رواية نصف جناني الأخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم أيزيس
رواية نصف جناني الأخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم أيزيس |
رواية نصف جناني الأخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم أيزيس
هنا وعينيها ف الأرض...وانا كمان بحبك
أسر شالها وهمس ف ودنها ...انتي جربتي عقاب زين صح ...ايه رأيك تجربي عقاب أسر ....وشالها ودخلوا الشاليه وقفل الباب برجله
وبعدين الشاشة جات سودة زي الافلام 🌚🌚😂
&&&&&&&&&&&&&
كان نايم وجمبه واحدة أجنبية وفونه رن اكتر من ميت مرة من بالليل وماردش عليه
زياد صحي بضيق ...يوووووه دا اكيد بابا ماحدش بيرن كده الا هو مش عارف هي الدنيا اطربقت ولا ايه ..مسك فونه لقي والدته
زياد ...اممم فيه ايه هو أنا اتخطفت
والدته صرخت بدموع ...باباك مات يا زياد انت فين من امبارح
زياد انتفض من مكانه وأيديه بترتعش ورمي الفون ولبس هدومه بسرعة ونزل
ركب عربيته وساق بجنون ووصل لغاية الشاليه اللي فيه والدته واخته
زياد بدموع...بابا فين ايه اللي حصل
والدته قامت وضربته كف واتكلمت بغضب ...كنت فين من امبارح مختفي رنيت عليك كتير انت ماعندكش دم..
زياد بغضب جحيمي...مش وقته يا ماما ايه اللي حصل احكي
لمار ...بابي اتقتل يا زياد ..اتقتل لما كان بيستلم شحنة الأدوية
زياد قعد بيأس ....سبتني بدري ليه كان لازم تعلمني احمل المسؤولية اللي سبتهالي وفضل يعيط والدته حضنته وعيطت هي كمان
&&&&&&&&&&&
هنا قاعدة مكسوفة ف حضن أسر وأسر بيمشي أيده علي شعرها بحب
أسر برومانسية ...هنا ...ولسة هيتكلم قاطعته هنا
رفعت صُباعها ف وشه وقالت ...لو اتكلمت نص كلمة ف اللي حصل وربنا هاخرج ارمي نفسي ف البحر وسمك القرش ياكلني
أسر ضحك علي مجنونته ...علي فكرة أنا كنت هاقولك اني بحبك اوي وباس جبينها
رجعت هنا لوضع الكسوف تاني
أسر ابتسم ...ايدا بتقلبي ف ثانية
وفجأة معدة هنا زقزقت م الجوع وطلعت صوت
هنا مسكت معدتها وقالت ...يا كسفتي وعضت شفتها السفلي
أسر ...ايه جعانة
هنا ...اممم
أسر ....معلش أنا ماكنتش عامل حسابي اننا هنيجي هِنا بصي هكلم عمي سعيد بيعمل فطاير وهم
هنا بدهشة...أسر ممكن أسألك سؤال وماتزعلش
انت غاوي فقر ولا انت بخيل رد بصراحة
أسر باستغراب ...ليه بتقولي كده يا حبيبتي
هنا....يوم ما فسحتني اجرتلي عجل زي عيال ابتدائي واول هدية منك خاتم من غصن الشجر وجايبني ف عشة وتقول شاليه وانا ساكتة ومش راضية احرجك بس اقولك جعانة تقولي فطاير كده اوڤر بصراحة
أسر ضحك بصوت ...انتي مش عجباكي حياة البساطة ..أنا بحبها اوي ..طب استني وما تحكميش علي فطاير عمي سعيد الا لما تاكليها هتعجبك اوي
هنا بصتله وابتسمت ...انا بهزر معاك انت طيب اوي يا أسر رغم انك غني وعندك فلوس كتير بس بسيط ومش متكبر وكمان بتجبر بخاطر راجل طيب وتشتري منه
أسر ابتسم وحضنها وقال بمشاكسة ...عشان تعرفي أن جوزك راجل عسل
هنا بسته ف خده وقالت ...اومال انا حبيتك من شوية
أسر وهو بيقوم ..أنا هاخد شاور وبعدها هاقولك خير مش هيعجبك
&&&&&&&&&&&
ياسمين كانت خارجة من الجامعة وفجأة معتز يطلع ف وشها
ياسمين اتجاهلتوا ولسة هتركب عربيتها مسكها من أيدها وقال ببرأة مصطنعة...ياسمين أنا اسف صدقيني مش هعمل كده تاني انا غلطان سامحيني
ياسمين بصتله بحزن.....خلاص يا معتز كل حاجة انتهت انت ما بقيتش الشخص اللي انا بحلم بيه انت بقيت ف نظري واحد خاين مقرف
معتز...انتي بس عشان زعلانة تعالي معايا هنروح شقتي وافهمك هناك كل حاجة
ياسمين ارتعبت م الكلمة وسحبت أيدها...ابعد عني أنا مش ممكن اروح معاك اي حتة تانية ببساطة أنا فقدت الثقة فيك
معتز مسك أيدها تاني وبيحاول يركبها العربية غصب عنها ...بقولك اركبي يا ياسمين وما تكونيش عنيدة
وفجأة شادي يمسك ايد معتز يبعدها بقوة عن ياسمين
شادي...ايه يا معتز ماحدش مالي عينك ولا ايه ..ازاي تتطاول وتمسك ايد بنت رئيسك في الشغل مش خايف تترفد
معتز بإصرار ...لا مش خايف يا شادي أنا مش هسيب ياسمين حتي لو هتموتوني
(طبعا هو بيقول كده عشان يلعب علي مشاعر ياسمين مش اكتر)
ياسمين مسكت ايد شادي وقالت...وانت ليك عين تقول الكلام دا لخطيبي
شادي ومعتز الاتنين اتفاجئوا من كلام ياسمين
ياسمين باحراج من نظرة شادي ..احم مش يلا يا خطيبي
شادي ابتسم ومسك أيدها...يلا يا خطيبتي
&&&&&&&&&&&
باب الشاليه خبط هنا لبست هدومها وحجابها وقامت فتحت لقيت عم سعيد اللي باركلها واداها الفطاير اللي كانت رغم أنها ملفوفة ف ورق جرايد قديم بس ريحتها طيبة اوي وقالها تقول لأسر أنه دي هدية منه ..ابتسمت هنا واخدتها وهو مشي
فتحت هنا الجريدة عشان تاكل بس انصدمت لما شافت حاجة
أسر خرج م التواليت وبينشف شعره بص لقي هنا منهارة ف دموعها وقدامها ورقة
أسر جري عليها بقلق وقال
...هنا حبيبتي مالك حصل ايه انتي تعبانة ولا ايه
هنا مدت الجريدة لأسر بص لقي صورته بالبيض والطماطم غمض عينيه واتنهد وقال ....هو دا اللي مزعلك
هنا بدموع ...يعني أنا كنت السبب في انك تخسر اكبر صفقة في حياتك
أسر بحب مسك ايديها وباسهم ...بس كسبتك انتي
هنا ...لا انت اكيد اتجوزتني عشان تنتقم مني وواخدت غرضك مني هطلقني بعدها صح
أسر رفع وشها بايده ..وقال ..بصي ف وشي و قوليلي دا منظر واحد عايز ينتقم
هنا ابتسمت وهزت راسها بلا
أسر ...انا كنت فعلا عايز انتقم منك بس انا حبيتك يا هنا وهنكمل حياتنا سوا إن شاء الله ولازم تتأكدي انك أنقذتي حياتي باللي انتي عملتيه دا
هنا...ازاي
أسر ...مش مهم تعرفي يلا بقي أنا جعان وعايز اكل ..و بعدها هاعزمك ف اكبر مطعم ف شرم عشان ماتقوليش اني بخيل ومسك أرنبة أنفها بهزار
هنا ...انت قولت انك هتقولي خبر يزعلني .
أسر ..احنا هننزل مصر انهاردة بالليل
هنا ...اهو مش قولتلك انك اخدت غرضك مني وهطلقني
أسر اتعصب...يخربيت غرضي ..يا هنا انسي بقولك بحبكككك اقولها لك بالهيروغليفي عشان تفهمي
هنا مسكت أيده وقالت ..أسر اوعي اتبطل تحبني عشان انا حبيتك اوي
أسر ببرود...هافكر
هنا ...ضربته وضحكوا
&&&&&&&&&&
زينب قاعدة زعلانة
محمد ...مالك يا زيزي
زينب ...البت هنا واحشنتي اوي يا محمد كانت عاملة دوشة وصوت وروح للبيت دا حتي الواد سيكا تحسه مكتئب من لما اتجوزت
محمد حوطها بأيديه....مانتي عارفة يا حبيبتي أنه البنت آخرها جواز وبعدين مش هي دي اللي كنتي بتدعي ليل نهار أنها تتجوز
زينب ...ايوا طبعا ومبسوطة أنها اتجوزت وربنا يسعدها بس واحشتني ووحشني جنانها ياتري عاملة ايه مع جوزها
محمد ضحك ...هو بعد ماشافها وهي راسمة لنفسها شنب ودقن وما اتكلمش أنا كده ارتحت واتأكدت أنه بيحبها اوي
زينب ..ربنا يهنيهم ويحفظهم لبعض
احمد ...وانا كمان عايز دعوتين حلوين عشان هاقولكم حوار هيفرحكوا
&&&&&&&&&&
الصبح
صافي وخالد وشادي وياسمين وجيجي قاعدين مستنين أسر وهنا
واخيرا وصلوا
ياسمين جريت حضنت أسر حضن اخوي وهو باس راسها وبعدها حضنت هنا
أما جيجي ف حضنت أسر كأنه حبيبها
وقالت وحشتني اوي يا بيبي
أسر ما استغربش لانها متعودة تدلق عليه كده بعدها عنه بالذوق وبص ل هنا اللي كانت عاملة كده 😾 وابتسم عشان بتغير
جيجي ل هنا ...هاي
هنا حضنت دراع أسر وقالت ..هاي ياختي ورحمة الله وبركاته
جيجي بصت ل هنا بقرف ... اووه لوكال
أسر حاوط هنا من خصرها وهمس سلمي علي بابا
هنا حضنت خالد وقالت بأدب ...ازيك يا بابا خالد
خالد بحب...اهلا يا حبيبتي يارب الواد دا يكون بسطك وفسحك
هنا بصت لأسر بحب ...انبسطنا جدا يا بابا وبسطت لجيجي وعملت كده😜😉
أسر لاحظها وكتم ضحكته وانبسط لأن هنا قوية لانه عارف عشيتها مع الحربيتين مش هتبقي ساهلة
وبعدين بصت ل صافي وقالت ...ازيك يا خالتي صافي
صافي ...😱اووه ماي جاد سامع يا خالد
خالد انفجر ضحك ف اللحظة دي وقال...والله انتي باهنا عسل
وبص ل صافي وقال...اهدي ماحصلش حاجة دي مش شتيمة علي فكرة وضحك تاني
وبعد السلامات خالد فجّر مفاجأة خلت صافي هتتجنن
خالد...أسر أنا قررت انك تعيش هنا معايا ف الفيلا وعشان كده قررت اديلك الجناح بتاعي أنا وصافي عشان تكون براحتك انت ومراتك أنا مش عايزكوا تبعدوا عني يا ابني
وكلمت شادي هيعمل اللازم ف تغيير الديكور
أسر بص ل هنا يعني ايه رأيك ..هنا هزت راسها موافقة
صافي....😡😡😡😡😡
وبعدين هنا قالت بهدوء وأدب ...بابا خالد مافيش داعي اننا ناخد الجناح الخاص بحضرتك الأوضة بتاعتنا كبيرة وجميلة وفيها كل حاجة
خالد بص لها بحب وامتنان لانها مش طماعة ومغرورة زي صافي وقال...أنا قلت كلمة وهتتنفذ
أسر مسك ايد هنا وشدها وراه وقال ...احنا تعبانين وهنطلع ننام
&&&&&&&&&&
صافي في جناحها وبتكلم جيجي ...بكل بساطة ومن غير ما ياخد رأيي ماشي يا خالد اللي ما خليتك تندم
جيجي ...شفتي البت اللوكال دي بتطلعلي لسانها
صافي ...دي بالذات بقي سيبهالي اللي ما خليتها تكره حياتها أنا تقولي يا خالتي 😤
جيجي ...دي شكلها مش ساهلة
صافي ... لو هي صعبة فأنا اصعب 🤨
&&&&&&&&&&&
جي الليل والكل نام ف هدوء لغاية ما جي الصبح والشمس طلعت علي الكل في منهم اللي بيفكر ينتقم وفيه منهم اللي مبسوط وفيه اللي اتجدد أمله
هنا اتململت ع السرير وصحيت ..قامت من السرير تستنشق الهوا في الڤراندا بصت لقيت جيجي لابسة لبس رياضي فاضح استغفر الله العظيم
هنا ابتسمت بخبث وقالت ...اممم وحشتني ايام الشقاوة
ونزلت بسرعة تدور ف المطبخ ع الطماطم
بس مالقيتش
هنا بإحباط ...فيه بيت ف مصر كلها مافهوش طماطم ..ابتسمت وقالت بس فيه بيض
واخدت البيض وطلعت بسرعة
هنا....مش هينفع انفذ خطتي من موقعي لازم اغير الموقع
بصت لقيت اوضة مفتوحة وفيه صب شغال اغنية اجنبية
هنا ...🤔اكيد دي اوضة المعصعصة هي مناسبة لتنفيذ الخطة
ودخلت الأوضة ومسكت بيضة وحدفتها جات ف شعر جيجي
جيجي...اوه ماي جاد مين عمل كده فضلت تبص حواليها مافيش لسة بتمسح شعرها بالفوطة قامت هنا ضربت التانية جات في قفا جيجي ..خرجت هنا من الڤراندا اخر انبساط لأنها اشبعت رغبتها بصت بصدمة
هنا....😳😳اعاااااااااااا..
تعليقات
إرسال تعليق