القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة الظلام
رواية روح الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم زهرة الظلام

فات شهر واسد بيقرب من جوري لدرجة انها بتزعل اوي لو مزرهاش وحالتها اتحسنت والدكتور قال انها ممكن تشفي تماما 
اما روح بتحاول تتخطي ان خلاص مش هاتكون مع فهد وفهد زيها بس بيمثل انه مش فارق معاه قمر عايشه مع فهد ولما بتروح ل روح بتفضل تحضنها وتشم ريحة فهد 
..................
اياد:طنط منه رايحه فين 
منه:رايحه اجيب خضار تيجي معايا 
اياد:هاوصلك واستناكي
وصلها وهما راجعين 
منه:اقف ثانيه يا اياد 
اياد:من عنيا 
فضل يدوس ع الفرامل بس العربيه مش بتقف 
منه:اياد في اي 
اياد:الفرامل سايبه 
منه:ازاي 
اياد:مش عارف
اتصل ب اسد 
اسد :اي يا اياد
اياد:الحقنا يا اسد انا ومامتك ف العربيه والفرامل سايبه مش عارف اوقفها 
اسد:ايه طب أنتوا فين؟!
اياد:معرفش انا بسوق وانا مش عارف حاجه 
اسد :طب بص حواليك كده 
اياد:ايوه شارع***** بس ما.... 
منه:اياااااااد حاااااسب 
وفجاه أسد سمع صوت خبط عربيه
اسد:مستحيل لا لا مستحيل
اتصل بالبوليس يروحوا وخد فهد وروح وراحوا هما كمان لقوا منه واياد والراجل الي كان  ف العربيه التانيه ماتوا وفهد اول ماشاف منظر امه انهار وروح زعلت عشان اياد كان ساندها ومنه مهما كانت ف مقام امها
خدت الشرطه جثثهم وروح خدت فهد واسد الي لسه ف حالة صدمه وساقت بما انها احسن واحده فيهم 
اسد:روح وديني المستشفي بتاعة جوري
روح:حاضر 
وصلتوا المستشفى وخدت فهد وراحت الڤيلا بتاعته وفهد ساكت مابيتكلمش طلعه الاوضه وهي ماسكه ايده وهو مستسلم ليها 
روح:فهد 
فهد:....
روح حطت اديها علي وشه وحضنته واول ماحضنته فهد انهار زي العيل ف حضن امه وحضنها جامد 
فهد :ماتت ياروح راحت وسابتني تاني انا تعبت ياروح تعبت يارتني مت وقتها وارتحت بقا كل ماحب حد يبعد عني امي وابويا ف الاول واسد سافر زمان وانتي حبيتك ومعرفتش اعيش معاكي زي مابتمني واما رجعت تاني انتي بعدتي اوي ياروح وهي ماتت وسابتني لي يارووووح ليييي
روح عيطت اول مره تشوف فهد فالحاله دي اول مره تحس انه قد اي ضعيف 
روح:هششش انا معاك اهو مش هاسيبك هافضل معاك لحد ماتعدي الفتره دي 
فهد بصلها بدموع:وبعد ماتعدي ؟!!
روح:فهد ماينفعش...
فهد:لا ينفع ياقلب فهد ينفع 
وضمها ليه جامد وفضل يقبلها وروح مستسلماله و.... (وتسكت شهرزاد عن الكلام الغير مباح 🙈🌚)
.....................
عند اسد 
دخل ل جوري اوضتها واول مادخل جريت عليه
جوري:اسد هو فين ابيه اياد بقاله كتير مش بيجي هو انا زعلته 
اسد بصلها بحزن وفضل ساكت وجوري قلقت اول مره تشوف اسد كده
جوري:رد يا اسد في اي
اسد:ا...اياد.. م.... 
جوري :اياد ماله يااسد قول ونبي انا خايفه اوي 
وفضلت تعيط وحضنت اسد
اسد:اياد مات ف حادثه 
جوري سمعت كده وبصتله بصدمه وزقته
جوري:انت كداب صح 
اسد :جوري انا....
جوري بزعيق:انت اي يا اسد فين اياد بطل الكلام ده انطق هو فين هاااا
اسد ضمها وهي بتحاول تبعد وبتضربه بس هي ضعيفه مقارنه بيه وبعد محاولات استسلمت وفضلت تعيط ف حضنه
جوري: ونبي يا اسد قول انك بتكدب عشان خاطري هو انا ماليش خاطر عندك وحياتي يا اسد قول الحقيقه انت مش عارف ان الي بيكدب بيروح النار وانا مش عايزاك تروح النار 
اسد:ياريته كان كدب ياجوري 
جوري انهارت اكتر:يعني مش هاشوفه تاني خلاص بقيت يتيمه بجد ولا اب ولا ام و لا اخ بقيت لوحدي طب خليهم ياخدوني معاهم طيب 
اسد:بعد الشر عليكي انا معاكي اهو ماتقلقيش وهاخدك كمان البيت الدكتور قال انك خلاص بقيتي كويسه 
جوري:ولزمته اي ابقي كويسه وبعدين هاتخدني شفقه صح حقك ماهي يتيمه لازم تشفق عليها 
اسد:اوعي تقولي كده ياجوري انا عمري ما اشفق عليكي ابدا انا هاخدك البيت بصفتك مراتي
جوري بصتله بصدمه هي بتحبه وبتتمني اليوم ده بس مش بالطريقه دي 
اسد:يلا 
خدها وخد هدومها وراح للمأذون كتب الكتاب وراحوا البيت وجوري بتعيط واسد فاكر انها بتعيط عشان اتجوزوا 
..................
عند فهد 
فهد صحي وكان ناسي الي حصل وبص ل روح وابتسم واول ما افتكر موت امه تاني حضن روح جامد وروح حست بيه وطبطبت عليه 
روح:وحياتي كفايه بقا يلا ننزل زمان قمر هاتيجي من المدرسه 
فهد :حاضر بس أوعى تسيبيني تاني 
روح ابتسم وحضنته لانه كل شويه يقولها كده ...كل واحد فيهم خد شور ونزلوا وقمر وصلت 
قمر: مامي انتي لي لابسه هدوم فهودي 
روح :فهودك مين يابت انتي 
قمر:فهودي ده 
روح مسكت ايد فهد بغيره وبصت ل قمر ب تحدي
روح:ده فهودي انا مش انتي 
فهد ضحك علي غيرة روح
فهد:بتغيري من بنتك 
روح :نينينيني مش بغير انا 
قمر:المهم فين تيته وعدتني تجبلي شكولاته انهارده 
اول ماقالت كده فهد سكت وروح بصتله ونزلت ل مستوي قمر
روح:فاكره اما قولتلك بابا سافر من زمان صح؟!
قمر:صح
روح:تيته سافرت زيه وهاترجع قريب 
قمر:كنت عايزه اسلم عليها بس مش مشكله طالما هاترجع 
قمر طلعت اوضتها وفهد حضن روح جامد
فهد:شكرا 
روح:يلا عشان نتغدي 
فهد:ماليش نفس 
روح:بس انا جعانه 
فهد:طيب يلا 
قعدوا يتغدوا وروح بتاكل بشراهه كبيره وفهد مصدوم منها 
فهد:براحه ياروح 
روح بصتله وسابت الأكل :اي يافهد دي كام لقمه يعني 
فهد ضحك وقال بحنيه :كلي براحتك بس براحه
روح:طيب 
..................
عند اسد 
جوري:انا معييش هدوم يا ابيه اسد 
اسد:بلاش ابيه دي خليها اسد بس 
جوري:لا مش متعوده
اسد:مانتي قولتي اسد بس ف المستشفي 
جوري افتكرت وزعلت وبان علي وشها 
اسد:خدي حاجه من هدومي اوضة الهدوم ع اليمين 
جوري:حاضر 
راحت وخدت قميص كبير ل اسد وصل لحد نص رجليها وكبير عليها لدرجة ان كتفاها باين 
اسد شافها وسرح ف جمالها ونسي الدنيا كلها وهي اتكسفت
جوري:ماتضحكش عليا يا اسد انت كبير اوي وانا صغننه 
اسد قرب منها وحضنها ودفن راسه ف رقبتها وجوري دايبه من انفاسه
اسد:انتي حلوه اوي ياجوري اوي...وكمل بتملك... انتي بتاعتي لوحدي الجمال ده كله ملكي انا وبس فاهمه
جوري:....😳

يتبع....
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات