القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نصف جناني الأخر الفصل العاشر 10 بقلم أيزيس

 رواية نصف جناني الأخر الفصل العاشر 10 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل العاشر 10 بقلم أيزيس

رواية نصف جناني الأخر الفصل العاشر 10 بقلم أيزيس

جع أسر وهنا بعد يوم طويل جدا استلقوا ع السرير من شدة التعب 
أسر قرب منها وابتسم وقال تحبي تتعاقبي 
هنا بعدم فهم ...أسر انت مش طبيعي انهاردة صح 
أسر ...صح ...خدي اشربي كولا زيرو شوجر عشان القعدة شكلها هتحلو وغمز لها 
هنا....لا مش بحبها 
اقترب اسر منها بخبث وقال....اممم لو تخيلنا نفس المشهد والكولا دي مكان اللبن وانتي رافضتي زي ليليان وانا زين يبقي تتعاقبي وضحك بصوت عالي 
هنا...أسر انت واثق انك طبيعي أنا ليه حاسة انك مختلف 
أسر قرب اكتر ...مش انتي بتحبي العقاب دا 
هنا بتوتر...مين قالك ..ا..ا...قصدي لا 
أسر ابتسم ...العصفورة قالتلي ولسة هيقرب منها أكتر بس هي جريت ع الڤراندا وفجأة سمعت اصوات رصاص كتيرة وضربات متتالية هنا غمضت عينيها وقعدت ع الأرض اتكورت حوالين نفسها وحطت ايديها علي ودانها وبقت بحالة رعب وخوف 
أسر بص لها بدهشة وقال..هنا انتي كويسة مالك 
هنا ....
أسر ....امممم شكله مقلب صح 
هنا مازالت مغمضة ومرعوبة من أصوات الرصاص 
أسر هزها من كتفها وقال...هنا هنا ايه حصل لك  
هنا برعب...بابااااا عايزة بابا وبدأت تعيط 
أسر مسكها قومها وحضنها...مالك فهميني وبعدين انتبه لأصوات الرصاص ولسة هيبعد هنا عشان يعرف ايه اللي بيحصل مسكت هنا ف التي شيرت بتاعه جامد وقالت له ...لا متسبنيش لوحدي 
أسر ....انا معاكي اهدي
&&&&&&&&&
في حتة مقطوعة عند البحر 
كمال ييستلم الصفقة وفجأة ينهال عليه الرصاص زي المطر وطلقة تصيب كمال في قلبه 
كمال....اااااااااااه 
ادخلت الشرطة بسرعة اللي هي كانت جاية بأمر من المخابرات لانهم شكوا في جماعة مجهولين الهوية دخلوا شرم فجر اليوم اللي هما فيه لذلك الشرطة كانت بتراقب الجماعة دول واكتشفوا أنهم مافيا كبيرة كانوا جايين يسرقوا صفقة الأدوية  بتاعة كمال السعدني 
لفظ السعدني انفاسه الأخيرة ومات 
والشرطة قدرت تمسك اتنين من المافيا والباقي هرب وشحنة الأدوية اتحفظت الشرطة عليها عشان يسلموها بصفة رسمية لورثة كمال السعدني 
&&&&&&&&&&
هنا مازالت في حالة رعب وبقت زي طفلة ماسكة ف ابوها وخايفة يسيبها ويمشي شالها أسر وهي لسة متمسكة بيه وراحوا ع السرير ونامت في حضنه وبعد ما أتأكد أسر أنها نامت كلم احمد اخو هنا عشان يعرف سبب خوف هنا من أصوات الرصاص 
احمد بنوم...الو ونام تاني
أسر ....الو الو احمد انت سامعني 
احمد ...ايوا يا فندم ايوا دخل العميل اللي بعده رقم حساب ١٢٣٣٥٩٥٩٨٠٠٤٥
أسر ضحك ...دا الهبل شكله وراثة ف العيلة قفل ورن تاني 
احمد ....الو اسر خير 
أسر ...اخيرا فوقت.. قلقتك صح 
احمد ...لا خد راحتك ما حصلش حاجة هنا كويسة 
أسر ...احمد هي هنا بتخاف من أصوات الرصاص ليه بالطريقة دي .
احمد ...ايه رصاص دي بتترعب منه بسبب حادثة حصلت لها وهي صغيرة 
أسر باهتمام ...احكيلي ايه اللي حصل 
احمد...هنا كان عندها خمس سنين ..في يوم شبطت في بابا وكان رايح البنك ف اخدها ومن حظها حصل سطو ع البنك ف اليوم دا وناس كتير اتأذت وناس ماتت واخدوا هنا ضمن الرهاين ومن يومها واتعقدت وفضلت فترة فاقدة الكلام عشان كده بابا من يومها بيعاملها معاملة خاصة ومش بيزعلها ابدا وكمان هو علمها تحدف طماطم وبيض ع الناس هههههه
أسر اضايق لما اتخيل اللي حصل لها ...شكرا يا احمد وسوري عشان صحيتك
احمد....لا ولا يهمك تصبح علي خير 
أسر قفل وباس جبين هنا وقال...اممم مجنونة وهبلة وفقر ونضيف عليهم معقدة بس بجد خطفتي قلبي ف كام يوم وحاسس اني بعشقك من زمان جدااا 
أسر افتكر أصوات الرصاص  ..يا تري فيه ايه 
&&&&&&&&&&
في الصبح 
صافي بتفطر كالعادة فجأة دخل البواب ومعاه شنط 
جيجي دخلت بسرعة جريت علي صافي حضنتها 
صافي ...وحشتيني يا بيبي ليه التأخير دا كله
جيجي بغل...كنت بحاول انسي اللي عمله ابن جوزك فيا..بقا بعد ما النادي كله عارف اني خطيبته يعمل كده أنا مش قادرة ابص ف وش حد ولا عايزة اسمع تريقتهم عليا 
صافي ...ماحدش يقدر يتريق عليكي يا قلبي واللي يسألك قوليله انك انتي اللي سبتي أسر مش هو. 
جيجي ...مش هيصدقوا عشان عارفين اني هاموت عليه 
ياسمين نزلت من اوضتها وقالت  بحزن ...ازيك  جيجي 
شادي قبل ما ياسمين تقعد مسك أيدها وقال...عازمك ع الفطار وجرها وراه وكان ماشي بسرعة  
&&&&&&&&&&
أسر عرف أنه كمال مات بسبب الصفقة كان بيفكر ...ياااه يعني كان ممكن اكون انا أو بابا مكان كمال دلوقتي ..يعني هنا طلعت ملاكي الحارس واللي عملته دا كان خير ليا فعلا ربنا قال( وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم )
هنا صحيت بصت لأسر اللي كان صاحي وبيفكر 
هنا وهي بتبعد عن حضنه ...صباح الخير 
أسر باس جبينها ...صباح الفل...كويسة دلوقتي 
هنا افتكرت الرصاص ...أسر هو ايه اللي حصل امبارح 
أسر ...مافيش يا حبيبتي ريحي نفسك انتي بس 
هنا ابتسمت وقالت بصوت واطي ..حبيبتي 
أسر ضمها بحنان...ايوا حبيبتي ومراتي المجنونة الجميلة وهمس ف ودنها (الفقر)وضحك 
هنا ضربته ...اهو انت اللي فقر 
أسر وهو بيقوم...أنا فقر ماااشي كنت عاملك مفاجأة بس خلاص انسي 
هنا قامت بسرعة وحضنت دراعه ...لا والنبي يا بيه اوعي تلغي المفاجأة أنا بحب المفاجأت 
أسر ابتسم ..متجوز متسولة ربنا يعنّي..يلا نجهز عشان هاخدك علي مكاني المفضل هنا 
&&&&&&&&&&
في مطعم 
ياسمين ...انت بتعمل معايا كده ليه يا شادي أنا ما استهلش منك كده ديما كنت بجرحك ف كلامي 
شادي...عارف انك ما تستهليش بس حبي ليكي يستاهل اديله فرصة تانية بس كنت حابب اعرف هو معتز عمل معاكي ايه وليه انفصلتوا دا حتي من يومها مش بيجي الشركة 
ياسمين ...كل اللي اقدر اقوله أنه طلع عندك حق ف كل كلمة كنت بتقولها عنه ..أنا آسفة يا شادي ولسة هتقوم مسك أيدها 
شادي...مافطرتيش ..اقعدي 
ياسمين ...لا هامشي 
شادي بعصبية ...لسة عنيدة زي مانتي قلت اقعدي 
ياسمين دموعها نزلت...انت بقيت بتكرهني يا شادي عشان كده بتتعصب عليا صح 
شادي بيحاول يبقي هادي...ياسمين ياريت كنت اقدر اكرهك كنت عملتها من زمان بس انا مش شايف غيرك حبيبتي يمكن ماكنتش باهتم بيكي أو اقولك كلام حلو زي معتز دا لاني بخاف عليكي وكنت شايل كل مشاعري لما تبقي مراتي وحلالي...بس انتي اتسرعتي ولازم تستحملي العقاب واشكريني لاني ماعرفتش أسر حاجة زي دي لغاية دلوقتي انتي عارفة هو بيكره معتز قد ايه 
ياسمين ابتسمت بحزن ..وانا موافقة انك تعاقبني لاني ماسمعتش كلامك يا ابن عمي 
شادي ابتسم برضي...دي اول مرة تقولي يا ابن عمي 
ياسمين ابتسمت بخجل
&&&&&&&&&&&
أسر رابط لهنا قماشة علي عينيها وماسك أيدها وبيوجها 
هنا ...لسة قدامنا كتير 
أسر ...لا وصلنا وشال الرباط من عينيها 
لقيت شاليه صغير في حتة معزولة عند البحر شكله بدائي جدا مصنوع من أغصان الشجر
هنا بدهشة ...هو دا مكانك المفضل 
أسر...وهيبقي مكانك المفضل انتي كمان وغمز لها 
بعد فترة 
أسر مستلقي ع الرمل وهنا جمبه وفجأة سحب غصن شجرة من اللي مصنوع منهم الشاليه ولفه علي شكل خاتم ومسك ايد هنا لبسها الغصن وقال لها ..بحبك 
هنا حست انها اول مرة تسمع الكلمة دي منه رغم أنه قالها قبل كده بس ماكنتش طالعة من قلبه 
(وما الحب الا إلتقاء قلبين يسمع أحدهم صوت الآخر ..وما الحب الا مشاعر صادقة تخرج من سهام تبدأ بقلبك وتنتهي بقلبي فيتحد القلبان ويصبحا كتلة واحدة )
هنا وعينيها ف الأرض...وانا كمان بحبك 
أسر شالها وهمس ف ودنها ...انتي جربتي عقاب زين صح ...ايه رأيك تجربي عقاب أسر .....
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات