ايوا يا معلم و كاتب كتابك كمان يعني براحتك بقي
طارق ضحك : احلي حاجه فيكي انك فاهماني يا قلبي
***************************
في المساء
طارق : عجبك حاجه في الاتليه ده
شمس بملل : لا مش عاجبني
طارق بزهق : طيب تعالي نروح اتليه تاني
شمس :طيب
طارق : مالك
شمس : مفيش
طارق بهمس مسموع : هو انتي من النوع ده
شمس ضحكة و طارق شغل العربيه و راح بيها علي شركة الموضه بتاعه
شمس : اي ده
طارق : شركتي
شمس بأستغراب : انت بتشتغل اي بالظبط
طارق ضحك : ادخلي ادخلي
دخلت مكتبه
شمس : مكتبك
طارق : هو مكتب المدير يانا يا ايمن يا جود يا ساره يا شروق كده يعني
شمس بأستفهام : شركه مبينكوا يعني
طارق : اها
شمس : امممم
طارق : دي شركه للموضه و عروض الازياء بقي و كده فيها اكتر من 150موهوب و موهوبه
شمس بغيره : اه و مين بقي الي بيقابل العارضات
طارق حس بغيرتها ففرح : انا
شمس رفعت حاجبها بغيظ
طارق : هو انتي ناويه تشتغلي بعد الجواز
شمس : لا طبعا
طارق ابتسم
شمس : بعد مأخلص الجامعه
طارق ادايق و هي فرحة علشان عصبته
طارق بجديه : بس انا مش عاوز مراتي تشتغل
شمس : هههههه بتهزر صح
طارق بجديه اكتر : لا
شمس بصدمه : بس انا عاوزه اشتغل
طارق ببرود : ابقي افكر في الموضوع ده بعدين
شمس اتغاظة
طارق : بوصي بقي هوريكي شوية تصامين و لو عجبك حاجه هاخد مقساتك
شمس بصدمه : مقساتي
طارق ابتسم بخبث : اهاا تشربي قهوه
شمس : لا شكرا هو انت بابك بيشتغل اي
طارق : مهندس و عنده شركة مقاولات و كده
شمس : امممم
طارق : اما كريم بيشتغل اي
شمس استغربة : فاتح محل حلويات
طارق خلص عمل القهوه و شرب منه
طارق بفضول : هو انتي ملكيش اخوات
شمس : تلاته
طارق : لا غير كرم و كريم و كارما اخواتك بجد
شمس ابتسمت بهدوء : ايوا تلاته برضوا
طارق بفضول : بنات ولا ولاد
شمس : شابين و بنت
طارق : مشوفتهومش يعني
شمس : في الفرح هييجوا
طارق : انتي اي علاقتك بمرات ابوكي
شمس : مش بقبلها
طارق : زي مش بطيق هدي هانم
شمس ضحكة و طارق وراها شويه فساتين و تصميم و اخيرا عجبها حاجه و بدأ ياخد فساتينها
***************************
في كافيه
كان شهد و اختها هنا و تقي صحبتها و معتصم و حسن قاعدين دخل سيف
معتصم قام و سلم عليه : اي ده يا خراشي علي الصدف
حسن : اقعد يا اهبل انت و هو
سيف قعد بأحراج : هو احنا مكشفين اوي كده
حسن ابتسم بحب : اوي اوي يعني
سيف بص لهنا بأعجاب : مش هتعرفينا يا شهد
شهد فهمة قصده : هنا اختي الصغيره و تقي صحبتي من الطفوله و ده سيف فساد المدرسه
سيف بغيظ : تصدقي انك واطيه يا بت
الكل ضحك
و طلبوا اكل
و في موسيقه اشتغلت في المكان
معتصم :شوشو تعالي نرقص
شهد قامت معاه
سيف : بتعرفي ترقصي يا هنا
هنا بكسوف : لا
سيف : طب تعالي نجرب
هنا بصدمه : اه
سيف شدها و بدأ يرقص معاها
حسن : تحبي نرقص يا بتول
بتول : بتعرف ترقص
حسن بأعجاب : اه
بتول بثقه : خلاص تعالي نرقص سلوا معاهم و
حسن : تمام يلا
و هما بيرقصوا حصلت حاجه غير متوقعه
علشان في حاجات اتغيرت كده و حاجات استجدت
شمس 21 سنه / جامعه صحافه
فارس 26/ بيشتغل مع والده/ اخوا شمس من والدها وعايش في المنصوره
فهد 11/ في المدرسه اخو شمس من مرات ابوها الاخيره / عايش في المنصوره
رحيق 16/ اخت الشقيقه لشمس / مخطوفه من عمر 5
كرم 27 / بيشتغل مرشد سياحي في احد القري السياحيه في اسكندريه
كريم 25 /بيشتغل صاحب محل حلو صغير
كارما 17 / في تانيه ثانوي
سما / خالتها
عثمان / جوز خالت
تعليقات
إرسال تعليق