القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أبن عمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمود

 رواية أبن عمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمود

رواية أبن عمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمود

رواية أبن عمي الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمود

احمد فوق يااحمد متسبنيش زى بابا وماما وأقسم بالله لو اخويا حصله حاجه ماهسيبك يا ادهم
الإسعاف وصل و أحمد راح المستشفي
هنا ، جودي في ايه قوليلي مين اللي عمل كده
جودي، مردتش وقاعده بتترعش وضامه رجليها قدام غرفه العمليات والدموع مبتقفش
الدكتور خرج
جودي قامت جرى راحتله
يا دكتور احمد عامل ايه😭😭
الدكتور، ادعيله يا بنتي الرصاصه اجت قريبه من القلب جدا لو 48ساعه عدوا بسلام من غير مضاعفات هيبقي كويس
جودي قعدت تدعي، يارب انا مليش غيره قومهولي بالسلامه أنا مش عايزه غير أن اشوف اخويا قدامي كويس يارب انت عارف أنه مظلوم يارب متكسرش بخاطرى
وقامت قعدت عالكرسي جنب غرفه العنايه
،،،،،،،،
نور روحت مع ابوها طول الطريق مبتكلمش 
ادهم، انزلي يانور وصلنا
نور ،مبتردش
محمود، انزلي يابتي 
نور، مبتردش
محمود، هي مبتردش ليه ياادهم هي مش سمعاني
ادهم بيحركها ينزلها نور نور يا بوي مبتردش وشالها نزلها ودخل بيها القصر
ادهم نيمها ع السرير 
محمود، اطلب دكتور يجي حالا يشوفها
ادهم، حاضر يابوى
الدكتور وصل يابوى
الدكتور، دي صدمه نفسيه شديده  هي اتعرضت لصدمه المخ مش قادر يستوعبها لازم تروح المستشفي حالا تعمل رسم مخ
محمود، دي حامل يا دكتور
الدكتور، أنا مش هقدر افيدكوا بحاجه لازم تروح المستشفي حالا
الدكتور طلب الإسعاف يجي ياخدها
محمود، فوجي يا بتي أني غلطان فوجي وقعد يبكي ع بنته
الإسعاف وصل واخد نور المستشفي
الدكتور، هنعمل رسم قلب ورسم مخ نطمن لأن الحاله تعتبر ميته
ادهم، اقسم بالله اختي لو مافاجت لهولع في المستشفي تمٱ
الدكتور، ادعي ربنا أنها تقوم منها
محمود، أنا السبب ياريتني كنت فهمت بتي ياريتني موديتها مصر يا ادهم روح مصر اطمن ع احمد 
ادهم، بتجول ايه يابوي 
محمود، خيتك جلبها متعلج بيه روح اطمن عليه ولو كويس هاته هي هتفوج أما تشوفه
ادهم، بس ده اكيد مات أنا ضربت الرصاصه في جلبه
محمود، روح ياولدي أن شاء الله هتلاجيه كويس
ادهم ،ماشي يابوي انا ماشي رايحله
،،،،،،،،
ادهم، سافر القاهره سأل الجيران عرف أن احمد في المستشفي وراحله
ادهم شاف جودي قاعده ع كرسي بتقرأ في المصحف
ادهم، احمد عامل ايه
جودي بصت عليه بلهفه 
انت ايه اللي جابك هنا أي يا اخي الجبروت ده تقتل القتيل وتمشي في جنازته
ادهم، مهو
نور، مهو ايه احمد اخويا لو حصله حاجه انا اللي هقتلك فاهم اتفضل امشي غور من هنا ياللا
ادهم ،متعلييش صوتك عليه فاهمه
جودي بصتله بصه حكاره
امشي احسنلك اه استني قلعت الدبله ورمتها في وشه دي متلزمنيش
ادهم، انا مقدر اللي انتي فيه انا جاي اقولك أن نور بتموت في المستشفي ومبتنطقش وانا جاي أصلح اللي عملته
جودي، تصلح ايه اخويا بيموت خلاص معدش ينفع تصليح يا ابن عمي امشي من وشي بسلامه
ادهم مشا وراح قعد في فندق 
ادهم، أنا هقعد لحد مااحمد يفوق عندي امل اني هخده والحق نور حاسس انها هتفوق اما تسمع صوته وحط أيده في جيبه لقي دبله جودي أنا آسف يا جودي انا اخدتك بذنب اخوكي وبعدين فكر هي ليه مبلغتش عنه أنه ضرب اخوها بالنار 
،،،,,,,,,
نور في المستشفي مبتفوقش من أثر الصدمه 
احمد في العنايه مبيفوقش بسبب نزف دم كتير
،،،،،،،،
تاني يوم ادهم راح المستشفي يطمن ع احمد
جودي ، ايه جاي تشوف مات واللا لسه
ادهم، ع فكره احنا بشر وانا اتهورت ع اخوكي عشان اجا ع شرف اختي
جودي، ماهو صلح الغلط واتجوزها وحبها وهي حبته وساب خطيبته عشانها ليه مدتلوش فرصه
ادهم، انا غلطان وبعترف اني اتهورت
جودى، ع فكره انا قولت أن حرامي هجم علينا عشان القضيه متكبرش واختك تتفضح عشان دي اختي عشان نور كانت خايفه أن حد يعرف
ادهم، نور بتموت نور مبتفوقش في العنايه المخ رافض يعطي اشاره للجسم بالحركة بسبب الصدمه عندي امل لو سمعت أحمد تفوق
جودي، شوفت تهورك عمل ايه ضيع اخويا واختك لو سمحت امشي ومتتصورش اني هخلي اخويا يخاطر بحياته ويجي معاك
ادهم، هيفوقوا والله عندي امل
الدكتور، انسه جودي
جودى راحت وهي خايفه وقلبها دقاته سريعه
خير يا دكتور
الدكتور، الحمد لله الدكتور أحمد فاق وهيخرج من العنايه ويروح غرفه عاديه
جودي، بجد انت بتكلم بجد شكرا ليك يا دكتور
ادهم فرح أن احمد فاق وقعد يستني احمد يدخل الغرفه وهو يدخله
،،،،،،,,,,
جودي، حمد الله على السلامه يا بطل
احمد، اه شكراً يا جودي ع وقفتك جنبي
جودى، ايه شكرا دي ده انت اخويا وحبيبي والحاجه الوحيده اللي ليه في الدنيا ربنا يخليك ليا وميخسرنيش فيك
احمد، ايه ده اومال فين جودي اللمضه
جودي، قدامك بس انا مكنتش أتصور أن اول ما اشوف جثه مقتوله تكون انت
احمد، جثه اخرسي يخربيت لسانك
جودي، بعد الشر عنك والله قلبي كان هيقف
ادهم دخل لاحمد
جودي، ايه اللي دخلك هنا اتفضل بره
احمد، بس ياجودي اااه سيبيه ايه داخل تكمل عليه هنا
ادهم، حمدالله على السلامه
احمد، انت بتضربني بالنار اول امبارح وجاي تطمن عليه انهارده
ادهم, نور بتموت يااحمد
احمد، ااه وقام قعد وقال ازاي في ايه
جودي، احمد مينفعش تتحرك غلط عليك كده
احمد، استني اسكتي في ايه يا ادهم
ادهم، نور الصدمه كانت شديده عليها ومبتفوقش خالص وهي في المستشفي
احمد، أنا جاي معاك
جودى، تيجي معاه فين ده في الصعيد أقل حاجه7ساعات وده غلط عالجرح
احمد، اسيب مراتي تموت انتي بتكلمي ازاى
ادهم، لو ينفع تيجي معايا أن شاله تروح في إسعاف مجهز عشان الطريق طويل وده غلط عليك 
احمد، ماشي 
الدكتور دخل، ايه ده ايه اللي مقومك يا دكتور احمد ده في ظابط بره وعايز يعرف منك مين اللي عمل فيك كده
احمد، أنا ماشي حالا
ادهم، أنا كلمت الإسعاف المجهز ياللا يااحمد
ادهم سافر مع احمد وجودي راحو لنور المستشفي 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات