القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات المتيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية ابراهيم

 رواية بنات المتيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية ابراهيم

في الشركة

مالك بصدمه : يعني سما الخاينه

أرسلان : كنت شاكك بس حبيت اتأكد علشان العبها صح

أسر : دي هتبقى اياام لوز اللوز

أدهم : يابني متلم ملافظك

أسر : هو انا قلت حاجه

سليم : طيب هتعملو اي

أرسلان : انا اقولكم هنعمل اي............................

في اليوم التالي

رتيل : يلا ياجماعه علشان امبارح مروحناش

في الجامعه 

عند إران وزينب 

الدكتور أحمد : انهارده هتختار 6 اسماء علشان تتدرب في مستشفى الراوي 

الطالب محمد حسن 

الطالبه منار ايمن 

الطالبه زينه رفعت

الطالب مراد محمد 

الطالبه إران احمد 

الطالبه زينب احمد

(البنات كانو بدون كنيه بس سميه كتبتلهم كلهم باسم أحمد ايمن حسين علشان يدخلو بيها مدارس)

الطالب سيد مصطفى 

الدكتور احمد : انتو بقى هيبقى من بكره تدريبكم في مستشفى الراوي احسن مستشفى على مستوى الجمهورية 

عند تولين ورتيل وميرا 

الدكتور : انهارده هتختار 10 اسماء هيتدربو في شركه الراوي (ملحوظة شركه الراوي دي غير التانيه لان الشركه دي لهندسه المعماريه وهما المسئولين عنها في الأساس اما التانيه لاستراد والتصدير بس بردو هما بيشتغلو فيها واللي ومسكينها مكان جدهم لانو كان تعبان بس هيرجعو للشركه التانيه ) 

وبعد مانادي الدكتور اسماء الطلاب والذي كان من ضمنهم رتيل وميرا وتولين 

الدكتور من بكرا هتروحو تتدربو فيها السنه دي 

في الكافيه 

زينب : بنات احنا هندرب بكره في مستشفى الراوي 

رتيل : واحنا هندرب في شركه الراوي 

إران : يعني مش هنبقى مع بعض تاني 

تولين : طيب تعالو نشتري لبس جديد انا اخذت فلوس بتاعت المعرض تعالو نشتري لبس جديد 

ميرا : طيب يلا علشان منتأخرش 

للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 

في شركه الراوي 

أرسلان : هما كدا واخدين المعلومات الغلط 

أسر : هياخد بكره على قفاه 

مالك : المناقصه دي كبيره وهيخسر فيها كتير اووي 

سليم : يلا نروح طيب علشان انا بجد تعبان 

ادهم : روحو انتو علشان انا هعدي على المستشفى لا الطلاب بكرا هيجو 

أرسلان : طيب يلا ياجماعه 

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

في قصر عائله الراوي 

كانو يجلسون البنات مع بعضهم 

همس : كانو احلي يومين 

ملك : اه والله فعلا 

لتأتي عليهم سما : حمد الله على السلامة يابنات وحشتوني 

همس بضيق : الله يسلمك وانتي كمان وحشتينا اووي 

سما بحقد وغيره : عملتو اي هناك 

ساره  : عملنا كل خير اتفسحنا وروحنا ملاهي ونزلنا البحر وشوينا سمك على البحر 

رويدا : كانو يومين حلوين خاااالص 

سليم : وحتى متاصلتوش بينا 

أسر : واطي ياسيد 

ليجرو عليهم الفتيات ليحتضنو اخواتهم 

أرسلان : عاملين اي 

البنات :  كويسين جدا جدا جدا

أسر : كان في هناك مزز صح 

سليمان من الخلف : اتلم ياحيوان 

لينفزع أسر : دا انا انا ك كنت بقولهم كان في هناك سمك 

سليمان : وكمان بتكدب 

مالك : بصراحه يستاهل 

سناء : خلاص ياولاد ويلا روحو غيرو وانزلو علشان تاكلو 

ليؤما إليها الجميع 

في غرفه أرسلان كان يبتسم عندما يتذكر تلك المجنونه 

أرسلان : مجنونه ولسانها طويل

____________________للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) __________________

عند البنات 

كانو ماشين وممسكين بيديهم حقائب للملابس 

تولين : اه ياني رجلي اتفشفشت من المشي 

ميرا : ومين سمعك انا مش قادره امشي 

زينب : انا عايزه حد يشيلني 

إران : انا عايزه انااااام وبس 

رتيل : استنو أوقف تاكسي 

وبعد ربع ساعه 

في المنزل 

تولين : انا داخله ارسم 

رتيل :  واحنا نعمل الشنط 

ميرا : وانا هطلب اكل 

إران : هاتيلي معاكي بيتزا 

زينب : وانا كمان 

ميرا : يبقى كلنا بيتزا 

بعد ساعه 

كانو ياكلون 

تولين : انا اكلت هروح اغسل ايدي وانام علشان بكره يوم طويل 

رتيل : يلا ننام بدري علشان نفوق كدا 

ميرا : والله انا خايفه 

إران : اومال احنا نعمل اي احنا هنشرح جثث 

زينب : بس بس خلاص 

تولين : اومال انتو داخلين طب ليه انشأء الله

إران : انا كنت اتشليت في لساني لما قولت طب 

رتيل : يلا يابنات ننام الله يهديكم

البنات : يلا 

يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات