القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تغيرت لأجلها الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية عزازي

 رواية تغيرت لأجلها الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية عزازي
رواية تغيرت لأجلها الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية عزازي

رواية تغيرت لأجلها الفصل الحادي عشر 11 بقلم اية عزازي

يزن:دخلوا البيت يا سيادة المقدم.
المقدم عامر:طب استعدوا عشان هنهجم.
فتحوا الباب بص رحيم وراه مسدس متسلط ناحية رأسه.
سرمد:اعاااااا!
رحيم بعصبية:بس.
المقدم عامر:سلم نفسك.
رحيم:عايز ايه؟
ضرب طلقه في الهوا.
المقدم عامر:فى مجرم يكلم المقدم كده؟
رحيم:أنا مش بشتغل في السلاح.
المقدم عامر:يؤسفني اقولك يا سرمد ان رحيم قتل والدتك.
سرمد بصدمة:قتل ماما زينه؟!
المقدم عامر:قتل ماما كريمه.
سرمد:كريمه مين؟
المقدم عامر:زينه مش بتخلف.
سرمد بصدمة:يعني ماما زينه مش ماما ؟!
المقدم عامر:أمك الحقيقية هي الخدامه بتاعت رحيم وهو اتجوزنا زمان وخلفك منها وبعدين قتلها ورماكى في الشارع.
يزن:عرفت بقى يا رحيم أنت هتتسجن ليه.
رحيم بعصبية:محصلش أنت كداب..
سرمد بصدمة:يعني أنا بنت جوزي؟!
رحيم بغضب:والله العظيم أنا ما قربت من كريمه.
سرمد واقفه مصدومه مش قادرة تنطق...
رحيم: كريمة قبل ما تتقتل سابت الشغل عندى فى البيت وهربت.
المقدم عامر:أنت كداااب والتهمة لبساك لبساك.
رحيم:أنا هقولك كل حاجة....
(إياد كان شريكي زمان ولما كان بيجى ليا فى البيت ويشوف كريمة كان عايز يتجوزها عرفي بس هى رفضت وبعدها بكام يوم اختفت.، ومعرفتش اي حاجة عنها غير بعد سنة انها اتقتلت)
يزن:يعني إياد هو ال اتجوز كريمه وهو ال قتلها!
المقدم عامر:بس احنا لقينا سرمد مرميه قدام بيتك.
رحيم بعصبية:تهمة إياد عايز ينسبهالى عشان اتسجن ويستولى على السلاح.
سرمد بصدمة:يعني أنا بنت مين؟!
يزن:لو كلام رحيم صح يبقي سرمد بنت إياد.
المقدم عامر:خدوا رحيم ع البوكس.
سرمد بعياط:لأ يا بابا رحيم معملش حاجة صدقنى
رحيم بعصبية:ارجعى البيت يا سرمد.
بقلم آيه عزازاي
____________________
فى مكتب الشرطة:-
المقدم عامر:اسمك بالكامل؟
رحيم: رحيم محمد الألفى.
المقدم عامر:سنك؟
رحيم:35...
المقدم عامر:أنت ال قتلت كريمه؟
رحيم:لأ...
المقدم عامر:ايه دليلك؟
رحيم: قبل ما تتقتل هربت من بيتي ومعرفتش عنها حاجة.
المقدم عامر: سرمد تبقي بنتك؟
رحيم:لأ....
المقدم عامر:ايه دليلك؟!
رحيم:اعمل تحليل ابوى(DNA).
المقدم عامر:وأنا موافق.
بقلم آيه عزازاي
_____________________
فى بيت المقدم عامر:-
الباب خبط جامد...
زينه:استر يا رب مين هيجي دلوقتى؟
فتحت الباب...
زينه:سرمد...!
حضنتها جامد.
سرمد بعياط:الحقيني يا ماما.
زينه:ايه يا حبيبتي مالك؟
كنتي فين كل ده وجيتي ازاى؟! المجرم رحيم ده عمل فيكِ ايه؟
سرمد بعياط:سجنوه،اهئ اهئ
زينه:أخيراً...
سرمد:سجنه جوزي..
زينه بعدت شوية بصدمة...
زينه: جوزك!
سرمد حطت ايديها على بطنها بوجع...
سرمد:ااااه..
غابت عن الوعي.
بعد مرور عدة أيام...
سرمد:أنا فيين؟!
الدكتور:حمد الله على سلامتك.
سرمد:مين حضرتك؟
الدكتور: أنا الدكتور.
سرمد بعدم وعى:أنا ايه ال جابني هنا؟!
بقلم آيه عزازاي
__________________
فى السجن:-
....: رحيم الألفي ... زيارة
خرج رحيم لمكتب المقدم عامر.
رحيم لنفسه:أكيد سرمد هي ال جاتلى.
مروان:اهلاً
رحيم:أنت مين ،مراتي فين؟
مروان:أنا ابن خالتها.
رحيم بضيق:اممم وعايز ايه؟
مروان: سرمد طالبه الطلاق،ومش طايقه تسمع اسمك.
دخل المقدم عامر.
المقدم عامر:وهطلقها.
رحيم بعصبية:دى مراتي وأم عيالي، وأنا مش هطلقها.
الباب خبط...
يزن:تحليلDNA ال اتعمل من كام يوم نتيجته ظهرت يا سيادة المقدم.
خد منه التحاليل بسرعة وفتحها.....
المقدم عامر بصدمة:ازاى؟!!!!
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي الفصول : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات