رواية بنات المتيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم رقية ابراهيم
رواية بنات المتيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم رقية ابراهيم |
رواية بنات المتيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم رقية ابراهيم
في اليوم التالي
عند البنات
رتيل : يلا ياحلوين علشان نلبس ونمشي بدري
زينب : انا هدخل الحمام الأول
إران : انا الأول يابابا
ميرا : اي وحده تتدخل وتخلص
لتجري تولين الي الرحمام : ولا انتي ولا هي انا الأول
بعد ساعه من تجهيزات البنات
كانت تولين ترتدي بنطلون اسود وتيشرت ابيض وعليه جاكت جلد جملي جزمه برقبه (بود) لونه جملي وتركت شعرها المموج
كانت إران ترتدي بنطلون جينز تلجي ضيق وعليه تشيرت ابيض وكوتشي ابيض وتركت شعرها مفرود
كانت زينب ترتدي بنطلون جينز ازرق وتشرت ابيض وعليه جاكت جلد ازرق وكوتشي ابيض وتركت شعرها القصير الي العنان
وكانت ميرا ترتدي فستان ابيض لتحت الرقبه وعليه جاكت جينز جزمه بيضه وعملت شعرها ديل حصان
رتيل كانت ترتدي فستان اسود لفوق الكعب وعليه جاكت بينك وحزام نفس لون الجاكت وجزمه نفس لون الحزام وتركت شعرها مفرود
زينب : اخاف عليكم تاخدو عين
إران : بس اي الشياكه دي يبنات
تولين : طيب يلا يااختي منك ليها
ميرا : انا ولين ورتيل هنركب تاكسي ونروح الشركه وإران وزينب يركبو تاكسي يروحو للمستشفى
رتيل : طيب يلا علشان منتأخرش
البنات : يلا
بعد أن وصلو الي أماكن تدريبهم
في المستشفى
إران : اووه مايجاد احنا هندرب هنا
زينب : اه ويلا نروح للبنات علشان نقعد معاهم
ليأتي عليهم شاب (جاسر)
جاسر القناوي ٢٧سنه صديق أدهم وبيشتغل معاه في الشركه عينو عسلي وبشرته قمحويه وانف حاد (حلو يعني) بس عصبي جدا
جاسر : اهلا بيكم انا الدكتور جاسر المحمدي وانا هنا مسئول عن تدريبكم لحد اما يجي صاحب المستشفى نتعرف بحضرتك
وبعد أن تعرفو وذهبو للأماكن تدريبهم
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في الشركه (عند البنات)
دخلو الشركه
ميرا : تولين هو مش دا أمير
لترى تولين أمير لتمسح على وشها بانزعاج
تولين : هو دا وراي وراي
رتيل : خلاص ياجماعه ملناش دعوه بيه
ليأتي عليهم شاب (مراد)
مراد الدمنهوري ٢٨سنه صديق مالك وهو مسئول عن الشركه
مراد : انا مراد الدمنهوري مسئول عن تدريبكم لحد اما صحاب الشركه يحضروها
نتعروفو على بعض
وبعد أن تعروفو ذهبو الي غرفه كان كل الطلاب ليه مكتب خاص به
تولين وميرا كانو مكتبهم قريب من بعض اما رتيل كانت بعيده عنهم ولاسف أمير كان قريب من تولين
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم )
في قصر عائله الراوي
على السفره كان يجلس أرسلان ومالك وادهم وجدهم وباقي العيله ماعدا أسر وسليم يأتي اتصال لهاتف أرسلان ليرد أرسلان
أرسلان : الو
أسر بفرحه كبيره : مبروك يابرنس كسبنا المناقصه
ليبتسم أرسلان : الله يبارك فيك انتو فين
أسر : احنا حالين رايحين على الشركه
أرسلان : تمام انا هروح على الشركه
ليغلق الهاتف
سليمان : كسبنا المناقصة
أرسلان بابتسامه : ايوه وانا حالين رايح على الشركه
سليمان : تمام
في مكان آخر
مجهول : الو ياباشا
مجهول2 : عملت اي
مجهول : لاسف خسرناها
مجهول2 بغضب : انت بتقول اي يا حيوان
مجهول : معرفش اي اللي حصل بس عيله الراوي هما اللي كسبوها
مجهول2 بغضب وعصبيه : انا مشغل معايا بهييييم
ليرمي الهاتف وينكسر الي قطع صغيره
مجهول2 : ااااااه هتروحو مني فين يعني والله لادمركم
في الشركه
أدهم : انا رايح المستشفى علشان اشوف الطلاب اللي هناك
أرسلان : تمام
سليم : كدا نرجع الشركه التانيه صح
أرسلان : اه من بكره ترجعو للشركه
مالك باستغراب : ترجعو؟ وانت مش راجع معانا
أرسلان : هعمل حاجه وابقى اروح بعدين
أدهم : طيب ياجماعه عايزين حاجه
أسر : خودني معاك اتعرف على الطلاب
أدهم : حد قالك اني رايح رحله
أسر : ياعم خودني وخلاص
أدهم : تعال يااخويا
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في شركه( البنات)
رغد(إحدى الطلاب) للبنات : انتو ماشوفتوش صحاب الشركه حاجه كدا شكولاته😍
رنا (إحدى الطلاب) : اه كلهم مزز عاملين زي أبطال المسلسلات التركي😉
شهد (إحدى الطلاب) : ياريت لو نوقع واحد فيهم ونتجوزهم دا عندهم قصر ولا احلام
كل ذلك وتولين وميرا متابعينهم
ميرا بهمس لتولين : اي البجاحه دي😦
تولين بنفس الهمس : عادي عادي هنشوف كتير بس مين دول صحاب الشركه
ميرا : مش عارفه والله بس سمعت انهم من عيله الراوي
وبعد حديث طويل
ليدخل مراد عليهم : طبعا احنا دلوقتي هنقسمكم لفرق علشان تروحو للتدريب في البنايات كل خمس طلاب مع بعض
لينصدم الجميع....................😮
اي اللي حيحصل؟؟
تعليقات
إرسال تعليق