القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنات المتيم الفصل العاشر 10 بقلم رقية ابراهيم

 رواية بنات المتيم الفصل العاشر 10 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل العاشر 10 بقلم رقية ابراهيم

رواية بنات المتيم الفصل العاشر 10 بقلم رقية ابراهيم

في مكان مجهول
مجهول1 انا لازم ادمرهم زي مادمروني ودمرو اخويا ومراتو 
مجهول2 الصبر حلو
مجهول1 مش قادر انسى اللي حصل زمان
مجهول2 هيترد فيهم كل اللي عملوه انا متابع مع الخدامه اللي هناك
مجهول1 اهم حاجه ميعرفوش عنها حاجه
مجهول2 متخافش كل شي تحت السيطرة
في منزل البنات
رتيل : ميراا ميراااا 
ميرا : اي اي في اي 
زينب : البت دي مش مطمنلها 
تولين : بت ياميراا احنا من ساعه ماجينا وانتي مش معانا وسرحانه 
زينب بضحك : يمكن دي اعراض حب 
إران : اوو ياااا ميرا وغمزتلها 
ميرا : بما انكم عارفين كدا بيقي اقولكم باين عليا معجبه بمالك 
تولين : مين مالك دا 
إران : بت فتحي دماغك كدا 
رتيل : مالك اللي خبطي فيه امبارح 
زينب : باين كدا 
ميرا باحراج : بصراحة اه 
تولين : هالله هالله ياعبدالله انتي شوفتهوش غير يومين بس 
إران : الحب من أول نظره 
تولين : والله 
ميرا : غيرو الموضوع 
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في قصر عائله الراوي 
في غرفه أرسلان كان يهم للنوم ولكن سمع طرقات على الباب 
فتح الباب ليفاجاه بسما 
أرسلان : نعم 
سما : انا ك كنت ع عايزه اقولك على حاجه 
أرسلان : خير 
قاطتعهم صوت شمس 
شمس : خير ياسما 
سما بارتباك : لا مافيش حاجه انا كنت جايه اقول لارسلان تصبح على خير 
أرسلان : وانتي بخير 
سما باحراج : عنئذنكم 
مشيت سما وتحدثت شمس : كانت عايزه اي 
أرسلان : معرفش كانت عايزه تقولي حاجه بس انتي جيتي 
شمس : طيب ياحبيبي تصبح على خير 
أرسلان : وانتي بخير
في اوضه مالك 
مالك : اي حكايتك بقى ماتنام اووووووف البنت دي مش راضيه تطلع من دماغي 
ليخرج الي البلكونه 
ليبتسم على أول مره اتقابلو 
أسر في البلكونه اللي جمبو 
أسر : لا اله الا الله الواد دا اتجنن دا بيضحك لوحدو بصوت عالي : مالك انتي يلا 
ليفيق من مالك من شروده 
مالك بضيق : اي يازفت 
أسر : انا اللي اي انت عمال تضحك مع نفسك 
مالك : غور يااسر علشان ماجيلكش انا رايح اتخمد 
أسر بضحك : الواد اتجنن ولا اي 
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
في يوم جديد مليئ بالاسرار 
ليستيقظ البنات 
زينب : صباح الخير كزلار (بمعنى بنات بالتركي) 
إران : اااه علشان سمعت مسلسل تركي فهتعمل نفسها تركيه 
تولين بضحك : هتتنك😏
ليضحكو البنات 
رتيل : بنات انا خايفه 
ميرا باستغراب : ليه 
رتيل : علشان الولد اللي لين ضربتوه 
زينب بضحك : هي ضربتو بس 
تولين : وانتي خايفه منو ليه 
رتيل : انا خايفه عليكي 
تولين : متخافيش يابت اجمدي كدا الاه🙄 
إران : طب يلا ياحلوه منك ليها علشان منتأخرش 
بعد وصولهم الي الجامعه 
عند إران وزينب كانو داخلين المحاضره بس مش متأخرين 
الدكتور(احمد) : اهلا اهلا بست إران 
إران بضحكه مكتومه : Hello دكتور 
احمد : ادخلي يااران😂 
إران : شكرأ والله دا من كرم حضرتك 
احمد بضحك : مجنونه 
عند تولين ورتيل وميرا 
كان أمير يجلس بالمقعد خلفهم ينظر إلى تولين 
ميرا : أمير باصص عليكي 
لتتعدل تولين : يااارب لتنظر خلفها لتجده ينظر إليها بابتسامه لتنظر أمامها 
رتيل : هو مش هيحل عنك 
تولين : والله ماعرف يابنتي 
وبعد ماخلصو وهما مروحين 
ترن ترن ترن هاتف تولين يرن 
تولين : الو 
كاميليا : تولين تعالي انتي ورتيل وزينب وميرا وإران على مستشفى........ 
تولين : كاميليا في اي ونروح المستشفى لي 
كاميليا : تعالو بس وهتعرفو كل حاجه 
تولين : حاضر واغلقت الهاتف 
رتيل بخوف : لين كاميليا حصلها حاجه 
ميرا : تولين كاميليا مالها 
زينب : استنو ياجماعه 
إران : لين في اي 
تولين : كاميليا عايزانا احنا الخمسه في مستشفى........... دلوقتي 
رتيل : ليه 
تولين : مش عارفه 
إران : استنو نوقف تاكسي ونروح
للكاتبه الصغيره (رقيه ابراهيم ) 
في الشركه 
مالك : في خاين في البيت 
أرسلان بهدؤ : عارف 
سليم : لحظه بس عرفتوا منين 
أرسلان : جدي قالي لاني كل الأخبار اللي في البيت بتكون عند أعدائنا 
أسر : طيب هنعمل اي 
أدهم : ولا حاجه هنتصرف على طبيعتنا بس لو في حاجه مهمه مش هنتكلم في البيت أو الشركه 
___________________________________________________________
في المستشفى 
رتيل : رني على كاميليا 
تولين : حاضر............. لترد كاميليا 
كاميليا : ايوه انتو وصلتو 
تولين : ايوه انتي فين 
كاميليا : في اوضه........ وفي الدور........ 
تولين : تمام احنا طالعين 
أمام غرفه المستشفى كانت كاميليا تقف على باب الغرفه اتراهم يجرون عليها 
رتيل : كاميليا انتي كويسه 
كاميليا : انا كويسه بس في حد عايزكم في موضوع مهم 
تولين : مين الحد دا 
لتفتح كاميليا الباب لينصدمو البنات..............😮 
ياترى البنات انصدمو ليه؟ 
واي علاقه المجهول بعائله الراوي؟؟ 🤔🤔
ومين الخاين؟؟؟🤔
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات